Announcement

Collapse
No announcement yet.

E9x alustan päivitystä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • seeber
    Newbiemmer
    • Sep 2010
    • 5
    • Salo

    #77
    Voi olla, ettei 30/20:n ero ole niin suuri, että kannattaisi siihen satsata.

    Onko tuo Kw 1 oikein alustasarja vai onko niillä pelkkiä jousia olemassa? Pikainen googletus antoi pelkkiä sarjojen tuloksia.

    Mitä mieltä porukka on Weitecistä? Onko laadukas / kellään kokemusta?
    E91 320d 2007
    990 SM T 2011

    Comment

    • b mutteri kasa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2006
      • 1461
      • Area 03

      #78
      Originally posted by seeber View Post
      Onko tuo Kw 1 oikein alustasarja vai onko niillä pelkkiä jousia olemassa? Pikainen googletus antoi pelkkiä sarjojen tuloksia.
      KW1 on korkeussäädettevä alustasarja.

      Originally posted by seeber View Post
      Voi olla, ettei 30/20:n ero ole niin suuri, että kannattaisi siihen satsata.
      Niin puhutaan nyt KW1:sen madalluksesta.Tuo 30/20 tarkoittaa,että koskeussäätöä on tuo 30mm edessä ja 20mm takana.Jos vertaa tehtaan M-alustaan,niin jos KW1 säädetään takaa maksimi korkeuteen,on se n.5 mm silti matalampi.Etupäästä otin 10 mm maksimi arvosta alaspäin ja madallusta tapahtui n.15mm,M-sport alustaan verrattuna.

      Eli omassa tapauksessani KW1:ssä on vielä varaa tiputtaa edestä 20mm ja takaa 20 mm,niin silti ollaan jo edessä 15mm ja takana 5 mm alempana kuin M-sport alusta.
      Last edited by b mutteri kasa; 02-07-2011, 19:46.
      BMW F11 530 dA VOLL
      Carbon-schwarz Metallic

      BMW E30 325i Sport

      Comment

      • bemu2000
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 17799
        • Jämsä

        #79
        Originally posted by seeber View Post
        Voi olla, ettei 30/20:n ero ole niin suuri, että kannattaisi siihen satsata.

        Onko tuo Kw 1 oikein alustasarja vai onko niillä pelkkiä jousia olemassa? Pikainen googletus antoi pelkkiä sarjojen tuloksia.

        Mitä mieltä porukka on Weitecistä? Onko laadukas / kellään kokemusta?

        tuntuu vaan oudolta miten 35/20 alustalla voi tulla liian matala. tässä kuvia 30/20 madalluksesta.




        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
        Vanteet edullisesti
        Nostureita ja rengaskoneita

        Comment

        • b mutteri kasa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2006
          • 1461
          • Area 03

          #80
          Originally posted by bemu2000 View Post
          tuntuu vaan oudolta miten 35/20 alustalla voi tulla liian matala. tässä kuvia 30/20 madalluksesta.
          Tässä omat (huonot) kuvat.Mutta niin kuin sanoin KW1,takaa maksimissaan(siis varaa tiputtaa 20 mm) ja edessä 10 mm.maksimista(varaa tiputtaa 20 mm).Nyt jo hälppinyt takaa,kun ajaa rampissa missä mutka,vahän kovempaa.Edessä ja takana,renkaan ja lokasuojan väliin menee juuri ja juuri etusormeni.Niin ja E92 kyseessä...
          Last edited by b mutteri kasa; 08-11-2011, 07:57.
          BMW F11 530 dA VOLL
          Carbon-schwarz Metallic

          BMW E30 325i Sport

          Comment

          • bemu2000
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 17799
            • Jämsä

            #81
            Originally posted by b mutteri kasa View Post
            Tässä omat (huonot) kuvat.Mutta niin kuin sanoin KW1,takaa maksimissaan(siis varaa tiputtaa 20 mm) ja edessä 10 mm.maksimista(varaa tiputtaa 20 mm).Nyt jo hälppinyt takaa,kun ajaa rampissa missä mutka,vahän kovempaa.Edessä ja takana,renkaan ja lokasuojan väliin menee juuri ja juuri etusormeni.Niin ja E92 kyseessä...

            mites tämä liittyy mihinkään? ei säädettävien alustojen madallusta voi oikeen mitata kierteistä. säätöalueet on täysin suuntaa antavia. jos haluaa jonkun tietyn madalluksen, niin se on katsottava mitta keskiöstä kaaren reunaan. sulla on rengas liian ulkona, jos kiinni ottaa. varsinkin perä näyttää aika matalalta.
            Last edited by bemu2000; 02-07-2011, 22:45.
            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
            Vanteet edullisesti
            Nostureita ja rengaskoneita

            Comment

            • b mutteri kasa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2006
              • 1461
              • Area 03

              #82
              Originally posted by bemu2000 View Post
              mites tämä liittyy mihinkään? ei säädettävien alustojen madallusta voi oikeen mitata kierteistä. säätöalueet on täysin suuntaa antavia. jos haluaa jonkun tietyn madalluksen, niin se on katsottava mitta keskiöstä kaaren reunaan. sulla on rengas liian ulkona, jos kiinni ottaa. varsinkin perä näyttää aika matalalta.
              Kuka nyt on puhunut kierteistä mittaamisella.Sanoin vain,että siellä on varaa tiputtaa vielä.Rengas ei ole liian ulkona.9,5x19ET30 265/30 renkaalla.

              Originally posted by bemu2000 View Post
              tuntuu vaan oudolta miten 35/20 alustalla voi tulla liian matala. tässä kuvia 30/20 madalluksesta.
              Niin tähän vaan tartuin.Omassa tapauksessa voi todellakin tulla liian matala,jos nyt tässäkin tapauksessa veivaan edestä ja perästä vielä alas sen 20 mm,mitä siellä varaa.Eli jos puhutaan että KW1 madaltaa sen 30/20

              Originally posted by bemu2000 View Post
              varsinkin perä näyttää aika matalalta.
              Ei ole liian matala.Optiikka kunnossa.
              Last edited by b mutteri kasa; 03-07-2011, 00:27.
              BMW F11 530 dA VOLL
              Carbon-schwarz Metallic

              BMW E30 325i Sport

              Comment

              • bemu2000
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 17799
                • Jämsä

                #83
                Originally posted by b mutteri kasa View Post
                Kuka nyt on puhunut kierteistä mittaamisella.Sanoin vain,että siellä on varaa tiputtaa vielä.Rengas ei ole liian ulkona.9,5x19ET30 265/30 renkaalla.



                Niin tähän vaan tartuin.Omassa tapauksessa voi todellakin tulla liian matala,jos nyt tässäkin tapauksessa veivaan edestä ja perästä vielä alas sen 20 mm,mitä siellä varaa.Eli jos puhutaan että KW1 madaltaa sen 30/20


                miten voi puhua, että säädettävä alusta madaltaa 30/20? sehän madaltaa just sen minkä muttereistä kääntää
                TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                Vanteet edullisesti
                Nostureita ja rengaskoneita

                Comment

                • b mutteri kasa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2006
                  • 1461
                  • Area 03

                  #84
                  Originally posted by bemu2000 View Post
                  miten voi puhua, että säädettävä alusta madaltaa 30/20? sehän madaltaa just sen minkä muttereistä kääntää
                  No itse aina mennyt näiden alustojen kanssa niillä arvoilla,mitä valmistaja antaa.Ei siellä nyt voi mutteria vääntää ihan mihin vain,vaikka kierrettä on koko tolpan mitalla.Eli omassakin tapauksessa KW1 antaa selvän ohjeen,mihin kohtaan se "mutteri" väännetään,eli max. ja min.arvot korkeudelle.Sitä en tiedä,kuinka korkea tuo alusta on,kun mutterit väännetään valmistajan max.korkeuteen(onko silloin jo 30/20 madallus...mutta mihin verrattuna)Onhan siellä varaa vääntää muttereita vaikka kuinka paljon ylös ja alas,mutta alustaa ei ole tarkoitettu säädettäväksi niin.

                  Näissä korkeussäädettävissä ilmoitetaan vain se maksimaalinen madallus jonka säädöillä saat kyseisellä sarjalla.Eli KW1:ssä ilmoitetaan että tulee 30mm/20mm madallus,kun säädät alustan korkeuden min.arvoihin.Mutta sitä ei missään kerrota,kuin paljon se alusta laskee autoa,kun laitat KW1:sen ja säädät sen max.korkeuteen...eli onko se jo heti ja kuinka matalampi,kuin esim.tehtaan M-sport alusta.
                  BMW F11 530 dA VOLL
                  Carbon-schwarz Metallic

                  BMW E30 325i Sport

                  Comment

                  • bemu2000
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 17799
                    • Jämsä

                    #85
                    Originally posted by b mutteri kasa View Post
                    No itse aina mennyt näiden alustojen kanssa niillä arvoilla,mitä valmistaja antaa.Ei siellä nyt voi mutteria vääntää ihan mihin vain,vaikka kierrettä on koko tolpan mitalla.Eli omassakin tapauksessa KW1 antaa selvän ohjeen,mihin kohtaan se "mutteri" väännetään,eli max. ja min.arvot korkeudelle.Sitä en tiedä,kuinka korkea tuo alusta on,kun mutterit väännetään valmistajan max.korkeuteen(onko silloin jo 30/20 madallus...mutta mihin verrattuna)Onhan siellä varaa vääntää muttereita vaikka kuinka paljon ylös ja alas,mutta alustaa ei ole tarkoitettu säädettäväksi niin.

                    Näissä korkeussäädettävissä ilmoitetaan vain se maksimaalinen madallus jonka säädöillä saat kyseisellä sarjalla.Eli KW1:ssä ilmoitetaan että tulee 30mm/20mm madallus,kun säädät alustan korkeuden min.arvoihin.Mutta sitä ei missään kerrota,kuin paljon se alusta laskee autoa,kun laitat KW1:sen ja säädät sen max.korkeuteen...eli onko se jo heti ja kuinka matalampi,kuin esim.tehtaan M-sport alusta.

                    juu kyllä ne arvot on noissa ollut täysin suuntaa antavat, ainakin mitä olen itse nähnyt. coilover jouset vielä painuukin normaalia enemmän, niin hetken päästä se madallus ei kuitenkaan ole enää sama.

                    onko KW:llä tosiaan milleissä ilmoitettu kierteen ylä ja alareunasta paljonko on madallusta?
                    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                    Vanteet edullisesti
                    Nostureita ja rengaskoneita

                    Comment

                    • b mutteri kasa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2006
                      • 1461
                      • Area 03

                      #86
                      Originally posted by bemu2000 View Post
                      onko KW:llä tosiaan milleissä ilmoitettu kierteen ylä ja alareunasta paljonko on madallusta?
                      Joo tavallaan...kuvat kertois taas enemmän kuin tuhat sanaa.

                      Takajousen yläpäähän tulevalla säätömutterille annetaan tarkka arvo,mihin se voidaan säätää.Mittaus suoritetaan itse mutterista (säätöpalanen,joka on jousen ja auton rungon välissä) ja mitat sille on Max.35 mm ja Min. 15 mm

                      Etupään säätö mitataan iskunvaimentimen alapään kiristyspulttista -> säätöruuviin,joka on jousen alapäässä.Tälle annetaan Max.220mm ja Min.190 mm

                      Itse tein homman niin,että säädin kyseisistä paikoista molemmat päät maksimikorkeuksiin,edestä mittapaikasta 220mm ja takaa sen 35 mm.Tarkistin vielä,että yhdellä pyöräytyksellä(360 astetta)säätömutterista,alustankorkeus muuttuu 2 mm.Sitten renkaat paikoilleen ja auto alas->parin tunnin ajelulle.Sitten auto takaisin halliin ja mittaus renkaan keskiöstä->lokasuojan kaareen.Josta päätelmä,että takapää jää maksimi korkeuteen ja edestä 10 mm alas.Tuo 10 mm tiputuksen mittasin sitten taas edellä mainitusta paikasta etuiskarista ja säätö jäi 210mm.
                      BMW F11 530 dA VOLL
                      Carbon-schwarz Metallic

                      BMW E30 325i Sport

                      Comment

                      • -Jarmo-
                        Newbiemmer
                        • Sep 2007
                        • 13
                        • Oulu

                        #87
                        Nostanpa vanhaa ketjua ylös, kun olen mietiskellyt E91:n alustajuttuja. Autossani on alla vakio m-sport alusta. Mittariin pyörähtää kohta 170 tkm, ja iskarit taitavat olla vaihtokunnossa. Alustassa on koko puolentoista vuoden ajan, minkä auto on minulla ollut, jurppinut pintakovuus. Erityisesti maanteillä olevat poikittaissaumat tuntuvat olevan myrkkyä varsinkin takapäälle. Voisiko pintakovuutta vähentää valitsemalla jokin tietty iskunvaimennin, vai täytyykö jousetkin vaihtaa? Madallusta en tarvitse enempää, kun joutuu jonkin verran ajelemaan huonommillakin teillä.
                        E91 320dA

                        Comment

                        • bemu2000
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 17799
                          • Jämsä

                          #88
                          Originally posted by -Jarmo- View Post
                          Nostanpa vanhaa ketjua ylös, kun olen mietiskellyt E91:n alustajuttuja. Autossani on alla vakio m-sport alusta. Mittariin pyörähtää kohta 170 tkm, ja iskarit taitavat olla vaihtokunnossa. Alustassa on koko puolentoista vuoden ajan, minkä auto on minulla ollut, jurppinut pintakovuus. Erityisesti maanteillä olevat poikittaissaumat tuntuvat olevan myrkkyä varsinkin takapäälle. Voisiko pintakovuutta vähentää valitsemalla jokin tietty iskunvaimennin, vai täytyykö jousetkin vaihtaa? Madallusta en tarvitse enempää, kun joutuu jonkin verran ajelemaan huonommillakin teillä.
                          renkaat ja jouset vaikuttaa. Sulla on väärän merkkinen auto, jos ei jämäkkä alusta miellytä
                          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                          Vanteet edullisesti
                          Nostureita ja rengaskoneita

                          Comment

                          • _artsi_
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2005
                            • 579
                            • Pori

                            #89
                            Originally posted by -Jarmo- View Post
                            Nostanpa vanhaa ketjua ylös, kun olen mietiskellyt E91:n alustajuttuja. Autossani on alla vakio m-sport alusta. Mittariin pyörähtää kohta 170 tkm, ja iskarit taitavat olla vaihtokunnossa. Alustassa on koko puolentoista vuoden ajan, minkä auto on minulla ollut, jurppinut pintakovuus. Erityisesti maanteillä olevat poikittaissaumat tuntuvat olevan myrkkyä varsinkin takapäälle. Voisiko pintakovuutta vähentää valitsemalla jokin tietty iskunvaimennin, vai täytyykö jousetkin vaihtaa? Madallusta en tarvitse enempää, kun joutuu jonkin verran ajelemaan huonommillakin teillä.
                            Eibachin jouset laitoin joskus e90 ja pintakovuus kyllä hävisi.
                            Iskareina oli vakiot.
                            Konin jousetkin ajavat saman asian, kun nekin kokeilin.'
                            BMW 330dA e92 M-SPORT

                            Comment

                            • -Jarmo-
                              Newbiemmer
                              • Sep 2007
                              • 13
                              • Oulu

                              #90
                              Originally posted by bemu2000 View Post
                              renkaat ja jouset vaikuttaa. Sulla on väärän merkkinen auto, jos ei jämäkkä alusta miellytä
                              Kyllä jämäkkä alusta miellyttää, mutta liian pintakova ei M-sport -alusta toimii mielestäni erinomaisesti "loivissa" epätasaisuuksissa, mutta terävät tärskäyttää liikaa.
                              E91 320dA

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎