Announcement
Collapse
No announcement yet.
E9x alustan päivitystä
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Voi olla, ettei 30/20:n ero ole niin suuri, että kannattaisi siihen satsata.
Onko tuo Kw 1 oikein alustasarja vai onko niillä pelkkiä jousia olemassa? Pikainen googletus antoi pelkkiä sarjojen tuloksia.
Mitä mieltä porukka on Weitecistä? Onko laadukas / kellään kokemusta?E91 320d 2007
990 SM T 2011
Comment
-
-
Originally posted by seeber View PostOnko tuo Kw 1 oikein alustasarja vai onko niillä pelkkiä jousia olemassa? Pikainen googletus antoi pelkkiä sarjojen tuloksia.
Originally posted by seeber View PostVoi olla, ettei 30/20:n ero ole niin suuri, että kannattaisi siihen satsata.
Eli omassa tapauksessani KW1:ssä on vielä varaa tiputtaa edestä 20mm ja takaa 20 mm,niin silti ollaan jo edessä 15mm ja takana 5 mm alempana kuin M-sport alusta.Last edited by b mutteri kasa; 02-07-2011, 19:46.BMW F11 530 dA VOLL
Carbon-schwarz Metallic
BMW E30 325i Sport
Comment
-
-
Originally posted by seeber View PostVoi olla, ettei 30/20:n ero ole niin suuri, että kannattaisi siihen satsata.
Onko tuo Kw 1 oikein alustasarja vai onko niillä pelkkiä jousia olemassa? Pikainen googletus antoi pelkkiä sarjojen tuloksia.
Mitä mieltä porukka on Weitecistä? Onko laadukas / kellään kokemusta?
tuntuu vaan oudolta miten 35/20 alustalla voi tulla liian matala. tässä kuvia 30/20 madalluksesta.
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View Posttuntuu vaan oudolta miten 35/20 alustalla voi tulla liian matala. tässä kuvia 30/20 madalluksesta.Last edited by b mutteri kasa; 08-11-2011, 07:57.BMW F11 530 dA VOLL
Carbon-schwarz Metallic
BMW E30 325i Sport
Comment
-
-
Originally posted by b mutteri kasa View PostTässä omat (huonot) kuvat.Mutta niin kuin sanoin KW1,takaa maksimissaan(siis varaa tiputtaa 20 mm) ja edessä 10 mm.maksimista(varaa tiputtaa 20 mm).Nyt jo hälppinyt takaa,kun ajaa rampissa missä mutka,vahän kovempaa.Edessä ja takana,renkaan ja lokasuojan väliin menee juuri ja juuri etusormeni.Niin ja E92 kyseessä...
mites tämä liittyy mihinkään? ei säädettävien alustojen madallusta voi oikeen mitata kierteistä. säätöalueet on täysin suuntaa antavia. jos haluaa jonkun tietyn madalluksen, niin se on katsottava mitta keskiöstä kaaren reunaan. sulla on rengas liian ulkona, jos kiinni ottaa. varsinkin perä näyttää aika matalalta.Last edited by bemu2000; 02-07-2011, 22:45.
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View Postmites tämä liittyy mihinkään? ei säädettävien alustojen madallusta voi oikeen mitata kierteistä. säätöalueet on täysin suuntaa antavia. jos haluaa jonkun tietyn madalluksen, niin se on katsottava mitta keskiöstä kaaren reunaan. sulla on rengas liian ulkona, jos kiinni ottaa. varsinkin perä näyttää aika matalalta.
Originally posted by bemu2000 View Posttuntuu vaan oudolta miten 35/20 alustalla voi tulla liian matala. tässä kuvia 30/20 madalluksesta.
Originally posted by bemu2000 View Postvarsinkin perä näyttää aika matalalta.Last edited by b mutteri kasa; 03-07-2011, 00:27.BMW F11 530 dA VOLL
Carbon-schwarz Metallic
BMW E30 325i Sport
Comment
-
-
Originally posted by b mutteri kasa View PostKuka nyt on puhunut kierteistä mittaamisella.Sanoin vain,että siellä on varaa tiputtaa vielä.Rengas ei ole liian ulkona.9,5x19ET30 265/30 renkaalla.
Niin tähän vaan tartuin.Omassa tapauksessa voi todellakin tulla liian matala,jos nyt tässäkin tapauksessa veivaan edestä ja perästä vielä alas sen 20 mm,mitä siellä varaa.Eli jos puhutaan että KW1 madaltaa sen 30/20
miten voi puhua, että säädettävä alusta madaltaa 30/20? sehän madaltaa just sen minkä muttereistä kääntää
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View Postmiten voi puhua, että säädettävä alusta madaltaa 30/20? sehän madaltaa just sen minkä muttereistä kääntää
Näissä korkeussäädettävissä ilmoitetaan vain se maksimaalinen madallus jonka säädöillä saat kyseisellä sarjalla.Eli KW1:ssä ilmoitetaan että tulee 30mm/20mm madallus,kun säädät alustan korkeuden min.arvoihin.Mutta sitä ei missään kerrota,kuin paljon se alusta laskee autoa,kun laitat KW1:sen ja säädät sen max.korkeuteen...eli onko se jo heti ja kuinka matalampi,kuin esim.tehtaan M-sport alusta.BMW F11 530 dA VOLL
Carbon-schwarz Metallic
BMW E30 325i Sport
Comment
-
-
Originally posted by b mutteri kasa View PostNo itse aina mennyt näiden alustojen kanssa niillä arvoilla,mitä valmistaja antaa.Ei siellä nyt voi mutteria vääntää ihan mihin vain,vaikka kierrettä on koko tolpan mitalla.Eli omassakin tapauksessa KW1 antaa selvän ohjeen,mihin kohtaan se "mutteri" väännetään,eli max. ja min.arvot korkeudelle.Sitä en tiedä,kuinka korkea tuo alusta on,kun mutterit väännetään valmistajan max.korkeuteen(onko silloin jo 30/20 madallus...mutta mihin verrattuna)Onhan siellä varaa vääntää muttereita vaikka kuinka paljon ylös ja alas,mutta alustaa ei ole tarkoitettu säädettäväksi niin.
Näissä korkeussäädettävissä ilmoitetaan vain se maksimaalinen madallus jonka säädöillä saat kyseisellä sarjalla.Eli KW1:ssä ilmoitetaan että tulee 30mm/20mm madallus,kun säädät alustan korkeuden min.arvoihin.Mutta sitä ei missään kerrota,kuin paljon se alusta laskee autoa,kun laitat KW1:sen ja säädät sen max.korkeuteen...eli onko se jo heti ja kuinka matalampi,kuin esim.tehtaan M-sport alusta.
juu kyllä ne arvot on noissa ollut täysin suuntaa antavat, ainakin mitä olen itse nähnyt. coilover jouset vielä painuukin normaalia enemmän, niin hetken päästä se madallus ei kuitenkaan ole enää sama.
onko KW:llä tosiaan milleissä ilmoitettu kierteen ylä ja alareunasta paljonko on madallusta?
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View Postonko KW:llä tosiaan milleissä ilmoitettu kierteen ylä ja alareunasta paljonko on madallusta?
Takajousen yläpäähän tulevalla säätömutterille annetaan tarkka arvo,mihin se voidaan säätää.Mittaus suoritetaan itse mutterista (säätöpalanen,joka on jousen ja auton rungon välissä) ja mitat sille on Max.35 mm ja Min. 15 mm
Etupään säätö mitataan iskunvaimentimen alapään kiristyspulttista -> säätöruuviin,joka on jousen alapäässä.Tälle annetaan Max.220mm ja Min.190 mm
Itse tein homman niin,että säädin kyseisistä paikoista molemmat päät maksimikorkeuksiin,edestä mittapaikasta 220mm ja takaa sen 35 mm.Tarkistin vielä,että yhdellä pyöräytyksellä(360 astetta)säätömutterista,alustankorkeus muuttuu 2 mm.Sitten renkaat paikoilleen ja auto alas->parin tunnin ajelulle.Sitten auto takaisin halliin ja mittaus renkaan keskiöstä->lokasuojan kaareen.Josta päätelmä,että takapää jää maksimi korkeuteen ja edestä 10 mm alas.Tuo 10 mm tiputuksen mittasin sitten taas edellä mainitusta paikasta etuiskarista ja säätö jäi 210mm.BMW F11 530 dA VOLL
Carbon-schwarz Metallic
BMW E30 325i Sport
Comment
-
-
Nostanpa vanhaa ketjua ylös, kun olen mietiskellyt E91:n alustajuttuja. Autossani on alla vakio m-sport alusta. Mittariin pyörähtää kohta 170 tkm, ja iskarit taitavat olla vaihtokunnossa. Alustassa on koko puolentoista vuoden ajan, minkä auto on minulla ollut, jurppinut pintakovuus. Erityisesti maanteillä olevat poikittaissaumat tuntuvat olevan myrkkyä varsinkin takapäälle. Voisiko pintakovuutta vähentää valitsemalla jokin tietty iskunvaimennin, vai täytyykö jousetkin vaihtaa? Madallusta en tarvitse enempää, kun joutuu jonkin verran ajelemaan huonommillakin teillä.E91 320dA
Comment
-
-
Originally posted by -Jarmo- View PostNostanpa vanhaa ketjua ylös, kun olen mietiskellyt E91:n alustajuttuja. Autossani on alla vakio m-sport alusta. Mittariin pyörähtää kohta 170 tkm, ja iskarit taitavat olla vaihtokunnossa. Alustassa on koko puolentoista vuoden ajan, minkä auto on minulla ollut, jurppinut pintakovuus. Erityisesti maanteillä olevat poikittaissaumat tuntuvat olevan myrkkyä varsinkin takapäälle. Voisiko pintakovuutta vähentää valitsemalla jokin tietty iskunvaimennin, vai täytyykö jousetkin vaihtaa? Madallusta en tarvitse enempää, kun joutuu jonkin verran ajelemaan huonommillakin teillä.
Comment
-
-
Originally posted by -Jarmo- View PostNostanpa vanhaa ketjua ylös, kun olen mietiskellyt E91:n alustajuttuja. Autossani on alla vakio m-sport alusta. Mittariin pyörähtää kohta 170 tkm, ja iskarit taitavat olla vaihtokunnossa. Alustassa on koko puolentoista vuoden ajan, minkä auto on minulla ollut, jurppinut pintakovuus. Erityisesti maanteillä olevat poikittaissaumat tuntuvat olevan myrkkyä varsinkin takapäälle. Voisiko pintakovuutta vähentää valitsemalla jokin tietty iskunvaimennin, vai täytyykö jousetkin vaihtaa? Madallusta en tarvitse enempää, kun joutuu jonkin verran ajelemaan huonommillakin teillä.
Iskareina oli vakiot.
Konin jousetkin ajavat saman asian, kun nekin kokeilin.'BMW 330dA e92 M-SPORT
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View Postrenkaat ja jouset vaikuttaa. Sulla on väärän merkkinen auto, jos ei jämäkkä alusta miellytäE91 320dA
Comment
-
Comment