Announcement

Collapse
No announcement yet.

E9x alustan päivitystä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mawred
    Bimmer Rookie
    • Mar 2006
    • 34

    Case E91 huonon tien korokepalat (osanumero 33536769473, kuvassa 10). Xdrivelle näitä ei virallisesti ole tarjolla, mutta ympärillä olevat osat (9 ja 11 kuvassa) on samat vajaavetoisessa ja nelikossa. Uskaltaako oletta, että nuo korokkeet käyvät xdriveen?

    Eibachin pro kitin kanssa perää olisi mukava saada inan korkeammalle keulimisen poistamiseksi.

    Kuva: http://ills.bmwfans.info/3jzz.png

    Comment

    • pro_tinnitus
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2007
      • 273
      • Etelä-Suomi

      Originally posted by mawred View Post
      Case E91 huonon tien korokepalat (osanumero 33536769473, kuvassa 10). Xdrivelle näitä ei virallisesti ole tarjolla, mutta ympärillä olevat osat (9 ja 11 kuvassa) on samat vajaavetoisessa ja nelikossa. Uskaltaako oletta, että nuo korokkeet käyvät xdriveen?

      Eibachin pro kitin kanssa perää olisi mukava saada inan korkeammalle keulimisen poistamiseksi.

      Kuva: http://ills.bmwfans.info/3jzz.png
      Kyllähän sitä tyhmempi luulisi jos ovat samat nuo 9 ja 11 osat niin 10 osa menisi heittämällä paikoilleen. Eihän nuo paljon maksa ja asennus on helppoa niin kannatanee kokeilla, voi tosin olla että nostavat liikaakin. :think
      E90 320d -05
      EX: Z3 E36/8 3.0i

      Comment

      • sportpug25
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2013
        • 377
        • Helsinki

        Asettuuko nämä alustat muutamien satojen kilometrien aikana? Itsellä vaihdettiin tänään msport alustaan iskarit ja on kyllä varsinkin edestä nyt korkeammalla kuin ennen.. Osat kuitenkin alkuperäistä ja ei kai iskarin pitäisi vaikuttaa korkeuteen?

        Comment

        • mikkis
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2006
          • 1900
          • Vantaa

          Originally posted by sportpug25 View Post
          Asettuuko nämä alustat muutamien satojen kilometrien aikana? Itsellä vaihdettiin tänään msport alustaan iskarit ja on kyllä varsinkin edestä nyt korkeammalla kuin ennen.. Osat kuitenkin alkuperäistä ja ei kai iskarin pitäisi vaikuttaa korkeuteen?
          Kyllä se siitä asettuu ku muutaman satasen oot ajellu mutkiin kunnolla päästellen. Toki ne iskarit korkeuteen hiukan voi vaikuttaa mutta sitten ne entiset ovat olleet todella loppu.

          Comment

          • sonikk
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2010
            • 1664
            • Kerava

            Originally posted by mawred View Post
            Case E91 huonon tien korokepalat (osanumero 33536769473, kuvassa 10). Xdrivelle näitä ei virallisesti ole tarjolla, mutta ympärillä olevat osat (9 ja 11 kuvassa) on samat vajaavetoisessa ja nelikossa. Uskaltaako oletta, että nuo korokkeet käyvät xdriveen?

            Eibachin pro kitin kanssa perää olisi mukava saada inan korkeammalle keulimisen poistamiseksi.

            Kuva: http://ills.bmwfans.info/3jzz.png
            Otappa ennen/jälkeen kuvat ja mitat navasta kaareen jos laitat. Itsekin pitäisi saada perää himppu ylös tai keulaa alas notta olisi balanssissa.

            Comment

            • Hastra
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2011
              • 545
              • Espoo

              Eibachin jouset ja koni iskarit odottaa jo varastossa asennusta, mutta nyt pitäis tilata vielä muut hilut asennukseen. Eteen iskunvaimentimen tuki+laakeri ja pohjaanlyöntikumi suojineen sekä taakse pohjaanlyöntikumi suojineen.



              Vieläkö tarvii jotain muuta?

              Tuo takapään suojakumisarja on tietysti tuolta loppu ja toimituksessa kestää. Mut ilmeisesti pitää olla tuo sport malli eikä vakio alustan osat käy?

              Autokeskukseltakin kysyin, mut sähköpostitse tuli melko kryptinen vastaus. Pitää varmaan huomenna mennä ennen iltavuoroa käymään marmorin tiskillä, mihin hintaan ja kuinka nopeasti osat saa.
              Audi A3 GTRON
              EX: BMW 325D Coupe -07
              EX: BMW 320ia -08

              Comment

              • -rik
                BTCF Member
                • Nov 2009
                • 827
                • Rovaniemi

                Mitäs eroa noilla m-sport yläpäänlaakereilla on normaaliin verrattuna? Kahteen edelliseen autoon laittanu matalamman alustan ihan vakioalustan yläpäillä, eikä mitään ongelmia sen suhteen. Hinta on ainakin lähes tuplat noissa m-sportin.
                ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |

                Comment

                • pro_tinnitus
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2007
                  • 273
                  • Etelä-Suomi

                  Originally posted by -rik View Post
                  Mitäs eroa noilla m-sport yläpäänlaakereilla on normaaliin verrattuna? Kahteen edelliseen autoon laittanu matalamman alustan ihan vakioalustan yläpäillä, eikä mitään ongelmia sen suhteen. Hinta on ainakin lähes tuplat noissa m-sportin.
                  Jaa-a itse ostin varmuuden vuoksi Lemföderin M-sport puslat. Kova ainakin alustasta tuli. Hinta oli melkein sama. OEM osilla toki hinta omissa sfääreissä.
                  E90 320d -05
                  EX: Z3 E36/8 3.0i

                  Comment

                  • Hastra
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2011
                    • 545
                    • Espoo

                    Originally posted by -rik View Post
                    Mitäs eroa noilla m-sport yläpäänlaakereilla on normaaliin verrattuna? Kahteen edelliseen autoon laittanu matalamman alustan ihan vakioalustan yläpäillä, eikä mitään ongelmia sen suhteen. Hinta on ainakin lähes tuplat noissa m-sportin.
                    Prkl, ite katoin et yläpäänlaakerissa ei olis eroo normi ja m-sport alustalla. Noita suojakumisarjoja oli puolestaan vakio ja sport alustalle.
                    Osat pitäisi ens torstaille saada, mut nyt heinäkuussa saatavuus vähän heikompi tai ne jotka tietää mitkä osat pitäis laittaa on lomilla.
                    Audi A3 GTRON
                    EX: BMW 325D Coupe -07
                    EX: BMW 320ia -08

                    Comment

                    • mcx
                      Newbiemmer
                      • Aug 2010
                      • 20
                      • Pirkanmaa

                      Originally posted by sonikk View Post
                      Eilen tipahti postiluukusta Supersportin madaltavat jousilautaset, hiukan ollut ristiriitaista tietoa että käykö ne nelivetoiseen. Niiden sivulta ei löytynyt mainintaa ettei kävisi, ja realoemin mukaan nuo alkuperäiset käy myös kaksivetoisiin malleihin. Kokeilen tyrkätä paikalleen ellei kellään ole varmaa tietoa asiasta. :think
                      Jokos on jousilautaset asennettu? Yleisö vaatii tietää sopiko nuo nelivetoon? Ennen ja jälkeen kuvat olis kivat
                      - e91 330xda LMB M-sport
                      - ex. e36 328i "British racing green" M-tech cabriolet
                      - ex. e46 330d touring

                      Comment

                      • sonikk
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2010
                        • 1664
                        • Kerava

                        Tuolla ne takakontissa edelleen kolisee.

                        Marmorilla kävin kysymässä niin nelikossa on sittenkin eri osanumerolla nuo oem lautaset. Alkoi hieman epäilyttää tuo sopivuus. Täytyisi rustailla mailia tuonne Supersportille jos vaikka tietäisivät kertoa.

                        Noh ensi viikolla on varattu aika dpf:n tyhjäykselle niin ajattelin pyytää jos samalla kokeilisivat tyrkätä nuo paikoilleen.

                        Comment

                        • bemu2000
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 17799
                          • Jämsä

                          Yhteen nelikkoon koitettiin sovittaa takavedon coilover settiä uusien takavedon laakerien kanssa, mutta ei ne sopinut.
                          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                          Vanteet edullisesti
                          Nostureita ja rengaskoneita

                          Comment

                          • sonikk
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2010
                            • 1664
                            • Kerava

                            Ok, kiitos infosta. Perskele kun tuota keulaa saisi sentin-pari alemmas nykyisillä jousilla. Tai sitten nöyrryn ja laitan taakse ne korotuskumit ja säädettävää sitten joskus alle. Kaarimitat oli 340 ja 320 mm kun äsken mittasin.

                            Comment

                            • Hastra
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2011
                              • 545
                              • Espoo

                              Originally posted by sonikk View Post
                              Ok, kiitos infosta. Perskele kun tuota keulaa saisi sentin-pari alemmas nykyisillä jousilla. Tai sitten nöyrryn ja laitan taakse ne korotuskumit ja säädettävää sitten joskus alle. Kaarimitat oli 340 ja 320 mm kun äsken mittasin.
                              Joskus tuli törmättyä tämmöseen projektiin,

                              eli itse tehdyt madaltavat jousilautaset. En tiedä miten onnistuu e9x:ssä ja vaatiihan tuo muutenkin uskallusta tai hitsaustaitoa.
                              Audi A3 GTRON
                              EX: BMW 325D Coupe -07
                              EX: BMW 320ia -08

                              Comment

                              • Hastra
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2011
                                • 545
                                • Espoo

                                Eilen tuli asenneltua Eibach pro kit jouset, koni str.t iskarit ja kaikki kumiset vakio osat vaihdettiin uusiin. Oli kyllä madalluksen suhteen pieni pettymys. Olis saanut madaltua pikkusen enemmän, tosin on kyllä hyvä ajaa ja keulinta pikkusen väheni.

                                Napakaarimitat
                                Edessä 370-350
                                Takana 360-355

                                Saattaahan tuo vielä painua alaspäin kun osat asettuu paikoilleen. Rengaskulmat pitäis seuraavaks tarkistaa ja säätää.
                                Attached Files
                                Audi A3 GTRON
                                EX: BMW 325D Coupe -07
                                EX: BMW 320ia -08

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎