Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90 / E91 / E92 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bmw77
    Bimmer Rookie
    • Jan 2011
    • 132
    • P-pohojanmaa

    E91 parkkitutka error!

    Parkkitutkat ovat toimineet tähän asti kuin ajatus, mutta viikko sitten ajotietokoneen näyttöön tuli oranssi PDC-errorin kuva. Kun pakin laittaa päälle, kuuluu piippaus, ja errori napsahtaa ruudulle. PCD-nappulaan jää valo vilkkumaan määräämättömän pitkäksi ajaksi. INPAlla katoin vikakoodeja, ja tämmöisen pukkas. Kavereiden autoista kun on koodeja luettu, siinä on lukenut selkeällä saksan kielellä, että mikä tutkista on resu. Mutta nyt vika on ilmeisesti jossain muualla, kuin yksittäisessä sensorissa? Onko kellään vinkkejä, mistä aloittaa reparointi?

    ???
    EX: 530D F10 LCI -15
    EX: 530D E61 LCI -08
    EX: 320D E91 -07

    Comment

    • Dualfun
      Moderator
      • Jan 2003
      • 17855
      • PKS

      Originally posted by kemo81 View Post
      Mutta mistään ei ainakaan löydy merkintää tulppien vaihdosta,eikä autokaan niitä huutele vaihdettavaksi.
      Ei huutele, koska ne on tarkoitus vaihtaa toisen öljyhuollon yhteydessä virallisen huolto-ohjelman mukaan, ts. ~65tkm kohdalla. Erillistä ilmoitusta tulpista ei tule, ainakaan LCI malleissa.

      Jos niitä ei ole vaihdettu jostain syystä (tai siitä ei ole ainakaan tietoa), suosittelen lämpimästi että teet sen pois kuten jo aiemmin vihjailin.
      E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
      E28 ///M535i '87 zinnoberrot
      E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

      E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
      ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
      ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
      ½
      G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
      Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
      Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
      Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

      Comment

      • kemo81
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2010
        • 1248
        • ylöjärvi

        Originally posted by Dualfun View Post
        Ei huutele, koska ne on tarkoitus vaihtaa toisen öljyhuollon yhteydessä virallisen huolto-ohjelman mukaan, ts. ~65tkm kohdalla. Erillistä ilmoitusta tulpista ei tule, ainakaan LCI malleissa.

        Jos niitä ei ole vaihdettu jostain syystä (tai siitä ei ole ainakaan tietoa), suosittelen lämpimästi että teet sen pois kuten jo aiemmin vihjailin.
        Näin teenkin kun kerkiän vaan auton käyttään jossain sen verran.Marmorilla vaan ihan sen takia että tulee merkintä tulpan vaihdosta myös bmw:n tietokantaan.Tietää jatkossa että ne on vaihdettu
        e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
        Ex.
        e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
        e91 325i 2009 lci SaphireBlack
        e91 325i 2005 ArktisMetal
        e46 320ci 2001 TobassBlue
        e39 523i 1996 AlpinWhite 2

        S1000rr 2010 Thunder grey

        Comment

        • Biiemvii
          Bimmer Rookie
          • Sep 2012
          • 31
          • Satakunta

          325d (E90) M57/t2 mottiin tarttis hommata uusia osia. Uusi MAF ja samalla molemmat termarit.
          Oletteko tilailleet noita maffeja tuolta maf.shop.comista?
          Maffi toimii, mutta arvot ei oikein pysy pyydetyssä kierrosten kohotessa, tuntuu myös kulkupuolessakin..
          Oliko niin että Wahlerin valmistamaa päätermaria suositeltais?

          Comment

          • Ändi
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2004
            • 1292
            • Pori

            saako noita normipuskurin ritilöitä jostain mustana?

            Jos ne maalaa, niin käykö siinä sitten niin, että kiveniskemistä paistaa hpea/harmaa läpi?
            sigpic
            E46 2d 330 -02
            EX.
            E36 2d 328 -97
            e92 335d -07
            330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
            Audi S4 -99 (324hp/497nm)
            Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
            Bmw 325 iA 2D -93
            Bmw 325 4d -92

            Comment

            • dieselrules
              Bimmer Rookie
              • Mar 2004
              • 197
              • ToRnIo

              Varmaanki jossain ketjussa on juttua mutten löytäny. Mulle on tämä bensiini kone tietous vähänä.
              Missä vuosimallissa 325i on kone muuttunu 3l? Ja onko sit uuvempiaki tarjolla 2, 5l koneella. Nettiautosta katellu niin 09 ilmotettu 2,5l ja osa taas on 3l??
              Jotkut väittää et tää 3l ois parempi...
              Mitäs mieltä täällä ollaan asiasta??

              Jostaki ponnahti topikki missä puhuttiin just tästä.... Et vastaus on saatu!
              Last edited by dieselrules; 26-04-2013, 20:28.

              Comment

              • phoenixx
                Bimmer Rookie
                • May 2006
                • 126
                • Sastamala

                Mikä voisi olla e90 318ia -06 96tkm ajetussa vikana kun yli 60km/h vauhdista jarruttelee niin auto ravistaa ja kuuluu jytisevä ääni?

                Renkaat on tasapainotettu,uudet etujarrulevyt ja palat.vaihdettu.
                Ford Mondeo 1.8 wagon

                Edelliset autot:
                Vw passat 2.8 v6 syncro -01
                E90 318ia -06
                Ford Focus mk2 wagon -06
                E36 325 ci -93
                Audi 80 -86

                Comment

                • Bemu500
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2005
                  • 2992
                  • INvaLA

                  Originally posted by Dualfun View Post
                  Ei huutele, koska ne on tarkoitus vaihtaa toisen öljyhuollon yhteydessä virallisen huolto-ohjelman mukaan, ts. ~65tkm kohdalla. Erillistä ilmoitusta tulpista ei tule, ainakaan LCI malleissa.

                  Jos niitä ei ole vaihdettu jostain syystä (tai siitä ei ole ainakaan tietoa), suosittelen lämpimästi että teet sen pois kuten jo aiemmin vihjailin.
                  Teilatkaa alas jos oon väärässä, mutta oon lähes varma että itellä tuo auto vilkutteli käynnistyksen yhteydessä tulpan "merkkivaloa", ja tulpat vaihdettua nollasin sen ite täältä löydetyillä ohjeilla :think Toki voin muistaa väärinkin :think

                  Ja tuolta näyttävät liki 100tkm ajetut tulpat. Tokihan näissä on enemmän kärkiväliä, mutta tuskin noin paljoa tarkoitettu.
                  -Official member of BTCF-Sauna team-


                  e91 325i -06

                  Comment

                  • Dualfun
                    Moderator
                    • Jan 2003
                    • 17855
                    • PKS

                    Originally posted by Bemu500 View Post
                    Teilatkaa alas jos oon väärässä, mutta oon lähes varma että itellä tuo auto vilkutteli käynnistyksen yhteydessä tulpan "merkkivaloa", ja tulpat vaihdettua nollasin sen ite täältä löydetyillä ohjeilla :think Toki voin muistaa väärinkin :think
                    LCI malleissa CBS valikosta on otettu pois sytytystulpat ja mikrofiltteri. Molempien vaihto on siirtynyt öljyhuoltojen yhteyteen, joten erillistä "huoltokertaa" ei ole syytä varata näiden vuoksi.

                    BMW lienee tahtonut siirtyä pidempään huoltoväliin ja olla pelottelematta asiakkaita turhaan
                    E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                    E28 ///M535i '87 zinnoberrot
                    E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

                    E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
                    ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                    ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
                    ½
                    G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
                    Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                    Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                    Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                    Comment

                    • pro_tinnitus
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2007
                      • 273
                      • Etelä-Suomi

                      Originally posted by phoenixx View Post
                      Mikä voisi olla e90 318ia -06 96tkm ajetussa vikana kun yli 60km/h vauhdista jarruttelee niin auto ravistaa ja kuuluu jytisevä ääni?

                      Renkaat on tasapainotettu,uudet etujarrulevyt ja palat.vaihdettu.
                      Itsellä täristi jarrutuksessa yli 50 nopeuksista, mutta levyjen ja palojen vaihdolla (etu ja taka) vika poistui. Veikkaisin alustassa olevan väljyttä tai laakeri menossa (tämä tosin kuuluu jyrinänä). Itsellä yli 200tkm mittarissa ja alustaan ei ole tarvinnut koskea, ellei takalaakeria lasketa. Uudet jarrulevyt saattavat olla myös kierot, jota tosin epäilen. Ellei tärinä sittenkin johdu takajarruista, niitä tutkisin ensimmäisenä.
                      Last edited by pro_tinnitus; 27-04-2013, 17:48.
                      E90 320d -05
                      EX: Z3 E36/8 3.0i

                      Comment

                      • kemo81
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2010
                        • 1248
                        • ylöjärvi

                        Originally posted by kemo81 View Post
                        Näin teenkin kun kerkiän vaan auton käyttään jossain sen verran.Marmorilla vaan ihan sen takia että tulee merkintä tulpan vaihdosta myös bmw:n tietokantaan.Tietää jatkossa että ne on vaihdettu
                        Kävin nyt kuitenkin tänään hakemassa oem tulpat autooni ja meinasin ne itse vaihtaa.Tarvii vaan säästää kuitti josta selviää että autoon on tulpat hankittu tällä päivämäärällä,niin ei tarvii seuraavan omistajan sit ihmetellä että koskahan mahtaa olla vaihdettu vaiko laisinkaan.
                        Mitenkäs on,tarviinko jotain ihmeellistä työkalua projektiin?Tänään en kerennyt edes muovia purkaa motin ympäriltä..Jotain mitä kannattaisi erityisesti ottaa humioon?
                        e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
                        Ex.
                        e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
                        e91 325i 2009 lci SaphireBlack
                        e91 325i 2005 ArktisMetal
                        e46 320ci 2001 TobassBlue
                        e39 523i 1996 AlpinWhite 2

                        S1000rr 2010 Thunder grey

                        Comment

                        • JerryD
                          Newbiemmer
                          • Oct 2011
                          • 4
                          • Hki

                          Morjensta! Toistaiseksi hyvinkin tyytyväinen e92 320d coupén (2009) tuore omistaja tässä kirjoittelee.

                          Tein kaikenlaista pientä tuossa juuri, mm. vaihdoin öljyt ja suodattimen (suuria ongelmia löytää ja avata kotelo),mutta lopulta meni ihan kunniallisesti.

                          Varsinainen asia liittyy ajovalon pesurien sulakkeeseen. Imo täysin turha kapistus ja yksi läppä päätti jäädä määrittelemättömään paikkaan pk-seudulle lepäämään, joten jouduin uuden läpän ostamaan ja maalaamaan. Joka tapauksessa otin nyt sulakkeen 48 pois sulakeboksissa olleen kaavion mukaisesti. Onko tästä mitään haittaa? Toistaiseksi tuntuu olevan ok ja tuulilasin pissapojat kyllä pelaavat. Netissä väitettiin sulakkeen olevan 43 ja boksinkin erilainen tosin..mikäköhän tässä oli, että mulla eri?

                          Sitten vielä toinen pieni kysymys. Ei väliä minulle, mutta ihmetyttää: kun sain auton ensiksi niin näyttöön ilmestyi jonkinlainen vaihdeavustaja,joka näytti vaihdetta alas tai ylös kierrosten mukaan. Nyt tämä on ollut jo pidemmän aikaa hävinnyt. Mitä ihmettä?

                          Comment

                          • Juuzmo
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2007
                            • 339

                            Mistä kannattaisi lähteä kurkkimaan vikoja, kun auto (e92 335ci) on hirvittävän levoton kaistoja vaihtaessa, urissa yms? :think Eli kun vaikka vaihtaa kaistaa niin ratti vetelee oikeen voimalla urien ja muiden töyssyjen/halkeamien kohdalla, myös mutkissa ratti lähtee mielellään itsekseen kääntämään kurviin sisään, mutta kurvissa ajaessa pysyy kyllä hyvin tuntuma. Jarruttaessa ja kiihdyttäessä ilmenee eniten. Pyöränkulmat on jo säädetty ja rengaspaineet pistetty kuntoon, kumpikin auttoi vähän mutta ei tuo ole yhtään samallainen kuin entinen -05 e90 330i, renkaatkin taitaa olla samaa kokoa ettei voi siitäkään olla kiinni :think

                            Comment

                            • kemo81
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2010
                              • 1248
                              • ylöjärvi

                              Originally posted by JerryD View Post
                              Morjensta! Toistaiseksi hyvinkin tyytyväinen e92 320d coupén (2009) tuore omistaja tässä kirjoittelee.

                              Tein kaikenlaista pientä tuossa juuri, mm. vaihdoin öljyt ja suodattimen (suuria ongelmia löytää ja avata kotelo),mutta lopulta meni ihan kunniallisesti.

                              Varsinainen asia liittyy ajovalon pesurien sulakkeeseen. Imo täysin turha kapistus ja yksi läppä päätti jäädä määrittelemättömään paikkaan pk-seudulle lepäämään, joten jouduin uuden läpän ostamaan ja maalaamaan. Joka tapauksessa otin nyt sulakkeen 48 pois sulakeboksissa olleen kaavion mukaisesti. Onko tästä mitään haittaa? Toistaiseksi tuntuu olevan ok ja tuulilasin pissapojat kyllä pelaavat. Netissä väitettiin sulakkeen olevan 43 ja boksinkin erilainen tosin..mikäköhän tässä oli, että mulla eri?

                              Sitten vielä toinen pieni kysymys. Ei väliä minulle, mutta ihmetyttää: kun sain auton ensiksi niin näyttöön ilmestyi jonkinlainen vaihdeavustaja,joka näytti vaihdetta alas tai ylös kierrosten mukaan. Nyt tämä on ollut jo pidemmän aikaa hävinnyt. Mitä ihmettä?
                              Kyseessä idrive malli?Tuo vaihde näyttö tuli käsittääkseni efficientDynamic mukana.Minulla ei ole idrive ja muistaakseni sen toimintaa pystyi säätämään ajotietokoneesta tehtävillä asetuksilla?
                              e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
                              Ex.
                              e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
                              e91 325i 2009 lci SaphireBlack
                              e91 325i 2005 ArktisMetal
                              e46 320ci 2001 TobassBlue
                              e39 523i 1996 AlpinWhite 2

                              S1000rr 2010 Thunder grey

                              Comment

                              • kemo81
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2010
                                • 1248
                                • ylöjärvi

                                Originally posted by Juuzmo View Post
                                Mistä kannattaisi lähteä kurkkimaan vikoja, kun auto (e92 335ci) on hirvittävän levoton kaistoja vaihtaessa, urissa yms? :think Eli kun vaikka vaihtaa kaistaa niin ratti vetelee oikeen voimalla urien ja muiden töyssyjen/halkeamien kohdalla, myös mutkissa ratti lähtee mielellään itsekseen kääntämään kurviin sisään, mutta kurvissa ajaessa pysyy kyllä hyvin tuntuma. Jarruttaessa ja kiihdyttäessä ilmenee eniten. Pyöränkulmat on jo säädetty ja rengaspaineet pistetty kuntoon, kumpikin auttoi vähän mutta ei tuo ole yhtään samallainen kuin entinen -05 e90 330i, renkaatkin taitaa olla samaa kokoa ettei voi siitäkään olla kiinni :think
                                Rengas koko on?Kulmien säätäjiäkin on monia,että onko kunnossa?Runflat rengastus?Niillä saattaa ainakin pienemmissä 17-18" viellä vaikuttaa tuollaiseen.Itse en kyllä 19" kokoluokassa enään huomannut mitään eroa runflat vs perus gummi, kun ovat jo niin matalat ja kovat muutenkin..Ja yksi huomioon otettava seikka on se että tämä meitin tieverkosto on päässyt todella huonoon jamaan..
                                e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
                                Ex.
                                e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
                                e91 325i 2009 lci SaphireBlack
                                e91 325i 2005 ArktisMetal
                                e46 320ci 2001 TobassBlue
                                e39 523i 1996 AlpinWhite 2

                                S1000rr 2010 Thunder grey

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎