Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90 / E91 / E92 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dieseljussi
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2010
    • 592
    • Suomi

    Originally posted by Zeta View Post
    Ok, ei sitten. Aloituspostauksessa ei mainittu suomiautoa. Piste kilsojen perässä voi tarkoittaa sitä, että kaikissa kolmessa mittausmodulissa eivät kilometrilukemat täsmää.

    Hakusanalla "tamper dot" löytyy enemmän tietoja.
    Jep, tattista. Tein itse ja säästin: akun miinusnapa irti tunniksi ja sitten piuhat yhteen. Eipä näy palleroita eikä nosturinkuvia enään mittaristossa ja huoltoon onkin taas matkaa 11 000 km. Tietysti minun tuurillani tuulettelen liian aikaisin ja punaiset nosturit odottelevat vain, että lähden vähän pidemmälle reissulle.

    Comment

    • PeteS
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2006
      • 2766
      • Ylivieska

      Originally posted by PeteS View Post
      Viikonloppuna oli pientä hässäkkää pirssin(320d -05) kans nii oiskohan jollaki apuja. Eilen käynnistin pirssin ja hehkurele ilmeisesti kettuilee välillä ja hehkuttaa sillon ku lystää(On toki menossa vaihtoon). Lähti käyntiin kuitenki ja annoin hetken käydä ja lähdin ajamaan nii idrive ilmoitti ilmoituksen increased emissions ja moottorinhäiriövalo syttyi ja tehot meni hukkaan. Tänään laitoin käyntiin ja kävi hetken aikaa ja alkoi valittaa hiukkassuodattimesta. Tätä ilmoitusta ei ole tullut uudestaan kun kävin heittään lenkkiä jos pakkopoltto lähtis päälle. Lämmöt kävi 82 asteessa(termarit vaihtoon) ja sen jälkeen menin vikakoodeja lukemaan. Sammutin auton ja hetken päästä käynnistin ja ajoin halliin niin moottorin häiriövalo sammui. Vikakoodit luettiin ja siellä oli koodeja muutamia. Hiukkassuodatin oli myös antanut koodin. Nollattiin koodit ja sinne jäi kaks koodia, 41AB ja 3F01. Tehot on siis edelleen hukassa ja mietin että johtuuko se DPF:stä vai tuosta ahtopaineentunnistimesta, ei viittis summassa turhaa vaihdella osia. Paikallaan ei ole ongelmia kierrosten nousun kans mut ajossa meno tyssää siihen 2500 paikkeille. Ja nyt ei siis pala mitään ylimääräisiä valoja taulussa.
      Laitetaampa tähänkin ratkaisu joka loppujen lopuksi oli vikakoodin mukainen. MAP-anturi vaihtoon ja kadonneet tehot palasivat.
      DPF koodit oli ilmeisesti pakkasen aiheuttamia oireita tai oireita tuosta MAP-anturin hajoamisesta. Mitään ilmoituksia ei ole enää tullu.
      Originally posted by EGoman
      on kyllä mahtavat nuo sun lenson kopiot
      Satakertaa ennemmin M10-1,8i, kuin tuo kammottava paskakasa M20B20.
      E21 315 -81, E39 530iA, Skoda Octavia Rs

      Comment

      • Torsti19
        Bimmer Rookie
        • Mar 2009
        • 52
        • Tampere

        En löytänyt pikaisella etsimisellä, mutta mikä nappi on ratin oikealla puolella viiksen vieressä. Painikkeessa on ratin kuva. Epäilen sen olevan rattilämmitys, enkä liikkeessä huomannut manuaalista lukea. Autona e91 -2008.

        Comment

        • kemo81
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2010
          • 1248
          • ylöjärvi

          Originally posted by Torsti19 View Post
          En löytänyt pikaisella etsimisellä, mutta mikä nappi on ratin oikealla puolella viiksen vieressä. Painikkeessa on ratin kuva. Epäilen sen olevan rattilämmitys, enkä liikkeessä huomannut manuaalista lukea. Autona e91 -2008.
          Oletuksena olisi myös tuo.Muistaakseni etsin omastani sitä lämmitystä tuloksetta..
          e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
          Ex.
          e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
          e91 325i 2009 lci SaphireBlack
          e91 325i 2005 ArktisMetal
          e46 320ci 2001 TobassBlue
          e39 523i 1996 AlpinWhite 2

          S1000rr 2010 Thunder grey

          Comment

          • Torsti19
            Bimmer Rookie
            • Mar 2009
            • 52
            • Tampere

            Originally posted by kemo81 View Post
            Oletuksena olisi myös tuo.Muistaakseni etsin omastani sitä lämmitystä tuloksetta..
            Kiitoksia. Täytyy tutkailla, kun auto kotiutuu pihaan.

            Comment

            • kemo81
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2010
              • 1248
              • ylöjärvi

              Laitetaan nyt tännekin kysymystä.

              Huomasin tuossa,että omassa kiesissä jostain syystä repsikanpuolen takaoven ikkunan alalista ikkunassa repsottaa.Valopaistaa listan ja ikkunan alareunan välistä kun katsoo sisältä päin.Listaa nyt vedellyt irti ja kiinni ja painellut mut ei se istu paikalleen.Eli tuo takasivu ikkunat,erottava,"pilari" on ulompana kun kuuluisi.Tai kun vertaa kuskin puolelle niin lista istuu aivan erilailla ja tämä pilari on sisempänä.
              Eli kysymys kuuluu onko kukaan joutunut esim kukintahäiriön ansiosta joutunut ko listaa uusimaan?Onko tuo pysty pilari jotenkin mahdollisesti kiristettävissä kohdalleen?Ei viitsis turhaan alkaa purkaan taka verhoiluita irti?!
              Last edited by kemo81; 26-03-2013, 11:33.
              e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
              Ex.
              e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
              e91 325i 2009 lci SaphireBlack
              e91 325i 2005 ArktisMetal
              e46 320ci 2001 TobassBlue
              e39 523i 1996 AlpinWhite 2

              S1000rr 2010 Thunder grey

              Comment

              • TPM1
                Bimmer Rookie
                • Jan 2013
                • 127
                • Kerava

                Mikä ihmeen suhahdus/puhahdus kuuluu konehuoneesta, kun avaa ovet lukosta? Varsinkin kovemmilla pakkasilla se kuuluu selvemmin... Kai.

                Comment

                • kemo81
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2010
                  • 1248
                  • ylöjärvi

                  Originally posted by TPM1 View Post
                  Mikä ihmeen suhahdus/puhahdus kuuluu konehuoneesta, kun avaa ovet lukosta? Varsinkin kovemmilla pakkasilla se kuuluu selvemmin... Kai.
                  Kuuluu muuten auton peräpäästä ja on polttoainepumppu joka painaa jo paineet pesään.
                  e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
                  Ex.
                  e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
                  e91 325i 2009 lci SaphireBlack
                  e91 325i 2005 ArktisMetal
                  e46 320ci 2001 TobassBlue
                  e39 523i 1996 AlpinWhite 2

                  S1000rr 2010 Thunder grey

                  Comment

                  • _Pietu_
                    BTCF Member
                    • Oct 2005
                    • 3660
                    • Kuopio / Maaninka

                    Originally posted by PeteS View Post
                    Laitetaampa tähänkin ratkaisu joka loppujen lopuksi oli vikakoodin mukainen. MAP-anturi vaihtoon ja kadonneet tehot palasivat.
                    DPF koodit oli ilmeisesti pakkasen aiheuttamia oireita tai oireita tuosta MAP-anturin hajoamisesta. Mitään ilmoituksia ei ole enää tullu.
                    Mistä hommasit anturin, paljonko maksoi ja vahdoitko ite vai liikkeessä?
                    ..itellä hiukka samoja oireita..
                    BMW F25 xDrive 20d
                    ex BMW e91 320dA
                    ex BMW e36 325i
                    - SAWO CONNECTION - - Normaalisti kännissä ja alasti
                    Normaalisti peukalo keskellä kämmentä

                    Comment

                    • happoman
                      Newbiemmer
                      • Jun 2012
                      • 5
                      • OULU

                      Originally posted by huitoja2 View Post
                      Potilas siis e91 320d vm-06, hehkutulpat ja ohjainboxi (rele) vaihdettu, sulakkeet ja liitokset tarkistettu.

                      Lähtee huonosti käymään pikkupakkasellakin, täristää ja käy aluksi välillä kolmella pytyllä. INPAn mukaan vikakoodit päällä jokaisella hehkulla, ohjainboxia ilmeisesti valittaa. Vikakoodit nollaantuu mutta tulee heti takaisin...

                      Mistä etsisi seuraavaksi? Uusi rele valmiiksi paskana? Vanhalla releellä valitti 3 ja 4 pytyn hehkuista ja uudella kaikista
                      Täysin sama itselläni tällä hetkellä. Kaikki hehkut huutaa vikakoodia.

                      Comment

                      • Zeta
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 7558
                        • Kotona

                        Lähteekö kutoskoneisesta e90 moottorinsuojamuovi (se hopeinen) ihan nykäisemällä irti ja ennenkaikkea mahtuuko se tulemaan pois irroittamatta kaikkia muoveja keulasta?

                        Tuntuu olevan aika tiukassa ja ei uskaltanut vielä väkisin repiä...
                        -
                        Käyttöautona: F20
                        Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
                        Myydään: HP 12.5" kannettava **200e**
                        -

                        Comment

                        • touring39
                          BTCF Member
                          • May 2005
                          • 3901
                          • Kaarina

                          Originally posted by Zeta View Post
                          Lähteekö kutoskoneisesta e90 moottorinsuojamuovi (se hopeinen) ihan nykäisemällä irti ja ennenkaikkea mahtuuko se tulemaan pois irroittamatta kaikkia muoveja keulasta?

                          Tuntuu olevan aika tiukassa ja ei uskaltanut vielä väkisin repiä...
                          Ota nyt ne muoviset pultit ainakin pois ennenkuin repäiset
                          Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                          Ex:
                          e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                          Comment

                          • Zeta
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2004
                            • 7558
                            • Kotona

                            Originally posted by touring39 View Post
                            Ota nyt ne muoviset pultit ainakin pois ennenkuin repäiset
                            No kun jossain luki, että ne ovat vain lumetta ja se on painetuilla tapeilla kiinni? :think




                            Eivät tule muovista lävitse. Lähinnä kiinnostaa mahtuuko tulemaan pois ilman etupään muovien poistamista...
                            -
                            Käyttöautona: F20
                            Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
                            Myydään: HP 12.5" kannettava **200e**
                            -

                            Comment

                            • TPM1
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2013
                              • 127
                              • Kerava

                              Originally posted by kemo81 View Post
                              Kuuluu muuten auton peräpäästä ja on polttoainepumppu joka painaa jo paineet pesään.
                              Ahaa. Kiitos tiedosta.

                              Comment

                              • Oeoemanni
                                Bimmer Rookie
                                • Oct 2012
                                • 32
                                • Kouvostoliiton pääkaupunki

                                Originally posted by Zeta View Post
                                Lähteekö kutoskoneisesta e90 moottorinsuojamuovi (se hopeinen) ihan nykäisemällä irti ja ennenkaikkea mahtuuko se tulemaan pois irroittamatta kaikkia muoveja keulasta?

                                Tuntuu olevan aika tiukassa ja ei uskaltanut vielä väkisin repiä...
                                Tuolla lailla se siellä on kiinni (ainakin omassani tasan samallalailla)



                                (Kuva lainattu e90post:ista)
                                Last edited by Oeoemanni; 18-03-2013, 19:35. Reason: Tarkennus
                                2005 e91 325iA - Sparkling Graphite Metallic -
                                2010 Ducati Hypermotard 796 - Matte Black -

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎