Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90 / E91 / E92 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dualfun
    Moderator
    • Jan 2003
    • 17855
    • PKS

    Originally posted by b mutteri kasa View Post
    Onko tietoa miten auton saa lavetille,kun ovet lukossa ja luonnollisesti Vaihdevalitsin P-asennossa?Kuinka se auto sinne vedetään,voiko jotain hajota?
    Originally posted by Ändi View Post
    Tunkilla ylös, ja rullakot renkaiden alle.(Dolly)

    Muistanko väärin, vai oliko laatikossa joku P-asennon vapautus laatikon kyljessä? (EDIT: Eiku se olikin auton sisältä. tranmission emergency release )
    Miksei sitten autoon sisälle manuaalisella avaimella vai onko se kadonnut?
    Vaiko ollaanko nyt autovarkaissa?

    Hyvä pointti muuten tuo vapautus, kuinkahan moni hinurikuski vaan jaksaa kiinnostua aiheesta mikäli omistaja ei itse ole tietoinen ko. mahdollisuudesta Itsekin katsonut joskus kun autoa on väkisin vedetty lavetille - Tuleeko siinä vaurioita?
    E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
    E28 ///M535i '87 zinnoberrot
    E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

    E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
    ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
    ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
    ½
    G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
    Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
    Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
    Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

    Comment

    • b mutteri kasa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2006
      • 1462
      • Area 03

      Originally posted by Dualfun View Post
      Miksei sitten autoon sisälle manuaalisella avaimella vai onko se kadonnut?
      Vaiko ollaanko nyt autovarkaissa?

      Hyvä pointti muuten tuo vapautus, kuinkahan moni hinurikuski vaan jaksaa kiinnostua aiheesta mikäli omistaja ei itse ole tietoinen ko. mahdollisuudesta Itsekin katsonut joskus kun autoa on väkisin vedetty lavetille - Tuleeko siinä vaurioita?
      Yksi avain kadonnut n. vuosi sitten,en ole teettänyt uutta ja nyt viime viikolla parempi puolisko oli avannut takaluukun lukituksen avaimesta,heittänyt kamoja konttiin,luukku kiinni,avaimet kontissa ja kaikki ovet luonnolisesti lukossa.

      Hinuri tuli auton hakemaan,mutta itse en ollut paikalla,niin mietin vain kuinka se on otettu kyytiin.

      Tuntuu vaan kaikki vaihtoehdot huonoilta mitä päässäni miettinyt on sitten lukitusta vasten vedetty lavetille,mutta tuskin niin...takapyöristä ilmaan sille "T" osalle,mutta auto madallettu,niin onko koko matkan etupää raapinut maata jne...Sittenhän sen näkee tai tuntee kun menee autoa noutamaan,kun uusi avain saapuu tehtaalta.

      Kokemusta vain noista Hinureista,ettei niitä paljon kiinnosta mitä sille autolle tapahtuu.Kerrankin katoin kun hinuri juurikin veti yhtä 5-sarjan bemaria,sillä "T" luiskalla,niin toinen takapyörä luiskahtanut sieltä rullilta ulos,mutta heebo paukutti meneemään lämä tiskissä!

      Originally posted by Dualfun View Post
      Itsekin katsonut joskus kun autoa on väkisin vedetty lavetille - Tuleeko siinä vaurioita?
      Tätä juuri itsekkin mietin.Auto oli parkkeerattu niin,että sitä on väkisinkin "parhaimmassa" scenaariossa pitänyt vetää nahkoillaan ainakin n.1-0,5 m...
      Last edited by b mutteri kasa; 04-03-2013, 12:55.
      BMW F11 530 dA VOLL
      Carbon-schwarz Metallic

      BMW E30 325i Sport

      Comment

      • ommiK
        Bimmer Rookie
        • May 2012
        • 147
        • Helsinki

        Originally posted by b mutteri kasa View Post
        Onko tietoa miten auton saa lavetille,kun ovet lukossa ja luonnollisesti Vaihdevalitsin P-asennossa?Kuinka se auto sinne vedetään,voiko jotain hajota?
        No pyydä joskus ekskursio Helsingin rakennusvirastolle kun on katujenputsauspäivä. Katselin joskus lähisiirtoa vierestä, eli hinurin perässä on sellainen haarukkasysteemi joka lukitaan fillarin ympäri ja nostetaan siitä pyörästä. Löytyi myös nelivedolle sopiva laite eli auto on ilmassa ja noiden haarukoiden varassa rullilla.

        Googlettamalla Lego-versio tuosta puomista:



        Joku tietänee laitteen oikean nimen ja googlettaa vähän paremman kuvan.
        ex-E93

        -- I'll do the stupid thing first and then you shy people follow. --

        Comment

        • b mutteri kasa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2006
          • 1462
          • Area 03

          Originally posted by ommiK View Post
          hinurin perässä on sellainen haarukkasysteemi joka lukitaan fillarin ympäri ja nostetaan siitä pyörästä. Löytyi myös nelivedolle sopiva laite eli auto on ilmassa ja noiden haarukoiden varassa rullilla.
          Tuota juurikin tarkoitin,kun kirjoitin "T" osasta hinurin perässä.Mutta eiko tuossakin auto vedetä ton rullasysteemin päälle,Vai onko siinä jotain muuta tekniikka,mikä mahdollistaa että se saaadaan renkaan ympäri?
          BMW F11 530 dA VOLL
          Carbon-schwarz Metallic

          BMW E30 325i Sport

          Comment

          • ommiK
            Bimmer Rookie
            • May 2012
            • 147
            • Helsinki

            Originally posted by b mutteri kasa View Post
            Tuota juurikin tarkoitin,kun kirjoitin "T" osasta hinurin perässä.Mutta eiko tuossakin auto vedetä ton rullasysteemin päälle,Vai onko siinä jotain muuta tekniikka,mikä mahdollistaa että se saaadaan renkaan ympäri?
            Kuvasta poiketen systeemi minkä näin on juuri avattava, eli se menee renkaan ympäri -> lukitaan -> nostetaan.
            ex-E93

            -- I'll do the stupid thing first and then you shy people follow. --

            Comment

            • jori
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2003
              • 1011
              • Vantaa

              i-drive rupesi huutelemaan rengaspaineista, vasen takarengas oli tyhjä.
              Rengas paikattu ja oikeilla paineilla silti, i-drive valittaa paineista ja mittariston keskellä palaa punainen valo varoittaen paineista.
              Täytyykö toi käydä testerissä nollaamassa vai auttaako että ottaa akusta piuhat irti vai miten toimitaan?
              Ajossa: iX xDrive50 Fully Charged
              Exät: Tesla Model S LRR, G05 e45 M-Sport, F15 M50d, F15 30d, F11 535d, F30 Active Hybrid, E60 M5, E63 645CiA, W219 MB 350 CLS, E31 850iA, E90 320dA, E39 523iA, E39 540iA ACS, E36 328i Cab, Porsche 968, E36 M3, E39 540iA, E31 850iA, E36 M3, E34 525i, E30 325i M-Tech II, E30 325i kv, E30 318i, E30 316.

              Comment

              • ommiK
                Bimmer Rookie
                • May 2012
                • 147
                • Helsinki

                Originally posted by jori View Post
                i-drive rupesi huutelemaan rengaspaineista, vasen takarengas oli tyhjä.
                Rengas paikattu ja oikeilla paineilla silti, i-drive valittaa paineista ja mittariston keskellä palaa punainen valo varoittaen paineista.
                Täytyykö toi käydä testerissä nollaamassa vai auttaako että ottaa akusta piuhat irti vai miten toimitaan?
                Karvalakkimallissa auton paikallaan seisten löytyy sieltä viiksestä selaamalla nollaus, i-drivessa kuvittelisin löytyvän sieltä rullan takaa. Sitten pari kilsaa kovaa ajoa niin kalibroituu.
                ex-E93

                -- I'll do the stupid thing first and then you shy people follow. --

                Comment

                • AnttiL
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2011
                  • 61
                  • Helsinki

                  Originally posted by AnttiL View Post
                  Nyt alkoi bimmeri (e91 330da) kiukuttelemaan. Vika on seuraavanlainen. Ajan ihan normaalisti ja yks kaks radio/cd sammuu, mittarin valot sammuu, kaikki mittariston viisarit menee nollille. Tämä kestää kaikkiaan alle 5 sekuntia. Sitten mittarin valot taas syttyvät viisarit näyttää oikein ja musiikkikin taas kuuluu. Mittaristoon syttyy varoitus valot että ajonhallinta on pois päältä. Sama idriveen ja vielä rengaspaineestakin valittaa. Abs toimii normaalisti ja auto pysyy käynnissä tämän pimennyksen ajan. Kaikki kuittaantuu sammuttamalla auto. Vikakoodejakin tulee mutta nyt tähän hätään en niitä saanut luettua.
                  Noniin vastaan itselleni. Nyt tuo tilanne kävi taas ja koodejakin sain talteen. Tuo yli 18V jännite ihmetyttää, mistä moinen voisi johtua?
                  E R R O R M E M O R Y
                  ---------------------------------------
                  Date: 06.03.2013 17:39:21
                  ECU: D62M57B0
                  JobStatus: OKAY
                  Variant: D62M57B0
                  -------------------------------------------------------------
                  RESULT: 5 error in error memory !
                  -------------------------------------------------------------
                  438D 438D data (ANF_RADMOM_PT, 0xBF)
                  Error counter: 1
                  Logistic counter: 39
                  Mileage 234008 km
                  Engine speed 1737.70 1/min
                  coolant temperature 88.27 °C
                  Rail pressure Actual 512.00 bar
                  Injection quantity 18.51 mg/Hub
                  Air mass per cylinder 636.46 mg/Hub
                  actual charge pressurewert 1467.08 mbar
                  Pedal value sensor 27.56 %
                  Battery Voltage 18084.80 mV
                  Vehicle speed 32.57 km/h
                  Environment pressure 994.46 mbar
                  Botschaft von LDM ausgefallen
                  Test conditions fulfilled
                  Error not occurred yet
                  Error would not cause a warning lamp to light up
                  Fehler nicht im Shadow eingetragen
                  Umweltbedingungen 1. Block gültig (Fehler nur einmal aufgetreten)
                  Umweltbedingungen 2. Block ungültig (Fehler nur einmal aufgetreten)
                  Error code: 43 8D 08 02 00 00 01 27 72 43 3F 8A 41 2F 65 95
                  23 6F 21 65
                  -------------------------------------------------------------
                  49F2 49F2 data (WHEEL_SPEED, 0xCE)
                  Error counter: 1
                  Logistic counter: 39
                  Mileage 234008 km
                  Engine speed 1599.78 1/min
                  coolant temperature 88.27 °C
                  Rail pressure Actual 472.62 bar
                  Injection quantity 18.90 mg/Hub
                  Air mass per cylinder 516.73 mg/Hub
                  actual charge pressurewert 1417.85 mbar
                  Pedal value sensor 27.56 %
                  Battery Voltage 17433.10 mV
                  Vehicle speed 32.57 km/h
                  Environment pressure 994.46 mbar
                  Signal(e) in Botschaft nicht gueltig
                  Test conditions fulfilled
                  Error not occurred yet
                  Error would not cause a warning lamp to light up
                  Fehler nicht im Shadow eingetragen
                  Umweltbedingungen 1. Block gültig (Fehler nur einmal aufgetreten)
                  Umweltbedingungen 2. Block ungültig (Fehler nur einmal aufgetreten)
                  Error code: 49 F2 04 02 00 00 01 27 72 43 3A 8A 3C 30 52 90
                  23 6B 21 65
                  -------------------------------------------------------------
                  4660 4660 Supply voltage
                  Error counter: 1
                  Logistic counter: 39
                  Mileage 234008 km
                  Engine speed 1599.78 1/min
                  coolant temperature 88.27 °C
                  Rail pressure Actual 472.62 bar
                  Injection quantity 18.90 mg/Hub
                  Air mass per cylinder 523.03 mg/Hub
                  actual charge pressurewert 1417.85 mbar
                  Pedal value sensor 27.56 %
                  Battery Voltage 17433.10 mV
                  Vehicle speed 32.57 km/h
                  Environment pressure 994.46 mbar
                  Versorgungsspannung DDE ueberschritten
                  Test conditions fulfilled
                  Error not occurred yet
                  Error would not cause a warning lamp to light up
                  Fehler nicht im Shadow eingetragen
                  Umweltbedingungen 1. Block gültig (Fehler nur einmal aufgetreten)
                  Umweltbedingungen 2. Block ungültig (Fehler nur einmal aufgetreten)
                  Error code: 46 60 01 02 00 00 01 27 72 43 3A 8A 3C 30 53 90
                  23 6B 21 65
                  -------------------------------------------------------------
                  4C03 4C03 data (OP_CRCTLACC, 0x194)
                  Error counter: 1
                  Logistic counter: 38
                  Mileage 234008 km
                  Engine speed 1599.78 1/min
                  coolant temperature 88.27 °C
                  Rail pressure Actual 448.98 bar
                  Injection quantity 20.09 mg/Hub
                  Air mass per cylinder 504.12 mg/Hub
                  actual charge pressurewert 1388.31 mbar
                  Pedal value sensor 26.77 %
                  Battery Voltage 16455.54 mV
                  Vehicle speed 32.57 km/h
                  Environment pressure 994.46 mbar
                  Botschaft von SZL ausgefallen
                  Test conditions not yet fulfilled
                  Error not occurred yet
                  Error would not cause a warning lamp to light up
                  Fehler nicht im Shadow eingetragen
                  Umweltbedingungen 1. Block gültig (Fehler nur einmal aufgetreten)
                  Umweltbedingungen 2. Block ungültig (Fehler nur einmal aufgetreten)
                  Error code: 4C 03 18 02 00 00 01 26 72 43 3A 8A 39 33 50 8D
                  22 65 21 65
                  -------------------------------------------------------------
                  4992 4992 data (STAT_KOMBI, 0x1B4)
                  Error counter: 1
                  Logistic counter: 39
                  Mileage 234008 km
                  Engine speed 1599.78 1/min
                  coolant temperature 88.27 °C
                  Rail pressure Actual 448.98 bar
                  Injection quantity 20.09 mg/Hub
                  Air mass per cylinder 491.52 mg/Hub
                  actual charge pressurewert 1388.31 mbar
                  Pedal value sensor 26.77 %
                  Battery Voltage 16455.54 mV
                  Vehicle speed 32.57 km/h
                  Environment pressure 994.46 mbar
                  Signal(e) in Botschaft nicht gueltig
                  Test conditions fulfilled
                  Error not occurred yet
                  Error would not cause a warning lamp to light up
                  Fehler nicht im Shadow eingetragen
                  Umweltbedingungen 1. Block gültig (Fehler nur einmal aufgetreten)
                  Umweltbedingungen 2. Block ungültig (Fehler nur einmal aufgetreten)
                  Error code: 49 92 04 02 00 00 01 27 72 43 3A 8A 39 33 4E 8D
                  22 65 21 65
                  ================================================== ===========
                  E R R O R M E M O R Y
                  ---------------------------------------
                  Date: 06.03.2013 17:46:09
                  ECU: DSC_87
                  JobStatus: OKAY
                  Variant: DSC_87
                  -------------------------------------------------------------
                  RESULT: 3 error in error memory !
                  -------------------------------------------------------------
                  5DF7 5DF7 - wiring supply voltage > 18 Volt.
                  Error counter: 1
                  Logistic counter: 37
                  Mileage 234008 km
                  Vehicle speed 32.00 km/h
                  Brake light switch 0.00 0/1
                  switch brake fluid level 0.00 0/1
                  ASC/DSC_aktive (status of ASC/DSC_switch) 1.00 0/1
                  brake pressure identified 0.00 0/1
                  ABS-active 0.00 0/1
                  ASC-active (BMR) 0.00 0/1
                  ASC-active (AMR) 0.00 0/1
                  GMR-active (GMR) 0.00 0/1
                  GMR-active (MMR) 0.00 0/1
                  CBC-active 0.00 0/1
                  MSR-active 0.00 0/1
                  TDR-active 0.00 0/1
                  SDR-active 0.00 0/1
                  DBC-active 0.00 0/1
                  RTA active 1.00 0/1
                  Run-Up Mode 0.00 0/1
                  No matching error symptom.
                  Test conditions fulfilled
                  Error not present now, but already stored
                  Error would cause a warning lamp to light up
                  Error code: 5D F7 A0 01 25 72 43 20 08 00 04
                  -------------------------------------------------------------
                  D373 D373 - F-CAN SWA-Top-Sensor data 200 or 201 is missing
                  Error counter: 1
                  Logistic counter: 37
                  Mileage 234008 km
                  Vehicle speed 33.00 km/h
                  Brake light switch 0.00 0/1
                  switch brake fluid level 0.00 0/1
                  ASC/DSC_aktive (status of ASC/DSC_switch) 1.00 0/1
                  brake pressure identified 0.00 0/1
                  ABS-active 0.00 0/1
                  ASC-active (BMR) 0.00 0/1
                  ASC-active (AMR) 0.00 0/1
                  GMR-active (GMR) 0.00 0/1
                  GMR-active (MMR) 0.00 0/1
                  CBC-active 0.00 0/1
                  MSR-active 0.00 0/1
                  TDR-active 0.00 0/1
                  SDR-active 0.00 0/1
                  DBC-active 0.00 0/1
                  RTA active 1.00 0/1
                  Run-Up Mode 0.00 0/1
                  Timeout.
                  Test conditions fulfilled
                  Error not present now, but already stored
                  Error would cause a warning lamp to light up
                  Error code: D3 73 A4 01 25 72 43 21 08 00 04
                  -------------------------------------------------------------
                  D35B D35B - PT-CAN LDM-Error - data 213: request wheel moment Brake, ANF_RADMOM_BREMSE (ID 0xD5)
                  Error counter: 1
                  Logistic counter: 37
                  Mileage 234008 km
                  Vehicle speed 33.00 km/h
                  Brake light switch 0.00 0/1
                  switch brake fluid level 0.00 0/1
                  ASC/DSC_aktive (status of ASC/DSC_switch) 1.00 0/1
                  brake pressure identified 0.00 0/1
                  ABS-active 0.00 0/1
                  ASC-active (BMR) 0.00 0/1
                  ASC-active (AMR) 0.00 0/1
                  GMR-active (GMR) 0.00 0/1
                  GMR-active (MMR) 0.00 0/1
                  CBC-active 0.00 0/1
                  MSR-active 0.00 0/1
                  TDR-active 0.00 0/1
                  SDR-active 0.00 0/1
                  DBC-active 0.00 0/1
                  RTA active 1.00 0/1
                  Run-Up Mode 0.00 0/1
                  Timeout.
                  Test conditions fulfilled
                  Error not present now, but already stored
                  Error would not cause a warning lamp to light up
                  Error code: D3 5B 24 01 25 72 43 21 08 00 04
                  ================================================== ===========
                  Attached Files
                  BMW E70 LCI xDrive30d

                  Comment

                  • Dualfun
                    Moderator
                    • Jan 2003
                    • 17855
                    • PKS

                    Originally posted by AnttiL View Post
                    Noniin vastaan itselleni. Nyt tuo tilanne kävi taas ja koodejakin sain talteen. Tuo yli 18V jännite ihmetyttää, mistä moinen voisi johtua?
                    Jos akun napajännite ylittyy tuolla tavalla, ei syypää siihen voi olla muu kuin laturi. Laturin jännitteensäätimelle siis vaikuttaa.


                    Johtuuko ko. viat sitten siitä, se on eri asia. Ainakin "5DF7 5DF7 - wiring supply voltage > 18 Volt." ja "4660 4660 Supply voltage".
                    Last edited by Dualfun; 06-03-2013, 21:43.
                    E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                    E28 ///M535i '87 zinnoberrot
                    E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

                    E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
                    ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                    ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
                    ½
                    G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
                    Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                    Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                    Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                    Comment

                    • J-Boy
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2011
                      • 405
                      • Länsi-rannikko

                      Originally posted by Dualfun View Post
                      Jos akun napajännite ylittyy tuolla tavalla, ei syypää siihen voi olla muu kuin laturi. Laturin jännitteensäätimelle siis vaikuttaa.


                      Johtuuko ko. viat sitten siitä, se on eri asia. Ainakin "5DF7 5DF7 - wiring supply voltage > 18 Volt." ja "4660 4660 Supply voltage".
                      Muista tämä myös: http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=804545 muutamista BMW-malleista (mukaanlukien: 3-Series sports wagons manufactured March 2007 through June 2011) Recall akun + kaapelista.

                      Tuskin ko. vikaa tosin aiheuttaa..
                      F31 320xDA
                      M-B Sprinter 319

                      Ex: E82 135i, E91LCI 330xd, VW T5 2.5TDI 4Motion, X1 Xdrive20D, Citröen Ax 1.1i

                      Comment

                      • tpalo
                        Newbiemmer
                        • Sep 2010
                        • 11
                        • Oulu

                        bmw varaosien tilaus bildelsbasen

                        Minulle suositeltiin tässä ketjussa katalysaattoreiden tilaamista bildelsbasenin kautta. Olin tyytyväinen saamaani palveluun ja sen nopeuteen. Löysin ja tilasin osat ja kaikki toimi hienosti. Voin suositella vaihtoehtona kalliiden osien kohdalla jos osia ei löydy suomesta.

                        Comment

                        • jori
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2003
                          • 1011
                          • Vantaa

                          Originally posted by ommiK View Post
                          Karvalakkimallissa auton paikallaan seisten löytyy sieltä viiksestä selaamalla nollaus, i-drivessa kuvittelisin löytyvän sieltä rullan takaa. Sitten pari kilsaa kovaa ajoa niin kalibroituu.
                          No niin, i-driven kautta sai kuitattua pois, info ja sieltä tyres jne...
                          Ajossa: iX xDrive50 Fully Charged
                          Exät: Tesla Model S LRR, G05 e45 M-Sport, F15 M50d, F15 30d, F11 535d, F30 Active Hybrid, E60 M5, E63 645CiA, W219 MB 350 CLS, E31 850iA, E90 320dA, E39 523iA, E39 540iA ACS, E36 328i Cab, Porsche 968, E36 M3, E39 540iA, E31 850iA, E36 M3, E34 525i, E30 325i M-Tech II, E30 325i kv, E30 318i, E30 316.

                          Comment

                          • PeteS
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2006
                            • 2765
                            • Ylivieska

                            Viikonloppuna oli pientä hässäkkää pirssin(320d -05) kans nii oiskohan jollaki apuja. Eilen käynnistin pirssin ja hehkurele ilmeisesti kettuilee välillä ja hehkuttaa sillon ku lystää(On toki menossa vaihtoon). Lähti käyntiin kuitenki ja annoin hetken käydä ja lähdin ajamaan nii idrive ilmoitti ilmoituksen increased emissions ja moottorinhäiriövalo syttyi ja tehot meni hukkaan. Tänään laitoin käyntiin ja kävi hetken aikaa ja alkoi valittaa hiukkassuodattimesta. Tätä ilmoitusta ei ole tullut uudestaan kun kävin heittään lenkkiä jos pakkopoltto lähtis päälle. Lämmöt kävi 82 asteessa(termarit vaihtoon) ja sen jälkeen menin vikakoodeja lukemaan. Sammutin auton ja hetken päästä käynnistin ja ajoin halliin niin moottorin häiriövalo sammui. Vikakoodit luettiin ja siellä oli koodeja muutamia. Hiukkassuodatin oli myös antanut koodin. Nollattiin koodit ja sinne jäi kaks koodia, 41AB ja 3F01. Tehot on siis edelleen hukassa ja mietin että johtuuko se DPF:stä vai tuosta ahtopaineentunnistimesta, ei viittis summassa turhaa vaihdella osia. Paikallaan ei ole ongelmia kierrosten nousun kans mut ajossa meno tyssää siihen 2500 paikkeille. Ja nyt ei siis pala mitään ylimääräisiä valoja taulussa.
                            Last edited by PeteS; 10-03-2013, 18:57.
                            Originally posted by EGoman
                            on kyllä mahtavat nuo sun lenson kopiot
                            Satakertaa ennemmin M10-1,8i, kuin tuo kammottava paskakasa M20B20.
                            E21 315 -81, E39 530iA, Skoda Octavia Rs

                            Comment

                            • Sammo
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2009
                              • 139
                              • Helsinki

                              Mistäs porukka on ostanut tota Castrol Edge BMW ll04 0w-30 öljyä?

                              Saako jostain vielä halvemmalla kuin tuolta, http://moto-oil.co.uk/index.php?rout...th=111_113_114

                              Ja osaatteko sanoa, paljonko tota öljyä pitäisi ostaa tohon sigun autoon

                              Comment

                              • Kennedy
                                Bimmer Rookie
                                • Feb 2003
                                • 103
                                • Järvenpää

                                Saksasta.

                                Toihan on ihan törkeen kallista. 96e/8l eli 12e litra. Toimituskulutkin päälle vielä.
                                Mutta miksi 0w? Miksei 5w?
                                Ei etelässä niin kylmä ole, että tuota tarttisi.


                                Tämä toimii ihan yhtä hyvin.



                                Itse laitoin omaani 5w-40 LL04 castrolit.
                                Last edited by Kennedy; 11-03-2013, 21:01.
                                Nissan 300ZX Z31 '88 Turbo
                                Passat '13
                                Ex: E91LCI, A3 TDI

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎