Onko kenelläkään tietoa mitenkä olisi syytä käyttää webastoa näillä kovemmilla pakkasilla? Ollaan Rovaniemellä anoppilassa ja huomenna pitäisi startata kotia kohti ja aamuksi lupaa -34.
Onko järkevämpää pitää webastoa päällä kauemmin esim. +25min ja toivoa että akussa on vielä virtaa vai ihan 10-15min ja täräyttää kylmänä käyntiin? Autona 325d e92.
Löytyisikö keneltäkään asennuskuvia E9x webaston asennuksesta. Onko polttimelle useita vaihtoehtoisia asennuspaikkoja?
Onko edelleen pääsääntöinen asennustapa se, että käytetään IPCU-relettä puhaltimelle ja läppien LIN-väylä katkaistaan normaalilla vaihtoreleellä?
Onko E91:ssä valmiina, jotain mitä voisi hyödyntää webaston asennuksessa?
Näillä pakkaslukemilla sitä haikeana muistelee paria edellista autoa joista webasto löytyi.
Juu yleismallin thermotop evossa pinni 2 on wbus. Eli E9x tapaus on selvä, puhallinohjaus käynnistyy väylän kautta niinku tässäki topicissa on varmasti jo aiemmin todettu.
F3x onkin hieman erilainen. Asennuksessa ensinnäkin vaihdetaa uusi IHKA. Ohjaus menee niin että kaukosäätöyksikkö käynnistää ihkan, josta menee taas piuha webaston pinniin 1, joka on yleismallissa webastossa polttimen käynnistys jänniteohjauksella. Voi siis olla että F3x:n tapauksessa myös ihka lähtee käyntiin jänniteohjauksella, täytyy kuitenkin huomata että ihka vaihdetaan asennuksen yhteydessä ja alkuperäinen tuskin käynnistyy näin. F3x tehdasweba ei ole myöskään väylässä kiinni eli sitä ei ohjata idrivestä jne.
Onko mahdollista asentaa yleismallin TT evo käynnistymään idriven kautta (E90 pre-lci), tai mahdollisesti esim. jossain muussa merkissä oem-asennuksena ollut (sais melko edullisesti Ebaysta mm. käytettyjä vw weboja)? Mihin pinniin IHKAssa liitetään evon pinni 2 puhallinohjaukselle? Tarkoituksena asentaa itse webasto, mutta yllättävän vähän löytyy tietoa asennuksesta varsinkin ohjauksen osalta.
Onko kellään linkkiä siihen independent heating retrofit pdffään?
Jäi oikeastaan vastaamatta, miksi asensin mitäkin. Kaksi syytä, miksi päädyin can-väyläohjaimeen ja väylättömään eberiin.
1: En halunnut katkoa auton väyliä enkä asentaa ipcu-relettä. Siksi lämmitin lämmitti aluksi vain moottoria. Bemarilta sain retrofitin asennusohjeet, joissa myös katkottiin LIN ja asennettiin ipcu. Mielestäni vähän sellainen purkkaviritys. Väylämallista (TT V) ei puhuttu mitään, joten siksi en sellaista sitten enempää miettinyt.
2: Lämmitinkauppiaat suosittelivat vanhempaa mallia toimintavarmempana
Kytkentä on lisäksi niin, että remuc ohjaa lämmitinta ja IHKAn herettävää ohjainta erillisistä lähdöistä. Näin voin valita, lämmitänkö vain moottoria vai molempia. Tai viilennänkö vain sisätiloja. Mitään vikakoodeja ei tämä laitteisto aiheuta. Toisaalta lämmittimen koodit on luettava sitten erillisellä laitteella suoraan lämmittimestä, kunhan niitä joskus tulee..
Oli ihan pakko lainata, sen verran paljon on noissa bemarinkin TTV laitteissa ollut vikoja
Empä minä sitä tarkoittanut,että bemarin TT V ois sen parempi kun mikään muukaan. Olen vain sitä mieltä,että alkuperäis asennus on aina paras toimivuudeltaan yleensä ottaen,ilman turhia vikakoodeja,virta herjoja yms.
Ei ole tarpeen, weban oma kyllä jaksaa kierrättää. Toki voi vaihtoehtoisesti jättää weban oman kokonaan pois ja kytkeä auton oma kv pumppu releistyksellä tai diodimatriisilla toimimaan myös weban pumppuna.
Ahaa, okei no hyvä.
Niin joo, sähän noita asennat ja "huollat", tietää keneen ottaa yhteyttä jos tulee vikaa
Alkuperäis asennuksena taitaa olla TT V ja sellainen sinne helpoin on laittaa mikäli haluat Idrivestä käyttää ja muutenkin TOIMII PARHAITEN ilman turhia herjoja ja virityksiä.
Oli ihan pakko lainata, sen verran paljon on noissa bemarinkin TTV laitteissa ollut vikoja
Tarvisi isän 320D -09 asentaa Eberin. Laite tuli paketissaan avaamattomana mukaan kaupan päälle autoa ostaessa. Asennus näyttää olevan meille liian vaikea homma.
Onko foorumilla joku, joka sen asentaisi? Tietysti korvausta vastaan.
Parista firmasta on kyselty myös asennusta, mutta ovat kovin nihkeitä asentamaan muualta ostettuja laitteita..
Ei ole tarpeen, weban oma kyllä jaksaa kierrättää. Toki voi vaihtoehtoisesti jättää weban oman kokonaan pois ja kytkeä auton oma kv pumppu releistyksellä tai diodimatriisilla toimimaan myös weban pumppuna.
Kapanos: Onko sinulle asennettu ipcu + katkaisu lin-väylään, vai kuinka sisäpuhallus käynnistyy? Tuo boksi osaa siis käynnistää IHKAn can-väylän kautta.
Piti kaverilta kysyä kun se sitä enemmän asenteli kuin itse
Eli siis joo asennettu releistys, eli onko se nyt tuo IPCU? joko abaut 90e se tais maksaa tossa koko paketissa..
Lähteekö teillä pyörimään alkuperäinen kiertovesipumppukin kun lisälämmitin lähtee päälle? itsellä ei ja se jättää "vikakoodia" muistiin, mutta siis toimii auto käynnissä ja rest nappulaa painettaessa ihan normaalisti..
Tarvisi isän 320D -09 asentaa Eberin. Laite tuli paketissaan avaamattomana mukaan kaupan päälle autoa ostaessa. Asennus näyttää olevan meille liian vaikea homma.
Onko foorumilla joku, joka sen asentaisi? Tietysti korvausta vastaan.
Parista firmasta on kyselty myös asennusta, mutta ovat kovin nihkeitä asentamaan muualta ostettuja laitteita..
Kapanos: Onko sinulle asennettu ipcu + katkaisu lin-väylään, vai kuinka sisäpuhallus käynnistyy? Tuo boksi osaa siis käynnistää IHKAn can-väylän kautta.
Toimii. Tämän pitäisi toimia myös uudemmissa F-sarjalaisissa. Ipcua ja LIN-väylän katkomista en halunnut, joten eberi lämmitti pelkästään moottoria, kunnes löysin tuon FanControl-laitteen.
Leave a comment: