E9X M3 Kokemuksia -yhdistetty topic-

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• llehik
    replied
    Originally posted by Reeperbahn View Post
    Mihin hintaan Schmiedmann tekee?
    Koko remppa 1976 € sisältäen kaiken. Jos omat laakerit (kuten itselläni ne BE:n), niin OEM laakerien hinnan voi tuosta summasta vielä vähentää (390 €).

Espoon Laakkoselta kävin kysymässä tarjouksen. Ei pystynyt paikan päällä laskemaan tarjousta, kun kuulemma niin iso remppa. Ottivat tiedot ja lupasivat laskea ja palata asiaan. Noh, mitään ei ole kuulunut, joten ei liene kiinnostanut Laakkosen huoltoa se remontti tai sitten ei osaaminen riitä mihinkään muuhun kuin perusjuttuihin. Itselläni muutenkin luotto aika nolla noiden ns. "merkkihuoltojen" osaamiseen ja laatuun. Ainoa oikeasti hyvä merkkihuolto mistä itselläni kokemusta, on Porschen.

Leave a comment:

• ChristianH
    replied
    Originally posted by bmw323it View Post
    On tässä alkanut ajatus E93 M3:sta alkanut polttelemaan, vaan huolestuttavalta vaikuttaa tässä threadissä tuo laakeritarina. Kummallista että 100tkm ajetussa BMW:ssä pitää tehdä laakeriremonttia, vaikka onkin S-kone. No anyway, paljonko laakeriremonttiin täytyy varata touhubudjettia? Muita huolenaiheita koneessa?

Mitenkäs nuo M3:n DCT:t?

Entä E93:n katto, onko sen suhteen ollut ongelmia?
    Laakeriremppa 1700-2000€ ja kaasuläppämoottorin (eng. throttle actuator) rattaat on syytä vaihtaa ennen kuin kuluvat liiaksi ja hajottavat elektroniikan, omat laukesi 96tkm kohdalla ja rattaat (100-200€) oli jo hyllyssä mutta en tyhmä ollut ehtinyt niitä vaihtaa niin meni sit kaasuläppämoottorit uusiksi. Muuta huolehdittavaa ei juurikaan ole, DCT on käsittääkseni luotettava.

Leave a comment:

• bmw323it
    replied
    On tässä alkanut ajatus E93 M3:sta alkanut polttelemaan, vaan huolestuttavalta vaikuttaa tässä threadissä tuo laakeritarina. Kummallista että 100tkm ajetussa BMW:ssä pitää tehdä laakeriremonttia, vaikka onkin S-kone. No anyway, paljonko laakeriremonttiin täytyy varata touhubudjettia? Muita huolenaiheita koneessa?

Mitenkäs nuo M3:n DCT:t?

Entä E93:n katto, onko sen suhteen ollut ongelmia?

Leave a comment:

• Reeperbahn
    replied
    Originally posted by llehik View Post
    Täytyy käydä pyytämässä tarjous. Tosin en millään usko, että tekisivät halvemmalla kuin vaikkapa Schmiedmann.
    Mihin hintaan Schmiedmann tekee?

Leave a comment:

• llehik
    replied
    Täytyy käydä pyytämässä tarjous. Tosin en millään usko, että tekisivät halvemmalla kuin vaikkapa Schmiedmann.

Originally posted by IIIolut View Post
    Mites ihan paikallinen merkkiliike? Mikkelissä paikallinen merkkiliike teki mun autoon kk-laakerit (BE) ja samalla moottorin tukikumit, vanoslinjan, pumppujen kiristäjät jne. Tosi hyvää jälkeä tekivät ja tyytyväinen olin

Leave a comment:

• IIIolut
    replied
    Ostinpa European Auto Sourcesta Anaheimista nuo BE:n laakerit, kun tuli Ameriikassa työasioissa liikkuttua. Hintaa tuli sales taxin kanssa euroissa 540. Osaisiko joku suositella osaavaa korjaamoa PK-seudulla missä tuon kk-laakeriremontin voisi teetättää vai täytyykö tässä Ouluun asti ajella JR autocenterille :think
    Mites ihan paikallinen merkkiliike? Mikkelissä paikallinen merkkiliike teki mun autoon kk-laakerit (BE) ja samalla moottorin tukikumit, vanoslinjan, pumppujen kiristäjät jne. Tosi hyvää jälkeä tekivät ja tyytyväinen olin

Leave a comment:

• ChristianH
    replied
    Originally posted by Reeperbahn View Post
    Entinen Raikun paja eli nykyinen Simos Performance Tuusulassa lienee varma valinta. Tuonne olisin itse vienyt jos ei lähempää olisi löytynyt.

https://www.autoyas.com/FI/Tuusula/6...OS-Performance
    Ei suostu vaihtamaan kuin alkuperäisillä osilla. Näin ainakin vuosi sitten kun tiedustelin.

Leave a comment:

• Reeperbahn
    replied
    Osaisiko joku suositella osaavaa korjaamoa PK-seudulla missä tuon kk-laakeriremontin voisi teetättää vai täytyykö tässä Ouluun asti ajella JR autocenterille :think
    Entinen Raikun paja eli nykyinen Simos Performance Tuusulassa lienee varma valinta. Tuonne olisin itse vienyt jos ei lähempää olisi löytynyt.

Leave a comment:

• llehik
    replied
    Ostinpa European Auto Sourcesta Anaheimista nuo BE:n laakerit, kun tuli Ameriikassa työasioissa liikkuttua. Hintaa tuli sales taxin kanssa euroissa 540. Osaisiko joku suositella osaavaa korjaamoa PK-seudulla missä tuon kk-laakeriremontin voisi teetättää vai täytyykö tässä Ouluun asti ajella JR autocenterille :think

Leave a comment:

• llehik
    replied
    Originally posted by Pantse View Post
    Autolle on tehty öljynvaihto 2300km kohdilla ja sen jälkeen 15-25tkm välein. Noiden laakereiden perusteella voisi sanoa, ettei vaihto olisi aina välttämätön 100tkm kohdilla, mutta mielenrauhan vuoksi tieten tarpeellinen .
    Juurikin niin. Onhan näitä autoja valmistettu maailmalle aika iso määrä ja ajettu isojakin kilometrimääriä ilman ongelmia. Tuntuu, että vähän jokaisessa automallissa on joku akilleen kantapää, joka netin keskustelupalstoilla saa suhteettoman paljon huomiota, vaikka todellinen ongelma koskettaisikin hyvin pientä prosenttia autoista. Se ei tosin lämmitä, jos sattuukin omistamaan juuri siihen prosenttiin kuuluvan yksilön.
    Last edited by llehik; 25-09-2018, 15:41.

Leave a comment:

• Pantse
    replied
    Kuluneella viikolla vaihdettiin minunkin autoon uudet laakerit JR autocenterissä. Kilometrejä oli vaihtohetkellä 128 tkm, mutta laakereissa ei juurikaan kulumisen merkkejä, ainoastaan parissa liuskassa oli sormenpään kokoinen alue, jossa pinnoite ei ollut kulunut ollenkaan. Johtuneeko laakeriliuskasta vai kiertokangesta? Auto on valmistettu 7/2009 ja laakerit mallia OEM CL 113 088/089, ja uudet korvaavat tuli samanlaiset.

Vanhoissa laakereissa löytyi lisäksi merkintä 0309 ja perässä kirjain B, C tai D. Osaako joku sanoa, onko tuo 0309 kk/vuosi merkintä ja onko noilla kirjaimilla jotain merkitystä?

Autolle on tehty öljynvaihto 2300km kohdilla ja sen jälkeen 15-25tkm välein. Noiden laakereiden perusteella voisi sanoa, ettei vaihto olisi aina välttämätön 100tkm kohdilla, mutta mielenrauhan vuoksi tieten tarpeellinen .
    Attached Files
    Last edited by Pantse; 14-03-2020, 10:04.

Leave a comment:

• llehik
    replied
    Ollut tietoa puolesta ja vastaan. Hinta tuplat ARP-pulteilla vs. OEM. ARP-pulteilla ei tartte tehdä sitä kiristys rumbaa, mitä OEM-pulteilla. ARP:t voi käyttää uudestaan ja taas OEM-pultit vain kerran. Itse valitsin nuo OEM-pultit. Jospa tuolla kombolla pääsisi seuraavat 100tkm ja sit taas alakerta auki😀
    Kiitos tiedoista! Taidan itsekkin laittaa OEM pulteilla. Prkl, on se kallis remppa, mutta kaipa se on pakko tehdä.

Leave a comment:

• IIIolut
    replied
    Kyllä minä tilaan myös nuo BE:n laakerit. Onko tietoa saavuttaako mitään hyötyä noilla ARP:n pulteilla?
    Ollut tietoa puolesta ja vastaan. Hinta tuplat ARP-pulteilla vs. OEM. ARP-pulteilla ei tartte tehdä sitä kiristys rumbaa, mitä OEM-pulteilla. ARP:t voi käyttää uudestaan ja taas OEM-pultit vain kerran. Itse valitsin nuo OEM-pultit. Jospa tuolla kombolla pääsisi seuraavat 100tkm ja sit taas alakerta auki😀

Leave a comment:

• llehik
    replied
    Täältä tilasin http://www.ca-int.co.uk/.
    Kyllä minä tilaan myös nuo BE:n laakerit. Onko tietoa saavuttaako mitään hyötyä noilla ARP:n pulteilla?

Leave a comment:

• IIIolut
    replied
    Mistä tilasit BE:n kk-laakerit?
    Täältä tilasin http://www.ca-int.co.uk/.

Leave a comment:

Working...