Originally posted by IIIolut
View Post
E9X M3 Kokemuksia -yhdistetty topic-
Collapse
X
-
702/703:set siellä oli. Mietin itekkin aftermarket-laakereita mutta niistä aika vähän toistaseksi kokemuksia niin mennään nyt noilla oem:llä seuraava 100 tkm.
Leave a comment:
-
Oliko Reeperbahn sun vanhat laakerit 088/089 tyyppiä, vai 702/703 mallia? Mä arvoin tuossa OEM ja aftermarket laakerien välillä ja hommasin BE:n valmistamat lyijyä sisältävät kk-laakerit, joissa isommat välykset kuin BMW:n valmistamissa. Alkoi jännittämään tuo 702/703 kk-laakerien tin-aluminium seos, josko se tekee kampiakselille hallaa. Mulla tosin S85, mutta samaa settiähän tuo on kuin S65. Reilu 5tkm menty noilla aftermarket laakereilla, joten ei niiden kestävyydestä ole mitään hajua. Paljon noita BE:n laakereita ovat M3forumin puolella laittaneet.
Leave a comment:
-
KylläOriginally posted by llehik View PostEli kiertokangen laakerit olivat myös OEM osia?
Leave a comment:
-
Eli kiertokangen laakerit olivat myös OEM osia? Tätä olen miettinyt, että mitkä siihen kannattaa laitattaa. Itselläni ajankohtainen remppa myös, kun mittari pyörähti juuri 100 tkm.Originally posted by Reeperbahn View PostEilen vaihtoivat autooni kiertokangen laakerit JR Autocenterillä Oulussa. Autolla on ajettu 97 tkm, öljynvaihtoväli on 60 tkm ajosuoritteeseen mennessä ollut 15-20 tkm ja siitä eteenpäin 10 tkm. Kylmänä revitystä on vältetty ainakin tuosta 60 tkm:sta lähtien. Liuskat eivät ole kuvassa järjestyksessä:

Kulumajälkeä on, mutta puhki asti ei vielä yksikään liuska ollut kulunut. Muutamassa liuskassa näkyy täpliä, epäilys että alumiinimurua on jossain vaiheessa kulkeutunut liuskojen pinnoille ja ovat uponneet pinnotteeseen.
Samalla vaihtui myös moottorin tukikumit, jotka olivatkin jo vaihtokunnossa. Vaihtotyössä tarvittavat osat olivat OE-osia, paitsi öljypohjan tiiviste ja moottorin tukikumit. Remontin hinta sisältäen öljyt ja suodattimen oli 1902e, josta työn osuus 500e.
Leave a comment:
-
Eilen vaihtoivat autooni kiertokangen laakerit JR Autocenterillä Oulussa. Autolla on ajettu 97 tkm, öljynvaihtoväli on 60 tkm ajosuoritteeseen mennessä ollut 15-20 tkm ja siitä eteenpäin 10 tkm. Kylmänä revitystä on vältetty ainakin tuosta 60 tkm:sta lähtien. Liuskat eivät ole kuvassa järjestyksessä:

Kulumajälkeä on, mutta puhki asti ei vielä yksikään liuska ollut kulunut. Muutamassa liuskassa näkyy täpliä, epäilys että alumiinimurua on jossain vaiheessa kulkeutunut liuskojen pinnoille ja ovat uponneet pinnotteeseen.
Samalla vaihtui myös moottorin tukikumit, jotka olivatkin jo vaihtokunnossa. Vaihtotyössä tarvittavat osat olivat OE-osia, paitsi öljypohjan tiiviste ja moottorin tukikumit. Remontin hinta sisältäen öljyt ja suodattimen oli 1902e, josta työn osuus 500e.Last edited by Reeperbahn; 04-09-2018, 18:05.
Leave a comment:
-
-
Muutama talvi tuli satunnaisesti rullailtua manuaaliämmällä enkä kyllä itse kokenut mitään ongelmaa talviajossa. Luistonesto toimi hienosti ja alhainen vääntö piti huolen ettei tarvinu turhia sutia. Tottahan tuo kyllä, että eihän tuo auto oikeuksiinsa pääse talvisäällä mutta milläpä tehokkaalla takapotkulla pääseekään.
Leave a comment:
-
Ajoin koko viime talven, maantiellä ja kaupungissa. Samaa mieltä kuin edellinen kirjoittaja, että ei sikäli mitään mahdotonta ongelmaa, mutta ei todellakaan ideaalipeli talviajoon. Talviajo on näillä vähän sellaista selviytymistä, ei pääse nauttimaan. Sydäntä myös särki lyödä muutaman kerran kovalla pakkasella 10W60 öljyllä moottori tulille ilman mitään esilämmitystä. Aikaisempi Bemari (330 xd) etenikin talvella sitten ihan eri tavalla.Originally posted by paapaa View Postonko kellään M3 talviajossa? jos on,niin minkälainen on
ajettavana?Last edited by llehik; 07-07-2018, 22:46.
Leave a comment:
-
On ollut pari talvea satunnaisessa talvikäytössä (n. 1500 km / talvi), mutta ei enää jatkosssa. Ei sinällään mitään ongelmaa, lämpöä tulee sisään nopeasti ja etenee tasauspyörästön lukitustekniikan avulla tyydyttävästi, ja sivuluisuominaisuudet ovat oikein hyvät ja vakaat. En silti koe nauttivani tuolla ajamisesta talvella. Pitoa ei ymmärrettävästi ole tarpeeksi missään vaiheessa, ja eihän talviajo auton pinnoille ja rakenteille hyvää tee mikäli mieli pitää se mint-tasoisessa kunnossa.Originally posted by paapaa View Postonko kellään M3 talviajossa? jos on,niin minkälainen on
ajettavana?
Leave a comment:
-
Tuo värinä tuossa 1200-1300 kierroksen kohdalla on ihan normaalia. Tuntuu ihan rattiin ja penkkiin asti hieman. Asiasta löytyy paljon keskustelua ulkomaalaisilla foorumeilla.Originally posted by paapaa View Postitse asiassa mietin tarkemmin ja kun tyhjäkäynnillä
tietyssä kohtaa epätasainen käynti niin tuli päivän
saatossa mieleen että olisiko sittenkin mahdollisesti
sytytykseen liittyen..? 2007 malli n 105 tkm mittarissa.
akku kuulemma voi olla huono kun käynnisty kuulemma
aina hyvin.itse käyntiääni ja ajo tuntui hyvältä...äänet
ja motorsport antoi kyllä hyvan fiiliksen
näin diisseli
auto vielä kuin alla itsellä. F30 335XD näin läheltä ja ei kyllä
yhtään osu silmään vs m3 E92 / nykyinen E92 330XD M3 korisarjalla.
manuaaleista aina tykännyt joskaan tehokkaampaa rassia
kaksoiskytkimellä alla ei ole ollut.varmaan automaatti
tässä vielä parempi ajaa kuin manuaali.
vieköhän n 80-100 matkavauhdissa 12 L..kympin pintaan
jos veisi niin kuulostaisi pahalta..
Omasta ex-M3 samaa ihmettelin ja sinne testailtiin uudet tulpat ja puolatkin, mutta ei ollut mitään vaikutusta.
Leave a comment:
-
itse asiassa mietin tarkemmin ja kun tyhjäkäynnilläOriginally posted by llehik View PostEn tiedä tärinästä, omani ei täristä, myös kaikki perän jurnutukset ovat itselleni täysin tuntemattomia juttuja tässä autossa (2008, 98 tkm).
Mitä pidit manuaalista? Itse ajoin aikanani manuaalin ja DCT ja tuli tunne, että auto olisi ikäänkuin suunniteltu kaksoiskytkimelle, vaikka olenkin suuri manuaalin ystävä. Kyseisessä autossa kytkin tuntui löysältä, samoin laatikko, puuttui sellanen täsmällisen tarkka ja napakka fiilis mikä Porschen manuaalissa on. Tästä syystä pääydyin itse kakoiskytkimeen, mutta harvemmin käytän D asentoa, ehkä 90 % ajan rattivaihteilla.
tietyssä kohtaa epätasainen käynti niin tuli päivän
saatossa mieleen että olisiko sittenkin mahdollisesti
sytytykseen liittyen..? 2007 malli n 105 tkm mittarissa.
akku kuulemma voi olla huono kun käynnisty kuulemma
aina hyvin.itse käyntiääni ja ajo tuntui hyvältä...äänet
ja motorsport antoi kyllä hyvan fiiliksen
näin diisseli
auto vielä kuin alla itsellä. F30 335XD näin läheltä ja ei kyllä
yhtään osu silmään vs m3 E92 / nykyinen E92 330XD M3 korisarjalla.
manuaaleista aina tykännyt joskaan tehokkaampaa rassia
kaksoiskytkimellä alla ei ole ollut.varmaan automaatti
tässä vielä parempi ajaa kuin manuaali.
vieköhän n 80-100 matkavauhdissa 12 L..kympin pintaan
jos veisi niin ei kuulostaisi pahalta..Last edited by paapaa; 06-07-2018, 07:27.
Leave a comment:
-
En tiedä tärinästä, omani ei täristä, myös kaikki perän jurnutukset ovat itselleni täysin tuntemattomia juttuja tässä autossa (2008, 98 tkm).Originally posted by paapaa View Postjuuri koejaiin m3 e92 manuaali SCC..hienot m3 äänet..ainoastaan ihmetytti
tyhjäkäynnillä n 1200 rpm niin tärisi vähän auto..?? ajossa huomannut mitään värinöitä..mutta mikähän tuon on..
Mitä pidit manuaalista? Itse ajoin aikanani manuaalin ja DCT ja tuli tunne, että auto olisi ikäänkuin suunniteltu kaksoiskytkimelle, vaikka olenkin suuri manuaalin ystävä. Kyseisessä autossa kytkin tuntui löysältä, samoin laatikko, puuttui sellanen täsmällisen tarkka ja napakka fiilis mikä Porschen manuaalissa on. Tästä syystä pääydyin itse kakoiskytkimeen, mutta harvemmin käytän D asentoa, ehkä 90 % ajan rattivaihteilla.
Leave a comment:
Kitkat alle ja DSC off = 

Leave a comment: