Announcement
Collapse
No announcement yet.
335i ja JB4
Collapse
X
-
Originally posted by tommi69 View Posttaas yksi onnellinen jp4 omistaja.eilen kytkettiin ja dp muutaman viikon päästä kunhan tulee suomeen.E91 335i xDrive
-----------------------------------------------
ex: E61 535d ¤ E30 318i Touring ¤ E61 ///M5 ¤ E91 335i M-Sport ¤ E46 325i M-Sport II Touring ¤ E36 328i M-Sport Touring ¤ E34 3.6 ///M5 ¤ E30 318is ¤ E30 327 ¤ E30 325i
Comment
-
-
Jos tuota + 50% viinaseosta haluaa käyttää niin tarvitaan
Kaapeli
ja koska itsellä on automaatti niin täältä ensimmäinen tiedosto (JB4 18AOS E85 AT.bin)
JB4 back end flash
Sitten vaan moottorin ecun flassäys ja kovaa ajoa?
Näinkö tuo menee?Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Originally posted by Tommix View PostJos tuota + 50% viinaseosta haluaa käyttää niin tarvitaan
Kaapeli
ja koska itsellä on automaatti niin täältä ensimmäinen tiedosto (JB4 18AOS E85 AT.bin)
JB4 back end flash
Sitten vaan moottorin ecun flassäys ja kovaa ajoa?
Näinkö tuo menee?
No vähän pitempi versio.
Ohjelma kertoo tuon ecun version. Siinä kohtaa kohtaa pystyy vielä tarkistamaan että laittaa oikean.
Ensimmäisenä ladataan toki alkuperäinen softa talteen. Tämä ottaa sen reippaan tunnin. Tuloksena on 2Mt kokoinen tiedosta. Ei pidä säikähtää. Se on aivan niin kuin pitää. Kirjoittamiseen taisi mennä noin 15 minuuttia. Tärkeintä on huolehtia että autossa riittää virta! Auto pyörittää bensapumppua koko kirjoituksen ajan, jos sulake on paikalla.
Osassa autoista häviää vakionopeuden säädin tässä kohtaa. Sen saa toimimaan omasta vakiosoftasta muokatulla versiolla.
JB4 asetukset on varmasti selvät.
JB4 laittaa tämän jälkeen kaikki arvot uusiksi. Vasta se yhdeksäs kiihdytys ounastelee, että minkä verran sieltä on tehoja tulossa.
PALJON lisää joka tapauksessa
Tämä on varmasti kustannustehokkain päivitys minkä voi autolleen tehdä
Comment
-
-
Originally posted by Tommix View PostJos tuota + 50% viinaseosta haluaa käyttää niin tarvitaan
Kaapeli
ja koska itsellä on automaatti niin täältä ensimmäinen tiedosto (JB4 18AOS E85 AT.bin)
JB4 back end flash
Sitten vaan moottorin ecun flassäys ja kovaa ajoa?
Näinkö tuo menee?
Tommi kimppatilausta keväällä kaapelilla ????? Hoikkas lähtee varmaan mukaan kans.Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"
Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm
Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
1/4 maili 11.8 / 205 km/h
0-200km/h 11.40s
100-200km/h 6,00s
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354
Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää
Comment
-
-
Kiitoksia hyvästä infosta .
Originally posted by Pohjoisen Poika View PostJuurikin näin.
Osassa autoista häviää vakionopeuden säädin tässä kohtaa. Sen saa toimimaan omasta vakiosoftasta muokatulla versiolla.
Originally posted by miyli View PostTommi kimppatilausta keväällä kaapelilla ????? Hoikkas lähtee varmaan mukaan kans.
Originally posted by Pohjoisen Poika View PostTaitaapi olla ensi keväänä muutama kytkin remontti tulossaLast edited by Tommix; 02-12-2014, 16:53.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Itsekin oon päättänyt pumpun ja flashin päivittää ensi keväänä, mutta yks mitä oon miettinyt on se laturi. Tuota flashäystähän ei millään perus älylaturilla kannata tehdä, ellei halua taikoa ECUstaan tiiliskiveä. Eli täytys olla min. 10A laturi. Mistähän sais toimivan noihin kriteereihin menevän laturin mahdollisimman huokealla?BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
BMW E63 630iA '05
Comment
-
-
Originally posted by Veeksi View PostItsekin oon päättänyt pumpun ja flashin päivittää ensi keväänä, mutta yks mitä oon miettinyt on se laturi. Tuota flashäystähän ei millään perus älylaturilla kannata tehdä, ellei halua taikoa ECUstaan tiiliskiveä. Eli täytys olla min. 10A laturi. Mistähän sais toimivan noihin kriteereihin menevän laturin mahdollisimman huokealla?
49e 10 bemaria päivittänyt sen kassa, kun tuo parempi laturi on vielä
palasina tuossa pöydällä. Pitää jännitteen todella tarkkaan 14,5V.
On todellakin hintansa väärtti.
Comment
-
-
Originally posted by ASDTurku View PostClas Olshon vai miten se rautakauppa kirjoitetaan. Siellä on 15a laturi
49e 10 bemaria päivittänyt sen kassa, kun tuo parempi laturi on vielä
palasina tuossa pöydällä. Pitää jännitteen todella tarkkaan 14,5V.
On todellakin hintansa väärtti.BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
BMW E63 630iA '05
Comment
-
-
Kyllä minä koittaisin ensin suoraan tuota ladattua flash:a. Muilla on tainnut toimia ilman ongelmia? Minulla tosiaan hävisi tuo vakionopeuden säädin. Ilmeisen harvinaista mutta tapahtuu. Burgerilta tuonne Jenkkifoorumille vain kirjoittivat etteivät "työskentele" asian parissa tai koita sitä noihin fiksata.
On siis mahdollista ottaa oman auton vakio-ohjelma ja vaihtaa siitä vain kartat. Käytännössä siis etsitään tiedostoista ohjelmalla eroavaisuudet ja kopioidaan ne virisoftasta alkuperäisen päälle. Blitz tämän softaversion minulle rakensi. Iso kiitos. Tosin sehän jäi vielä testaamatta.
Vähän ajan hukkaa sitä etukäteen opiskella. Suurin osa toimii täydellisesti ilmankin. Hyvin täältä on aina saanut apua kun on sormisuussa. Auto muilta osin toimii normaalisti ja ajossa.
Hyvä laturi kannattaa lisätä siihen kimppatilaukseen. Meinasin menna tuohon lähi korjaamolle kysymään, jos saisi heiltä lainata/vuokrata laturia. Asentelevat siinä digituning softia. Antaa auton olla laturissa reilusti ennen kuin aloittaa.
Jos elokuvaenglannilla oikein ymmärsin ni flash-ohjelma ei käytä Bavaria technicin kaapelista vin numeroa, eli halvinkin versio kävisi kimppakaapeliksi. Vikakoodikaapelina tuo on todella hieno JB4 verrattuna. Näyttää myös mitä muuta on vika hetkellä tapahtunut, kierrosluvun, lämpötilan jne. Avoimella kalleimmalla versiolla pystyisi auttamaan lähi alueen kanssa harrastajia.
Comment
-
-
Kävinpä hakemassa tässä toissapäivänä autoni eräästä pk-seudun merkkihenkiseltä pajalta. Mekaanikko oli kiinnittänyt huomiota autossa oleviin virityksiin (piggyback, VRSF:n downpipet ja intercooler). Otti asiakseen haukkua että osat ovat aivan perseestä ja että IC asennettu päin peetä (tätä en kiistä). JB4 on kuulemma paska koska hän ei ole edes kuullut siitä ja auton flashays ja yksilöllinen optimointi on ainoa oikea tapa tehdä moottorinohjaukselle jotain. Mainitsi että vain heillä kannattaa rakentaa ns. rata-auto, siihen kuluukin sitten 10000€ eikä vajaa 2000€ kuten näihin osiin ja asennuksiin. Antoi lisäksi sen kuvan että em. palikoilla auto voi suurin piirtein räjähtää koska vain. Olin hieman että
Comment
-
-
Originally posted by Xavier View PostKävinpä hakemassa tässä toissapäivänä autoni eräästä pk-seudun merkkihenkiseltä pajalta. Mekaanikko oli kiinnittänyt huomiota autossa oleviin virityksiin (piggyback, VRSF:n downpipet ja intercooler). Otti asiakseen haukkua että osat ovat aivan perseestä ja että IC asennettu päin peetä (tätä en kiistä). JB4 on kuulemma paska koska hän ei ole edes kuullut siitä ja auton flashays ja yksilöllinen optimointi on ainoa oikea tapa tehdä moottorinohjaukselle jotain. Mainitsi että vain heillä kannattaa rakentaa ns. rata-auto, siihen kuluukin sitten 10000€ eikä vajaa 2000€ kuten näihin osiin ja asennuksiin. Antoi lisäksi sen kuvan että em. palikoilla auto voi suurin piirtein räjähtää koska vain. Olin hieman että
Itse olisin kohtuullisen korkealla volyymillä antanut palaa.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Noooo... kyllähän siihen maailmaan kritiikkiäkin mahtuu. Asiasta tietämätön voi ihan perustellusti haukkua piggybackit, koska historian silmissä ne on pääasiassa olleet surkeita. Ja onhan N54:kin saatavilla huonojakin piggybackkeja. Ja tietenkin se on aina paras vaihtoehto, jos löytyy joku juuri N54:n tunteva ammattilainen joka ottaa vaikkapa päivän projektiksi optimoida juuri sinun autosi yksilöllisesti. Onko se sitten ns. kustannustehokasta? Se on toinen kysymys. Jos nyt N54:n vie johonkin flashäys-pajalle, niin lähes varmasti saa heikompi tasoisen virityksen kuin pelkällä JB4-piggybackillä. Ja kun näihin saa sen flashäyksenkin halutessaan lähes ilmaiseksi niin...
Mitenkäs se IC on perseelleen asennettu?Last edited by Veeksi; 16-12-2014, 18:46.BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
BMW E63 630iA '05
Comment
-
Comment