335i ja JB4

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• Tommix
    replied
    Originally posted by Veeksi View Post
    Map7:aan pitäis olla 50:50 seos vähintään ja ihan hyvä olis olla kyllä olla silloin flashikin. Ja toisaalta se pitäis vaatia jo LPFP-upgraden.
    Juu, ja ei toimi välttämättättä noillakaan muutoksilla vielä. Täällä ei ainakaan map7 toimi, misfireä pukkaa kovassa rasituksessa. Enpä usko että toimii miylillä eikä hoikaksellakaan?
    Pohjoisen pojalla toimii mutta mukana on metanoliruisku... Map 3 kuitenkin toimii samoilla ahdoilla :think

Leave a comment:

• yarski
    replied
    Originally posted by samppa... View Post
    ...Ja toiseksi monellako täällä on ne kartio tötteröt ilmanputsareina,niin saako niillä oikeasti muuta hyötyä kun kohtuu amiksen näköisen konehuoneen .Omassa orkkis kotelo normi filsulla ja ei se nyt ole ainakaan pahemmin ahtamiseen vaikuttanut,niin kokemuksia onko rahan väärti vai ei..
    Mulla on ne kartiotötteröt. Konehuonehan on nyt paremman näköinen kuin originaali muovikotelointi, näyttää enemmän moottorilta - "kauneus on katsojan silmässä" ja "bemuja ei tuunata vaan niitä personoidaan"
    Tehontuottoon en tosiaan tiedä onko vaikutusta, ei se ainakaan tehoja pudota... ja kaupanpäälle saa mukavat imuäänen suhinat kun alkaa vetää ilmaa sisään.
    Onko rahan väärti - se on sitten jokaisen ihan itse päätettävä... :think
    Mulle ne oli kun kerran ne hankin

Leave a comment:

• Veeksi
    replied
    Originally posted by samppa... View Post
    Mites muuten voiko ajella map 7:llä jos lanttaa riittävsti e85+98.Vaikka jonku 40% liemen,vai tarviiko olla back endflashi autossa et voi käyttää seiska karttaa?Tuolla blandiksellahan oktaani luku on jonku 102-->jos oikein laskin.Eikös siinä ollut vaatimuksena yli 100 oktaania?Ja onko tossa jotain eroa esim map 5 verrattuna,muuta kuin targetti se 18.5psitä?Ja toiseksi monellako täällä on ne kartio tötteröt ilmanputsareina,niin saako niillä oikeasti muuta hyötyä kun kohtuu amiksen näköisen konehuoneen .Omassa orkkis kotelo normi filsulla ja ei se nyt ole ainakaan pahemmin ahtamiseen vaikuttanut,niin kokemuksia onko rahan väärti vai ei..
    Map7:aan pitäis olla 50:50 seos vähintään ja ihan hyvä olis olla kyllä olla silloin flashikin. Ja toisaalta se pitäis vaatia jo LPFP-upgraden.

Ilman DP:tä ei pitäis käyttää edes map2:ta saati mitään kovempaa ahtavaa karttaa tai polttoaineseosta. Saattaa olla ahtimien pakopuolet aika kovilla muuten (lämpö+pakopaine). Tietysti voi käyttää ja jos oon suunnitelmissa pistää ahtimet vaihtoon ja vaikka isommat tilalle, niin turha niitä OEM on silloin säätelläkään.

Leave a comment:

• samppa...
    replied
    Mites muuten voiko ajella map 7:llä jos lanttaa riittävsti e85+98.Vaikka jonku 40% liemen,vai tarviiko olla back endflashi autossa et voi käyttää seiska karttaa?Tuolla blandiksellahan oktaani luku on jonku 102-->jos oikein laskin.Eikös siinä ollut vaatimuksena yli 100 oktaania?Ja onko tossa jotain eroa esim map 5 verrattuna,muuta kuin targetti se 18.5psitä?Ja toiseksi monellako täällä on ne kartio tötteröt ilmanputsareina,niin saako niillä oikeasti muuta hyötyä kun kohtuu amiksen näköisen konehuoneen .Omassa orkkis kotelo normi filsulla ja ei se nyt ole ainakaan pahemmin ahtamiseen vaikuttanut,niin kokemuksia onko rahan väärti vai ei..

Leave a comment:

• miyli
    replied
    Kyllä siinä on pojat vissi ero kulkupuolella, että antaako 15-17 tai 19-20psi
    Penkit voi näyttää ihan mitä tehoja tahtoo. Itse testaillut todella paljon vetoja esim. map5 ja map7 välillä ja tosiaankin vissi ero noiden välillä. Nykyään ajelen map3 missä ahdot säädetty 20psi ja jos vaihdan siitä map5 on eroa todella paljon. Näitä on niin helppo testailla kun vaihtelee mappejen välillä ja ne erot kyllä huomaa persdynolla.

Leave a comment:

• brainsurgery
    replied
    Joo, aika kaukana niistä tehoista kuitenkin ollaan kun heillä ahtaa ~20psi

Leave a comment:

• ReDDog
    replied
    Nyt on perjantaista asti ajettu 30 % Blendillä kyllähän se kivaa on

Leave a comment:

• 1349
    replied
    Originally posted by brainsurgery View Post
    Samaan menee myös minulla pelkällä 98:lla. 20% E85 niin menee 17 ja vähän ylikin map5:llä.
    Jep kuullostaa ihan järkevältä. En ole edes koittanut e85:ta. Täytyy varmaan testailla, vaikka dp:ja ei olekaan.

Olishan se huvittavaa saada enemmän heppoja ilman mitään modeja, kuin nämä jotka ovat asennelleet ties mitä.

No tämä nyt oli vaan vitsi enkä oikeasti kuvittele näin tapahtuvan. (suunnattu tosikoille )

Leave a comment:

• brainsurgery
    replied
    Originally posted by 1349 View Post
    15 pintaan näyttäis menevän.
    Samaan menee myös minulla pelkällä 98:lla. 20% E85 niin menee 17 ja vähän ylikin map5:llä.

Leave a comment:

• 1349
    replied
    Originally posted by brainsurgery View Post
    Oletko tsekkaillut paljonko ahtaa map5:llä?
    15 pintaan näyttäis menevän.

Leave a comment:

• brainsurgery
    replied
    No mullahan ei dp:tä ole vaan orkkis kattien kanssa mennään. Eli autolle ei tosiaankaan ole tehty mitään muuta kuin asennettu jb4. Ja pelkällä 98:lla siis tuo tulos. Mielestäni yli 400 heppaa on erittäin hyvä tulos.
    Oletko tsekkaillut paljonko ahtaa map5:llä?

Leave a comment:

• 1349
    replied
    Mä muuten sain sillä kerralla map5:llä jotai 350hv kun sain map2:lla 366hv . Tosin siinä oli just sitä ongelmaa ettei ahdot nousseet siihen mitä piti. Monesti tulee tuotakin ongelmaa, että penkissä ei sitten ahdot nouse varsinkaan kovemmilla mapeilla siihen mihin kadulla (kuorman puute).

Ja jos map5 toimii, niin sillä ja map1:llä pitäis olla eroa melkolailla saman verran kuin vakiolla ja map1:llä. 20hv:n ero kuulostaa siltä, että jotain hämminkiä on ollut sen map5:n ahtojen kanssa. Muutoin se 400hv map5:llä ja DP:llä on hyvä ja realistinen tulos.

No mullahan ei dp:tä ole vaan orkkis kattien kanssa mennään. Eli autolle ei tosiaankaan ole tehty mitään muuta kuin asennettu jb4. Ja pelkällä 98:lla siis tuo tulos. Mielestäni yli 400 heppaa on erittäin hyvä tulos.

Leave a comment:

• Veeksi
    replied
    Hmm. No joo mulla oli se 380. Mutta tosiaan aiemmin täysin vakiona penkitetty saarisella ja tuloksena 275 hv (10.5.2014). Sitten asennettu jb4 ja tuloksena map 5 vähän päälle 400 hv (13.9.2014) ja heti perään koitettiin map 1 niin antoi 381 hv.
    Mä muuten sain sillä kerralla map5:llä jotai 350hv kun sain map2:lla 366hv . Tosin siinä oli just sitä ongelmaa ettei ahdot nousseet siihen mitä piti. Monesti tulee tuotakin ongelmaa, että penkissä ei sitten ahdot nouse varsinkaan kovemmilla mapeilla siihen mihin kadulla (kuorman puute).

Ja jos map5 toimii, niin sillä ja map1:llä pitäis olla eroa melkolailla saman verran kuin vakiolla ja map1:llä. 20hv:n ero kuulostaa siltä, että jotain hämminkiä on ollut sen map5:n ahtojen kanssa. Muutoin se 400hv map5:llä ja DP:llä on hyvä ja realistinen tulos.

Leave a comment:

• 1349
    replied
    Sitä minä en kiellä etteikö jossain dynossa jonain päivänä vois map1:llä saada 380hv, mutta se on päivän selvää varmuutta että niin paljon siinä koneessa ei ole tehoa 13psi:n ahdoilla. Vaikka tuntuisi miten eri autolta ja racingiltä. Jos se että tuntuu virityksen jälkeen eri autolla tarkoittais aina +80hv niin meikäläiselläkin olis jo ainakin 600hv (300hv -- map1 --> 380hv -- DP+map2 --> 460hv --40%E85+map5--> 540hv --> 60%E85+map7 --> 620hv). Mutta voipi olla että tuossa arviossa on n. 150hv mielikuvituksen tuotetta.

Sitäkin voi miettiä, että Burger Tuningin markkinoinnissakin luvataan Map2:lle se 380hv. JB3:lle tai JB+ max:lle lupaillaan 340hv ja noissa tais olla aika pitkälti se 13psi ahtoja mitä map1:llä. Ja voin kertoa, että Burger Tuningkaan ei mainostele ainakaan millään alimitotetuilla dynonumeroilla. Ite sain ekoilla dynotuksilla vakiona 285hv ja map2+DP:lla 366hv (voi olla että ko. dyno heitti jopa hivenen alakanttiin). Jatkossa kuitenkin mitä on dynottu samana päivänä, samassa dynossa N54:sia niin ihan on mennyt yks yhteen hevoset ja viritykset. Toisinsanoen kyllä samoilla osilla vaan saa aika tarkalleen samat tehot eri yksilöissä. Kunhan vaan sattuu samana päivänä samaan dynoon. Ei kannata odotella, että siellä ihan oikeasti olis samoilla palikoilla jotain 10-20% heittoja jonkun hyvän yksilön eduksi. Tietysti jos on jotain konkreettista vikaa, niin sitten tulee huonompia tuloksia.

Mutta joo. 380hv Map1:llä on todella hyvin. Ei kannata enää koskaan missään dynottaa uudestaan . Ja niille jotka ei ole ihan noin hyvin dynottanut vielä, niin parhaat lukemat saa yleensä sellaisista penkeistä missä myydään jotain omia "optimointeja". En tiedä mistä se mahtaa johtua? Tosin esim. Aj techillä tuntuis olevan tarkalleen samanlaisia tuloksia mitä riippumattomissakin dynoissa.
    Hmm. No joo mulla oli se 380. Mutta tosiaan aiemmin täysin vakiona penkitetty saarisella ja tuloksena 275 hv (10.5.2014). Sitten asennettu jb4 ja tuloksena map 5 vähän päälle 400 hv (13.9.2014) ja heti perään koitettiin map 1 niin antoi 381 hv.

Leave a comment:

• Veeksi
    replied
    Originally posted by Xavier View Post
    Puhuttaisiinkohan tässä eri asioista. Eli nuo aiemmat tehot arvioitu pyöriltä ja esim. nuo Saarisen dynot moottoritehoja.

Kyllä munkin mielestä pelkkä JB4 1 mapilla antaa moottoritehoina sen 360-380 hv.

Eroa vakioon on kuin yö ja päivä.
    Originally posted by BFI18 View Post
    Joo moottoritehoista puhuin ja arvatenkin postissa #522 puhuttiin myös moottoritehoista.

Mun mielestä tuo 380 oli map 1:llä hyvin, koska mappi 2:lla + dp:tkin on jääty alle tuon 380:n mitä täältä oon lukenu.
    Sitä minä en kiellä etteikö jossain dynossa jonain päivänä vois map1:llä saada 380hv, mutta se on päivän selvää varmuutta että niin paljon siinä koneessa ei ole tehoa 13psi:n ahdoilla. Vaikka tuntuisi miten eri autolta ja racingiltä. Jos se että tuntuu virityksen jälkeen eri autolla tarkoittais aina +80hv niin meikäläiselläkin olis jo ainakin 600hv (300hv -- map1 --> 380hv -- DP+map2 --> 460hv --40%E85+map5--> 540hv --> 60%E85+map7 --> 620hv). Mutta voipi olla että tuossa arviossa on n. 150hv mielikuvituksen tuotetta.

Sitäkin voi miettiä, että Burger Tuningin markkinoinnissakin luvataan Map2:lle se 380hv. JB3:lle tai JB+ max:lle lupaillaan 340hv ja noissa tais olla aika pitkälti se 13psi ahtoja mitä map1:llä. Ja voin kertoa, että Burger Tuningkaan ei mainostele ainakaan millään alimitotetuilla dynonumeroilla. Ite sain ekoilla dynotuksilla vakiona 285hv ja map2+DP:lla 366hv (voi olla että ko. dyno heitti jopa hivenen alakanttiin). Jatkossa kuitenkin mitä on dynottu samana päivänä, samassa dynossa N54:sia niin ihan on mennyt yks yhteen hevoset ja viritykset. Toisinsanoen kyllä samoilla osilla vaan saa aika tarkalleen samat tehot eri yksilöissä. Kunhan vaan sattuu samana päivänä samaan dynoon. Ei kannata odotella, että siellä ihan oikeasti olis samoilla palikoilla jotain 10-20% heittoja jonkun hyvän yksilön eduksi. Tietysti jos on jotain konkreettista vikaa, niin sitten tulee huonompia tuloksia.

Mutta joo. 380hv Map1:llä on todella hyvin. Ei kannata enää koskaan missään dynottaa uudestaan . Ja niille jotka ei ole ihan noin hyvin dynottanut vielä, niin parhaat lukemat saa yleensä sellaisista penkeistä missä myydään jotain omia "optimointeja". En tiedä mistä se mahtaa johtua? Tosin esim. Aj techillä tuntuis olevan tarkalleen samanlaisia tuloksia mitä riippumattomissakin dynoissa.

Leave a comment:

Working...