335i ja JB4

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• Veeksi
    replied
    Originally posted by tanppu View Post
    Jeps, mulla tulee aika minimaalista rallatusta kaasuttaessa jos menu 10 on yli 3k, pienenee mitä enemmän laitan sitä, paras asetus jossain n. 4.5-4.7k paikkeilla. 0.5k-2.5k välillä moottorijarrutuksen rallatus on jäätävää ja kestää koko kierrosalueen alas asti, kaasuttaessa ei kuitenkaan rallata. Eli ideal asetukset mulle olis Future Use D 98 ja menu 10 <2k.

Mikä asetus vaikutti sit tohon kaasuttaessa kuuluvaan rallatukseen? Jostain luin et menu 12 on/oli sitä varten?
    Jos sanot, että sulla rallatus pienenee mitä korkeammat arvot laitat, niin miksi menu 10 <2k ja FUD98 olis sinun mielestä ideaalit asetukset, kun ne ovat nimenomaan matalat arvot? Lähtökohtaisesti ideaalit asetukset on ne millä ei kuulu mitään rallatusta.

Menu12 vaikuttaa jonkin verran osakaasulla kuuluvaan rallatukseen. Ilmeisemmin noi uusimmassa hex31:ssä olevat uudet jutut vaikuttaa myös siihen (myös menu 11).

Leave a comment:

• TuoAntti
    replied
    Originally posted by JP-76 View Post
    Eikös se moottorin vikakoodit lue bensavehkeistä kuitenkin :think
    Ei ole kertaakaan omalla kohdalla luettu obd muistia tai otettu päästöjä uudelleen jos olen lapun niistä vieny. Joskus voivat ehkä pistokokeen tehdä, mutta ei taida olla kovin yleistä.

Aiheeseen.
    Ensi kesäkaudelle taidan tuon JB4 laittaa, huhujen mukaan olisi 85 tulossa omalle kylälle myyntiin. Nyt pitäisi olla PP performancen softa. Mitä gps:llä kellotin, niin 380 pitäisi olla. Tosin automaatin kanssa ei vielä nappilähtöjä saa (joskin loppunopeuksiin ei suurta vaikusta ole). Ajossa ero huima vakioon 3 vaihteesta eteen päin, ykkösellä ja kakkosella tuntuu ettei ole vastaavaa vääntöä kuin suuremmilla. DPt on laitettu softan jälkeen kuulemma.

Jos/kun jp4 tulee, niin kannattaako tuo entinen softa päivittää "parempiin"? Saanko tuon vanhan virisoftan talteen että voi sen myöhemmin ajaa sisään jos niin haluaisi?

Leave a comment:

• JP-76
    replied
    Originally posted by suppari View Post
    No eihän katsastusmiehen sinne tarvitse päästäkköön jos päästömittauksen hakee muualta.
    Eikös se moottorin vikakoodit lue bensavehkeistä kuitenkin :think

Leave a comment:

• intfreak
    replied
    Mutta jos vikavalo palaa niin se on hylky.
    edit: niin tietty errorclear voi olla päällä jos on jo lappu, ei katsuri tarvi OBD-porttia.

Leave a comment:

• suppari
    replied
    No eihän katsastusmiehen sinne tarvitse päästäkköön jos päästömittauksen hakee muualta.

Leave a comment:

• tanppu
    replied
    Originally posted by jumuli View Post
    Päästöt menee katittomilla downpipeillä läpi
    \o/

Mulla ois kohta kansa katsastuksen aika, mites toi JB4 errorcleari kun mulla tulee tota perus moottorivikavaloa tonne? Tyhjentääkö se sitä vikamuistia myös map0:lla? Kun eihän tota voi jättää 2/5 mapille tai katsuri ei saa mitään ulostettua sieltä?

Leave a comment:

• jumuli
    replied
    Päästöt muualta, katsastusaseman pihassa jb4 map0:aan
    Päästöt menee katittomilla downpipeillä läpi

Leave a comment:

• tanppu
    replied
    Originally posted by ster View Post
    Tälläviikolla tärähtää JB4 + dci postiin. En tippaakaan näistä touhuista ymmärrä, mutta eihän ketään ole seppä syntyessään?
    Turun alueelta ilmeisesti jonkin verran asiaan enempi perehtyneitä löytyy. Kysyvä ei kuulemma eksy.

Menee vähän ohi aiheen, mutta mites noilla katittomilla dp:eillä katsastus?
    Ne pitänee kuitenki laittaa ennemmin tai myöhemmin JB4 kaveriksi. Jos jollain ylimääräisenä, niin voisin olla kiinnostunut.
    Päästöt muualta, katsastusaseman pihassa jb4 map0:aan

Leave a comment:

• ster
    replied
    Tälläviikolla tärähtää JB4 + dci postiin. En tippaakaan näistä touhuista ymmärrä, mutta eihän ketään ole seppä syntyessään?
    Turun alueelta ilmeisesti jonkin verran asiaan enempi perehtyneitä löytyy. Kysyvä ei kuulemma eksy.

Menee vähän ohi aiheen, mutta mites noilla katittomilla dp:eillä katsastus?
    Ne pitänee kuitenki laittaa ennemmin tai myöhemmin JB4 kaveriksi. Jos jollain ylimääräisenä, niin voisin olla kiinnostunut.

Leave a comment:

• tanppu
    replied
    Originally posted by Veeksi View Post
    Jos sulla on ahtimet vasta vaihdettu, niin voi olla että se rallattaa nimenomaan pienillä menu10 ja menu12 arvoilla. Kuluneista ahtimista (tarkemmin hukkaporteista) rallatus taasen häviää ko. menuja pienentämällä. Itse jouduin vanhoilla ahtimilla käyttämään menu10:ssä jotain 700rpm:ää (DWP = 14) ja menu12:n minimiä. Nyt uusilla ahtimilla joudun käyttämään menu10:ssä jotain 4500-5000rpm ja menu12 maksimia.

Mitä pienemmät arvot on menu10:ssä ja menu12:sta niin sitä enemmän autossa on turbolagia ja pakoputken pörinää. Suuremmilla arvoilla turbot reagoi nopeammin, mutta pakoäänet vaimenee.

Turbojen keston kanssa sillä ei sinänsä ole mitään väliä mitä arvoja käyttää, mutta turbojen kunto (oikeammin hukkaporttien kunto) vaikuttaa siihen mitä arvoja voi käyttää ilman että rallattaa.

Future use D 99:tä ei todellakaan kannata käyttää jos ei tiedä mitä tekee. Hyvin todennäköisesti se johtaa yli- tai aliahtamiseen.

D 98:ia voi kokeilla, jos hukkaportit rallattaa nimenomaan moottorijarrutuksella, mikä on tyypillistä siinä vaiheessa kun ollaan hukkaporttien elinkierron ehtoopuolella. Silloin hukkaportit on tosiaan erittäin auki moottorijarrutuksen aikana.

DWP = Default Wastegate Position = menu 10. Tarkoittaa sitä miten paljon alipainetta hukkaporttien kelloille tulee tyhjäkäynnillä eli karkeasti sillä säädetään hukkaportin perusasentoa.

Huom! Noi kuluneet tai uudet hukkaportit voi toimia muutenkin kuin miten yleistin tässä viestissä. Jokainen auto tuntuu olevan hivenen oma yksilönsä näidenkin suhteen.
    Jeps, mulla tulee aika minimaalista rallatusta kaasuttaessa jos menu 10 on yli 3k, pienenee mitä enemmän laitan sitä, paras asetus jossain n. 4.5-4.7k paikkeilla. 0.5k-2.5k välillä moottorijarrutuksen rallatus on jäätävää ja kestää koko kierrosalueen alas asti, kaasuttaessa ei kuitenkaan rallata. Eli ideal asetukset mulle olis Future Use D 98 ja menu 10 <2k.

Mikä asetus vaikutti sit tohon kaasuttaessa kuuluvaan rallatukseen? Jostain luin et menu 12 on/oli sitä varten?

Leave a comment:

• Veeksi
    replied
    Kertokaas mestarit vähän.. Räppäsin menemään ja mun menu 12 on jossain ihan huningoilla, mikä tälle optimi/default arvo?

Ja selittäkää mulle mikä tää Future use D arvo on? Koitin kaivaa mut en löydä mistään mitään selitystä sille, vain sen et 98 paras ja 99 disabled jotain?

Ja onko toi menu 10 dwp asetuksen parempi olla alhaalla vai ylhäällä? Joku mainitsi jotain turbojen kestosta jos pitää sitä asetusta yli 4k:ssa(80)?

Autoon vaihdettu n. 2tkm sitten uudet tarvike turbot jotka rallattaa ärsyttävän paljon, huoltoliike mainitsi et näissä on kiinteet varret hukkaportissa ja diy korjaus/tiukennus ei onnistune?
    Jos sulla on ahtimet vasta vaihdettu, niin voi olla että se rallattaa nimenomaan pienillä menu10 ja menu12 arvoilla. Kuluneista ahtimista (tarkemmin hukkaporteista) rallatus taasen häviää ko. menuja pienentämällä. Itse jouduin vanhoilla ahtimilla käyttämään menu10:ssä jotain 700rpm:ää (DWP = 14) ja menu12:n minimiä. Nyt uusilla ahtimilla joudun käyttämään menu10:ssä jotain 4500-5000rpm ja menu12 maksimia.

Mitä pienemmät arvot on menu10:ssä ja menu12:sta niin sitä enemmän autossa on turbolagia ja pakoputken pörinää. Suuremmilla arvoilla turbot reagoi nopeammin, mutta pakoäänet vaimenee.

Turbojen keston kanssa sillä ei sinänsä ole mitään väliä mitä arvoja käyttää, mutta turbojen kunto (oikeammin hukkaporttien kunto) vaikuttaa siihen mitä arvoja voi käyttää ilman että rallattaa.

Future use D 99:tä ei todellakaan kannata käyttää jos ei tiedä mitä tekee. Hyvin todennäköisesti se johtaa yli- tai aliahtamiseen.

D 98:ia voi kokeilla, jos hukkaportit rallattaa nimenomaan moottorijarrutuksella, mikä on tyypillistä siinä vaiheessa kun ollaan hukkaporttien elinkierron ehtoopuolella. Silloin hukkaportit on tosiaan erittäin auki moottorijarrutuksen aikana.
    Tack!

Ahhh! Ei enää moottorijarrurallatusta <3 Täytyy mennä päivittämään toi firmis ja laittamaan toi 98.

Mites sit toi DWP, onko sillä jotain väliä missä se on?
    DWP = Default Wastegate Position = menu 10. Tarkoittaa sitä miten paljon alipainetta hukkaporttien kelloille tulee tyhjäkäynnillä eli karkeasti sillä säädetään hukkaportin perusasentoa.

Huom! Noi kuluneet tai uudet hukkaportit voi toimia muutenkin kuin miten yleistin tässä viestissä. Jokainen auto tuntuu olevan hivenen oma yksilönsä näidenkin suhteen.
    Last edited by Veeksi; 17-08-2015, 21:24.

Leave a comment:

• tanppu
    replied
    Originally posted by brainsurgery View Post
    menu 12 default on 2800.

Future use D arvot: 98 = hukkaportit on täysin auki kun kaasua ei paineta -> hukkaportit ei rallata moottorijarrussa. 99 = muistaakseni FF / Wastegate adaptation (menu 10) arvo ei opi
    Tack!

Ahhh! Ei enää moottorijarrurallatusta <3 Täytyy mennä päivittämään toi firmis ja laittamaan toi 98.

Mites sit toi DWP, onko sillä jotain väliä missä se on?

Leave a comment:

• brainsurgery
    replied
    Kertokaas mestarit vähän.. Räppäsin menemään ja mun menu 12 on jossain ihan huningoilla, mikä tälle optimi/default arvo?

Ja selittäkää mulle mikä tää Future use D arvo on? Koitin kaivaa mut en löydä mistään mitään selitystä sille, vain sen et 98 paras ja 99 disabled jotain?

Ja onko toi menu 10 dwp asetuksen parempi olla alhaalla vai ylhäällä? Joku mainitsi jotain turbojen kestosta jos pitää sitä asetusta yli 4k:ssa(80)?

Autoon vaihdettu n. 2tkm sitten uudet tarvike turbot jotka rallattaa ärsyttävän paljon, huoltoliike mainitsi et näissä on kiinteet varret hukkaportissa ja diy korjaus/tiukennus ei onnistune?
    menu 12 default on 2800.

Future use D arvot: 98 = hukkaportit on täysin auki kun kaasua ei paineta -> hukkaportit ei rallata moottorijarrussa. 99 = muistaakseni FF / Wastegate adaptation (menu 10) arvo ei opi

Leave a comment:

• tanppu
    replied

Leave a comment:

• JP-76
    replied
    Originally posted by larippa View Post
    Laitoin kanssa 5000, tuntuu vastaavaan kaasuun paremmin.

btw. Itsellä alkanut e85 käyttämisen jälkeen tulla todella kummallista vaihteisto ongelmaa, tehnyt muutaman kerran sekä D, että DS valittuna: Kun lähtee kiihdyttämään paikaltaan, niin automaatti ei onnistu vaihtamaan kakkoselle, vaan ikään kuin menee "välivapaalle". Kierrokset nousevat rajottajaa vasten ja jäävät kantamaan vaikka kaasupolkimen vapauttaa. Muutaman sekunnin jälkeen laatikko vaihtaa kakkoselle ja ongelma häviää.

Olen nyt laittanut JB4:sesta ahtopaineen rajoitusta ykkösvaihteelle ja jättänyt kovemmat lähdöt paikaltaa pois, kun alkoi pelottaa laatikon hajoaminen. Ihmetystä herättää se että netistä ei löydy vastaavia vikoja ollenkaan tai muutenkaan 335:sen automaattilaatikosta pahaa sanottavaa... vinkkejä?
    Onko öljyn määrä tarkistettu laatikosta? Ei nyt sinänsä liity jb4:een, mutta oireet kuulostaa öljyn vähyydeltä.

Leave a comment:

Working...