Announcement

Collapse
No announcement yet.

335i ja JB4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • samppa...
    Bimmer Rookie
    • Sep 2008
    • 117
    • .

    Niin ja muistaa myös laitella map 0 päälle kun menee leimaa kerjäämään konttorilta.Muuten voi tulla hylsy aika herkästi

    Tossa yritetään diaknostiikkaa jb:n ollessa päällä-->https://www.youtube.com/watch?v=ACAGjxfGCkQ


    Originally posted by Veeksi View Post
    Siis ei tietenkään map0:lla . Muilla mapeilla. Eli silloin kun tehdään jotain, niin laitetaan vaan kartta 0:lle.

    Comment

    • suppari
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2006
      • 4049
      • Turku

      Jos 500nm++ tarvii jb4 varustettuun autoon uusimmat ohjelmat niin tiedät mihin tulet ��
      sigpic
      P:0409699000

      JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
      tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
      huollot/korjaukset!

      BMW E&F sarjaan.
      Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
      8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
      AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

      Comment

      • ++500Nm
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2006
        • 1356
        • Turus nykyää

        Originally posted by suppari View Post
        Jos 500nm++ tarvii jb4 varustettuun autoon uusimmat ohjelmat niin tiedät mihin tulet ��
        Sinulta siis se koko auton ohjelmistopaketti, jonka MetroAuto haluaisi laittaa?

        Millainen hintapolitiikka?
        Blow My Whistle

        Comment

        • BFI18
          BTCF Member
          • Aug 2012
          • 1456
          • Turku

          Originally posted by ++500Nm View Post

          Ihmetten tuota tehoarviota / map 1.
          Ero vakioon on aivan valtava. En oikeen usko vain 40 hv lisäykseen.
          Viimeeksi Dynopäivillä Saarisen penkissä pelkällä map 1:llä yhdessä autossa jotain 380 hv, mikä kyllä aika hyvin:think
          G26 i4 M50 Black Sapphire

          Comment

          • Xavier
            Bimmer Rookie
            • Mar 2006
            • 108
            • Helsinki

            Leimalle pitäisi mennä ja modeina JB4, isompi välijäähdytin ja katittomat downpipet.

            Kannattaako ensin hakea viritysystävälliseltä ( ) pajalta päästötodistus erikseen (ja etanoliseos tankissa), sen jälkeen ajella hetki pelkällä bensalla ja vaihtaa map0:n ja sitten mars katsastuskonttorille?

            Comment

            • Xavier
              Bimmer Rookie
              • Mar 2006
              • 108
              • Helsinki

              Originally posted by BFI18 View Post
              Viimeeksi Dynopäivillä Saarisen penkissä pelkällä map 1:llä yhdessä autossa jotain 380 hv, mikä kyllä aika hyvin:think
              Puhuttaisiinkohan tässä eri asioista. Eli nuo aiemmat tehot arvioitu pyöriltä ja esim. nuo Saarisen dynot moottoritehoja.

              Kyllä munkin mielestä pelkkä JB4 1 mapilla antaa moottoritehoina sen 360-380 hv.

              Eroa vakioon on kuin yö ja päivä.

              Comment

              • BFI18
                BTCF Member
                • Aug 2012
                • 1456
                • Turku

                Originally posted by Xavier View Post
                Puhuttaisiinkohan tässä eri asioista. Eli nuo aiemmat tehot arvioitu pyöriltä ja esim. nuo Saarisen dynot moottoritehoja.

                Kyllä munkin mielestä pelkkä JB4 1 mapilla antaa moottoritehoina sen 360-380 hv.

                Eroa vakioon on kuin yö ja päivä.
                Joo moottoritehoista puhuin ja arvatenkin postissa #522 puhuttiin myös moottoritehoista.

                Mun mielestä tuo 380 oli map 1:llä hyvin, koska mappi 2:lla + dp:tkin on jääty alle tuon 380:n mitä täältä oon lukenu.
                G26 i4 M50 Black Sapphire

                Comment

                • Pohjoisen Poika
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2014
                  • 464
                  • Lappi

                  Originally posted by Xavier View Post
                  Leimalle pitäisi mennä ja modeina JB4, isompi välijäähdytin ja katittomat downpipet.

                  Kannattaako ensin hakea viritysystävälliseltä ( ) pajalta päästötodistus erikseen (ja etanoliseos tankissa), sen jälkeen ajella hetki pelkällä bensalla ja vaihtaa map0:n ja sitten mars katsastuskonttorille?
                  On autot hyvin menneet läpi konttorinkin päästötestistä. Map 0 pitää vaihtaa että obd portista lukeminen onnistuu. Sen voi vaihtaa päälle siinä konttorin pihassa. Samalla kannattaa nollata vika koodit. Aivan hyvin voi ajaa konttorille E85 tankissa. Se voi mahdollisesti parantaa päästöjä.
                  Toki vähemmän stressaa polkea autoa huoltamolla kuin katsoa vieresta kun katsuri polkee.
                  Last edited by Pohjoisen Poika; 25-05-2015, 21:40.

                  Comment

                  • Veeksi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2003
                    • 2177
                    • Kuopio

                    Originally posted by Xavier View Post
                    Puhuttaisiinkohan tässä eri asioista. Eli nuo aiemmat tehot arvioitu pyöriltä ja esim. nuo Saarisen dynot moottoritehoja.

                    Kyllä munkin mielestä pelkkä JB4 1 mapilla antaa moottoritehoina sen 360-380 hv.

                    Eroa vakioon on kuin yö ja päivä.
                    Originally posted by BFI18 View Post
                    Joo moottoritehoista puhuin ja arvatenkin postissa #522 puhuttiin myös moottoritehoista.

                    Mun mielestä tuo 380 oli map 1:llä hyvin, koska mappi 2:lla + dp:tkin on jääty alle tuon 380:n mitä täältä oon lukenu.
                    Sitä minä en kiellä etteikö jossain dynossa jonain päivänä vois map1:llä saada 380hv, mutta se on päivän selvää varmuutta että niin paljon siinä koneessa ei ole tehoa 13psi:n ahdoilla. Vaikka tuntuisi miten eri autolta ja racingiltä. Jos se että tuntuu virityksen jälkeen eri autolla tarkoittais aina +80hv niin meikäläiselläkin olis jo ainakin 600hv (300hv -- map1 --> 380hv -- DP+map2 --> 460hv --40%E85+map5--> 540hv --> 60%E85+map7 --> 620hv). Mutta voipi olla että tuossa arviossa on n. 150hv mielikuvituksen tuotetta.

                    Sitäkin voi miettiä, että Burger Tuningin markkinoinnissakin luvataan Map2:lle se 380hv. JB3:lle tai JB+ max:lle lupaillaan 340hv ja noissa tais olla aika pitkälti se 13psi ahtoja mitä map1:llä. Ja voin kertoa, että Burger Tuningkaan ei mainostele ainakaan millään alimitotetuilla dynonumeroilla. Ite sain ekoilla dynotuksilla vakiona 285hv ja map2+DP:lla 366hv (voi olla että ko. dyno heitti jopa hivenen alakanttiin). Jatkossa kuitenkin mitä on dynottu samana päivänä, samassa dynossa N54:sia niin ihan on mennyt yks yhteen hevoset ja viritykset. Toisinsanoen kyllä samoilla osilla vaan saa aika tarkalleen samat tehot eri yksilöissä. Kunhan vaan sattuu samana päivänä samaan dynoon. Ei kannata odotella, että siellä ihan oikeasti olis samoilla palikoilla jotain 10-20% heittoja jonkun hyvän yksilön eduksi. Tietysti jos on jotain konkreettista vikaa, niin sitten tulee huonompia tuloksia.

                    Mutta joo. 380hv Map1:llä on todella hyvin. Ei kannata enää koskaan missään dynottaa uudestaan . Ja niille jotka ei ole ihan noin hyvin dynottanut vielä, niin parhaat lukemat saa yleensä sellaisista penkeistä missä myydään jotain omia "optimointeja". En tiedä mistä se mahtaa johtua? Tosin esim. Aj techillä tuntuis olevan tarkalleen samanlaisia tuloksia mitä riippumattomissakin dynoissa.
                    BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                    BMW E63 630iA '05

                    Comment

                    • 1349
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2006
                      • 231
                      • Turku

                      Originally posted by Veeksi View Post
                      Sitä minä en kiellä etteikö jossain dynossa jonain päivänä vois map1:llä saada 380hv, mutta se on päivän selvää varmuutta että niin paljon siinä koneessa ei ole tehoa 13psi:n ahdoilla. Vaikka tuntuisi miten eri autolta ja racingiltä. Jos se että tuntuu virityksen jälkeen eri autolla tarkoittais aina +80hv niin meikäläiselläkin olis jo ainakin 600hv (300hv -- map1 --> 380hv -- DP+map2 --> 460hv --40%E85+map5--> 540hv --> 60%E85+map7 --> 620hv). Mutta voipi olla että tuossa arviossa on n. 150hv mielikuvituksen tuotetta.

                      Sitäkin voi miettiä, että Burger Tuningin markkinoinnissakin luvataan Map2:lle se 380hv. JB3:lle tai JB+ max:lle lupaillaan 340hv ja noissa tais olla aika pitkälti se 13psi ahtoja mitä map1:llä. Ja voin kertoa, että Burger Tuningkaan ei mainostele ainakaan millään alimitotetuilla dynonumeroilla. Ite sain ekoilla dynotuksilla vakiona 285hv ja map2+DP:lla 366hv (voi olla että ko. dyno heitti jopa hivenen alakanttiin). Jatkossa kuitenkin mitä on dynottu samana päivänä, samassa dynossa N54:sia niin ihan on mennyt yks yhteen hevoset ja viritykset. Toisinsanoen kyllä samoilla osilla vaan saa aika tarkalleen samat tehot eri yksilöissä. Kunhan vaan sattuu samana päivänä samaan dynoon. Ei kannata odotella, että siellä ihan oikeasti olis samoilla palikoilla jotain 10-20% heittoja jonkun hyvän yksilön eduksi. Tietysti jos on jotain konkreettista vikaa, niin sitten tulee huonompia tuloksia.

                      Mutta joo. 380hv Map1:llä on todella hyvin. Ei kannata enää koskaan missään dynottaa uudestaan . Ja niille jotka ei ole ihan noin hyvin dynottanut vielä, niin parhaat lukemat saa yleensä sellaisista penkeistä missä myydään jotain omia "optimointeja". En tiedä mistä se mahtaa johtua? Tosin esim. Aj techillä tuntuis olevan tarkalleen samanlaisia tuloksia mitä riippumattomissakin dynoissa.
                      Hmm. No joo mulla oli se 380. Mutta tosiaan aiemmin täysin vakiona penkitetty saarisella ja tuloksena 275 hv (10.5.2014). Sitten asennettu jb4 ja tuloksena map 5 vähän päälle 400 hv (13.9.2014) ja heti perään koitettiin map 1 niin antoi 381 hv.
                      E91 335i -07
                      F20 118i -15

                      Comment

                      • Veeksi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2003
                        • 2177
                        • Kuopio

                        Originally posted by 1349 View Post
                        Hmm. No joo mulla oli se 380. Mutta tosiaan aiemmin täysin vakiona penkitetty saarisella ja tuloksena 275 hv (10.5.2014). Sitten asennettu jb4 ja tuloksena map 5 vähän päälle 400 hv (13.9.2014) ja heti perään koitettiin map 1 niin antoi 381 hv.
                        Mä muuten sain sillä kerralla map5:llä jotai 350hv kun sain map2:lla 366hv . Tosin siinä oli just sitä ongelmaa ettei ahdot nousseet siihen mitä piti. Monesti tulee tuotakin ongelmaa, että penkissä ei sitten ahdot nouse varsinkaan kovemmilla mapeilla siihen mihin kadulla (kuorman puute).

                        Ja jos map5 toimii, niin sillä ja map1:llä pitäis olla eroa melkolailla saman verran kuin vakiolla ja map1:llä. 20hv:n ero kuulostaa siltä, että jotain hämminkiä on ollut sen map5:n ahtojen kanssa. Muutoin se 400hv map5:llä ja DP:llä on hyvä ja realistinen tulos.
                        BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                        BMW E63 630iA '05

                        Comment

                        • 1349
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2006
                          • 231
                          • Turku

                          Originally posted by Veeksi View Post
                          Mä muuten sain sillä kerralla map5:llä jotai 350hv kun sain map2:lla 366hv . Tosin siinä oli just sitä ongelmaa ettei ahdot nousseet siihen mitä piti. Monesti tulee tuotakin ongelmaa, että penkissä ei sitten ahdot nouse varsinkaan kovemmilla mapeilla siihen mihin kadulla (kuorman puute).

                          Ja jos map5 toimii, niin sillä ja map1:llä pitäis olla eroa melkolailla saman verran kuin vakiolla ja map1:llä. 20hv:n ero kuulostaa siltä, että jotain hämminkiä on ollut sen map5:n ahtojen kanssa. Muutoin se 400hv map5:llä ja DP:llä on hyvä ja realistinen tulos.

                          No mullahan ei dp:tä ole vaan orkkis kattien kanssa mennään. Eli autolle ei tosiaankaan ole tehty mitään muuta kuin asennettu jb4. Ja pelkällä 98:lla siis tuo tulos. Mielestäni yli 400 heppaa on erittäin hyvä tulos.
                          E91 335i -07
                          F20 118i -15

                          Comment

                          • brainsurgery
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2011
                            • 1355
                            • Helsinki

                            Originally posted by 1349 View Post
                            No mullahan ei dp:tä ole vaan orkkis kattien kanssa mennään. Eli autolle ei tosiaankaan ole tehty mitään muuta kuin asennettu jb4. Ja pelkällä 98:lla siis tuo tulos. Mielestäni yli 400 heppaa on erittäin hyvä tulos.
                            Oletko tsekkaillut paljonko ahtaa map5:llä?

                            Comment

                            • 1349
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2006
                              • 231
                              • Turku

                              Originally posted by brainsurgery View Post
                              Oletko tsekkaillut paljonko ahtaa map5:llä?
                              15 pintaan näyttäis menevän.
                              E91 335i -07
                              F20 118i -15

                              Comment

                              • brainsurgery
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2011
                                • 1355
                                • Helsinki

                                Originally posted by 1349 View Post
                                15 pintaan näyttäis menevän.
                                Samaan menee myös minulla pelkällä 98:lla. 20% E85 niin menee 17 ja vähän ylikin map5:llä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎