Announcement

Collapse
No announcement yet.

335i ja JB4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bullitt
    BTCF Member
    • Jul 2002
    • 2786
    • Turku

    #31
    Originally posted by Tiik View Post
    Täällä ainakin 117tkm ajettu (jossa JB4 kiinni vikat 5tkm) rallattaa niin pirusti on/off tyylisesti. Kyllä kun siitä turbon akselista ottaa kiinni ja heiluttaa, huomaa äkkiä miksi kolisee. Ja tuo on kyllä ihan fyysinen vika.
    Turbon akseli ja hukkaporttien rallatus on kaksi ihan eri asiaa.

    Tuohon hukkaporttien ääntelyyn on jonkinlaista hoitoa olemassa ihan ohjelmiston päivityksellä, mutta jos kalina on oikein paha ja hukkaportissa välystä kokonainen milli, niin en itsekkään usko, että se ohjelmalla kokonaan korjaantuu.


    Comment

    • Veeksi
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2003
      • 2177
      • Kuopio

      #32
      Originally posted by Bullitt View Post
      Turbon akseli ja hukkaporttien rallatus on kaksi ihan eri asiaa.

      Tuohon hukkaporttien ääntelyyn on jonkinlaista hoitoa olemassa ihan ohjelmiston päivityksellä, mutta jos kalina on oikein paha ja hukkaportissa välystä kokonainen milli, niin en itsekkään usko, että se ohjelmalla kokonaan korjaantuu.
      Yleensähän tuo ohjelmistopäivitys on N54-koneisiin autoihin huolloissa vaivihkaa tehtykin. Muutenhan se varmaan olis ihan ok, mutta sehän säätää sen hukkaportin lähes auki asentoon, jos ei ole kuormaa. Joten turbolagia tietää.
      BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
      BMW E63 630iA '05

      Comment

      • Hiace
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2011
        • 1203
        • Helsinki/Joensuu

        #33
        Ens kesäksi aatellut JB4:n hommaamista. Mutta mitähän tuolle entiselle Karalan softalle pitäisi tehdä, dynossa antoi 350hp/520nm. Onko riski laittaa rinnalle JB4, vai pitäisikö käydä poistattamassa merkkiliikkeessä jos laittaisi uudet softat samalla joka paikkaan.

        Tuo Veeksin tieto hukkaporttipäivityksestä oli uus juttu minulle, joten onkohan kannattavaa?

        Vinkkejä otetaan vastaan, vielähän tässä aikaa miettiä
        Downpipet+kartiosuodattimet varmaan kesämmällä asentuu kans.
        F20 M135i 2016 / Ex-autot: 335xi 135i 335i M3 330d 2 x Hiace

        Comment

        • Veeksi
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2003
          • 2177
          • Kuopio

          #34
          Originally posted by Hiace View Post
          Ens kesäksi aatellut JB4:n hommaamista. Mutta mitähän tuolle entiselle Karalan softalle pitäisi tehdä, dynossa antoi 350hp/520nm. Onko riski laittaa rinnalle JB4, vai pitäisikö käydä poistattamassa merkkiliikkeessä jos laittaisi uudet softat samalla joka paikkaan.

          Tuo Veeksin tieto hukkaporttipäivityksestä oli uus juttu minulle, joten onkohan kannattavaa?

          Vinkkejä otetaan vastaan, vielähän tässä aikaa miettiä
          Downpipet+kartiosuodattimet varmaan kesämmällä asentuu kans.
          Vaikea sanoa. Toisaalta DPt ja kartiosuodattimet saattanee mennä aika hukkaan Karalan softalla. Toisaalta jos lähdet tähän missä minä oon, niin tässä sitä sit rakennetaan Iisakin kirkkoa ja auto on pohjaton kaivo minne rahoja voi työntää. Sit rupeeki kiinnostamaan pian se turbojen fiksaus (tai uusiminen), sit antaa ahtoputki tai DV:t periksi (ellei alipaineletkutkin), sit tarviiski jo melkein IC:n, ai niin kytkinkin suli jo tässä välissä (automaatissa ei olis tätä ongelmaa, mutta vois laittaa kädet ristiin ettei tulekaan mitään ongelmaa, koska se maksaa vielä 5 kertaa enemmän kuin kytkin). Sit olis hyvä samantien hommata Bavariantechin kaapeli ja pistää BMS-fläshi. Sit ei oikein peräpään alustakaan pysy mukana, niin pitää laittaa M3:n osia alustaan. Saattaa olla myös pitovaikeuksia joten onhan se saatava lukkomurikkakin. Hoplaa...jotain särkyneitä osia ja tarvittavia parannuksia varmaan uupuu, mutta pian asennuksineen 10 000€ menikin siihen sit. Ainakin pienellä värikynällä, mutta toisaalta on tuo ihan realistinenkin riippuen vähän miten hommat hoituu.

          Sit laitat autos myyntiin, niin saat ihailla "Nettiautosta bongailuketjusta" miten porukkaa vänisee kun se ei olekaan Suomen halvin yksilö. Ylihintainen suorastaan, jos on kalliimpi ku 100tkm enemmän ajettu 325i, joka on yhtälailla kutoskoneinen BMW.

          ...MUTTA... onhan se sitten ihan eri auto kuin se 350hv:n versio. Saati 300hv:n. Oon kokenut nuo hyppäykset 300->360->440 ja kyllä ne tosiaan muuttaa menoa. Ja tuossa loppuvaiheessa ollaan sit luultavasti jo yli 500hv:n. Eli se pitää tehdä niinkuin itsestä tuntuu. Toinen vaihtoehto olis hankkia vaikka E60 M5, mikä sekin on varmaan ihan jees.
          Last edited by Veeksi; 01-03-2014, 00:29.
          BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
          BMW E63 630iA '05

          Comment

          • Hiace
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2011
            • 1203
            • Helsinki/Joensuu

            #35
            Haha! Amen sweet lord Jesus!
            F20 M135i 2016 / Ex-autot: 335xi 135i 335i M3 330d 2 x Hiace

            Comment

            • Tommix
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 5429
              • S:t Karins

              #36
              Originally posted by Hiace View Post
              Ens kesäksi aatellut JB4:n hommaamista. Mutta mitähän tuolle entiselle Karalan softalle pitäisi tehdä, dynossa antoi 350hp/520nm. Onko riski laittaa rinnalle JB4, vai pitäisikö käydä poistattamassa merkkiliikkeessä jos laittaisi uudet softat samalla joka paikkaan.

              Tuo Veeksin tieto hukkaporttipäivityksestä oli uus juttu minulle, joten onkohan kannattavaa?

              Vinkkejä otetaan vastaan, vielähän tässä aikaa miettiä
              Downpipet+kartiosuodattimet varmaan kesämmällä asentuu kans.
              Suosittelen kyllä tuota JB4:ta (+ catless downpipet) nykysoftan tilalle. JB4 + viina riittää jo aika monelle (noin 400 hv). Ja jos ei riitä niin keinoja löytyy kuten Veeksi mainitsi.
              Itsellä on varmaan joku ihme yksilö kun kalinaa ei kuulunut vakiona eikä JB4:n jälkeen. En ole edes päivittänyt tuota softaa kertaakaan eikä konehuoneesta löydy noita ämpärifilttereitä. Ihan kivasti jo liikkuu mutta kyllä lukkoa hän halajaa, ei vaan ole pitoa rivakkaan lähtöön...
              Niin ja mittarissa on jotain 138 th km.
              Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
              Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
              ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
              Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

              Comment

              • Hiace
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2011
                • 1203
                • Helsinki/Joensuu

                #37
                Eli se Karalan softa kannattaa poistaa alta pois? JB4 ei siis osaa toimia sen kanssa automaattisäädöillänsä jotenkin, että buustais vaikka vähemmän kuin vakion päälle asennettuna?

                Talven jälkeen muutaman reippaan kiihdytyksen tein sulalla asvaltilla vaikka nastat onkin alla, mutta kyllähän tuo nykyinenkin auto vetää aika kivasti kun jotenkin unohtunut talven jälkeen
                F20 M135i 2016 / Ex-autot: 335xi 135i 335i M3 330d 2 x Hiace

                Comment

                • Veeksi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2003
                  • 2177
                  • Kuopio

                  #38
                  Originally posted by Hiace View Post
                  Eli se Karalan softa kannattaa poistaa alta pois? JB4 ei siis osaa toimia sen kanssa automaattisäädöillänsä jotenkin, että buustais vaikka vähemmän kuin vakion päälle asennettuna?

                  Talven jälkeen muutaman reippaan kiihdytyksen tein sulalla asvaltilla vaikka nastat onkin alla, mutta kyllähän tuo nykyinenkin auto vetää aika kivasti kun jotenkin unohtunut talven jälkeen
                  puerco kyseli tuota Burger Tuningilta tuossa syksyllä. Vastaus oli seuraavanlainen:"It would be best to flash it back to stock if you can, but if not you can still run it on a flashed computer since the JB4 adjusts and tunes anyway. For the 382 HP you are running, I would get that dyno'd and check exactly what you are doing to the wheels. Most flashes do not get that much power on wheel horsepower. If they are quoting crank horsepower like most companies do then it could be right, but the wheel horsepower numbers are always lower as you may know since the cars lose power in the drive train. JB4's normally make 20 to 30 more horsepower then flash tunes including the popular Dinan tune. Dinan advertises 384 horsepower but if you look at an actual dyno sheet, they are making about 335 horsepower to the wheels. You can expect at least 380 on 93 octane or your local equivalent to 93 US octane. We recommend map 2 with 93 octane/98 RON."

                  ...eli luultavasti itse kuitenkin kokeilisin tyrkätä sen JB4:n siltään flashin kylkeen. Hyvin epätodennäköistä ettei se toimis yhteen. Kokeilee varovasti aluks, eikä vedätä ihan täysillä. Kyllä se auton elektroniikka sen hoksaa, jos siellä ei kaikki toimi täysillä. Toisaalta jos suurinpiirtein ilmaiseksi saat siihen vakiosoftan tilalle, niin samapa se sitten on. Kun kyllähän tuota JB4:ää käytetään JB flashinkin kanssa yhtäaikaa ja tuskin siinä sen kummempia jippoja on kuin muissakaan pelkissä flasheissa.

                  Originally posted by Tommix View Post
                  Suosittelen kyllä tuota JB4:ta (+ catless downpipet) nykysoftan tilalle. JB4 + viina riittää jo aika monelle (noin 400 hv).
                  JB4 + E85 tuo kyllä yli 400hv ja yli 600nm. Ja siinä ainakin itsellä meni raja vakio kytkimen kanssa. Ilman viinaa vielä piti normaalia ajoa, mutta viinan kans alkoi luistamaan. Ja minun kytkin ei ole nähnyt mitään paikaltaan lähtöjä tai kumin polttoa, vaan luistaminen alkoi ihan 3 tai 4 vaihteella motarin rampilta kiihdytellessä. Tuo JB4+DPt+DCIt bensalla ajettaessa varmaan kestää ihan hyvin. Toisaalta itse en saanut noilla eväillä kuin 366-380hv, että siinä ei ihan hirveä hyppäys välttämättä ole Karalan lastuun verrattuna. Ja DPt on kallis homma (vaikea asentaa -> paljon asennus tunteja) jos ei itse pysty tekemään.
                  Last edited by Veeksi; 01-03-2014, 14:53.
                  BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                  BMW E63 630iA '05

                  Comment

                  • Hiace
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2011
                    • 1203
                    • Helsinki/Joensuu

                    #39
                    Joo, tätä hain että teoriassa jotenkin toimisi yhdessä JB:n kanssa. Täytyy kysäistä vielä marmorin päivityksen hintaa ja sen mukaan miettiä kuinka teen.

                    Downpipejen asennusta varten monttu löytyy, mutta se on vähän kauempana joten tuskin ketään hippi-kaveriani saan sinne mukaan. Eli yksin pitäis kikkailla. Tai sitten soittelen O-Peksin pajalle että pistähän paikalleen...
                    F20 M135i 2016 / Ex-autot: 335xi 135i 335i M3 330d 2 x Hiace

                    Comment

                    • Tiik
                      BTCF Member
                      • Apr 2012
                      • 497
                      • Vantaa

                      #40
                      Originally posted by Bullitt View Post
                      Turbon akseli ja hukkaporttien rallatus on kaksi ihan eri asiaa.

                      Tuohon hukkaporttien ääntelyyn on jonkinlaista hoitoa olemassa ihan ohjelmiston päivityksellä, mutta jos kalina on oikein paha ja hukkaportissa välystä kokonainen milli, niin en itsekkään usko, että se ohjelmalla kokonaan korjaantuu.
                      Sori, kirjoitin hieman epäselvästi. Tarkoitin luonnollisesti sitä hukkiksen akselia...

                      Comment

                      • ASDTurku
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2013
                        • 145
                        • Turku

                        #41
                        Menee vähän viereen tää aihe, Mut onks jotain vinkkii mitä pitäis säätää,
                        kun menee 2500 rpm aina vikatilaan liiallisen väännön takia. Käytössä
                        Procede open taplet. Millä JB kusettaa väntöä/ahtopainetta? Meillä on tuossa kohtaa
                        ahtoa jotain 11 psi:tä. Alkaa rajoittaa kaasuläpällä tehoa. Onks tietoa mihin
                        asti toi oma ECU riittää. nyt 450hp ja aina jostain joku rajoitin rajoittaa.

                        Comment

                        • brainsurgery
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2011
                          • 1355
                          • Helsinki

                          #42
                          Tuleeko noi JB4 G5 SLD-johtojen toiset päät tuohon USB-piuhan liittimeen kiinni? Ei paljon asennusohjeita näkynyt mukana...

                          Comment

                          • Jammü
                            BTCF Member
                            • Jan 2010
                            • 191
                            • Espoo

                            #43
                            Originally posted by brainsurgery View Post
                            Tuleeko noi JB4 G5 SLD-johtojen toiset päät tuohon USB-piuhan liittimeen kiinni? Ei paljon asennusohjeita näkynyt mukana...
                            Kts:

                            Manufacturer of the world-famous JB4 performance tuner. We've been pioneering plug & play performance tuning, intakes, and mods since 2007.


                            ja



                            jos näistä olisi hyötyä

                            Comment

                            • brainsurgery
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2011
                              • 1355
                              • Helsinki

                              #44
                              Tuon alemman löysin ja sen mukaan ajattelin tehdä. Ihmettelin vain juuri tuota että ne johdot tulevat tuonne USB-kaapelin puolelle kiinni (ellen nyt ihan väärin noita kuvia tulkinnut).

                              Tuntuu olevan joku suuri salaisuus tuo rajoittimen poisto

                              Comment

                              • brainsurgery
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2011
                                • 1355
                                • Helsinki

                                #45
                                Originally posted by Jammü View Post
                                Tämän mukaan tein ja ainakin lähti käyntiin vielä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎