Announcement

Collapse
No announcement yet.

335i ja JB4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • brainsurgery
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2011
    • 1355
    • Helsinki

    Originally posted by ReDDog View Post
    Nämäkin testattu
    No prkl, enempää ei osaa näin etänä sanoa

    Toivottavasti joku muu osaa kertoa ratkaisun.

    Comment

    • miyli
      BTCF Member
      • Dec 2008
      • 2089
      • Naantali

      Originally posted by WarHead View Post
      Hii-o-hoi.
      Onko kellään kokemusta luurilla auton säätämisestä JB:hen liittyen? Näyttäs PLAY-kaupassa olevan joku burgerin Appsi hintaan n. 20€... YouTuubasta löytyy videoita, mutta käytännönkokemus olisi jotain enemmän.
      Ymmärrykseni mukaan yhteys luuriin saadaan hyttiin tuodusta USB-kaapelista. Myytävänä näköjään myös BT-settiä vaatimattomaan 140taalan hintaan.
      Näppärästi toimii kännyllä tai tabletilla toi jb4 mobile apss ainakin Android käyttiksellä.
      Saa mukavasti vaikka lisämittarit näkyviin ja kaikkia samoja voi säätää kuin tietokoneellakin. Logejakin voi ottaa mutta tietokoneella ne on paremmat analysoida.
      Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
      Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
      Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

      Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
      Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



      Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
      1/4 maili 11.8 / 205 km/h
      0-200km/h 11.40s
      100-200km/h 6,00s
      http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

      Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

      Comment

      • Pohjoisen Poika
        Bimmer Fanatic
        • May 2014
        • 464
        • Lappi

        Originally posted by WarHead View Post
        Hii-o-hoi.
        Onko kellään kokemusta luurilla auton säätämisestä JB:hen liittyen? Näyttäs PLAY-kaupassa olevan joku burgerin Appsi hintaan n. 20€... YouTuubasta löytyy videoita, mutta käytännönkokemus olisi jotain enemmän.
        Ymmärrykseni mukaan yhteys luuriin saadaan hyttiin tuodusta USB-kaapelista. Myytävänä näköjään myös BT-settiä vaatimattomaan 140taalan hintaan.
        Applen kanssa ei taida olla muuta mahdollisuutta kuin tuo vaatimaton hinta.
        Tosin uusi kitti on tulossa joka tulee suoraan kiinni JB4:n. Maksaa varmaan enemmän. Itse kitti + iPhone on kuitenkin todella toimiva järjestelmä. Saa tehtyä oikeasti kaiken. Vaivaton nollailla vikakoodit jos jollain nyt semmoisia tulisi

        Comment

        • Blitz
          BTCF Member
          • Apr 2003
          • 260
          • Helsinki

          Originally posted by ReDDog View Post
          Interface antaa sen punasen comport failer ja kun menen device manageriin niin sielä portin päällä on keltainen huutomerkki ja herjailee että ei toimi
          JB4:n usb-kaapeli vaurioitunut tai liitin hapettunut?
          X35i N54 imuventtiilien pähkinäpuhallukset
          YV:llä lisätietoja

          Ex. E92 335i MOTIV 900 Single turbo
          996 Turbo X50
          500whp.net

          Comment

          • hardyy
            Bimmer Rookie
            • Aug 2015
            • 113
            • suomi

            Uskaltaako 185tkm ajettuun 335iA laittaa jb4 vai alkaako turbot olemaan noilla kilsoilla loppu jo?

            Comment

            • yarski
              BTCF Member
              • Sep 2013
              • 311
              • Rauma

              Originally posted by hardyy View Post
              Uskaltaako 185tkm ajettuun 335iA laittaa jb4 vai alkaako turbot olemaan noilla kilsoilla loppu jo?
              Noilla kilsoilla ne turbot on jo vaihdettu kertaalleen hyvin paljon todennäköisesti. Jos ei ole niin varaudu vaihtamaan ja laita vaan jb4. Et tule katumaan...
              G26 i4 M50 supercharged
              ex: F36 440i xdrive msport
              ex: E91 335 lci xdrive msport

              Comment

              • samppa...
                Bimmer Rookie
                • Sep 2008
                • 117
                • .

                No uskaltaa tietenkinkyllä se savut tupsauttaa sitten ku ahtimet haluaa vaihtoon..ja sitte daunpaippia,kuuleria,ahtoputkia yms..sittealkaa liikkumaan

                Comment

                • WarHead
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2005
                  • 774

                  JB4 G4 firmwaretus

                  Hii-o-hoi.
                  Meitsi sen verran näppäraä kaveri, että sain luurilla päivitettyä JB:n FW eilen. Kylläkin sinne tungín G5:n firmawaren, siis tämän G5_ISO_31_9.hex.
                  Noh, kaikki tuntuu pelaavan, valikoita tuli vaan normi yhdeksän lisäksi aina sinne G5:lle ominaiseen 15 kappaleeseen. Siten tiedä miten noi ees toimii...
                  Koeajun jälkeen tuntui kaikki olevan ookoo, mutta lambdoja herjaa ainakin MAP0 ja MAP1.

                  Epätietoinen mustanaamionuori Kainuusta nyt kysyykin, että oiskojan kellään jääny jemmaan sitä viimeistä virallista FW tuohon G4:seen (N54_082112.HEX)? Ja onko sitä edes mahdollista enää vanhentaa?

                  Tämänhän FW:n saattaas saada sievästi pyytämällä myös Burgerilta...
                  E91 335iAT -08

                  -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

                  Comment

                  • WarHead
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2005
                    • 774

                    Ei kysy enää, tiedosto hallussa. Pitäs vaan ympätä luuriin moinen tiedosto...
                    E91 335iAT -08

                    -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

                    Comment

                    • ocram
                      Newbiemmer
                      • Nov 2014
                      • 13
                      • PKS

                      JB4 N20-koneessa

                      Sori että kysymys tulee vähän väärään osastoon moottorin osalta, mutta täällä taitaa olla enemmän JB4 keskustelua.
                      Viime syksynä merkkiliikkeestä ostetusta -13 328:sta löytyi JB4-boksi. Sain aikaan yhteyden läppärillä, tulkitsin JB4-ohjelmasta että käytössä olisi 0- vaihtoehto eli auto olisi vakio. Voiko ohjelmaa vaihtaa läppärillä JB4-ohjelmalla,laittamalla vain uusi arvo ohjelmaan?

                      Burgertuningon sivuilta katsoin ohje-videoita, mutta en saanut mitään valikoita toimimaan vilkkuviiksen BC- napin tai ratin volume - napin kautta. Olisiko kellään vinkkiä missä voisi olla vika, tai miten tuon boksin pitäisi toimia? Kyseessä taitaa kuitenkin olla JB4 koska usb-piuha löytyi.

                      Irrallisena moottoritilassa on violetit piuhat ja PWG-piuha (?). Auto on varmaankiin 2014 -mallia ja siinä on varmaan jo EWG, onko tietoa toimiiko PWG-mallin boksi siin moitteesttomasti.

                      Comment

                      • Pohjoisen Poika
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2014
                        • 464
                        • Lappi

                        Niin iso ero on näiden jb4 mallien välillä ettei varmaan oikein kukaan osaa vastata.
                        Blitz joka kirjoitteli tuossa muutama viesti aikaisemmin, on jonkun tämmöisen ilmeisesti asentanut. Häneltä kannattaa kysyä vinkkiä tai käydä auto tarkistuttamassa.

                        Comment

                        • bemmeri
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2006
                          • 4181

                          Yliahto on vaivannut siitä lähtien kun jb4 purkin laitoin (en tiedä ahtoiko yli pp-softalla ennen tätä, kun ei voinut millään sitä todeta).

                          Tuossa on pari logia mitkä otin äsken, toinen on tasakaasulla kun mennään yliahdolla ja siinä sitten hivenen enemmän painan kaasua lopussa.
                          Toinen logi on sitten vedätyksestä, mitä nyt noilla talvirenkailla sai, näkee kun alussa vetää ahdot reilusti yli. Kerran tuli hiljattain nuo yliahto, tms. koodit, kun nopeesti vaihto pykälää n. 60% kaasulla.
                          Ohjelma Jb4 backend pump-flash ja normi 98 tankissa. Jb4:ssä uusin firmis ja hukkaportin asetukset aika lailla defaulttina.







                          Mitä säädetään JB4:stä ja mihin suuntaan, vai onko jotain selvää vikaa, esim. vuoto letkuissa, joku solenoidi, tms. rikki/vaihdettava?
                          Kunhan kelit paranee, niin vaihan uudet NGK tulpat ja delphin puolat (ne paremmat n54:een), öljyt ja charge pipen (ehkä dumppi). Niin tuossa joutuu jo hieman purkaamaan ja samalla vaihtaa jos jotain tarttee.
                          Last edited by bemmeri; 21-03-2016, 10:51.
                          EVERYTHING | WORKS

                          Comment

                          • brainsurgery
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2011
                            • 1355
                            • Helsinki

                            Menu 12 auttaa osakaasun yliahtoon. Onkohan se sulla nyt 2800? sen voisi tiputtaa alas jopa 2000rpm. Jotkut joutuvat käyttämään alempiakin, ettei osakaasulla yliahda.

                            Voisit nostaa Boost Safetya ylemmäksi, vaikka 20 tai 21psi, niin ei täydellä kaasulla pieni yliahto heitä vikatilaan.

                            Lisäksi voisit laittaa 6cyl loggauksen päälle.

                            Varmistan vielä, että 4/2 asetus on päällä JB4:ssä?

                            Edit: Pitäisi olla pidempi logi, että voisi sanoa onko jossain jotain hajalla. Tuon perusteella ei mielestäni ainakaan mitään rautavikaa ole. Sytkäennakossa ei ole oikeastaan mitään pudotuksia ja ahdot seuraavat hienosti targettia. Minkä päivämäärän pump flash sinulla on?

                            Comment

                            • reekoon
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2007
                              • 3426
                              • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

                              Tärkein kysymys tähän väliin kun ei jaksa jokaista sivua lukea on, että mistä tämän saa ostaa ja mitä kaikkea tarvitsee lisäksi toimiakseen?


                              Linkki vinkki ja niin edelleen. Tattis.
                              E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                              JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                              E36 316i Compact Hellrot

                              Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                              Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                              Comment

                              • brainsurgery
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2011
                                • 1355
                                • Helsinki

                                Originally posted by reekoon View Post
                                Tärkein kysymys tähän väliin kun ei jaksa jokaista sivua lukea on, että mistä tämän saa ostaa ja mitä kaikkea tarvitsee lisäksi toimiakseen?


                                Linkki vinkki ja niin edelleen. Tattis.
                                Ainakin nimimerkki Blitz myy (ja asentaa) niitä PK-seudulla.



                                Edit: Eikä tarvitse muuta tuon JB4 purkin lisäksi, mutta kun sen on hankkinut niin huomaa, kuinka kiva olisi, jos olisi se ja se lisäpalikka...
                                Last edited by brainsurgery; 21-03-2016, 13:11.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎