Hii-o-hoi.
Onko kellään kokemusta luurilla auton säätämisestä JB:hen liittyen? Näyttäs PLAY-kaupassa olevan joku burgerin Appsi hintaan n. 20€... YouTuubasta löytyy videoita, mutta käytännönkokemus olisi jotain enemmän.
Ymmärrykseni mukaan yhteys luuriin saadaan hyttiin tuodusta USB-kaapelista. Myytävänä näköjään myös BT-settiä vaatimattomaan 140taalan hintaan.
Näppärästi toimii kännyllä tai tabletilla toi jb4 mobile apss ainakin Android käyttiksellä.
Saa mukavasti vaikka lisämittarit näkyviin ja kaikkia samoja voi säätää kuin tietokoneellakin. Logejakin voi ottaa mutta tietokoneella ne on paremmat analysoida.
Käyttis:BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual" Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm
Hii-o-hoi.
Onko kellään kokemusta luurilla auton säätämisestä JB:hen liittyen? Näyttäs PLAY-kaupassa olevan joku burgerin Appsi hintaan n. 20€... YouTuubasta löytyy videoita, mutta käytännönkokemus olisi jotain enemmän.
Ymmärrykseni mukaan yhteys luuriin saadaan hyttiin tuodusta USB-kaapelista. Myytävänä näköjään myös BT-settiä vaatimattomaan 140taalan hintaan.
Applen kanssa ei taida olla muuta mahdollisuutta kuin tuo vaatimaton hinta.
Tosin uusi kitti on tulossa joka tulee suoraan kiinni JB4:n. Maksaa varmaan enemmän. Itse kitti + iPhone on kuitenkin todella toimiva järjestelmä. Saa tehtyä oikeasti kaiken. Vaivaton nollailla vikakoodit jos jollain nyt semmoisia tulisi
Uskaltaako 185tkm ajettuun 335iA laittaa jb4 vai alkaako turbot olemaan noilla kilsoilla loppu jo?
Noilla kilsoilla ne turbot on jo vaihdettu kertaalleen hyvin paljon todennäköisesti. Jos ei ole niin varaudu vaihtamaan ja laita vaan jb4. Et tule katumaan...
Hii-o-hoi.
Meitsi sen verran näppäraä kaveri, että sain luurilla päivitettyä JB:n FW eilen. Kylläkin sinne tungín G5:n firmawaren, siis tämän G5_ISO_31_9.hex.
Noh, kaikki tuntuu pelaavan, valikoita tuli vaan normi yhdeksän lisäksi aina sinne G5:lle ominaiseen 15 kappaleeseen. Siten tiedä miten noi ees toimii...
Koeajun jälkeen tuntui kaikki olevan ookoo, mutta lambdoja herjaa ainakin MAP0 ja MAP1.
Epätietoinen mustanaamionuori Kainuusta nyt kysyykin, että oiskojan kellään jääny jemmaan sitä viimeistä virallista FW tuohon G4:seen (N54_082112.HEX)? Ja onko sitä edes mahdollista enää vanhentaa?
Tämänhän FW:n saattaas saada sievästi pyytämällä myös Burgerilta...
Sori että kysymys tulee vähän väärään osastoon moottorin osalta, mutta täällä taitaa olla enemmän JB4 keskustelua.
Viime syksynä merkkiliikkeestä ostetusta -13 328:sta löytyi JB4-boksi. Sain aikaan yhteyden läppärillä, tulkitsin JB4-ohjelmasta että käytössä olisi 0- vaihtoehto eli auto olisi vakio. Voiko ohjelmaa vaihtaa läppärillä JB4-ohjelmalla,laittamalla vain uusi arvo ohjelmaan?
Burgertuningon sivuilta katsoin ohje-videoita, mutta en saanut mitään valikoita toimimaan vilkkuviiksen BC- napin tai ratin volume - napin kautta. Olisiko kellään vinkkiä missä voisi olla vika, tai miten tuon boksin pitäisi toimia? Kyseessä taitaa kuitenkin olla JB4 koska usb-piuha löytyi.
Irrallisena moottoritilassa on violetit piuhat ja PWG-piuha (?). Auto on varmaankiin 2014 -mallia ja siinä on varmaan jo EWG, onko tietoa toimiiko PWG-mallin boksi siin moitteesttomasti.
Niin iso ero on näiden jb4 mallien välillä ettei varmaan oikein kukaan osaa vastata.
Blitz joka kirjoitteli tuossa muutama viesti aikaisemmin, on jonkun tämmöisen ilmeisesti asentanut. Häneltä kannattaa kysyä vinkkiä tai käydä auto tarkistuttamassa.
Yliahto on vaivannut siitä lähtien kun jb4 purkin laitoin (en tiedä ahtoiko yli pp-softalla ennen tätä, kun ei voinut millään sitä todeta).
Tuossa on pari logia mitkä otin äsken, toinen on tasakaasulla kun mennään yliahdolla ja siinä sitten hivenen enemmän painan kaasua lopussa.
Toinen logi on sitten vedätyksestä, mitä nyt noilla talvirenkailla sai, näkee kun alussa vetää ahdot reilusti yli. Kerran tuli hiljattain nuo yliahto, tms. koodit, kun nopeesti vaihto pykälää n. 60% kaasulla.
Ohjelma Jb4 backend pump-flash ja normi 98 tankissa. Jb4:ssä uusin firmis ja hukkaportin asetukset aika lailla defaulttina.
Mitä säädetään JB4:stä ja mihin suuntaan, vai onko jotain selvää vikaa, esim. vuoto letkuissa, joku solenoidi, tms. rikki/vaihdettava?
Kunhan kelit paranee, niin vaihan uudet NGK tulpat ja delphin puolat (ne paremmat n54:een), öljyt ja charge pipen (ehkä dumppi). Niin tuossa joutuu jo hieman purkaamaan ja samalla vaihtaa jos jotain tarttee.
Menu 12 auttaa osakaasun yliahtoon. Onkohan se sulla nyt 2800? sen voisi tiputtaa alas jopa 2000rpm. Jotkut joutuvat käyttämään alempiakin, ettei osakaasulla yliahda.
Voisit nostaa Boost Safetya ylemmäksi, vaikka 20 tai 21psi, niin ei täydellä kaasulla pieni yliahto heitä vikatilaan.
Lisäksi voisit laittaa 6cyl loggauksen päälle.
Varmistan vielä, että 4/2 asetus on päällä JB4:ssä?
Edit: Pitäisi olla pidempi logi, että voisi sanoa onko jossain jotain hajalla. Tuon perusteella ei mielestäni ainakaan mitään rautavikaa ole. Sytkäennakossa ei ole oikeastaan mitään pudotuksia ja ahdot seuraavat hienosti targettia. Minkä päivämäärän pump flash sinulla on?
Comment