Originally posted by yarski
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
335i ja JB4
Collapse
X
-
Voi siellä olla paljon muitakin vikoja . Ei tosi. Mutta siis vika voi olla muukin. Tuskin nyt ihan näillä tiedoilla kannattaa alkaa osajumppaan, kun voit tehdä seuraavasti:
Ensi kerralla kun vikavalo pomppaa, vaihda nopeasti Map 0 (ei varmasti ole auto-clear päällä) ja sit luet vikakoodit JB4:llä. Joko mittaristosta (ota vaikka video, niin minäkin voin lukea ne sinulle) tai sit näppärin on kun laitat läppärin kiinni ja luet JB-interfacen kautta. Jos sulla ei siellä auto-clearia ole päällä, kuten ei yleensä olekaan ilman downpipeja, niin voit kenties löytää vikakoodin edelleen.
Minulla tuli puolimoottori vikaa pienellä kaasulla, kun autossa oli ahtovuoto. Joka lopulta paikallistui mitä ilmeisimmin (*koputtaa puuta*) ahtimen hukkaporttiin. Mikä olikin aikalailla viimeinen osa mitä tuon vian korjaamiseen pystyi vaihtamaan.BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
BMW E63 630iA '05
Comment
-
-
Siis se auto-clear on päällä kun valitsee speed-1 ja tach-2 ja poistuu valikoista, vai ?
Luulin että se on automatic päällä mutta ei kai sitten.
Näkeekö noita kyllä/ei kytkimien aktiivitiloja mistään.
Vähän aikaa ainakin räppäsin valikkoa 6-3 eestas kun en ollut varma onko "warmup-flash" päällä vai ei...
edit. se vikakoodinluku on jb4-interfacessa siis tuo "read DME codes" ...?
mistä tulee lyhenne DME ?
Onneksi tuli pujoteltua usb-kaapeli apukuskin jalkatilaan niin pääsee nyt kiinni helposti.Last edited by yarski; 11-06-2014, 08:43.G26 i4 M50 supercharged
ex: F36 440i xdrive msport
ex: E91 335 lci xdrive msport
Comment
-
-
Originally posted by yarski View PostSiis se auto-clear on päällä kun valitsee speed-1 ja tach-2 ja poistuu valikoista, vai ?
Luulin että se on automatic päällä mutta ei kai sitten.
Näkeekö noita kyllä/ei kytkimien aktiivitiloja mistään.
Vähän aikaa ainakin räppäsin valikkoa 6-3 eestas kun en ollut varma onko "warmup-flash" päällä vai ei...
edit. se vikakoodinluku on jb4-interfacessa siis tuo "read DME codes" ...?
mistä tulee lyhenne DME ?
Onneksi tuli pujoteltua usb-kaapeli apukuskin jalkatilaan niin pääsee nyt kiinni helposti.
DME = Digital Motor Electronics. Eli kyllä, read DME codes -napilla lukee koodit.BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
BMW E63 630iA '05
Comment
-
-
Originally posted by yarski View PostJep, eipä se kauan kestänyt kun ilmaantui "puolimoottorivalo" ja "reduced power..." teksti tauluun mullakin. Tuli kun motarille kiihdytin, ei edes mikään raju kiihdytys, about puolikaasulla vain. Puolavikaako...?E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
½ G20 320d xDrive mineralweiss metallic
Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
Originally posted by Veeksi View PostSpeed-1 ja tach-2 poistaa kaikki koodit muistista. Toivottavasti et ole sitä ehtinyt laittamaan . Auto-clear ei ainakaan minulla ollut oletuksena päällä. Mutta nyt näköjään onkin muuttunut jossain vaiheessa tuossa firmiksessä niin, ettei tuolla ole mitään asetusta auto-clearille. Eli luultavasti se on sit väkisin päällä. Joten pitää vaan laittaa Map 0. Ei valitettavasti nää mitkä on aktivoituna ja mitkä ei. Minun mielestä sais siinä interfacen kautta näkyä kaikki nuo asiat, ettei olis pakko räppäillä mittariston kautta. En tiedä miten niillä Android ja iOS-sovelluksilla pelaa?
DME = Digital Motor Electronics. Eli kyllä, read DME codes -napilla lukee koodit.
JB4:n käyttöohjeen valikkorakenteessa tuo kohta on jätetty ilmeisesti lakiteknisistä syistä tyhjäksi.X35i N54 imuventtiilien pähkinäpuhallukset
YV:llä lisätietoja
Ex. E92 335i MOTIV 900 Single turbo
996 Turbo X50
500whp.net
Comment
-
-
Mahtaako olla pakko edes vaihtaa 0 mappiin kun lukee koodit JB4:llä (usb)?
OBD:n kautta lukiessa pitää olla 0 map.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Originally posted by Tommix View PostMahtaako olla pakko edes vaihtaa 0 mappiin kun lukee koodit JB4:llä (usb)?
OBD:n kautta lukiessa pitää olla 0 map.BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
BMW E63 630iA '05
Comment
-
-
Perusasetukset
Minkälaiset perusasetukset pitäisi laittaa alussa?
Nyt on JB4 asennettu. Säädetty vain 135i metric valikosta, MAP 1 käyttöön, laitettu valoilmoittamaan lämmenneestä koneesta ja leikitty vähän vaihtovalon kanssa.
Tarviiko noihin hukkaporttejen asentoihin tai muihin säätöihin koskea heti? Mitä sinne kannattaa laittaa? Huomenna on tarkoitus laittaa DP:t paikalle. Sitten vain 1-3 kerran, estää cattien vikakoodit?
Anteeksi 3-sarjan topic lainaaminen.
Ensi tunnelmat. Todella helppo asennus, moottorin toiminta tuntuu paremmalta, äänet muuttui hieman kovemmiksi(?), kyllä sinne taisi tehoja jo vähän tulla lisää
Comment
-
-
Originally posted by Pohjoisen Poika View PostMinkälaiset perusasetukset pitäisi laittaa alussa?
Nyt on JB4 asennettu. Säädetty vain 135i metric valikosta, MAP 1 käyttöön, laitettu valoilmoittamaan lämmenneestä koneesta ja leikitty vähän vaihtovalon kanssa.
Tarviiko noihin hukkaporttejen asentoihin tai muihin säätöihin koskea heti? Mitä sinne kannattaa laittaa? Huomenna on tarkoitus laittaa DP:t paikalle. Sitten vain 1-3 kerran, estää cattien vikakoodit?
Anteeksi 3-sarjan topic lainaaminen.
Ensi tunnelmat. Todella helppo asennus, moottorin toiminta tuntuu paremmalta, äänet muuttui hieman kovemmiksi(?), kyllä sinne taisi tehoja jo vähän tulla lisääBMW G05 45e xDrive M-Sport '20
BMW E63 630iA '05
Comment
-
-
Originally posted by Pohjoisen Poika View PostMinkälaiset perusasetukset pitäisi laittaa alussa?
Nyt on JB4 asennettu. Säädetty vain 135i metric valikosta, MAP 1 käyttöön, laitettu valoilmoittamaan lämmenneestä koneesta ja leikitty vähän vaihtovalon kanssa.
Tarviiko noihin hukkaporttejen asentoihin tai muihin säätöihin koskea heti? Mitä sinne kannattaa laittaa? Huomenna on tarkoitus laittaa DP:t paikalle. Sitten vain 1-3 kerran, estää cattien vikakoodit?
Anteeksi 3-sarjan topic lainaaminen.
Ensi tunnelmat. Todella helppo asennus, moottorin toiminta tuntuu paremmalta, äänet muuttui hieman kovemmiksi(?), kyllä sinne taisi tehoja jo vähän tulla lisääX35i N54 imuventtiilien pähkinäpuhallukset
YV:llä lisätietoja
Ex. E92 335i MOTIV 900 Single turbo
996 Turbo X50
500whp.net
Comment
-
-
Originally posted by Blitz View Post30% Re85:sta tankkiin ja map5 käyttöön. Lisäksi 1. ja 2.vaihteen maksimiahtojen rajoituksen kanssa voi leikkiä. Ahtojen maksimirajaa voi joutua nostamaan esim. 18psi -> 19psi, jos JB vaihtaa map4:lle rajan ylittymisen takia. Luistonesto saattaa myös aiheuttaa turhia map4:lle siirtoja, johon auttaa luistoneston kytkeminen kokonaan tai "puoliksi" pois päältä.
Toisekseen varmaankin tarkoitat kahta eri asiaa noiden maksimiahtojen rajoituksen ja "ahtojen maksimirajaa nostamalla" käsitteillä? Itsestä aluksi kuulosti että puhut yhdestä ja samasta asiasta. Mutta mitä tulee 1. ja 2. vaihteen maksimiahtojen rajoituksella, niin sillä voi PIENENTÄÄ ahtoja ekoilla vaihteille, jos on pito-ongelmia eikä niitä kaipaa. Itsellä ei ole ainakaan ollut tarvetta sille kun takana on erittäin pitävät kumit.
Ilmeisesti sitten oli puhetta "Boost failsafe PSI" asetuksesta. Siinä on siis arvo joka PSI:nä merkkaa sen ahtopaineen, jossa JB4:n turvatoimi aktivoituu ja JB4 laittaa Map 4:n käyttöön (vakioahdot). Tuntuu kyllä aika utopistiselta, että sitä joutuisi nostamaan Map 5:llä. Onko näin oikeasti jollekin käynyt, että ahtais liikaa? Itseä ainakin kiinnostais silloin tietää, että miksi ahtaa liikaa, eikä ainakaan nostaa sitä arvoa korkeammaksi. Tuossa aletaan olla sellasissa paineissa, että oon kuullut Terryn sanovat, että vakioahtimilla niillä paineilla on edessä "all kinds of troubles."
Se mikä tuli näin jälkeenpäin mieleen mitä ainakin itse jouduin tekemään oli, Speedo-5 valikosta oikea mittariston "kalibrointi". Eli oman mallin ja metriset yksiköt valitsee, niin ne mittarit näyttävät oikein. Tässä vaiheessa ne mittarit eivät siis ole näyttäneet oikein, joten olet joutunut laskemaan, että viisi painallusta vasemmalta ja x painallusta oikealta, sit vasemmalta kaikki alas.BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
BMW E63 630iA '05
Comment
-
-
Originally posted by Veeksi View PostTässä on muutama mutta. Ensinäkin uudemmissa moottoreissa kuten N55:ssä ei ihan noin vaan laiteta RE85:ttä tankkiin. Eli sitten tarvii ensiksi sen etanolipiuhan.
Toisekseen varmaankin tarkoitat kahta eri asiaa noiden maksimiahtojen rajoituksen ja "ahtojen maksimirajaa nostamalla" käsitteillä? Itsestä aluksi kuulosti että puhut yhdestä ja samasta asiasta. Mutta mitä tulee 1. ja 2. vaihteen maksimiahtojen rajoituksella, niin sillä voi PIENENTÄÄ ahtoja ekoilla vaihteille, jos on pito-ongelmia eikä niitä kaipaa. Itsellä ei ole ainakaan ollut tarvetta sille kun takana on erittäin pitävät kumit.
Ilmeisesti sitten oli puhetta "Boost failsafe PSI" asetuksesta. Siinä on siis arvo joka PSI:nä merkkaa sen ahtopaineen, jossa JB4:n turvatoimi aktivoituu ja JB4 laittaa Map 4:n käyttöön (vakioahdot). Tuntuu kyllä aika utopistiselta, että sitä joutuisi nostamaan Map 5:llä. Onko näin oikeasti jollekin käynyt, että ahtais liikaa? Itseä ainakin kiinnostais silloin tietää, että miksi ahtaa liikaa, eikä ainakaan nostaa sitä arvoa korkeammaksi. Tuossa aletaan olla sellasissa paineissa, että oon kuullut Terryn sanovat, että vakioahtimilla niillä paineilla on edessä "all kinds of troubles."
Se mikä tuli näin jälkeenpäin mieleen mitä ainakin itse jouduin tekemään oli, Speedo-5 valikosta oikea mittariston "kalibrointi". Eli oman mallin ja metriset yksiköt valitsee, niin ne mittarit näyttävät oikein. Tässä vaiheessa ne mittarit eivät siis ole näyttäneet oikein, joten olet joutunut laskemaan, että viisi painallusta vasemmalta ja x painallusta oikealta, sit vasemmalta kaikki alas.
Kyllä, tarkoitin kahta täysin eri asiaa, eli 1. ja 2. vaihteiden ahtojen rajoittamista tai PIENENTÄMISTÄ sekä boost failsafea. Pito-ongelmat ovat tietenkin yksilöllisiä, mutta niihin tuo ahtojen laskeminen auttaa hienosti, koska ahdot pystyy säätämään juuri pidon rajalle.
Ei ole harvinaista, että joissain tapauksissa juurikin map5:llä, jonka max. boost target on 17psi, voi tulla vaikkapa lyhyt 18,1psi ahtopiikki, jolloin failsafe vaihtaa map4:lle. Tätä voi sitten korjata joko ahtopaineen GAINia säätämällä tai, kuten Terry tai Russell usein tuntuvat neuvovan, hieman failsafen rajaa nostamalla.
Pohjoisen Poika mainitsi jo laittaneensa 135i metric -kalibroinnin mittaristolle.X35i N54 imuventtiilien pähkinäpuhallukset
YV:llä lisätietoja
Ex. E92 335i MOTIV 900 Single turbo
996 Turbo X50
500whp.net
Comment
-
-
Originally posted by Blitz View PostMikäli on kyseessä N55 koneinen 135i, niin sitten tosiaan tarvitsee etanolipiuhat.
Kyllä, tarkoitin kahta täysin eri asiaa, eli 1. ja 2. vaihteiden ahtojen rajoittamista tai PIENENTÄMISTÄ sekä boost failsafea. Pito-ongelmat ovat tietenkin yksilöllisiä, mutta niihin tuo ahtojen laskeminen auttaa hienosti, koska ahdot pystyy säätämään juuri pidon rajalle.
Ei ole harvinaista, että joissain tapauksissa juurikin map5:llä, jonka max. boost target on 17psi, voi tulla vaikkapa lyhyt 18,1psi ahtopiikki, jolloin failsafe vaihtaa map4:lle. Tätä voi sitten korjata joko ahtopaineen GAINia säätämällä tai, kuten Terry tai Russell usein tuntuvat neuvovan, hieman failsafen rajaa nostamalla.
Pohjoisen Poika mainitsi jo laittaneensa 135i metric -kalibroinnin mittaristolle.
...voiko siis 30% seoksella muka haaveilla tuollaisesta ongelmasta?BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
BMW E63 630iA '05
Comment
-
-
En vielä laittanut s1t2 valintaa päälle, ei eilen ehtinyt tehdä koko hommalle mitään. Hyvä niin, muuten olisin varmaan tyhjentänyt kaikki koodit...
Elikkä s1t3 on se autoclear joka nimenomaan tyhjentää vikakoodit jotka tulee downpipeista joissa ei ole katteja - mulla ei vielä ole.
Autoclear kuitenkin toimii vaikka manuaalissa ei asiasta mainita eikä mistään näe onko se aktivoituna vai ei... hämärä juttu... :think
Saakos jostain ladattua vanhemman version jb4-interfacesta. Jos siinä tuo autoclear on tuettuna ja toimiiko sitten "uuden boksin" kanssa.G26 i4 M50 supercharged
ex: F36 440i xdrive msport
ex: E91 335 lci xdrive msport
Comment
-
Comment