Originally posted by yarski
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
335i ja JB4
Collapse
X
-
Ok, itse pähkäilen vielä kahden välillä, vrsf tai tuo wagner.
Vrsf edullisempi, vaatii vähän enemmän sovitusta - joidenkin muovihilppeiden leikkelyä +putkien/letkujen katkaisu ?
Wagner kalliimpi mutta oem-sovitus jos em. mallin valitsee ja toimiva siis myös.
Wagner paremmin "piilossa" kun on musta, vrsf kiiltää ja näkyy kauemmas, itse pitäisin enemmän wagnerin lookista.
Hintaero about 200e. Vrsf:ltä taas tulisi downpipet samalla toimituksella... :think
edit. oem-sovitus tuntuisi fiksulta ratkaisulta mutta onko tietoa meneekö myös m-sport keulaan ihan plug-and-play tyylisesti.
Jossain netin ihmemaailmassa taisi olla juttua että voi vaatia jotain ylimääräistä työtä, pitäneekö paikkaansa?Last edited by yarski; 16-06-2014, 23:09.G26 i4 M50 supercharged
ex: F36 440i xdrive msport
ex: E91 335 lci xdrive msport
Comment
-
-
Originally posted by Veeksi View PostSitä vähän hämmästelen kun mulla on tässä nyt yhdet logit Wagnerin IC:llä missä on ahdot kyllä paljon pienemmät (12,5 psi), mutta IATit lähtee reilusta 150 fahrenheitista ja kutosen lopussa on pienentyneet 140:iin. Eli ei vedon edetessä nouse vaan pienenee. Johtuuko tuo ihan vaan noista pienemmistä ahdoista, suuremmista lähtö IATeista vai mistä. Ei näitä nyt oikein taida voida edes verrata keskenään...
Itsellä vakio coolerilla nousee jo 3. vaihteella (~17psi) noin 75 fahrenheitista jopa 125 fahrenheittiin. Että olishan tuo VRSF:kin jo huomattava parannus.
Vaikka mun logissa IAT nousee, niin nousu ei ole lopussa enää yhtä nopeata. Jos IAT olisi lähtenyt mun logissa 150F:sta, niin se olisi varmasti lähtenyt laskuun, varsinkin 12,5psi:llä.
Lopputulokseen vaikuttaa ahtopaineen ja lähtötilanteen IAT:n lisäksi tietenkin myös ulkoilman lämpötila.
Originally posted by yarskiOk, itse pähkäilen vielä kahden välillä, vrsf tai tuo wagner.
Vrsf edullisempi, vaatii vähän enemmän sovitusta - joidenkin muovihilppeiden leikkelyä +putkien/letkujen katkaisu ?
Wagner kalliimpi mutta oem-sovitus jos em. mallin valitsee ja toimiva siis myös.
Wagner paremmin "piilossa" kun on musta, vrsf kiiltää ja näkyy kauemmas, itse pitäisin enemmän wagnerin lookista.
Hintaero about 200e. Vrsf:ltä taas tulisi downpipet samalla toimituksella...
edit. oem-sovitus tuntuisi fiksulta ratkaisulta mutta onko tietoa meneekö myös m-sport keulaan ihan plug-and-play tyylisesti.
Jossain netin ihmemaailmassa taisi olla juttua että voi vaatia jotain ylimääräistä työtä, pitäneekö paikkaansa?
VRSF:llä on myös pienempi, Wagnerin kaltainen "Stepped"-versio, jonka kanssa ei tarvitse leikellä muoveja.X35i N54 imuventtiilien pähkinäpuhallukset
YV:llä lisätietoja
Ex. E92 335i MOTIV 900 Single turbo
996 Turbo X50
500whp.net
Comment
-
-
Noniin, tuli sitten eilen väkerretyä nuo DCI:t paikalleen. Kävi vähän niinkuin ajattelinkin, ei oikeastaan mitään eroa originaaliin huomaa. Toki en itse koeajoa suorittanut kun ajokunto...
Eniwei, katsellaan vielä myöhemmin mitä jos mitään vaikuttaa. Ihan kivan näköiset ovat kylläG26 i4 M50 supercharged
ex: F36 440i xdrive msport
ex: E91 335 lci xdrive msport
Comment
-
-
Eipä oo tullut kokeiltua map8.
Sehän oli muistaakseni "non-turbo"-map ...?
http://www.n54tech.com/forums/showthread.php?t=17441 <- tuossa ei ole enää tuota dokumentoitu.
Onkos jossain tallessa kaikki nyt jo virallisesti poistetut / piilotetut ominaisuudet ?
Sitä "transport-modea" kokeilin ja estää kyllä tehokkaasti yli 4500 rpm, pätkii todella ikävästi kulkua jos edes yrittää. Muistaakseni alle ko. kierrosrajan kulku on ihan normia...G26 i4 M50 supercharged
ex: F36 440i xdrive msport
ex: E91 335 lci xdrive msport
Comment
-
-
Itse testasin pikku pätkän MAP 8 asetusta tänään. Laittoi kesken ajon päälle ni oli kuin olis jarrulle polkassut vahingossa. Tehoja on vähemmän mutta kyllä se silläkin kulkee perus perheturboa rivakammin. Pitää joskus testata kun tulee ajeltua välillä tätä Suomea ihan päästä päähän. Tuskin se kuitenkaan niin taloudellinen on että korvaisi menetetyn hauskuuden.
Mac käyttäjänä meni hetki että sai yhteyden toimimaan. Löysi siis sopivan ohjelman joka tässä pyörii. Minulla on parin työohjelman takia Parallels ja Win 7 asennettuna mutten sitä kautta saanut tuota talon softaa toimimaan. Todennäköisesti porttiasetus ei tullut oikeaksi.
JB4 App nimisellä ohjelmalla on tänään otettu ensimmäinen logi, mutta mitä se meille kertoo? DP:t, DCI, JB4 MAP 5, 98 oktaanisella (voi olla ihan tippa E85 seassa) antoi target ahdoksi noin 14,8 siinä on myös hyvin ollut toteuma. Kaasu kierroksen yms ok, mutta
Ign Adv
Trims
AFR
Ei oikein auennut.
Comment
-
-
No olit tämän varmaan jo löytänyt mutta kuitenkin
Tuolla selityksiä, syvällisempää analyysiä pitää kysyä muilta...
Toi map8 kuulostaa hyvältä jos pitää joskus autoa lainata jollekin. Mitäs jos laittaa samalla "transport-moden" päälle. Saakohan niitä edes yhtäaikaa päälle ? Joo, menee vähän överiksi joG26 i4 M50 supercharged
ex: F36 440i xdrive msport
ex: E91 335 lci xdrive msport
Comment
-
-
MAP 8 tekee heti vikakoodin. Saattaisi puhelin soida äkkiä
MAP 4 ja siirto-moodi toimisi ihan, myös emännälle.
Kiitos linkistä. Empä ollut löytänyt, mutta tuoltahan noi alkoi selviämään hienosti.
Taas sai hetkeksi ihmettelemistä mitkä kaikki toisiinsa vaikuttaa.
Eniten ihmetyttää noiden polkimen ja kaasun poikkeavat käyrät :think
Olisko ajonvakautus puuttunut peliin kun oli vain osittain poistettu.? Lisää testailua
Comment
-
-
JB4 valikot
Löysin papereista tällaisen version:
Commands are active for JB4 G5 ISO 23 and newer
Speedo Tach Function
0 0 Map 0: JB4 disabled Set map 0 before going to dealer. For OEM performance use map 4
0 1 Map 1: 13 psi Suggested for most applications
0 2 Map 2: 14.5 psi Requires downpipes and 98 octane
0 3 Map 3: Progressive Meth See meth guide for setup and use
0 4 Map 4: OEM tuning Stock like performace whit CAN active. OBDII port blocked
0 5 Map 5: Autotuning, 12 - 17 psi Autotunes based on octane, mods, weather and conditions
0 6 Map 6: User defined boos values Used by tuners or for troubleshooting
0 7 Map 7: Racing map 18.5 psi target, straight 100 octane RM2 racing fuel or better required
0 8 Map 8: Turbos disabled/Eco map While active reduced power mode light will show in dash.
After switching away from map 8 restart car to clear mode
Speedo Tach Function
1 1 Read codes Menu starts at 3 when autoclear enabled, otherwise 0
1 2 Delete all codes Command mode exits after a code read/delete
1 3 Enable Auto Code Clear
1 4 Disable Auto code Clear
1 5 Reset cluster (if needles go out of alignment)
1 6 Clear ABS codes (from seat removal etc.)
1 7 Resets octane, trottle, and O2 sensor adaptions
for advanced diagnostic use
Speedo Tach Function
2 0 Disable fuel gauge hijacking Menu starts at selected gauge hijack mode
2 1 Boost on fuel Boost scaling is min = 0 psi, middle = 10 psi, max = 20 psi
2 2 Timing on fuel Timing scaling is min = 0, middle = 10, max = 20
2 3 IAT on fuel IAT scaling is min = 15,5 °C, middle = 49 °C, max = 82 °C
2 4 Under/over boost target on fuel Middle is on target, to left is under target, to the right is over
2 5 Meth flow on fuel Methflow scaling is 0 - 100%
2 6 Water temp on fuel Watertemp scaling is min-max = 71 - 171 °C
2 7 AFR on fuel AFR scaling is min-max = 10.1 to 20.1
Speedo Tach Function
3 0 to 7 Shift light RPM, 7000 rpm = OFF Menu starts at selected shift light RPM
Speedo Tach Function
4 1 Toggle on/off stealth gauge mode Gauges only enter hijacking when gas pedal > 50%
4 2 Ignore DME boost target Runs JB4 target regardless of DME target
4 3 Disable ignore DME boost target
4 4 CANflapp off Returns exhaust flapper to normal/stock operation
4 5 CANflapp on Forces exhaust flap open at all times
4 6 TPMS disable toggle on/off Disable TPMS lights -- You'll get a short reminder every drive after 1 mile
4 7 Transport (TRA) mode Toggle on/off Shows TRA symbol in dash, and hard limits engine to 4500 rpm
Speedo Tach Function
5 1 Config. gauges for 135i Exits command mode after selection is saved
5 2 Config. gauges for 335i/535i
5 3 Config. gauges for 335i/535i metric
5 4 Config. gauges for 135i metric
5 5 Config. gauges for 1M metric
5 6 Config. gauges for 1M
5 7 Toggle on/off startup gauge sweep Sweeps gauges when starting motor like Corvette or STi
Speedo Tach Function
6 1 MaxCool mode on Improves engine cooling menu starts at 1 if enabled otherwise 0
6 2 MaxCool mode off
6 3 Warmup flash toggle on/off Flashes blinkers when oil temp goes over 71 °C
6 4 Toggle on/off DTC push at startup Automaticly does a one push travtion control disable at startup
6 5 Auto Radio - Disable
6 6 Auto Radio - off (Non-iDrive)
6 7 Auto Radio - off (2009 + iDrive)
Speedo Tach Function
7 0 Disable oil gauge hijacking Menu starts at selected gauge hijack mode
7 1 Boost on oil Boost scaling is min = 0 psi, middle = 10 psi, max = 20 psi
7 2 Timing on oil Timing scaling is min = 0, middle = 10, max = 20
7 3 IAT on oil IAT scaling is min = 15,5 °C, middle = 49 °C, max = 82 °C
7 4 Under/over boost on oil Middle is on target, to left is under target, to the right is over
7 5 MethFlow on oil Methflow scaling is 0 - 100%
7 6 Water temp on oil Watertemp scaling is min-max = 71 - 171 °C
7 7 AFR on oil AFR scaling is min-max = 10.1 to 20.1
Speedo Tach Function
8 0 - 8 Two step rev. limiter RPM for Two Step Rev Limit. If > 0 also enables No Lift Shifting. Requires DIY circut.
9 0 - 8 Map 3 methanol boost additive Boost will not target above max boost limit setting regardless of this setting
10 0 - 5 DWP Adjustment used to mask off trottle wastegate rattle or reduce low trottle lag.
Value selected is multiplied by 2
11 0 - 5 Open loop, fuel pressure setting Adjustment used to correct 29F2 codes or maxed out fueltrims. Value selected is multiplied by 2
12 2.5 - 3 Base Duty Cycle Adjustment used to mask low trottle rattle and/or alter low trottle boost behavior.
13 0 - 8 1.st gear boost limiter Used to limit boost/torque in 1.st gear for improved traction.
Value is multiplied by 2, for example 4000 rpm limits to 8 psi, 8000 rpm to 16 psi
14 0 - 8 2.nd gear boost limiter Same as above but for 2.nd gear. Note for both menu 13 & 14 a value of 0 disables the feature.Last edited by Tommix; 27-06-2014, 10:20.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 NmE60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Originally posted by Tommix View PostLöysin papereista tällaisen version:
Commands are active for JB4 G5 ISO 23 and newer
Speedo Tach Function
4 1 Toggle on/off stealth gauge mode Gauges only enter hijacking when gas pedal > 50%
4 2 Ignore DME boost target Runs JB4 target regardless of DME target
4 3 Disable ignore DME boost target
4 4 CANflapp off Returns exhaust flapper to normal/stock operation
4 5 CANflapp on Forces exhaust flap open at all times
4 6 TPMS disable toggle on/off Disable TPMS lights -- You'll get a short reminder every drive after 1 mile
4 7 Transport (TRA) mode Toggle on/off Shows TRA symbol in dash, and hard limits engine to 4500 rpm
Mitä tuo 4-6 tekee? Tuuma taas kerran ymmärtää huonostikkaan
Comment
-
-
Ei löytynyt E85:ttä. Normi 98:lla 275 mittariin ja vielä olis kulkuja löytynyt mutta suorat loppuu keskenTäytyy paluumatkalla kokeilla jos saisi mittarin pohjaan.
Autossa siis automaatti ja neliveto joten vajaavetoiset manuaalit kelaa varmaan nopeammin numeroita mittariin.
Niin ja peräluukku luonnollisesti täynnä roinaa kun kuukausi kierrellään ympäriinsä. On hieno auto ajaa tuo E91 Eibachin jousilla vaikka ei 250 jälkeen enää kovin vakaa.Last edited by brainsurgery; 28-06-2014, 10:12.
Comment
-
Comment