Announcement

Collapse
No announcement yet.

335i ja JB4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • brainsurgery
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2011
    • 1355
    • Helsinki

    hehheh

    Kuten ylläolevasta voi päätellä, annoin autolle hieman happea kun se kerrankin on luvallista. Mitään ongelmia ei ollut.

    Sitten pistin vaimon rattiin ja jostain risteyksestä kun hän lähti suht normaalisti, lävähti mittariin keltainen moottorin merkkivalo. Lukaisin vikakoodit ja 30FF siellä sitten oli

    Täytyy varmaan ajella itse loppumatka että auto pysyy ehjänä

    Comment

    • KtKtuned
      Bimmer Rookie
      • Dec 2013
      • 127
      • Finland

      Tuntuu jo vakiona toi 335i mutkateillä tosi ripeeltä ,vähäpojal olis kakkat pöksyis jo noilla tehoilla ,mut jb4 tarjoaa paljon muutakin ja toi hukkaportin ohjaus kiinnostaa.

      Mullakin kylmäkäynnistyksen jälkeen noi hukkaportin läpät rallattaa kevyesti hetken (about 1min) ja sitä ajattelin ,josko ne jb4 portin säädöt vaikuttais siihen.

      Lämpimämällä koneella en ole kuullut mitään rapinaa tyhjäkäynnillä tai ajossa kaasusta helpatessakaan. Säädin aiemmin takimmaisen kellon akselista 2kiekkaa kireämmälle ja ei vaikutusta mielestäni mihinkään. Ekan turbon kellon säätö vaatii jo "gynegologin"
      Last edited by KtKtuned; 29-06-2014, 02:06.
      BMW 335i E90 -07

      Comment

      • Veeksi
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2003
        • 2177
        • Kuopio

        Originally posted by brainsurgery View Post
        hehheh

        Kuten ylläolevasta voi päätellä, annoin autolle hieman happea kun se kerrankin on luvallista. Mitään ongelmia ei ollut.

        Sitten pistin vaimon rattiin ja jostain risteyksestä kun hän lähti suht normaalisti, lävähti mittariin keltainen moottorin merkkivalo. Lukaisin vikakoodit ja 30FF siellä sitten oli

        Täytyy varmaan ajella itse loppumatka että auto pysyy ehjänä
        Tuo 30FF on kyllä veemäinen homma. Varsinkin ku se tuntuu tulevan joskus kyllä ihan ilman mitään järjellistä selitystä. Se taitaa saada poistettua käytöstä laittamalla Future Use A:n arvon 1. Ite ainakin laitan sen kuhan seuraavat logit otan ja varmistan että ei ole ahtovuotoja.
        Originally posted by KtKtuned View Post
        Tuntuu jo vakiona toi 335i mutkateillä tosi ripeeltä ,vähäpojal olis kakkat pöksyis jo noilla tehoilla ,mut jb4 tarjoaa paljon muutakin ja toi hukkaportin ohjaus kiinnostaa.

        Mullakin kylmäkäynnistyksen jälkeen noi hukkaportin läpät rallattaa kevyesti hetken (about 1min) ja sitä ajattelin ,josko ne jb4 portin säädöt vaikuttais siihen.

        Lämpimämällä koneella en ole kuullut mitään rapinaa tyhjäkäynnillä tai ajossa kaasusta helpatessakaan. Säädin aiemmin takimmaisen kellon akselista 2kiekkaa kireämmälle ja ei vaikutusta mielestäni mihinkään. Ekan turbon kellon säätö vaatii jo "gynegologin"
        Se kylmä käynnistyksen "rallatus" tai hörinä ei poistu millään. Ihan uusillakin ahtimilla ja JB4:llä se on asetuksista huolimatta ihan samanlaista.
        BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
        BMW E63 630iA '05

        Comment

        • yarski
          BTCF Member
          • Sep 2013
          • 311
          • Rauma

          Originally posted by Pohjoisen Poika View Post
          Hienoa, ei tarvitse enää arvailla noita puuttuvia rivejä
          Jep, sama
          "Eli oisko rengaspaineiden valvontasysteemin poiskytkentä"
          ...siis miksi tuo pitäisi ottaa pois ?
          Pohdiskelua, jos se tutkii rengaspaineen erotukset vierintäkehän pituudesta niin jb4:lla kun sutii koko ajan niin näyttää siltä että renkaat pyörii erivauhtia - niinkuin ne itseasiassa tekeekin -> ja järjestelmä siis luulee että nyt on rengasrikko ...eikun... siis miksi?
          G26 i4 M50 supercharged
          ex: F36 440i xdrive msport
          ex: E91 335 lci xdrive msport

          Comment

          • yarski
            BTCF Member
            • Sep 2013
            • 311
            • Rauma

            Originally posted by brainsurgery View Post
            ...keltainen moottorin merkkivalo. Lukaisin vikakoodit ja 30FF siellä sitten oli
            No niin, hienoa että se ylimääräinen johdonpätkä siis toimii. Saitko mitään gps-lukemia ylös vai oliko tarpeeksi ohjelmaa ihan ohjastamisessa ?
            G26 i4 M50 supercharged
            ex: F36 440i xdrive msport
            ex: E91 335 lci xdrive msport

            Comment

            • Pohjoisen Poika
              Bimmer Fanatic
              • May 2014
              • 464
              • Lappi

              Originally posted by yarski View Post
              Jep, sama
              "Eli oisko rengaspaineiden valvontasysteemin poiskytkentä"
              ...siis miksi tuo pitäisi ottaa pois ?
              Pohdiskelua, jos se tutkii rengaspaineen erotukset vierintäkehän pituudesta niin jb4:lla kun sutii koko ajan niin näyttää siltä että renkaat pyörii erivauhtia - niinkuin ne itseasiassa tekeekin -> ja järjestelmä siis luulee että nyt on rengasrikko ...eikun... siis miksi?
              Kyllä. Näin se ainakin Skeidan Sportissa teki (jossa ei kyllä ollut muuta S kuin järkyttävä sisämelu). Kun ajeli mutkiin vähän kovempaa ni rupesi ilmoittamaan rengasrikosta. Taitaa olla jo uusissa autoissa pakollinen vai tulossa pakolliseksi. Ymmärtää siis hyvin miksi on peitetty.

              Comment

              • brainsurgery
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2011
                • 1355
                • Helsinki

                Originally posted by yarski View Post
                No niin, hienoa että se ylimääräinen johdonpätkä siis toimii. Saitko mitään gps-lukemia ylös vai oliko tarpeeksi ohjelmaa ihan ohjastamisessa ?
                En saanut GPS-lukemia. Täytyy yrittää muistaa heittää vaikka sports tracker päälle seuraavan kerran. Kyllä tuossa aika tarkkana saa 250 jälkeen olla ajellessa. 200-220 on sellainen mukava matkavauhti vielä.

                Comment

                • ReDDog
                  BTCF Member
                  • Dec 2012
                  • 456
                  • Nurmijärvi

                  Itellä ollut nyt toi 335:nen puol vuotta ja alkanu vähä lisäteho himottamaan, Oon aina aikasempiin autoihin ottanut flash pohjaisen softan mut nyt tekisi mieli kokeilla jotain uutta, oon kuullu JB4 ja Procedesta hyviä kommentteja mutta myös huonojakin Itellä on se ongelma etten kauheasti tiedä noista koodauspuolen hommista, kyllähän sen ajan kanssa varmaan oppii mut ei jotenki jaksais jatkuvasti räveltää, tietysti eri asia sitten kun sen osaa! Tietysti myös tommonen Jb4 on aivan varmasti hintansa väärti ja itteeni ainaki kiinnostais sitä lähteä kokeilemaan kun on niin paljon erilaisia mahdollisuuksia sen kanssa :think
                  Bmw e90 335i Platinbronze Metallic
                  Ex:
                  E92 ///M3 Silverstone II
                  E92 335i M-sport '07 Sapphire Black
                  E46 ///M3 Phoenix Gelb
                  E90 320i '05

                  Comment

                  • saM5
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2003
                    • 496
                    • Pori

                    Eipä sitä JB4:sta tartte välttämättä koodailla yhtään. Laite kiinni ja mappi 2 käyttöön, niin jo pelittää
                    E91 335i xDrive
                    -----------------------------------------------
                    ex: E61 535d ¤ E30 318i Touring ¤ E61 ///M5 ¤ E91 335i M-Sport ¤ E46 325i M-Sport II Touring ¤ E36 328i M-Sport Touring ¤ E34 3.6 ///M5 ¤ E30 318is ¤ E30 327 ¤ E30 325i

                    Comment

                    • ReDDog
                      BTCF Member
                      • Dec 2012
                      • 456
                      • Nurmijärvi

                      Ite ion just sellanen etten aina tyydy valmiiseen pakettiin
                      ps. saako näitä jostain edullisemmin kuin esim. burgerilta? ja varmaan kannattaa ottaa se kallein setti missä tupee piuhat yms lärpäkkeet messiin

                      Originally posted by saM5 View Post
                      Eipä sitä JB4:sta tartte välttämättä koodailla yhtään. Laite kiinni ja mappi 2 käyttöön, niin jo pelittää
                      Bmw e90 335i Platinbronze Metallic
                      Ex:
                      E92 ///M3 Silverstone II
                      E92 335i M-sport '07 Sapphire Black
                      E46 ///M3 Phoenix Gelb
                      E90 320i '05

                      Comment

                      • saM5
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2003
                        • 496
                        • Pori

                        Juu, Burgerilta vaan suoraan, on edullisin. Piuhat tietty mukaan myös.
                        E91 335i xDrive
                        -----------------------------------------------
                        ex: E61 535d ¤ E30 318i Touring ¤ E61 ///M5 ¤ E91 335i M-Sport ¤ E46 325i M-Sport II Touring ¤ E36 328i M-Sport Touring ¤ E34 3.6 ///M5 ¤ E30 318is ¤ E30 327 ¤ E30 325i

                        Comment

                        • brainsurgery
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2011
                          • 1355
                          • Helsinki

                          Originally posted by Veeksi View Post
                          Tuo 30FF on kyllä veemäinen homma. Varsinkin ku se tuntuu tulevan joskus kyllä ihan ilman mitään järjellistä selitystä. Se taitaa saada poistettua käytöstä laittamalla Future Use A:n arvon 1. Ite ainakin laitan sen kuhan seuraavat logit otan ja varmistan että ei ole ahtovuotoja.
                          Muutaman kerran nyt reissun aikana tullut tuo vika ja kertaakaan sillä hetkellä ei ole poljettu kunnolla autoa. Aina on ollut sellainen pitkä kiihdytys väännöllä eli iso vaihde ja paljon kaasua mutta ei kuitenkaan kickdowniin asti (tämä on automaatti). Auto on myös ollut joka kerta muutaman sata kilometriä ajettu käynnistyksen jälkeen.

                          Tuntuisi aika oudolta, jos kyseessä olisi ahtovuoto. Sen verran sattumanvaraisesti tuota vikakoodia pukkaa. Epäilisin ennemmin jotain vikaa JB4:n softassa.

                          Pistin itse vikakoodien autoresetin päälle ja jatkan ajamista normaalisti. Antaakohan auto täydet tehot vikakoodien nollaamisen jälkeen ilman uudelleen käynnistämistä?

                          Comment

                          • brainsurgery
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2011
                            • 1355
                            • Helsinki

                            Tuossa muuten pätkää yhdestä vedosta Saksassa.

                            Comment

                            • Veeksi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2003
                              • 2177
                              • Kuopio

                              Originally posted by brainsurgery View Post
                              Muutaman kerran nyt reissun aikana tullut tuo vika ja kertaakaan sillä hetkellä ei ole poljettu kunnolla autoa. Aina on ollut sellainen pitkä kiihdytys väännöllä eli iso vaihde ja paljon kaasua mutta ei kuitenkaan kickdowniin asti (tämä on automaatti). Auto on myös ollut joka kerta muutaman sata kilometriä ajettu käynnistyksen jälkeen.

                              Tuntuisi aika oudolta, jos kyseessä olisi ahtovuoto. Sen verran sattumanvaraisesti tuota vikakoodia pukkaa. Epäilisin ennemmin jotain vikaa JB4:n softassa.

                              Pistin itse vikakoodien autoresetin päälle ja jatkan ajamista normaalisti. Antaakohan auto täydet tehot vikakoodien nollaamisen jälkeen ilman uudelleen käynnistämistä?
                              Ei auta auto-clear tuohon 30FF:ään. Se vikakoodi tärähtää sulle kuitenkin hetkeksi ja pysyy limp modessa niin pitkään kunnes starttaat uudestaan. Jos haluat kokeilla sellasta millä sen saa "koodattua" pois, niin laita tosiaan Future Use A kohtaan 0:n tilalle 1. Se poistaa ainakin tuon 30FF:n herjaamisen. Sitä en tiedä poistaako se muitakin herjoja, mutta tuolla se poistui omastani aikanaan. Nyt kun ahtimetkin on vaihdettu, niin ei ole enää kertaakaan tullut tuota ongelmaa pienellä kaasulla (vaikka future use a kohdassa on taas 0). Ainut oli siinä yhdessä kovassa vedossa kun tuli. Tänään JP-76:n kanssa kokeiltiin ihan reiluja vetoja taas eikä tietoakaan mistään vikakoodeista tai ahtopaineongelmista. Lähes 18psi:tä ahtoi jatkuvasti.

                              Mutta siis jos muuten auto toimii sulla hyvin ja ahtoja tulee sen mitä pyytää (boost myötäilee targettia) eikä rallata rasittavasti, niin en tosiaan ehdota ahdinruljanssia vaan tuota future use a kohdan muuttamista.
                              BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                              BMW E63 630iA '05

                              Comment

                              • Hiace
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2011
                                • 1203
                                • Helsinki/Joensuu

                                Originally posted by brainsurgery View Post
                                Tuossa muuten pätkää yhdestä vedosta Saksassa.

                                http://youtu.be/5D_hsMrbCyg
                                Hyvinhän se mittari nousee
                                F20 M135i 2016 / Ex-autot: 335xi 135i 335i M3 330d 2 x Hiace

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎