Announcement

Collapse
No announcement yet.

335i ja JB4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Blitz
    BTCF Member
    • Apr 2003
    • 260
    • Helsinki

    Originally posted by Pohjoisen Poika View Post
    Sain jopa vikakoodin ja MAP4 vaihdon aikaiseksi E20. Tuurilla sattui olemaan vielä läppäri kontissa. Siinä kohta kun pystyi pyshtymään ei mitään koodeja toki taaskaan ollut enää olemassa. Todella ärsyttävä ominaisuus etteivät ne jää muistiin :(

    Koitin heti perään uusia ongelman loggauksen aikana mutta ainakaan raja-arvoille asti ei enää päästy. Jotain siis tapahtuu aina, jos tapahtuu, tuolla 3000-4000rpm välissä. Hienot oppikirja logit saa kyllä aikaiseksi kun ensin kiihdyttelee pienemmät vaihteet läpi. Tässä siis vedettu 3.vaihteella kokonaan läpi. Todella jyrkkään ylämäkeen. Mikä siellä siis on pielessä?



    Tämä on ajettu vähän ajan päästä perään. Myös jyrkkään mäkeen. Onko tässä jo tapahtunut "oppimista", tai ei näytä muutokset niin isoilta, mutta aina samassa kohtaa!?



    En oikein tiennyt mitä arvoja ottaa mukaan. Otettu sitten aivan arvalla jotain.
    Sulla käy seos laihalla, fuel trimmit ovat pitkään tapissa ja noista seuraa nakutusta, joka näkyy kaasuläpän sulkeutumisena ja sytytysennakkojen jyrkkänä laskuna. Todennäköisesti jompi kumpi bensapumpuista on tullut tiensä päähän tai sitten sulla on enemmän kuin E20. Lähetä logitiedosto mulle vaikka raakana tai laita kuva, josta näkyy pa-paineet.
    X35i N54 imuventtiilien pähkinäpuhallukset
    YV:llä lisätietoja

    Ex. E92 335i MOTIV 900 Single turbo
    996 Turbo X50
    500whp.net

    Comment

    • Blitz
      BTCF Member
      • Apr 2003
      • 260
      • Helsinki

      Originally posted by Pohjoisen Poika View Post
      No tietenkin kiitos. Saako vikakoodit sen jälkeen ulos jb4 vai obd portin kautta?
      Voisiko tässä olla vain niin yksinkertainen asia ettei MAP 5 ja E20 siirtymisen jälkeen ole tullut vedettyä näin matalalta, eikä JB4 ollut saanut sinne vielä toimivia arvoja?:think

      Miten korkealla E-prosentilla olet Veeksi nyt ajellut?
      JB4:n kautta saa koodit, vaikka on map 0 päällä.
      X35i N54 imuventtiilien pähkinäpuhallukset
      YV:llä lisätietoja

      Ex. E92 335i MOTIV 900 Single turbo
      996 Turbo X50
      500whp.net

      Comment

      • Veeksi
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2003
        • 2177
        • Kuopio

        Originally posted by Pohjoisen Poika View Post
        No tietenkin kiitos. Saako vikakoodit sen jälkeen ulos jb4 vai obd portin kautta?
        Voisiko tässä olla vain niin yksinkertainen asia ettei MAP 5 ja E20 siirtymisen jälkeen ole tullut vedettyä näin matalalta, eikä JB4 ollut saanut sinne vielä toimivia arvoja?:think

        Miten korkealla E-prosentilla olet Veeksi nyt ajellut?
        Originally posted by Blitz View Post
        JB4:n kautta saa koodit, vaikka on map 0 päällä.
        43-45 % on nyt ollut ilman mitään murheita. Polttoaineen kulutus on kyllä ollu aika rasakka (reilu 15l/100km). Menee ihan reilusti enemmän siis kuin pelkkää bensaa.

        Juu Map 0:lla saa tosiaan sit ne vikakoodit ihan mitä tahansa reittiä. Helpoinhan ne on sit ottaa OBD:n kautta vaikka sillä JB4 ohjelmalla. Onnistuu myös muilla lukijoilla (esim. BMWhat).

        Niinpä muuten näkyy trimmit olevan pielessä noissa. Sytytysennakko on nippanappa normirajoissa viel, mutta aika heikko.
        BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
        BMW E63 630iA '05

        Comment

        • brainsurgery
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2011
          • 1355
          • Helsinki

          Originally posted by Veeksi View Post
          Enpä kyllä muista antoiko sitä map2:llakin vai pelkällä 5:lla. :/
          Ei ole 30FF:ää näkynyt sen jälkeen kun map1:lle vaihdoin. Jatkan tilanteen seuraamista.

          Edit: Tulihan se sieltä sitten kuitenkin kun ajoi moottorin kunnolla kuumaksi (5h)
          Last edited by brainsurgery; 16-07-2014, 15:49.

          Comment

          • brainsurgery
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2011
            • 1355
            • Helsinki

            Ei auttanut tuo future use a:n vaihto 2:ksi.

            Tuntuu, että ongelma on lämpötilariippuvainen. 35 kun oli ulkona, ei tarvinnut ajaa kuin 150 kilsaa niin sai vian esiin.

            Comment

            • Xavier
              Bimmer Rookie
              • Mar 2006
              • 108
              • Helsinki

              Elikkäs itsellä mystinen ongelma, autona -08 e92 335i maustettuna JB4:lla, mittaritaululla herjaa punainen valo jarrupaloista. Sensorit ja palat kaikki ihan ok, valo katoaa kun JB4:n ottaa pois ja installoi uusimman BMW:n päivityksen mutta palaa heti takaisin kun lyö JB4:n kiinni.

              Comment

              • Hiace
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2011
                • 1203
                • Helsinki/Joensuu

                Testaa nollata jarrupalojen vaihto viiksestä ajotietokoneelta, käänkuin olisit juuri tehnyt huollon? Itsellä löysällä ollut anturin johto kai sytytti valon ja nollaus auttoi.
                F20 M135i 2016 / Ex-autot: 335xi 135i 335i M3 330d 2 x Hiace

                Comment

                • brainsurgery
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2011
                  • 1355
                  • Helsinki

                  Originally posted by brainsurgery View Post
                  Ei taida saada kokeiltua vakiona ilman rajoitinta kun se rajoittimen poisto on tuon JB4:n yhteydessä ja jos sen vaihtaa 0-kartalle, taitaa myös rajoittimen poisto tipahtaa pois.
                  Ilmeisesti rajoitin on poistettu tuolla JB4:n johdolla vaikka map 0 olisikin päällä. Sain ainakin 260 mittariin vaikka oli map 0. Aika lähellä 250 liikuttiin todellista nopeutta joten en tiedä, missä vaiheessa rajoittimen pitäisi puuttua peliin.

                  Comment

                  • brainsurgery
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2011
                    • 1355
                    • Helsinki

                    Originally posted by brainsurgery View Post
                    Ei löytynyt E85:ttä. Normi 98:lla 275 mittariin ja vielä olis kulkuja löytynyt mutta suorat loppuu kesken Täytyy paluumatkalla kokeilla jos saisi mittarin pohjaan.
                    Eipä onnistunut enää huippujen testaus. Loppureissusta oli autossa niin paljon tuliaisia, että ei kiinnostanut hirveitä nopeuksia päästellä.

                    Pitäisi olla hieman tuuria jos noita huippuja oikeasti yrittää saada selville (tyhjä tasainen tie ja pitkä suora). Nopeusero tuntuu vain järjettömältä jo siinä vaiheessa, kun ajaa +250 mittarissa ja viereisellä kaistalla ajelee joku vähän yli satasta. Alkaa selkeästi ikä vaikuttaa

                    Comment

                    • ++500Nm
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2006
                      • 1356
                      • Turus nykyää

                      Originally posted by Hiace View Post
                      Testaa nollata jarrupalojen vaihto viiksestä ajotietokoneelta, käänkuin olisit juuri tehnyt huollon? Itsellä löysällä ollut anturin johto kai sytytti valon ja nollaus auttoi.
                      Viitsitkö vääntää rautalangasta, miten tämä tehdään..?
                      Blow My Whistle

                      Comment

                      • Tiik
                        BTCF Member
                        • Apr 2012
                        • 497
                        • Vantaa

                        Originally posted by ++500Nm View Post
                        Viitsitkö vääntää rautalangasta, miten tämä tehdään..?
                        Laita youtubeen hakusanaksi "bmw service light reset" ja katso sieltä ohjeet!

                        Melko ytimekästä ja helppoa.

                        Comment

                        • ++500Nm
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2006
                          • 1356
                          • Turus nykyää

                          Originally posted by Tiik View Post
                          Laita youtubeen hakusanaksi "bmw service light reset" ja katso sieltä ohjeet!

                          Melko ytimekästä ja helppoa.
                          Kattelin videon ja koitin tänään.
                          Antoi huutomerkin ja ilmoitti, että "ignition is on" tjsp & "bling bling bling..." eikä jatkanut huoltovalikoihin.
                          Blow My Whistle

                          Comment

                          • Hiace
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2011
                            • 1203
                            • Helsinki/Joensuu

                            Ajoitus on tosi tarkka, itsellä meni vartti ekoilla kerralla että onnistui
                            F20 M135i 2016 / Ex-autot: 335xi 135i 335i M3 330d 2 x Hiace

                            Comment

                            • tnurmine
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2012
                              • 98
                              • Vantaa

                              Palataanpa takaisin aiheeseen noista jarrupaloista ja service menuista

                              Viikon verran ollut JB4/MAP1 (N54). FOL on nyt 85. Matalilla kierroksilla (~3000rpm) kun linttaa kaasun pohjaan (4 vaihteella), niin AFR jää seilaan sinne 15 tienoille ja JB palautta takaisin MAP 4-selle.
                              Trimmit tietysti siinä kohtaa maksimissa liian kauan, mutta bensapumppujen paineet kuitenkin ookoo.

                              Kolmosvaihteella homma toimii hieman paremmin (jos vaan pitoa sattuu löytymään) ja MAP1 pysyy päällä, vaikkakin trimmit aluksi käyvät 'katossa' (ja heti perään seilaavat nollille).

                              Se että trimmit tulevat nollaan, niin kertoilisi siitä, että bensaa riittää kyllä normaaliin kiihdytykseen, mutta olikohan niin, että tuossa kun laitetaan nopeasti kaasu pohjaan, niin ECU syöttäisi (tai ainakin yrittää syöttää) satsin ylimääräistä polttoainetta, mutta siihen ei meinaa tavaraa riittää?

                              Pitää nyt kokeilla tuota FOL arvoa nostaa 90...95:een ja katsoa, onko siitä apua tuohon alun 'nääntymiseen'.

                              Comment

                              • brainsurgery
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2011
                                • 1355
                                • Helsinki

                                Eikös tuolla Map1:llä pysty ajella 95E:llä?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎