Announcement

Collapse
No announcement yet.

335i ja JB4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hoikkas
    BTCF Member
    • Oct 2005
    • 1579
    • TURKU

    Originally posted by Tommix View Post
    Kävin tänään päästömittauksessa. Tankissa 40% viinaseos, lämmitin öljyt 110 C ja map 0 päälle. Ahokas löi kapulan obd porttiin ja pillin pakoputkeen. Tässä arvot ilman mitään kommerverkkejä:

    CO 0.13% raja 0.2%
    lamda 0.996 raja 0.97 - 1.03
    CO2 15.4
    O2 0.02
    HC 0034

    Öljyn lämmöt 94 C
    rpm 2484

    Sitten huomenna konttorille...
    Hyvin meni, menikö yllättävän hyvin?
    Voi raapia muuten Tommi 15mm lipuilla ja sun vanteilla jos säädän korkeuden alas...
    BMW i4M50

    Comment

    • Tommix
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 5419
      • S:t Karins

      Originally posted by hoikkas View Post
      Hyvin meni, menikö yllättävän hyvin?
      Voi raapia muuten Tommi 15mm lipuilla ja sun vanteilla jos säädän korkeuden alas...
      Tosiaan ihan laakista nuo arvot...
      Pitää tutustua tuohon sun 12 mm spacerii systeemiin lähemmin.
      Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
      Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
      ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
      Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

      Comment

      • Veeksi
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2003
        • 2177
        • Kuopio

        Originally posted by Tommix View Post
        Kävin tänään päästömittauksessa. Tankissa 40% viinaseos, lämmitin öljyt 110 C ja map 0 päälle. Ahokas löi kapulan obd porttiin ja pillin pakoputkeen. Tässä arvot ilman mitään kommerverkkejä:

        CO 0.13% raja 0.2%
        lamda 0.996 raja 0.97 - 1.03
        CO2 15.4
        O2 0.02
        HC 0034

        Öljyn lämmöt 94 C
        rpm 2484

        Sitten huomenna konttorille...
        Loistavaa . Sehän meni paremmin kuin osasin ennustaa. Näköjään minun ei tarvinnut tätä kokeilla ensiksi.
        BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
        BMW E63 630iA '05

        Comment

        • Tommix
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 5419
          • S:t Karins

          Originally posted by Veeksi View Post
          Loistavaa . Sehän meni paremmin kuin osasin ennustaa. Näköjään minun ei tarvinnut tätä kokeilla ensiksi.
          Niinpä, ja kun tuolla autolla (ja takakateilla) on ajettu jo 145 th km niin viinalla no problem katsastaa katless DP:llä
          Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
          Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
          ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
          Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

          Comment

          • yarski
            BTCF Member
            • Sep 2013
            • 311
            • Rauma

            Originally posted by Tommix View Post
            Niinpä, ja kun tuolla autolla (ja takakateilla) on ajettu jo 145 th km niin viinalla no problem katsastaa katless DP:llä
            Siis parantaako e85 tilannetta päästöjen osalta ?
            Vai tarkoititko ettei viinallakaan ollut ongelmia...
            G26 i4 M50 supercharged
            ex: F36 440i xdrive msport
            ex: E91 335 lci xdrive msport

            Comment

            • yarski
              BTCF Member
              • Sep 2013
              • 311
              • Rauma

              Vakionopeussäädin...
              Toimii aikapaljon "karkeammin" jb4 kanssa kuin originaali-kartalla.
              Mulla ainakin tekee sitä että kun laittaa vakkarin päälle niin ensin ahdot pomppaa johonkin 13-14psi asti pahimmillaan. Sitten melkein heti tiputtaa ahtoja järkevälle tasolle (3-5)
              -> seurauksena ikävää nykimistä jos vauhti on tippunut 30-40 kmh "targetista". Motarinopeuksilla pahempi kuin jos olisi säädetty vaikka 110kmh tasolle. Ja vielä pahempaa jos haettu nopeus on joku 180...
              Yksittäinen vika vai onko muilla samaa ilmiötä havaittavissa ?
              G26 i4 M50 supercharged
              ex: F36 440i xdrive msport
              ex: E91 335 lci xdrive msport

              Comment

              • Tommix
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 5419
                • S:t Karins

                Originally posted by yarski View Post
                Siis parantaako e85 tilannetta päästöjen osalta ?
                Vai tarkoititko ettei viinallakaan ollut ongelmia...
                Sanoisin että viinaa palaa puhtaammin eli pienemmät päästöt vs. bensa.
                Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                Comment

                • KtKtuned
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2013
                  • 127
                  • Finland

                  Tarkastelin noita alipaineletkuja monesta kohtaa ja ne tuntuivat olevan ihmeen notkeassa kunnossa. Ei halkeilemisesta tai kovettumisesta tietoakaan? Taipuivat kuin kypsä spagetti.Letkuissa oli myös vuosiluvut samat kuin autonkin 2007. Mikähän ne sitten hapertaa ,kun tota ongelmaa on ollut maailmalla muillakin.

                  Öljynsuodattimen lähellä vois kuvitella roiskuneen öljyn jotenkin kovettavan niitä ehkä.

                  Värikästä silikooniletkua (punaista) pitää varmaan laittaa jossain vaiheessa
                  BMW 335i E90 -07

                  Comment

                  • Veeksi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2003
                    • 2177
                    • Kuopio

                    Originally posted by KtKtuned View Post
                    Tarkastelin noita alipaineletkuja monesta kohtaa ja ne tuntuivat olevan ihmeen notkeassa kunnossa. Ei halkeilemisesta tai kovettumisesta tietoakaan? Taipuivat kuin kypsä spagetti.Letkuissa oli myös vuosiluvut samat kuin autonkin 2007. Mikähän ne sitten hapertaa ,kun tota ongelmaa on ollut maailmalla muillakin.

                    Öljynsuodattimen lähellä vois kuvitella roiskuneen öljyn jotenkin kovettavan niitä ehkä.

                    Värikästä silikooniletkua (punaista) pitää varmaan laittaa jossain vaiheessa
                    Lämpö. Nehän on moottorin kuumalla puolella. Eikä ne mitään järin laadukasta matskua ole.
                    BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                    BMW E63 630iA '05

                    Comment

                    • miyli
                      BTCF Member
                      • Dec 2008
                      • 2089
                      • Naantali

                      Nyt on parina aamuna käynyt autoa käynnistäessä, lähtee hyvin käyntiin käy n.30s ihan hyvin ja sitten kongi pongahtaa ja tulee vikakoodiksi 29F2.
                      Tekee muutaman kerran tätä kun käynnistelee uudestaan ja kun lämpenee hieman toimii ihan normaalisti.
                      Ajossa toimii normaalisti ajelee sitten map 2 tai 5.
                      Olisko korkeapainepumppu antautunut vai bensanpaineensäädin ??????
                      (Ensimmäinen tankillinen menossa 30% viinaseoksella)
                      BMWhat löytyy itseltä, pystyykö sillä katsomaan bensanpaineita ??

                      Ei ole helppoa näitten 335 kanssa just kun sai ahtopaineviat kuntoon tuli seuraava.
                      Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                      Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                      Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                      Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                      Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                      Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                      1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                      0-200km/h 11.40s
                      100-200km/h 6,00s
                      http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                      Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                      Comment

                      • tnurmine
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2012
                        • 98
                        • Vantaa

                        ^Vikakoodi 29F2 viittaa enempikin polttoainesysteemin matalapainepuoleen. Yleensä korjaantuu ko. anturin vaihdolla, joka löytyy sieltä imusarjan alta (polttoaineputki, joka tulee korkeapainepumpulle). Voi myös olla, että matalapainepumppusi ei vaan toimi tuon viinamäärän kanssa (tulisiko vikakoodi hieman myöhässä)?
                        Loggausta pitäisi harrastaa, jos tuollaisia viinamääriä tankkaa (BMS ohjeiden mukaisesti).

                        Tuskin korkeapainepumpussa mitään vikaa on, jos kärry kulkee. Korkeapainepumpun vikaantumisen oireena on enempikin käynnistysvaikeudet ja moottorin käyntivaikeudet.
                        Last edited by tnurmine; 13-10-2014, 10:22.

                        Comment

                        • miyli
                          BTCF Member
                          • Dec 2008
                          • 2089
                          • Naantali

                          Tänä aamuna oli sit jo käyntihäiriöitä, eli kävi täristen tyhjäkäynnillä ja vikakoodiksi tuo 29F2. Katselin matalapuolen bensanpaineita bmwhatilla ja se näytti siinä 50 molemminpuolin tyhjäkäynnillä ja kierroksilla, mutta tuo wifi yhteys bmwhatilla kanssa ei ole kauhean luotettava (tippuu välillä pois).
                          Ajossa toimi suht hyvin, eli vähän alussa tärisytti, mutta kun lämpes toimi normaalisti. Tankkasin 98 tankkiin niin täytyy huomenna katsoa uudestaan mitä tapahtuu. Jostain kuulu kyllä aamulla sellainen hurina auton käydessä kuin pumppu olis tehnyt kovasti töitä, eli taitaa matapainepumppu vika olla.
                          Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                          Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                          Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                          Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                          Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                          Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                          1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                          0-200km/h 11.40s
                          100-200km/h 6,00s
                          http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                          Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                          Comment

                          • Tiik
                            BTCF Member
                            • Apr 2012
                            • 497
                            • Vantaa

                            Itsellä hajosi tuo samainen anturi tuossa kesällä ja kovasti Schmiedmannilla oltiin heti vaihtamassa korkeapainepumppua ja suuttimia ja lähes koko konetta, kun autossa oli vielä Finntakuu. En jaksanut lähteä tuohon pelleilyyn mukaan lainkaan, ostin itse tuon 70€:n anturin ja vaihdoin. Vikakoodi lähti ja on toiminut moitteetta siitä lähtien.

                            Netistä löytyy hyvät ohjeet vaihtamiseen, parin tunnin homma. Vaikeinta on johtosarjan "yksikön" irroittaminen telineestään, mutta ainakin omassani tuo oli niin löysässä, että oli varmaan anturi vaihdettu jo joskus aikaisemminkin...

                            Comment

                            • miyli
                              BTCF Member
                              • Dec 2008
                              • 2089
                              • Naantali

                              Originally posted by miyli View Post
                              Tänä aamuna oli sit jo käyntihäiriöitä, eli kävi täristen tyhjäkäynnillä ja vikakoodiksi tuo 29F2. Katselin matalapuolen bensanpaineita bmwhatilla ja se näytti siinä 50 molemminpuolin tyhjäkäynnillä ja kierroksilla, mutta tuo wifi yhteys bmwhatilla kanssa ei ole kauhean luotettava (tippuu välillä pois).
                              Ajossa toimi suht hyvin, eli vähän alussa tärisytti, mutta kun lämpes toimi normaalisti. Tankkasin 98 tankkiin niin täytyy huomenna katsoa uudestaan mitä tapahtuu. Jostain kuulu kyllä aamulla sellainen hurina auton käydessä kuin pumppu olis tehnyt kovasti töitä, eli taitaa matapainepumppu vika olla.
                              Tänään vaihdettu anturi ja ei auttanut asiaan, eli moottori niin sanotusti humppaa tällähetkellä tyhjäkäynnillä ja kyllä se kierroksillakin vähän pätkiii. bensan paineet bmwhatilla katsottuna 44-54 luokkaa. Aikamoista surinaakin kuuluu auton sisälle mitä aikaisemmin ei ole kuulunut. Otin takapenkit pois ja peltiluukut pois, eli kyllä kuuluu bensapumpusta ja suodatinpuolelta kuuluu jumppaava surina eli olisko suodatin tukossa vai pumppun paine ei riitä enään.
                              Eikö paineen pitäisi olla yli 50.
                              Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                              Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                              Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                              Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                              Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                              Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                              1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                              0-200km/h 11.40s
                              100-200km/h 6,00s
                              http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                              Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                              Comment

                              • Veeksi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2003
                                • 2177
                                • Kuopio

                                Originally posted by miyli View Post
                                Tänään vaihdettu anturi ja ei auttanut asiaan, eli moottori niin sanotusti humppaa tällähetkellä tyhjäkäynnillä ja kyllä se kierroksillakin vähän pätkiii. bensan paineet bmwhatilla katsottuna 44-54 luokkaa. Aikamoista surinaakin kuuluu auton sisälle mitä aikaisemmin ei ole kuulunut. Otin takapenkit pois ja peltiluukut pois, eli kyllä kuuluu bensapumpusta ja suodatinpuolelta kuuluu jumppaava surina eli olisko suodatin tukossa vai pumppun paine ei riitä enään.
                                Eikö paineen pitäisi olla yli 50.
                                Ei sais mennä alle 50:n. Jos menee niin ei virtaa riittävästi. 55-70 olis normaali skaala, vaikka vissiin täyskaasulla 50-55:kin pelaa.
                                BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                                BMW E63 630iA '05

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎