Announcement

Collapse
No announcement yet.

335i ja JB4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • brainsurgery
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2011
    • 1355
    • Helsinki

    Minulla on noissa logeissa map5 FOL 58 arvolla ahdot 13,5 paikkeilla välillä 3500-5300rpm ja FOL 71 arvolla yli 15,0 välillä 3500-5000rpm.

    Tuo 15,5, johon se välillä osuu, on kyllä aika paljon muuten vakiolla setillä.

    Tuosta löytyy nuo logit, jos jotakuta kiinnostaa tsekkailla.


    Comment

    • tnurmine
      Bimmer Rookie
      • Aug 2012
      • 98
      • Vantaa

      Tarkoitin lähinnä BMS:n poikien kommentaatiota tuohon toimintaan. En tiedä onko tuo nyt vertailukelpoinen havainto, kun sulla tuo flashi, jossa bensaskalaarit ja trimmit jo valmiiksi säädetty siten, että bensanpaineita ei tarvitsisi niin nostella.
      Miltä näytti seos käyrä tuossa kokeilussa?

      Comment

      • Pohjoisen Poika
        Bimmer Fanatic
        • May 2014
        • 464
        • Lappi

        Originally posted by tnurmine View Post
        Tarkoitin lähinnä BMS:n poikien kommentaatiota tuohon toimintaan. En tiedä onko tuo nyt vertailukelpoinen havainto, kun sulla tuo flashi, jossa bensaskalaarit ja trimmit jo valmiiksi säädetty siten, että bensanpaineita ei tarvitsisi niin nostella.
        Miltä näytti seos käyrä tuossa kokeilussa?
        Ihmettelen jos ei mennyt suoraan ohjearvoissa. On siitä vielä logi tallessa, en taida jaksaa etsiä. Se on todella tehoton eli siltä osin turha säätö

        Comment

        • brainsurgery
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2011
          • 1355
          • Helsinki

          Originally posted by brainsurgery View Post
          Minulla on noissa logeissa map5 FOL 58 arvolla ahdot 13,5 paikkeilla välillä 3500-5300rpm ja FOL 71 arvolla yli 15,0 välillä 3500-5000rpm.

          Tuo 15,5, johon se välillä osuu, on kyllä aika paljon muuten vakiolla setillä.

          Tuosta löytyy nuo logit, jos jotakuta kiinnostaa tsekkailla.


          https://dl.dropboxusercontent.com/u/...map5_FOL70.csv
          Niin ei se ole ihme jos trimmit ei meinaa tippua FOLia nostaessa jos ahdot nousee 2psi:llä ja AFR pysyy samana

          Comment

          • Pohjoisen Poika
            Bimmer Fanatic
            • May 2014
            • 464
            • Lappi

            Originally posted by brainsurgery View Post
            Niin ei se ole ihme jos trimmit ei meinaa tippua FOLia nostaessa jos ahdot nousee 2psi:llä ja AFR pysyy samana
            Pitäs löytää toinenkin muuttuja kaavaan että saisi ahtoa pysymään alhaalla :think
            Yleensä tuo Map5 toimii parhaiten.


            Toi BMS on melko heikko antamaan tietoa ulos. Vastaus lähes kaikkiin kysymyksiin on: etsi n54tech foorumilta.

            Taas kuusi kuukautta saa olla kateellinen teille nelivedon omistajille. Ei muuten paljon logeja oteta

            Comment

            • brainsurgery
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2011
              • 1355
              • Helsinki

              Pitäis varmaan käydä ajamassa map1:llä logit FOL asetettuna johonkin 70 paikkeille. Josko sitten trimmitkin olisivat kohdillaan.

              Comment

              • Pohjoisen Poika
                Bimmer Fanatic
                • May 2014
                • 464
                • Lappi

                Originally posted by brainsurgery View Post
                Pitäis varmaan käydä ajamassa map1:llä logit FOL asetettuna johonkin 70 paikkeille. Josko sitten trimmitkin olisivat kohdillaan.
                Pitäisi varmasti olla laittamatta eikä mutuilla yhtään kun ei ole 100% varmaa tietoa.
                Kuiten tuli mieleen että voisi ottaa login map0 tai map4. Niissä jos ei kestä arvot kunnossa ni sitten on ainakin selvä peli.

                Edit: omaa kommenttia ja tietoa tässä siis arvioin en kenenkään muun tietämystä. Ei tule väärin käsitystä
                Last edited by Pohjoisen Poika; 27-10-2014, 18:26.

                Comment

                • Pohjoisen Poika
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2014
                  • 464
                  • Lappi

                  Leimapäivä

                  2008 vm ja 106tkm
                  DP:t, DCI, paikalla ja E25 tankissa kävin leiman hakemassa. Päästötestitkin otatin konttorilla. Hieman vaati aikaa että asettui CO sallittuihin lukemiin, mutta kyllä se siellä ainakin kävi.

                  CO. 0,16/0,20
                  HC 67/100
                  Lambda 1,00/0,97-1,03
                  CO2. 14,70
                  O2 0,07/5,00


                  Pari lainattua katsastusmiehen kommenttia.
                  "Komiat vapaavirtaussuodattimet täällä"
                  "Taitaa tässä mallissa olla katalysaattorit suoraan pakosarjassa kiinni kun ei näy näissä etuputkissa olevan"
                  "Näytti olevan osajärjestelmätesti vielä kesken, mutta lambda-arvo on kunnossa"
                  Vuosi aikaa rakennella

                  Comment

                  • brainsurgery
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2011
                    • 1355
                    • Helsinki

                    Originally posted by Pohjoisen Poika View Post
                    Pitäisi varmasti olla laittamatta eikä mutuilla yhtään kun ei ole 100% varmaa tietoa.
                    Kuiten tuli mieleen että voisi ottaa login map0 tai map4. Niissä jos ei kestä arvot kunnossa ni sitten on ainakin selvä peli.
                    Niin ajattelin vain että jos ahdot pysyy alempana niin ei sitä soppaakaan tarvitse niin paljoa. Nythän minulla kävin "syöttöä" lisätessä siten että ahdotkin nousivat turhan korkealle eikä trimmikäyrä tippunut.

                    Comment

                    • brainsurgery
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2011
                      • 1355
                      • Helsinki

                      Noniin, tässä on WOT:it map1:llä ja map4:llä kun FOL=72. Trimmit menevät heti alempana.
                      Last edited by brainsurgery; 09-09-2021, 13:00.

                      Comment

                      • Blitz
                        BTCF Member
                        • Apr 2003
                        • 260
                        • Helsinki

                        Originally posted by brainsurgery View Post
                        Noniin, tässä on WOT:it map1:llä ja map4:llä kun FOL=72. Trimmit menevät heti alempana.
                        Hyvin näkyy noissa logeissa, että heti, kun ahdot nousevat yli 10psi:n, alkaa matalapainepumppu temppuilla. Map4:llä matalapainepumpun paine on melkein luotisuora 72psi.

                        Uusi pumppu paikalle, Map5, 30% E85 tankkiin ja kumit katuun.
                        X35i N54 imuventtiilien pähkinäpuhallukset
                        YV:llä lisätietoja

                        Ex. E92 335i MOTIV 900 Single turbo
                        996 Turbo X50
                        500whp.net

                        Comment

                        • tnurmine
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2012
                          • 98
                          • Vantaa

                          Mielenkiintoinen näkemysero BMS:n Russelin ja Blitzin välillä noista 'aivon' matalapainepumpun arvoista

                          Comment

                          • brainsurgery
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2011
                            • 1355
                            • Helsinki

                            Jees, suurkiitokset kaikille auttaneille! Täytyy laittaa rattaat pyörimään bensapumpun hankkimista varten ja sillä välin keskittyä tuohon turbojen spoolausongelmaan.

                            Laitoin jo tuohon toiseenkin ketjuun mutta jos jollain sattuu pyörimään nurkissa ehjä tai rikkinäinen matalapainebensapumppu niin voisin sen ehkä lunastaa

                            Comment

                            • Blitz
                              BTCF Member
                              • Apr 2003
                              • 260
                              • Helsinki

                              Originally posted by tnurmine View Post
                              Mielenkiintoinen näkemysero BMS:n Russelin ja Blitzin välillä noista 'aivon' matalapainepumpun arvoista
                              Russel taisi olla vähän unessa, kun kommenttinsa kirjoitti.
                              X35i N54 imuventtiilien pähkinäpuhallukset
                              YV:llä lisätietoja

                              Ex. E92 335i MOTIV 900 Single turbo
                              996 Turbo X50
                              500whp.net

                              Comment

                              • hoikkas
                                BTCF Member
                                • Oct 2005
                                • 1579
                                • TURKU

                                Juice box

                                On tämä yks pikku boxi aika veikee peli! Tekee autosta ihan helvetin paljon erilaisen...bemusta tulee mielestäni paljon "räyhäkkäämpi". Tosin aika paljon tarvii perehtyä, että tästä jotain ymmärtää. Tämä on ainakin oma mielipide noin 1/2 JB4:lla ajaneena!

                                Suurkiitos foorumin asentajalle, terveiset Espooseen
                                BMW i4M50

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎