Announcement

Collapse
No announcement yet.

335i ja JB4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • miyli
    BTCF Member
    • Dec 2008
    • 2089
    • Naantali

    Originally posted by hoikkas View Post
    On se hurjaa ku tavallisessa siviili autossa on 450hv! Mahtavaa. Millaiset kartiot ja IC sinulla on, mistä olet hankkinut, hinta? Olisi kiva tietää.

    Varmaan mukavaa kun kaikki toimii JB4:n kanssa��

    Itsellä nyt kun aamulla lämpötila ollut noin +1 - +3 astetta ni antanut sen reduced Power herjan. Ilmenee noin alle minuutin kuluttua käynnistämisestä ja autolla ajo silloin kylmänä maltillista tietysti. Jos on johdon päässä niin silloin ei ole mielestäni tullut. Sitten kun moottori lämmennyt ja pysäyttänyt & sammuttanut auton ni ei tule enää takaisin. Osaisiko joku arvuutella mistä moinen?
    Mullahan alkoi samalla lailla toi vikavalo juttu kun sulla ensimmäisen viinatankillisen jälkeen, että ensin kylmänä temppuili ja sit viikonpäästä tyhjäkäynti rupes vaeltamaan ja sit se ei käynyt kunnolla enää ollenkaan. Eli vaikka mulla tuli matalapainepuolen vikakoodit oli korkeapainepumpussa vika. Vaihdoin ihan turhaan ekaks matalapainepuolen anturin ja bensapumpun kun ei tullut katottua noita bensanpaineita kunnolla.
    Tuu käymään niin katsotaan vikakoodit ja bensanpaineet.
    Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
    Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
    Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

    Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
    Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



    Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
    1/4 maili 11.8 / 205 km/h
    0-200km/h 11.40s
    100-200km/h 6,00s
    http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

    Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

    Comment

    • Tommix
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 5425
      • S:t Karins

      Originally posted by saM5 View Post
      Jeps, aikas samat tulokset tuntus tulleen. Mahtaako tuo oman pieni -hv ero johtua siitä, kun epähuomiossa jäi penkityksessä ilmastointi päälle
      Sanoisin että bingo!
      Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
      Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
      ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
      Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

      Comment

      • Blitz
        BTCF Member
        • Apr 2003
        • 260
        • Helsinki

        Originally posted by hoikkas View Post
        Laitan nyt tännekin jos kiinnostaa lukemat DP & JB4 muutoksilla ja 30% E85 & map 5. Tosiaan en ole kuin 3/4 tankista vetänyt ko. seoksella ja modeilla. Niillä tuli nyt 422hv ja 630Nm lukemat.
        Ellet lisännyt jälkeenpäin, niin sitten sulla oli aika tarkkaan 25% E85. Sillä ei vielä irtoa ihan kaikki irti Map 5:stä, joten samoihin lukemiin olisi varmaankin noussut kuin muillakin, jos olisi ollut vähän enemmän E85:sta.

        Korkepainepumpusta oli jo JB:n asennuksen yhteydessä juttua, ja kuten miyli kirjoitti, niin sen vaihto voi tulla eteen.
        X35i N54 imuventtiilien pähkinäpuhallukset
        YV:llä lisätietoja

        Ex. E92 335i MOTIV 900 Single turbo
        996 Turbo X50
        500whp.net

        Comment

        • hoikkas
          BTCF Member
          • Oct 2005
          • 1579
          • TURKU

          Originally posted by Blitz View Post
          Ellet lisännyt jälkeenpäin, niin sitten sulla oli aika tarkkaan 25% E85. Sillä ei vielä irtoa ihan kaikki irti Map 5:stä, joten samoihin lukemiin olisi varmaankin noussut kuin muillakin, jos olisi ollut vähän enemmän E85:sta.

          Korkepainepumpusta oli jo JB:n asennuksen yhteydessä juttua, ja kuten miyli kirjoitti, niin sen vaihto voi tulla eteen.
          No laitoin saman verran kun silleen 3/4 tankillista ja se oli melkein täynnä (mitä nyt Turusta Ukiin tuli) kun tehot mitattiin. Oliko se niin, että täydelle tankille 18l niin 30% seos? Riippuu tietty mitä pohjalla, mutta varmaan kohta alkaa olemaan hyvät "pohjat" tankissa etanoliseosta. Kuinka muuten JB4 reagoi jos ajankin vaikka 35-40% seoksella, osaako se MAP5 ottaa siitä hyödyn irti?
          *minusta tämä noin 30% viinaseos ei ole kuluttanut kyllä juuri ollenkaan enempää. Mutta tankillinen on noin 7€ joka kerta edullisempi

          Pitäisko koittaa että ajankin vain 98 bensalla ja sillä MAP5:lla, et tuleeko silloin redused power herjaa taikka sillä oliko se nyt MAP2 joka oli puhtaasti 98:lle?


          Ja hei Miyli, kyllä nähdään...pakko saada testattua ja luettua koodit. Kiitos taas että voidaan kimpassa näitä tsiigailla

          *vaimo muuten kysyi tuossa kun ajettiin ja laittoi 3. vaihteen ja painoi hiukan kaasua ja ihmetteli et miksi nyt noin kovaa lähti Olin vaan että siinä voi olla nyt vähän enemmän kuin vakiona tehoja
          BMW i4M50

          Comment

          • tommi69
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2012
            • 419
            • Helsinki

            Ja heti alko vikavalot palamaan, nice paljokohan toi pumppu sit maksaa
            M140 xDrive v.2017
            Kawasaki zH2 v.2020

            Comment

            • tommi69
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2012
              • 419
              • Helsinki

              Vaatiiko se isomman vai onko alkuperänen vaan tullu tiensä päähän. Jp4 odotellessa😄
              M140 xDrive v.2017
              Kawasaki zH2 v.2020

              Comment

              • miyli
                BTCF Member
                • Dec 2008
                • 2089
                • Naantali

                Korkeapainepainepumppu maksaa n. 200-400€ paikasta riippuen, mulla maksoi Autokeskuksessa 395,00€ kun piti äkkiä saada auto ajoon ja Shieldmanilla 300,00€ ja kuulemma saksasta saa alkuperäistä n. 200€ paikkeilla ja sit vielä siihen imusarjan tiivisteet n. 20,00€. helppo homma vaihtaa n. 1,5 h homma.

                Alkuperäinen kyllä riittää sinne ainakin 50% viinaseoksille. Toi korkeapainepumppuhan on näiden tyyppivika ja toisillahan on vaihdettu se jo 30-50 tkm tietämissä vakiokuntoiseenkin autoon, mutta mulla kesti 137tkm. kyllähän toi viinaseos on varmaan on yksi syypää että ne hajoaa äkimmin varsinkin jos ne on jo melkein tiensä päässä muutenkin, niin kuin minun autossa todennäköisesti oli.

                Jos virittelee x35i bemua, niin saa kyllä varautua päivittämään just korkeapainepumpun, matalapainepumpun ja puolat vähintäänkin jos meinaa ajaa ongelmitta, itse ainakin asennoiduin just näihin päivityksiin kun leikkiin lähdin.
                Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                0-200km/h 11.40s
                100-200km/h 6,00s
                http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                Comment

                • tommi69
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2012
                  • 419
                  • Helsinki

                  ok siihen täytyy varautua.siksi kysyinkin että riittääkö vakio.omia papruja kattelin niin mun kikottimeen on 70tkm vaihdettu puolat ja suuttimet. eli näitä kans menee.
                  M140 xDrive v.2017
                  Kawasaki zH2 v.2020

                  Comment

                  • Pohjoisen Poika
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2014
                    • 464
                    • Lappi

                    Originally posted by hoikkas View Post
                    No laitoin saman verran kun silleen 3/4 tankillista ja se oli melkein täynnä (mitä nyt Turusta Ukiin tuli) kun tehot mitattiin. Oliko se niin, että täydelle tankille 18l niin 30% seos? Riippuu tietty mitä pohjalla, mutta varmaan kohta alkaa olemaan hyvät "pohjat" tankissa etanoliseosta. Kuinka muuten JB4 reagoi jos ajankin vaikka 35-40% seoksella, osaako se MAP5 ottaa siitä hyödyn irti?
                    *minusta tämä noin 30% viinaseos ei ole kuluttanut kyllä juuri ollenkaan enempää. Mutta tankillinen on noin 7€ joka kerta edullisempi

                    Pitäisko koittaa että ajankin vain 98 bensalla ja sillä MAP5:lla, et tuleeko silloin redused power herjaa taikka sillä oliko se nyt MAP2 joka oli puhtaasti 98:lle?
                    Map 5 nollaa polttoaineen mukaan säätyvät asetukset aina kun map 5 laittetaan päälle. Aina kun oktaani vaihtuu tankissa ni uudestaan Map5 päälle siis. Toki menettää sitten optimoidun arvon aina hetkeksi.

                    Aika monesti tulee pidettyä noin 50% E85 tankissa kun ajelee pidempiä pätkiä. Eikä ole sillä huippu teholla väliä. 15€/ tankillisella säästöä
                    Nyt talvirengas aikana on aivan turha haaveillakaan että saisi jb4 arvoihin tai logeja pihalle.

                    Comment

                    • Tommix
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 5425
                      • S:t Karins

                      Eikös tuo viinaseos mene karrikoidusti näin?
                      10 l E85 + 20 l E98 = 30 l (33% E85 seos)
                      15 l E85 + 20 l E98 = 35 l (43% E85 seos)
                      Tyhjään tankkiin
                      25 l E85 + 35 l E98 = 60 l (42%)
                      Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                      Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                      ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                      Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                      Comment

                      • Deadbeat111
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2014
                        • 143
                        • Kouvola/Savitaipale

                        Miltäs JB4 miehillä näyttää ahtopaineet kun ajatte sillä "vakio" Map:illa, mikä numero se nyt olikaan?? :think

                        Huomenna vaan menossa penkittään omaa kotteroa. Jos nyt sais lopullisen varmuuden auton tän hetkisestä viritysasteesta...
                        ***E92 335i***

                        Comment

                        • brainsurgery
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2011
                          • 1355
                          • Helsinki

                          Originally posted by Deadbeat111 View Post
                          Miltäs JB4 miehillä näyttää ahtopaineet kun ajatte sillä "vakio" Map:illa, mikä numero se nyt olikaan?? :think

                          Huomenna vaan menossa penkittään omaa kotteroa. Jos nyt sais lopullisen varmuuden auton tän hetkisestä viritysasteesta...
                          Map 4:llä 6.5 psi target eli 0,45 bar.

                          Edit: Lueskelin kyllä jostain että vakiopaineet olisivat ~8psi mutta 6.5psi tuolla map4:llä on login mukaan ollut targettina.
                          Last edited by brainsurgery; 18-11-2014, 17:58.

                          Comment

                          • Deadbeat111
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2014
                            • 143
                            • Kouvola/Savitaipale

                            Originally posted by brainsurgery View Post
                            Map 4:llä 6.5 psi target eli 0,45 bar.

                            Edit: Lueskelin kyllä jostain että vakiopaineet olisivat ~8psi mutta 6.5psi tuolla map4:llä on login mukaan ollut targettina.
                            Jooh, tuol sanoo 0,35 bar:ia http://www.rmotorsport.com/BMW_N54.htm , eli vähän heittelee luvut
                            ***E92 335i***

                            Comment

                            • BFI18
                              BTCF Member
                              • Aug 2012
                              • 1456
                              • Turku

                              Vakiona 8-8,8 psi riippuen lähteestä.
                              G26 i4 M50 Black Sapphire

                              Comment

                              • tommi69
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2012
                                • 419
                                • Helsinki

                                taas yksi onnellinen jp4 omistaja.eilen kytkettiin ja dp muutaman viikon päästä kunhan tulee suomeen.
                                M140 xDrive v.2017
                                Kawasaki zH2 v.2020

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎