Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lukkoperä E9X sarjalaiseen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jumbo
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2005
    • 6603
    • Lappeenranta

    #46
    Originally posted by nappe74 View Post
    Onko tietoa saako E60:iin koodattua tuon saman ?? :think
    Ei ainakaan miulla oo tietoa
    M550d

    Comment

    • *makke*
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2007
      • 884
      • Klaukkala

      #47
      1srjaan koodaus kiinnostais myös, jos jollain on tietoa?

      Comment

      • jumbo
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2005
        • 6603
        • Lappeenranta

        #48
        Originally posted by *makke* View Post
        1srjaan koodaus kiinnostais myös, jos jollain on tietoa?
        135i mallista ko. Ominaisuus löytyy niin luulisi onnistuvan:think:
        M550d

        Comment

        • WSE1
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 3242
          • Suomusjärvi

          #49
          Originally posted by JP-76 View Post
          Mites tuo sähköinen lukko koodataan POIS käytöstä?

          Aiheuttaa vaan lisäharmia kun on Quaifen lukkoperä kiinni :think
          ehdottomasti kannattaa pitää päällä jos autossa on torsen tyyppinen lukkoperä, sllä silloin sähköinen sutivan pyörän jarruttelu tulee esille vain torsenin nollakitkatilanteessa jolloin tästäkin ongelmasta päästään. Minulla on audi a8 quatrossa jossa kaikki lukot torsenia tuo abs ohjaimen hoitama sutivan pyörän jarruttelu jo tehtaalta ja täytyysanoa että todella hyvin toimii yhteen torsenin kanssa. Bemareissa tuo on koodattavissa lähes kaikilla -01 vuotta uudemmilla abs yksiköillä käyttöön, jos ei vielä ole. Myös joihinkin vanhempiin onnistuu käyttöönotto koodaamalla.

          Comment

          • nappe74
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2005
            • 2845
            • South Carelia

            #50
            Originally posted by WSE1 View Post
            Bemareissa tuo on koodattavissa lähes kaikilla -01 vuotta uudemmilla abs yksiköillä käyttöön, jos ei vielä ole. Myös joihinkin vanhempiin onnistuu käyttöönotto koodaamalla.
            Noniin... Vapaaehtoiset koodaajat ilmoittautukoon tänne ketkä handlaa ton jutun !! Helssingistä tai Ima-Lpr alueelta olisi miule sopiva...
            G30 530e xDrive A M-Sport -20

            ex-Bimmerit:
            F10 525dA xDrive M-Sport -13
            E21 316 -80
            E91 330xdA M-Sport -06
            E53 X5 3.0iA Sport -04
            E91 335xiA M-Sport -08
            E60 530iA M-Sport -06
            E36 320i Cabriolet M-Sport -96
            E91 320d -06
            E39 530iAT M-Sport -01
            E36 328iA -96
            E39 528iA -96
            E36 325i -92

            Comment

            • makeclick
              BTCF Member
              • Mar 2005
              • 268
              • Turku

              #51
              Originally posted by nappe74 View Post
              Noniin... Vapaaehtoiset koodaajat ilmoittautukoon tänne ketkä handlaa ton jutun !! Helssingistä tai Ima-Lpr alueelta olisi miule sopiva...
              Oon ymmärtänyt, että tuo vaatii uudemman abs moduulin, joka tuli e46 -> ja e60 ->
              Voin tietenkin olla väärässä, mutta itseänikin kiinnostaisi, että onko tuo todellakin koodattavana oleva ominaisuus?

              Itse asiaan:

              Quaife asennettuna 335d:hen, olipas se kokemus ja pitää kyllä sanoa, että en ole missään kohtaa huomannut ainoastaan toisen pyörän sutivan, tai edes yrittävän. Perä on aina kauniisti mukana ja ei tule rykäsyjä mihinkään suuntaa tai kuulu jarrun paukuntaa (jarrulukko työssä). 0-100 aika parani huomattavasti ja nyt on luottoa perän kestoonkin.
              Harrastepaholainen 335d:
              Räyskäkä 1/4 mailia:12.553
              Kiikala 1/4 mailia: 12.357s 186km/h

              Comment

              • hoikkas
                BTCF Member
                • Oct 2005
                • 1579
                • TURKU

                #52
                Originally posted by makeclick View Post
                Oon ymmärtänyt, että tuo vaatii uudemman abs moduulin, joka tuli e46 -> ja e60 ->
                Voin tietenkin olla väärässä, mutta itseänikin kiinnostaisi, että onko tuo todellakin koodattavana oleva ominaisuus?

                Itse asiaan:

                Quaife asennettuna 335d:hen, olipas se kokemus ja pitää kyllä sanoa, että en ole missään kohtaa huomannut ainoastaan toisen pyörän sutivan, tai edes yrittävän. Perä on aina kauniisti mukana ja ei tule rykäsyjä mihinkään suuntaa tai kuulu jarrun paukuntaa (jarrulukko työssä). 0-100 aika parani huomattavasti ja nyt on luottoa perän kestoonkin.
                Kyllä kuulostaa hyvältä tuo�� Miten sanoisit talvella käytöksen muuttuvan lukolla vs ilman. Tässä vielä itsellä muita upgreidauksia ennen lukkoa... Toivottavasti sen sais pian kanssa��
                BMW i4M50

                Comment

                • tuikku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2005
                  • 1353

                  #53
                  .
                  Ennen liukkaalla, kun vaan toinen rengas veti ja pyöri tieten tyhjääkin, auto meni kuitenkin suoraan.
                  Nyt kun molemmat pyörät pyörii tyhjää, on parempi pitää esp koko ajan päällä, muuten perä luikertelee koko ajan.
                  Kovemmassa vauhdissa liukkaalla ei pysy ilman ajon vakautusta käsissä.

                  Suurin etu lukkoperästä on ollut suht pitävällä alustalla suoraan kiihdyttäessä, kiihtyy ja vaste on hyvä.
                  Sekä talvella liukkaalla liikkeelle lähtiessä.
                  CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                  Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                  Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                  tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                  Comment

                  • WSE1
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 3242
                    • Suomusjärvi

                    #54
                    Originally posted by makeclick View Post
                    Oon ymmärtänyt, että tuo vaatii uudemman abs moduulin, joka tuli e46 -> ja e60 ->
                    Voin tietenkin olla väärässä, mutta itseänikin kiinnostaisi, että onko tuo todellakin koodattavana oleva ominaisuus?
                    Traction control oli vakiovarusteena E36:ssakin jo -97, mutta ilmeisesti sitä on jostakin syystä jätetty pois myöhemmistä pienempimoottorisista malleista. Traction control oli myös E38 saatavilla jo ihan mallisarjan alusta lähtien -94, ja loppupään E34 malleissakin varuste taisi olla jopa vakiona...
                    Suurimmassa osassa ABS ohjaimia on toiminnolle parametri jonka voi kytkeä päälle tai pois, saman toiminnallisuuden saa luonnollisesti aikaan myös koodaamalla kyseisen varusteen autolle tai pois ja koodaamalla abs yksikön kyseisellä varustelistalla.

                    Comment

                    • Bmw Master
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 13155
                      • Kokomo

                      #55
                      Originally posted by WSE1 View Post
                      Traction control oli vakiovarusteena E36:ssakin jo -97, mutta ilmeisesti sitä on jostakin syystä jätetty pois myöhemmistä pienempimoottorisista malleista. Traction control oli myös E38 saatavilla jo ihan mallisarjan alusta lähtien -94, ja loppupään E34 malleissakin varuste taisi olla jopa vakiona...
                      Suurimmassa osassa ABS ohjaimia on toiminnolle parametri jonka voi kytkeä päälle tai pois, saman toiminnallisuuden saa luonnollisesti aikaan myös koodaamalla kyseisen varusteen autolle tai pois ja koodaamalla abs yksikön kyseisellä varustelistalla.
                      Nyt en ihan ymmärrä mitä tarkoitat.

                      E34:ssa oli ASC joka rajoittaa moottoritehoa. E36 ( -97?) lähtien oli ASC+T joka jarruttaa myös sutivaa pyörää, samoin kaikissa e39:ssä on ASC+T (jos ei ole DSC mutta saman sutivan pyöränjarrutus siinäkin tai ei ole tilattu jonnekkin savannille kokonaan ilman luistonestoa). Sen jälkeen ei ole tullut malleja pelkällä moottoritehon rajoituksella.

                      Sähköinen lukkoperähän toimii ilman moottoritehon rajoitusta, eli saako E36:sta lähtien koodattua sutivan pyörän jarrutuksen käyttöön kun ASC on off? E39:ssä ei tuota ominaisuutta ollut, eika alkupään e46:ssa. Jossain faceliftin paikkeilla tuo ominaisuus tuli e46:seen, eli ASC/DSC napista tuli kaksitoiminen.,

                      Comment

                      • WSE1
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 3242
                        • Suomusjärvi

                        #56
                        Originally posted by Bmw Master View Post
                        Nyt en ihan ymmärrä mitä tarkoitat.

                        E34:ssa oli ASC joka rajoittaa moottoritehoa. E36 ( -97?) lähtien oli ASC+T joka jarruttaa myös sutivaa pyörää, samoin kaikissa e39:ssä on ASC+T (jos ei ole DSC mutta saman sutivan pyöränjarrutus siinäkin tai ei ole tilattu jonnekkin savannille kokonaan ilman luistonestoa). Sen jälkeen ei ole tullut malleja pelkällä moottoritehon rajoituksella.

                        Sähköinen lukkoperähän toimii ilman moottoritehon rajoitusta, eli saako E36:sta lähtien koodattua sutivan pyörän jarrutuksen käyttöön kun ASC on off? E39:ssä ei tuota ominaisuutta ollut, eika alkupään e46:ssa. Jossain faceliftin paikkeilla tuo ominaisuus tuli e46:seen, eli ASC/DSC napista tuli kaksitoiminen.,
                        Ajatusvirhe tuli minullakin; tosin täsmennetään että kyllä ASC+T on saanut myös E34 malliin... (ja lisävarusteena varhaisempiikin E36, -95 alkaen).
                        Uudemmissa pienempikoneisissa juurikin tuo Tracion Control ilman tehonrajoitusta on koodattavissa päälle; tehonrajoituksen kanssahan se on niissä jo vakiona olemassaan.
                        E36 ei tue tehonrajoituksetonta Traction Controllia, toki traction controllin saa useimmissa abs ohjanlaitteissa koodattua kokonaan pois (vaikka mitään järkisyytä en ko. toimenpiteelle keksi, muutakuin ehkä ratakäytössä).

                        Comment

                        • Bmw Master
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 13155
                          • Kokomo

                          #57
                          Originally posted by WSE1 View Post
                          Ajatusvirhe tuli minullakin; tosin täsmennetään että kyllä ASC+T on saanut myös E34 malliin... (ja lisävarusteena varhaisempiikin E36, -95 alkaen).
                          Uudemmissa pienempikoneisissa juurikin tuo Tracion Control ilman tehonrajoitusta on koodattavissa päälle; tehonrajoituksen kanssahan se on niissä jo vakiona olemassaan.
                          E36 ei tue tehonrajoituksetonta Traction Controllia, toki traction controllin saa useimmissa abs ohjanlaitteissa koodattua kokonaan pois (vaikka mitään järkisyytä en ko. toimenpiteelle keksi, muutakuin ehkä ratakäytössä).
                          Eli esim. e39:siin tuon saisi päälle? Miten se sitten toimii, napista ASC/DSC off ja sutivan pyörän jarrutus on yhä käytössä? Vai tuleeko nappiin lisä mode?

                          Comment

                          • KtKtuned
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2013
                            • 127
                            • Finland

                            #58
                            Nyt on toista päivää tullut 335i AT:n kanssa quaifea testattua ja tänään sohjoisessa kelissä tuli kyllä hymy naamalle ajellessa.

                            Yks painallus dsp:tä pois ja toimii kyllä todella nätisti sladissa ja suoran auetessa heittää mukavasti linjaan ja etenee hyvin kahdella renkaalla jauhaen. pysyy balanssissa pienellä ohjailulla ja lumi lentää. vastaheittokin onnistui hiljaisella vauhdilla kivasti.

                            Tuntuisi,että lähtee valoista selvästi paremmin liikkeelle yks pykälä dsp:tä pois kuin kaikki päällä. Turhan herkästi sutimisenesto koittaa puuttua varsinkin jos lähtee reilummalla kaasulla.

                            Kokonaan ilman dsp:tä lähtee herkästi hirveeseen driftaukseen ,varovaisella kaasulla tottelee kumminkin. Varovainen saa kyllä olla ja tätä täytyy päästä testaamaan johonkin isommalle plaanille,ettei vanteet kärsi.

                            Jäisessä ylämäessä paikaltaan lähtien kyllä molemmat renkaat veti ja ylös päästiin. Siinäkin yks pykälä dsp:tä pois tuntui tehokkaammalta.

                            Märällä asfaltilla aika kovassa kiihdytyksessä ei dsp valo välkytellyt eilen.

                            Tällaisia ensi kokemuksia.
                            BMW 335i E90 -07

                            Comment

                            • |foder|
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2006
                              • 7045
                              • Forssa

                              #59
                              Originally posted by WSE1 View Post
                              Bemareissa tuo on koodattavissa lähes kaikilla -01 vuotta uudemmilla abs yksiköillä käyttöön, jos ei vielä ole.
                              Osaakos joku vähän valaista miten tämän saa koodattua päälle?

                              Aiemmin oli mainintaa inpasta ja kävinkin e46:sta tutkiskelemassa. Eipä ainakaan helposti löytynyt mitään asiaan viittaavaa.

                              Kiitos
                              -Reijo
                              Nyt:
                              E82 135i -11

                              Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                              Comment

                              • suppari
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2006
                                • 4049
                                • Turku

                                #60
                                Originally posted by |foder| View Post
                                Osaakos joku vähän valaista miten tämän saa koodattua päälle?

                                Aiemmin oli mainintaa inpasta ja kävinkin e46:sta tutkiskelemassa. Eipä ainakaan helposti löytynyt mitään asiaan viittaavaa.

                                Kiitos
                                -Reijo
                                Inpa ei ole koodaukseen vaan NCS. Sieltä parametrejä muuttelemaan. Justiinsa viime viikolla laitoin yhteen e46:seen.
                                sigpic
                                P:0409699000

                                JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                                tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                                huollot/korjaukset!

                                BMW E&F sarjaan.
                                Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                                8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                                AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎