Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lukkoperä E9X sarjalaiseen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Supra^
    BTCF Member
    • Jul 2005
    • 5150
    • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

    #91
    Originally posted by böntti View Post
    Sulla on liian vanha softa dsc-moduulissa. Jos auto on E9x, moduulin voi päivittää ja parametrin saa käyttöön. Tähän tarvitaan winkfp ja E9x sp-datenit, sekä virtalähde joka pukkaa vähintään 40-50A virtaa 13V jännitteellä. Toinen vaihtoehto on kytkeä starttikaapeleilla toinen käynnissä oleva auto konehuoneen latauspistokkeisiin, tämä kyllä sinäänsä toimii ja jotku hurjat on näin toimineet mutta en suosittele ainakaan ensisijaisesti. Hurjimmat flässää näitä jopa ilman virtalähdettä, tätä en todellakaan suosittele.

    Kiitoksia vastauksesta.
    Tätä itseasiassa selvittelinkin jo, ja uusimmat E89 SP-Datenit (taisit ne minulle linkatakin joskus) löytyy koneelta, sekä myös tarkistettu WinKFP:llä DSC:n UIF ja sieltä löytyisi kyllä päivitys. Ainoa mikä homman on estänyt on nimenomaan tuo virtalähteen puuttuminen, ilman sitä en ala onneani koittamaan. Piuha on myös nyt vähän arvonnan alla, mulla on piuhana joku aivan helvetin vanha K-Line, uskaltaakohan sillä päivitellä? K+DCAN löytyy myös mutta ei ole ollut aikaa laittaa toimimaan vielä, ja samalla tavallahan silläkin taitaa mennä data K-Linen kautta. Onko tuohon jotain ns. nopeampaa piuhaa, vai onko ICOM/ENET noille äffäläisille sitten suoraan?
    Musti 8HP
    Nokivasara M47
    TeiniCoupé DCT
    E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

    Ex:
    E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

    Comment

    • Kissvesala
      Moderator
      • Jun 2010
      • 3110
      • Liminka

      #92
      Originally posted by böntti View Post
      Tuskin tulee, ei ole ainakaan täällä näkynyt.



      Toinen vaihtoehto on kytkeä starttikaapeleilla toinen käynnissä oleva auto konehuoneen latauspistokkeisiin, tämä kyllä sinäänsä toimii ja jotku hurjat on näin toimineet mutta en suosittele ainakaan ensisijaisesti. Hurjimmat flässää näitä jopa ilman virtalähdettä, tätä en todellakaan suosittele.
      Ei oo liminkaan myöskään lahtaajia tullu

      Rohkea koodari vetää flässäykset auto käynnisä!!!
      Hehe. EN tätäkään suosittele! Enkä itseasiassa koko flässäämistä usb kaapelilla. Riskit on muutenki olemassa.
      Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
      Kissvesala.fi
      Priva tai o443424479

      Comment

      • Kissvesala
        Moderator
        • Jun 2010
        • 3110
        • Liminka

        #93
        Originally posted by Supra^ View Post
        Kiitoksia vastauksesta.
        Tätä itseasiassa selvittelinkin jo, ja uusimmat E89 SP-Datenit (taisit ne minulle linkatakin joskus) löytyy koneelta, sekä myös tarkistettu WinKFP:llä DSC:n UIF ja sieltä löytyisi kyllä päivitys. Ainoa mikä homman on estänyt on nimenomaan tuo virtalähteen puuttuminen, ilman sitä en ala onneani koittamaan. Piuha on myös nyt vähän arvonnan alla, mulla on piuhana joku aivan helvetin vanha K-Line, uskaltaakohan sillä päivitellä? K+DCAN löytyy myös mutta ei ole ollut aikaa laittaa toimimaan vielä, ja samalla tavallahan silläkin taitaa mennä data K-Linen kautta. Onko tuohon jotain ns. nopeampaa piuhaa, vai onko ICOM/ENET noille äffäläisille sitten suoraan?
        Mieluummin sillä k-line piuhalla jos tohit tempasta. Se on laadukkaampi varmasti.
        Icom tähän tietty paras on, mutta ei kyllä yhen purkin takia kannata semmosta ostaa.
        Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
        Kissvesala.fi
        Priva tai o443424479

        Comment

        • suppari
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2006
          • 4049
          • Turku

          #94
          Jotain purkkeja joille on annettu roskis tuomio niin olen fläshännyt usb kaapelilla. Perille ne on mennyt, mutta ei tosiaan se kaikkein suositeltavin työkalu ��
          sigpic
          P:0409699000

          JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
          tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
          huollot/korjaukset!

          BMW E&F sarjaan.
          Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
          8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
          AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

          Comment

          • böntti
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2011
            • 2855
            • Tampere

            #95
            Kerran jätin varsin CIC:n parikin kertaa flässäytyyn d-canilla (pöydällä). Molemmilla kerroilla raksutti päivän tai kaks, sitten tuli data transfer disturbed. Eli d-can voi kyykätä, todennäköisyys ei kuitenkaan ole aivan mahdoton (jos piuha on kunnollinen). Icom tietenkin on oletettavasti parempi, harmi kun en sillä ehtinyt tehdä tuota cic-testiä . K-line käsittääkseni yleensä toimii ok noissa yhdistelmäpiuhoissa, d-can-puoli on se mikä hajoaa. Toki tuo mun piuha on hyvä ja sillä on luettu livedataa yms tuntitolkulla, en kyllä pakasta vedetyllä d-can-piuhalla flässäis yhtään mitään.

            DSC:n päivitykseen taitaa mennä 5-10 minuuttia, samalla kyllä päivittäisin vähintään myös moottorinohjaimen, vaihdelaatikon ja polttoainepumpun.

            Kone käynnissä flässäyksestä, kyllä se esimerkiksi E6x IHKAn kohdalla onnistuu. Sen sijaan vaikkapa CIC:n gatewayn päivitys katkaisee kaiken ylimääräisen väyläliikenteen ja moottori sammuu. En kyllä DSC:tä yrittäis kone käynnissä.
            -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
            -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
            -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
            -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

            -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

            Comment

            • Jalluton
              Bimmer Rookie
              • Mar 2009
              • 103
              • Vantaa

              #96
              Miten nykypäivänä "hitsattuun" perään saa quaifen helpoiten ja halviten?
              Autona 335d.
              335d msport lci
              ex-Z3 m coupe

              Comment

              • Pohjoisen Poika
                Bimmer Fanatic
                • May 2014
                • 464
                • Lappi

                #97
                Purat perän irti, lähetät uudet ja vanhat sisuskalut koneistamolle, kasaat perän uusilla sisuskaluilla. Koneistaminen maksaa noin 400€. Kysymällä tarkka hinta.
                Kokonaan teetetettynä noin 1000€ homma. Vaihtaisin samalla ne puslat jolla perä on kiinni. Ovat todella pehmeät.

                Comment

                • Jalluton
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2009
                  • 103
                  • Vantaa

                  #98
                  Kiitos infosta. Eli tulee n. 2.4ke teetettynä koko homma.
                  Turhan arvokkaaksihan tollasen haluaminen tulisi...
                  335d msport lci
                  ex-Z3 m coupe

                  Comment

                  • PJS69
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2011
                    • 255
                    • Porvoo

                    #99
                    Moro! Ostin lukkoperä "murikan" omaan autooni kesällä ns.avaimet käteen periaatteella Hki suunnalla (Mamasan hoiti osan + asennuksen + koneistuksen tilaamisen puolestani) ja kokonaiskustannukseksi / kauppasummaksi sovimme 1890€ sisältäen tuon kaiken.

                    Comment

                    • Jalluton
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2009
                      • 103
                      • Vantaa

                      Sinulla ei ollut varmaan ns hitsattuperä?
                      335d msport lci
                      ex-Z3 m coupe

                      Comment

                      • PJS69
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2011
                        • 255
                        • Porvoo

                        Kyllä vain eli hitsattu perä. Quaife maksoi 1000€ + 890€ loput hommat pakettina sovittuna.

                        Comment

                        • Jalluton
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2009
                          • 103
                          • Vantaa

                          Oho. Mä sain aivan eriluokkaa olevan tarjouksen kun kyselin itse.
                          335d msport lci
                          ex-Z3 m coupe

                          Comment

                          • AiM
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2007
                            • 247
                            • Ylöjärvi/Tampere-Sjoki

                            Originally posted by Jalluton View Post
                            Oho. Mä sain aivan eriluokkaa olevan tarjouksen kun kyselin itse.
                            Noissa taitaa olla sisäänostohinnat nousseet sekä kurssimuutokset nostaneet hintaa. Nykyhinnoilla harkitsisin vakavasti Wavetraccia Quaifen sijasta.

                            Ja mitä asennukseen tulee, niin vähän epäilyttää miten nuo asennukset tehdään eli tarkistetaanko niissä hammaskosketus ja backlash. Lisäksi itse laittaisi ehdottomasti uudet laakerit kun kerran perä auki...
                            BMW E60 535dA ///M-Sport 2009
                            454hp/850Nm
                            100-200kmh@9,98s
                            0-200kmh@15,35s
                            1/4 mile 12,82s@185,8kmh
                            1 mile 259kmh

                            BMW E61 530xd ///M-Sport 2010
                            Project target;
                            +500hp/+1000Nm
                            100-200kmh@<9s
                            0-200kmh@<14s
                            1/4 mile <12s@19xkmh
                            1 mile +270kmh

                            Comment

                            • Jalluton
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2009
                              • 103
                              • Vantaa

                              Wavetrac tarjous oli vielä 200e kalliimpi kuin quaifen.
                              Pitää harkita sutiiko sitä talven vain toisella puolella...

                              Itsellä ei ole paikkaa eikä kykyjä tehdä moista.
                              335d msport lci
                              ex-Z3 m coupe

                              Comment

                              • PJS69
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2011
                                • 255
                                • Porvoo

                                Ei tässä oman peräni asennuksessa mitään "salamyhkäistä" ole...ihan normi homma "ammattilaisille"...

                                Mamasan myi keväällä 2015 autooni käyvää Quaifen perää tasarahalla eli 1000€ kpl. Omaan autoonihan käy tasan yksi vaihtoehto Quaifen mallistosta ja that's it.

                                Perän irroittamisen ja kiinnilaittamisen hoiti ST-Motors ja itse koneistamisen hoiti ammattimies, jolla vankka kokemus esimerkiksi juuri hitsattujen bimmeri perien purkamisesta / kasaamisesta. Tuossa asiassa kun ei vaan ikävä kyllä ihan kaikki "asentajat" pärjää eli todella tarkkaa duunia.

                                Lopputulos tällä hetkellä se, että pitoa löytyy täysin erilailla, eikä perä pidä ääntä / ulinaa pätkääkään, eli omasta mielestäni tällöin on hommat hoidettu niin kuin on pitänytkin ja mistä olen maksanutkin.

                                Pahaa sanaa en voi sanoa toimenpiteestä.

                                -Pete

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎