Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lukkoperä E9X sarjalaiseen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • brainsurgery
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2011
    • 1355
    • Helsinki

    Saiskohan tätä xDriveen koodattua? Talvella olisi kiva olla vähän enemmän pitoa

    Comment

    • Dualfun
      Moderator
      • Jan 2003
      • 17837
      • PKS

      Hyvin puree "lukko" myös ajonvakautus päällä. Ihan erilainen viedä rampeissa näin talvella kun ei puske.

      Eiköhän tuo parametri löydy myös x:ssä, kunhan on tarpeeksi uusi vaan, mutta miten se sitten toimii ajossa - selvinnee kokeilemalla.
      E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
      E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

      E28 ///M535i '87 zinnoberrot

      ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
      ½ E36
      ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
      Muut talouden vehkeet:
      E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
      Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
      Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

      Comment

      • böntti
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2011
        • 2855
        • Tampere

        Kait se "lukko" nyt toimiikin jos ajonvakautus on päällä, sutimisenesto kun on osana ajonvakautusta.
        -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
        -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
        -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
        -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

        -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

        Comment

        • Nakkisoturi
          Aluevastaava
          • Apr 2011
          • 1257
          • Helsinki

          Originally posted by Dualfun View Post
          Hyvin huomaa ainakin kun "lukkoperä" ottaa kiinni, koska DSC hydrounitista kuuluu samaan tapaan napsunta kuin jos DSC ottaisi kiinni, nyt toki erona että jos luistonesto on kokonaan kytketty pois niin sieltä ei pitäisi kuulua mitään ääntä.
          Mulla kyllä kuuluu tuollaista naksutusta vaikka on luistonesto kokonaan pois kytkettynä
          Myllytykset, vahaukset ja pinnoitteet, kysy lisää privalla!

          G08 LCI iX3 M-sport -22

          ex e90 LCI M3 Competition Individual -11
          ex f30 LCI 330e iPerformance M-Sport -16
          ex e91 LCI ALPINA D3 BITURBO TOURING #115 -09
          ex e90 LCI 320d M-Sport -09
          ex e36 328is M-Sport -95

          Comment

          • Supra^
            BTCF Member
            • Jul 2005
            • 5150
            • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

            Originally posted by Nakkisoturi View Post
            Mulla kyllä kuuluu tuollaista naksutusta vaikka on luistonesto kokonaan pois kytkettynä
            Niinhän sieltä kuuluukin jos sähköinen lukkoperä on ruksittu käyttöön.

            Aktiivisenahan tuo "lukko" on jo tehtaalta aina DSC & DTC-moodissa, niinkuin böntti sanoi. Koodaamalla (ne joissa "iso DSC") saadaan ainoastaan se lisätoiminto että myös ns. ilman apuja ajettaessa boksi jarruttaa sutivaa rengasta.
            Last edited by Supra^; 04-02-2016, 15:47.
            Musti 8HP
            Nokivasara M47
            TeiniCoupé DCT
            E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

            Ex:
            E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

            Comment

            • KtKtuned
              Bimmer Rookie
              • Dec 2013
              • 127
              • Finland

              En tiä onko mulla ihan paskat talvirenkaat tai jotain. Killottuneista liikennevaloista ei lähde mitenkään kovin ripeästi liikkeelle Quaifesta huolimatta.
              Olen koittanut lähteä Dtc päällä ,että quaife sais molemmilla ruopia ja kyllä heikkoa on liikkeellelähtö. Ihan tuntuis siltä ,että ei lukko olis ollenkaan toiminnassa.
              Vanhan muistikuvan mukaan Takaveto Cossusierra vakio viskolukolla oli parempi/veti molemmilla.

              Toisaalta märällä hiekkatiellä/asfaltilla lukko tuntuu toimivan tosi hyvin. Luistonesto ei välkytä ainakaan vakio 335i:ssä lähellekkään samalla tavalla.
              Last edited by KtKtuned; 17-02-2016, 18:35.
              BMW 335i E90 -07

              Comment

              • makeclick
                BTCF Member
                • Mar 2005
                • 268
                • Turku

                Originally posted by KtKtuned View Post
                En tiä onko mulla ihan paskat talvirenkaat tai jotain. Killottuneista liikennevaloista ei lähde mitenkään kovin ripeästi liikkeelle Quaifesta huolimatta.
                Olen koittanut lähteä Dtc päällä ,että quaife sais molemmilla ruopia ja kyllä heikkoa on liikkeellelähtö. Ihan tuntuis siltä ,että ei lukko olis ollenkaan toiminnassa.
                Vanhan muistikuvan mukaan Takaveto Cossusierra vakio viskolukolla oli parempi/veti molemmilla.

                Toisaalta märällä hiekkatiellä/asfaltilla lukko tuntuu toimivan tosi hyvin. Luistonesto ei välkytä ainakaan vakio 335i:ssä lähellekkään samalla tavalla.
                Sanoisin, että vaihda renkaat jos ne ovat huonot. Ei torsen taka diffissä autosta siis nelivetoa tee

                Torsen vahvistaa luistavan pyörän voimaa pitävälle pyörälle noi 3x, joten jos toinen rengas olisi ilmassa, joka tuskin on... siirtyisi kitkajousen vuoksi se 5% x 3 toiselle pyörälle.... Tieliikenteessä on vaikea löytää kohtaa jossa torsenista ei olisi apua. Kitkalukot omiaan rallissa ja tilanteissa jossa auto kulkee välillä 2 pyörällä ja hyppii.
                Harrastepaholainen 335d:
                Räyskäkä 1/4 mailia:12.553
                Kiikala 1/4 mailia: 12.357s 186km/h

                Comment

                • Jalluton
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2009
                  • 103
                  • Vantaa

                  Itsellä kokemusta Quaifesta nyt yhden talven ajalta ja ei voi kun kehua. Leikkiessä menee juuri sinne minne kuski pyytääkin. (ainakin toistaiseksi)
                  335d msport lci
                  ex-Z3 m coupe

                  Comment

                  • Biiemvii
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2012
                    • 31
                    • Satakunta

                    Onko kenelläkään tietoa, kuka Pori/Satakunta alueella saisi lukon aktivoitua?

                    Comment

                    • suppari
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2006
                      • 4049
                      • Turku

                      Originally posted by Biiemvii View Post
                      Onko kenelläkään tietoa, kuka Pori/Satakunta alueella saisi lukon aktivoitua?
                      Mä tuun kuukauden päästä Poriin, voin ottaa vehkeet mukaan.
                      sigpic
                      P:0409699000

                      JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                      tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                      huollot/korjaukset!

                      BMW E&F sarjaan.
                      Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                      8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                      AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                      Comment

                      • Pohjoisen Poika
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2014
                        • 464
                        • Lappi

                        Originally posted by KtKtuned View Post
                        En tiä onko mulla ihan paskat talvirenkaat tai jotain. Killottuneista liikennevaloista ei lähde mitenkään kovin ripeästi liikkeelle Quaifesta huolimatta.
                        Olen koittanut lähteä Dtc päällä ,että quaife sais molemmilla ruopia ja kyllä heikkoa on liikkeellelähtö. Ihan tuntuis siltä ,että ei lukko olis ollenkaan toiminnassa.
                        Vanhan muistikuvan mukaan Takaveto Cossusierra vakio viskolukolla oli parempi/veti molemmilla.

                        Toisaalta märällä hiekkatiellä/asfaltilla lukko tuntuu toimivan tosi hyvin. Luistonesto ei välkytä ainakaan vakio 335i:ssä lähellekkään samalla tavalla.
                        Samaa kiroilin tuossa eilisen. Eipä se oikea lukko tuohon valoista lähtemiseen anna paljoa eroa E-lukkoon joka näissä on jo vakiona. Ajossa ero on sitten iso.

                        Comment

                        • E-rotu
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2014
                          • 71
                          • TRE

                          Mitäs eroa toiminnallisesti ja käytännössä M3 ja quaife lukoilla?

                          Kumpi parempi katuajoon, kuitenkin haluan että auto menee poikittain kun käsketään ja etenee valoista.
                          Toi lukoton perä on ihan uskomaton, välillä vaikka kuinka heittää perää ja antaa seosta niin sutii vaan yhellä ja välillä taas meinaa pyörähtää kun yht äkkiä sutiikin molemmilla...
                          E91 330dA

                          Comment

                          • hapelton1
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2003
                            • 101

                            Muutama kommentti e-lukkoon viime talvesta. Koodattiin päälle lopputalvesta. Hieman parani etenemiskyky esim. valoista. Tuntee selvästi kun lukko tekee töitä ja veto vaihtuu puolelta toiselle.

                            Suurin muutos tapahtui etenemiskykyyn, kun vaihdon Kumhon nastat Continentalin nastoihin. Tuntui, että oli ihan eri auto. Lähtee talvikeleissä todella hyvin eikä jännää risteykset ym. muut enää.

                            Comment

                            • Tommix
                              BTCF Member
                              • Dec 2006
                              • 5401
                              • S:t Karins

                              Originally posted by E-rotu View Post
                              Mitäs eroa toiminnallisesti ja käytännössä M3 ja quaife lukoilla?

                              Kumpi parempi katuajoon, kuitenkin haluan että auto menee poikittain kun käsketään ja etenee valoista.
                              Toi lukoton perä on ihan uskomaton, välillä vaikka kuinka heittää perää ja antaa seosta niin sutii vaan yhellä ja välillä taas meinaa pyörähtää kun yht äkkiä sutiikin molemmilla...
                              M3 lukko tuskin toimii sinulla , lienee sähköohjattu?
                              Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                              Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                              ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                              Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                              Comment

                              • drifter
                                Bimmer Rookie
                                • Apr 2003
                                • 48
                                • Tampere

                                Omassa autossa on tuo Quaifen lukkoyksikkö laitettu muutama vuosi sitten, ja vanha avoin tasauspyörästö on varastossa. Onko mitään järkeä yrittää myydä sitä, vai meneekö metallinkeräykseen?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎