Announcement

Collapse
No announcement yet.

N43 moottorin tyyppiviat ja kokemukset - 316i/318i/320i /LCI

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ninety
    Newbiemmer
    • Aug 2015
    • 25
    • Finland

    #91
    Onko tässä n43 selkeitä eroja n43B16 ja n43B20 kestävyyden suhteen? Ilmeisesti tuo pienempi n43B16 on suurempi murheen kryyni kuin tämä b20 versio?

    Comment

    • Ninety
      Newbiemmer
      • Aug 2015
      • 25
      • Finland

      #92
      Mitä katsoa autosta, kun olisi kiikarissa 320 n43B20 motilla oleva BMW? Mitä vikoja noissa yleensä on katsastukseen vaikuttavia lähinnä? Isoja kustannuksia tulossa jostain? Ajetttu n. 210tkm

      Comment

      • Puistis
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2013
        • 849
        • 09

        #93
        Originally posted by Ninety View Post
        Mitä katsoa autosta, kun olisi kiikarissa 320 n43B20 motilla oleva BMW? Mitä vikoja noissa yleensä on katsastukseen vaikuttavia lähinnä? Isoja kustannuksia tulossa jostain? Ajetttu n. 210tkm
        Tulevaisuuden isoja kustannuksia saattaa olla jakopääremontti, suuttimet ja korkeapainebensapumppu. Vesipumppukin alkaa olla elinkaaren loppupäässä ellei sitä ole vielä vaihdettu.

        Comment

        • Dualfun
          Moderator
          • Jan 2003
          • 17837
          • PKS

          #94
          Originally posted by Ninety View Post
          Mitä katsoa autosta, kun olisi kiikarissa 320 n43B20 motilla oleva BMW? Mitä vikoja noissa yleensä on katsastukseen vaikuttavia lähinnä? Isoja kustannuksia tulossa jostain? Ajetttu n. 210tkm
          Originally posted by Puistis View Post
          Tulevaisuuden isoja kustannuksia saattaa olla korkeapainebensapumppu
          En ole kuullut että näistä olisi ikinä mennyt korkeapainepumppuja, se on niitä N53 moottorin juttuja. Tässä koneessahan koko pumppu on paljon järeämpää tekoa ja sijaitsee koneen päällä.

          Muiden kohdalla laitan paljon painoarvoa sanoille saattaa olla.
          E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
          E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

          E28 ///M535i '87 zinnoberrot

          ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
          ½ E36
          ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
          Muut talouden vehkeet:
          E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
          Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
          Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

          Comment

          • Ninety
            Newbiemmer
            • Aug 2015
            • 25
            • Finland

            #95
            Originally posted by Dualfun View Post
            En ole kuullut että näistä olisi ikinä mennyt korkeapainepumppuja, se on niitä N53 moottorin juttuja. Tässä koneessahan koko pumppu on paljon järeämpää tekoa ja sijaitsee koneen päällä.

            Muiden kohdalla laitan paljon painoarvoa sanoille saattaa olla.
            Tähän kyseiseen autoon oli ilmeisesti jo vaihdettu nuo suuttimet ja puolat. Eli silloin ongelma kohdiksi jäisi vesipumppu + jakopään remontti? Voiko tuota jakopään remonttia ennaltaehkäistä / huoltaa ennakkoon, ennenkuin hajoaa? Tuleeko mitenkä paljon halvemmaksi varmuudeksi huollattaa? Tai onko se edes järkevää?

            Comment

            • Dualfun
              Moderator
              • Jan 2003
              • 17837
              • PKS

              #96
              Originally posted by Ninety View Post
              Voiko tuota jakopään remonttia ennaltaehkäistä / huoltaa ennakkoon, ennenkuin hajoaa? Tuleeko mitenkä paljon halvemmaksi varmuudeksi huollattaa? Tai onko se edes järkevää?
              Ihan varmasti ketjussa on jotain sanomista tuolla 200tkm+ kohdalla, pätee toisaalta varmaan autoon kuin autoon. Ei se huono idea ole vaihtaa uuteen. Toki sitten voi miettiä menisikö samalla Vanos-pyörät uusiksi, kuten tehdas kannustaa tekemään. Kuuleman mukaan ei kuitenkaan mitenkään ihan pakollinen - maksaa kuitenkin aika ison siivun (700-1000€ lisää).

              Ainakin ketjunkiristimen vaihtaisin samantien.

              Nämä on varmaan niitä asioita mihin ei ole oikeaa ja väärää vastausta, jokaisella on omat mielipiteensä - tai ainakin joku oma preferenssi asiasta.
              E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
              E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

              E28 ///M535i '87 zinnoberrot

              ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
              ½ E36
              ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
              Muut talouden vehkeet:
              E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
              Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
              Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10949
                • Joensuu

                #97
                Originally posted by Ninety View Post
                Tähän kyseiseen autoon oli ilmeisesti jo vaihdettu nuo suuttimet ja puolat. Eli silloin ongelma kohdiksi jäisi vesipumppu + jakopään remontti? Voiko tuota jakopään remonttia ennaltaehkäistä / huoltaa ennakkoon, ennenkuin hajoaa? Tuleeko mitenkä paljon halvemmaksi varmuudeksi huollattaa? Tai onko se edes järkevää?
                Kuten Dualfun tuossa sanoi, niin tähän ei ole oikeaa vastausta olemassa. Se jakopää saattaa kestää ajaa 500 tkm tai sitten se saattaa hajota heti ostamisen jälkeen. Ennakkoon huoltamisen järkevyyden joutuu jokainen itse päättämään.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • Ninety
                  Newbiemmer
                  • Aug 2015
                  • 25
                  • Finland

                  #98
                  Originally posted by Dualfun View Post
                  Ihan varmasti ketjussa on jotain sanomista tuolla 200tkm+ kohdalla, pätee toisaalta varmaan autoon kuin autoon. Ei se huono idea ole vaihtaa uuteen. Toki sitten voi miettiä menisikö samalla Vanos-pyörät uusiksi, kuten tehdas kannustaa tekemään. Kuuleman mukaan ei kuitenkaan mitenkään ihan pakollinen - maksaa kuitenkin aika ison siivun (700-1000€ lisää).

                  Ainakin ketjunkiristimen vaihtaisin samantien.

                  Nämä on varmaan niitä asioita mihin ei ole oikeaa ja väärää vastausta, jokaisella on omat mielipiteensä - tai ainakin joku oma preferenssi asiasta.
                  Mitä tulee tuohon n43, niin se on kuitenkin parempi ostos kuin 2005-2008 ollut n46 motti?

                  Onkohan kuinka kallis liikkeessä vaihdattaa tuo ketjunkiristin? (Ja tällä pystyy estämään huomattavasti kalliimman jakopäänvaihdon?(jos se siis hajoaisi))

                  Comment

                  • Dualfun
                    Moderator
                    • Jan 2003
                    • 17837
                    • PKS

                    #99
                    Originally posted by Ninety View Post
                    Mitä tulee tuohon n43, niin se on kuitenkin parempi ostos kuin 2005-2008 ollut n46 motti?

                    Onkohan kuinka kallis liikkeessä vaihdattaa tuo ketjunkiristin? (Ja tällä pystyy estämään huomattavasti kalliimman jakopäänvaihdon?(jos se siis hajoaisi))
                    Kai tääkin riippuu taas keneltä kysyy, mutta omasta mielestäni N46 on niin jeesuksen vanhaa tekniikkaa jo, siinä missä N43 on nykyaikainen suorasuihkutusmoottori. N46 on toki omat ongelmansa, jahka eipä BMW:llä taida olla ns. ongelmatonta moottoria sitten 90-luvun.

                    Ketjunkiristin ei ole mikään oikotie onneen, mutta jumittuneella vanhalla kiristimellä ei varmaan kannata ajella - millään koneella. Ei siinä välttämättä mitään vikaa ole mutta 50e sijoituksella en mieti itse näissä asioissa vaan vaihdan jokaiseen uuden. Omaani vaihdoin jo 50tkm kohdalla. Vaihtoon menee aikaa ehkä 15min, tai tunti jos tekee esteettisesti kauniisti ja ottaa pois edestä vesiletkun joka vähän tulee eteen. Siitä voinet hinnoitella..
                    E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                    E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

                    E28 ///M535i '87 zinnoberrot

                    ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                    ½ E36
                    ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                    Muut talouden vehkeet:
                    E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                    Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                    Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                    Comment

                    • elukk4
                      Newbiemmer
                      • Apr 2015
                      • 10
                      • N/A

                      Itse en voi kyllä suositella tuota n43 konetta. 123tkm kesti moottori. Hajosi ihan varoittamatta ajaessa. Jakopää oli uusittu n.6tkm sitten. Maahantuoja osallistuu 40% osuudella uuteen moottoriin. En tiedä sitten onko näitä enemmänkin paukkunut.

                      Comment

                      • Puistis
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2013
                        • 849
                        • 09

                        Originally posted by elukk4 View Post
                        Itse en voi kyllä suositella tuota n43 konetta. 123tkm kesti moottori. Hajosi ihan varoittamatta ajaessa. Jakopää oli uusittu n.6tkm sitten. Maahantuoja osallistuu 40% osuudella uuteen moottoriin. En tiedä sitten onko näitä enemmänkin paukkunut.
                        Itse ajoin n43 koneisella 120tkm -> 165tkm. Tuona aikana ei ollut mitään muuta vikaa kuin nox-anturi. Toimiessaan hyvä kone Mutta toisaalta en kyllä uskaltaisi suositella tuota konetta, sen perusteella mitä foorumeita kirjoitellaan.

                        Comment

                        • OpopO
                          Newbiemmer
                          • Jul 2013
                          • 2
                          • Tampere

                          N43 moottorivika

                          Nyt on 113tkm ajettuun e92 320i:hin tullut moottorivikaa. Olen aiemmin huomannut raksutusta koneesta sekä NoX-anturin olevan rikki. Noin viikko sitten kesken moottoritieajon syttyi puolikkaan moottorin vikavalo autoon ja ajelin sitten motarilta pois. Liikennevaloissa auto ei pysynyt käynnissä ja täristi. Auto on tällä hetkellä Autokeskuksella tutkittavana ja laitankin tähän heidän tuloksensa. Autokeskuksesta ehdottelivat myös koko moottorin vaihtoa.

                          JOB: 2, MOOTTORIN VIKAVALO PALAA JA KÄYNTIHÄIRIÖ, TYHJÄKÄYNTI ALHAINEN, AJOITTAIN SAMMUILEE
                          VIANMÄÄRITYS

                          LÄSNÄ VIKAKOODIT DME OHJAINLAITTEELLA:
                          002A87 exhaust vanos mechansm
                          002A99 crankshaft -exhaust camshaft refernce
                          0030C1 engine oil pressure control, static

                          -havaittu myös että moottori pitää ylimääräistä mekaanista ääntä. Muualla aiemmin jo todettu NoX-tunnistimen vikakoodi, nyt muitakin oireita ajoittain läsnä.

                          2A99 / ekh.cams. reference on ainakin vikakoodina, tiedote ohessa
                          Paketti DIS VIAN MÄÄRITYS
                          VMLBTRE VIKAMUISTIN LUKEMINEN (BMW)
                          1300002 TOIMINTATARKASTUS, DIGITAAL1NE
                          1131505 NOKKA-AKSELIN (-IEN) OHJAUSAIKO

                          Ajoitukset kunnossa kun moottori sammutettuna (vikailmoitus pako ajoitussäätimestä läsnä kun auto käynnissä)
                          Suosittelemme pako nokka-akselin säätölaitteen (vanos pyörä) vaihtoa
                          jakoketjun ohjaimesta puuttuu muoviosia--->vähintään jakoketjusarja ohjaimineen on uusittava.
                          Moottorissa läsnä vikakoodi 0030C1 moottorin äljynpaineen säätö, staattinen. Oletuksena puuttuvat jakoketjuohjaimen palat ovat ajautuneet öljypumpun imusihtiin. Imusihdin vaihto sisältyy jakoketjun vaihdon työvaiheeseen. Öljynpaineen vajaus on saattanut jo aiheuttaa voiteluhäiriön/ vaurion moottoriin (ylimääräinen ääni)


                          --> vaihtoehdot: moottorin vaihto , tai purkaminen laajemmin/tarkistaminen , tai korjataan todettavissa olevat viat ja sen jälkeen todetaan toimiiko moottori mekaanisesti --> Voi vaatia lisätöitä jakoketjunvaihdon jälkeen. Korjausarvio on nyt laskettu viimeisen vaihtoehdon mukaisesti.

                          B POLTTOAINESUUTINTEN TESTI
                          testin mukaan suuttimet ok.

                          Moottoriöljyn joukossa on jostain syystä reilusti polttoainetta, suuttimet ei vuoda, käyntihäiriön aiheuttama?
                          MOOTTORIÖLJY JA SUODATIN ON UUSITTAVA



                          Seuraava vaihe autokeskuksella olisi:
                          JOB: 4, JAKOKETJUSARJAN UUSINTA (SIS. MOOTTORIN IMUSIHTI VAIHTO)
                          JA PAKO VANOS SÄÄTÖYÖRÄ VAIHTO

                          Uskon, että täältä saattaisi löytyä tietävämpää arviota ongelmista ja mitä kannattaisi tehdä?

                          Comment

                          • arben
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2011
                            • 1120
                            • suomi

                            Originally posted by OpopO View Post
                            Nyt on 113tkm ajettuun e92 320i:hin tullut moottorivikaa. Olen aiemmin huomannut raksutusta koneesta sekä NoX-anturin olevan rikki. Noin viikko sitten kesken moottoritieajon syttyi puolikkaan moottorin vikavalo autoon ja ajelin sitten motarilta pois. Liikennevaloissa auto ei pysynyt käynnissä ja täristi. Auto on tällä hetkellä Autokeskuksella tutkittavana ja laitankin tähän heidän tuloksensa. Autokeskuksesta ehdottelivat myös koko moottorin vaihtoa.

                            JOB: 2, MOOTTORIN VIKAVALO PALAA JA KÄYNTIHÄIRIÖ, TYHJÄKÄYNTI ALHAINEN, AJOITTAIN SAMMUILEE
                            VIANMÄÄRITYS

                            LÄSNÄ VIKAKOODIT DME OHJAINLAITTEELLA:
                            002A87 exhaust vanos mechansm
                            002A99 crankshaft -exhaust camshaft refernce
                            0030C1 engine oil pressure control, static

                            -havaittu myös että moottori pitää ylimääräistä mekaanista ääntä. Muualla aiemmin jo todettu NoX-tunnistimen vikakoodi, nyt muitakin oireita ajoittain läsnä.

                            2A99 / ekh.cams. reference on ainakin vikakoodina, tiedote ohessa
                            Paketti DIS VIAN MÄÄRITYS
                            VMLBTRE VIKAMUISTIN LUKEMINEN (BMW)
                            1300002 TOIMINTATARKASTUS, DIGITAAL1NE
                            1131505 NOKKA-AKSELIN (-IEN) OHJAUSAIKO

                            Ajoitukset kunnossa kun moottori sammutettuna (vikailmoitus pako ajoitussäätimestä läsnä kun auto käynnissä)
                            Suosittelemme pako nokka-akselin säätölaitteen (vanos pyörä) vaihtoa
                            jakoketjun ohjaimesta puuttuu muoviosia--->vähintään jakoketjusarja ohjaimineen on uusittava.
                            Moottorissa läsnä vikakoodi 0030C1 moottorin äljynpaineen säätö, staattinen. Oletuksena puuttuvat jakoketjuohjaimen palat ovat ajautuneet öljypumpun imusihtiin. Imusihdin vaihto sisältyy jakoketjun vaihdon työvaiheeseen. Öljynpaineen vajaus on saattanut jo aiheuttaa voiteluhäiriön/ vaurion moottoriin (ylimääräinen ääni)


                            --> vaihtoehdot: moottorin vaihto , tai purkaminen laajemmin/tarkistaminen , tai korjataan todettavissa olevat viat ja sen jälkeen todetaan toimiiko moottori mekaanisesti --> Voi vaatia lisätöitä jakoketjunvaihdon jälkeen. Korjausarvio on nyt laskettu viimeisen vaihtoehdon mukaisesti.

                            B POLTTOAINESUUTINTEN TESTI
                            testin mukaan suuttimet ok.

                            Moottoriöljyn joukossa on jostain syystä reilusti polttoainetta, suuttimet ei vuoda, käyntihäiriön aiheuttama?
                            MOOTTORIÖLJY JA SUODATIN ON UUSITTAVA



                            Seuraava vaihe autokeskuksella olisi:
                            JOB: 4, JAKOKETJUSARJAN UUSINTA (SIS. MOOTTORIN IMUSIHTI VAIHTO)
                            JA PAKO VANOS SÄÄTÖYÖRÄ VAIHTO

                            Uskon, että täältä saattaisi löytyä tietävämpää arviota ongelmista ja mitä kannattaisi tehdä?
                            Nii äkkii kuulosteltuna kyseiset toimenpiteet autoon mitä merkkarikin todennut..
                            Ihan perus settii näissä

                            Vaihtomoottoria sinne turha on pistää,jakopään siihenkin saa pistää uusiksi.

                            Mitä kustannusarvio oli? 2500€?
                            Last edited by arben; 23-03-2017, 11:10.

                            Comment

                            • Tomppade
                              Newbiemmer
                              • Aug 2016
                              • 11
                              • Jns

                              Originally posted by OpopO View Post
                              Nyt on 113tkm ajettuun e92 320i:hin tullut moottorivikaa. Olen aiemmin huomannut raksutusta koneesta sekä NoX-anturin olevan rikki. Noin viikko sitten kesken moottoritieajon syttyi puolikkaan moottorin vikavalo autoon ja ajelin sitten motarilta pois. Liikennevaloissa auto ei pysynyt käynnissä ja täristi. Auto on tällä hetkellä Autokeskuksella tutkittavana ja laitankin tähän heidän tuloksensa. Autokeskuksesta ehdottelivat myös koko moottorin vaihtoa.


                              JOB: 2, MOOTTORIN VIKAVALO PALAA JA KÄYNTIHÄIRIÖ, TYHJÄKÄYNTI ALHAINEN, AJOITTAIN SAMMUILEE
                              VIANMÄÄRITYS

                              LÄSNÄ VIKAKOODIT DME OHJAINLAITTEELLA:
                              002A87 exhaust vanos mechansm
                              002A99 crankshaft -exhaust camshaft refernce
                              0030C1 engine oil pressure control, static

                              -havaittu myös että moottori pitää ylimääräistä mekaanista ääntä. Muualla aiemmin jo todettu NoX-tunnistimen vikakoodi, nyt muitakin oireita ajoittain läsnä.

                              2A99 / ekh.cams. reference on ainakin vikakoodina, tiedote ohessa
                              Paketti DIS VIAN MÄÄRITYS
                              VMLBTRE VIKAMUISTIN LUKEMINEN (BMW)
                              1300002 TOIMINTATARKASTUS, DIGITAAL1NE
                              1131505 NOKKA-AKSELIN (-IEN) OHJAUSAIKO

                              Ajoitukset kunnossa kun moottori sammutettuna (vikailmoitus pako ajoitussäätimestä läsnä kun auto käynnissä)
                              Suosittelemme pako nokka-akselin säätölaitteen (vanos pyörä) vaihtoa
                              jakoketjun ohjaimesta puuttuu muoviosia--->vähintään jakoketjusarja ohjaimineen on uusittava.
                              Moottorissa läsnä vikakoodi 0030C1 moottorin äljynpaineen säätö, staattinen. Oletuksena puuttuvat jakoketjuohjaimen palat ovat ajautuneet öljypumpun imusihtiin. Imusihdin vaihto sisältyy jakoketjun vaihdon työvaiheeseen. Öljynpaineen vajaus on saattanut jo aiheuttaa voiteluhäiriön/ vaurion moottoriin (ylimääräinen ääni)


                              --> vaihtoehdot: moottorin vaihto , tai purkaminen laajemmin/tarkistaminen , tai korjataan todettavissa olevat viat ja sen jälkeen todetaan toimiiko moottori mekaanisesti --> Voi vaatia lisätöitä jakoketjunvaihdon jälkeen. Korjausarvio on nyt laskettu viimeisen vaihtoehdon mukaisesti.

                              B POLTTOAINESUUTINTEN TESTI
                              testin mukaan suuttimet ok.

                              Moottoriöljyn joukossa on jostain syystä reilusti polttoainetta, suuttimet ei vuoda, käyntihäiriön aiheuttama?
                              MOOTTORIÖLJY JA SUODATIN ON UUSITTAVA



                              Seuraava vaihe autokeskuksella olisi:
                              JOB: 4, JAKOKETJUSARJAN UUSINTA (SIS. MOOTTORIN IMUSIHTI VAIHTO)
                              JA PAKO VANOS SÄÄTÖYÖRÄ VAIHTO

                              Uskon, että täältä saattaisi löytyä tietävämpää arviota ongelmista ja mitä kannattaisi tehdä?
                              Toivottavasti ei ole sulla sama kohtalo kun itselläni. Päästi siis noin litran bensaa öljyn sekaan todenäköisesti korkeapainepumpun tiivisteen ohi. Huomenna selviää mitä maahantuoja korvaa uudesta moottorista, pelkät osat n.7500€. Tää on sitä "premiumia"
                              Bmw e91 lci -09

                              Comment

                              • HTK12
                                BTCF Member
                                • Jul 2011
                                • 10949
                                • Joensuu

                                Originally posted by OpopO View Post
                                Nyt on 113tkm ajettuun e92 320i:hin tullut moottorivikaa. Olen aiemmin huomannut raksutusta koneesta sekä NoX-anturin olevan rikki. Noin viikko sitten kesken moottoritieajon syttyi puolikkaan moottorin vikavalo autoon ja ajelin sitten motarilta pois. Liikennevaloissa auto ei pysynyt käynnissä ja täristi. Auto on tällä hetkellä Autokeskuksella tutkittavana ja laitankin tähän heidän tuloksensa. Autokeskuksesta ehdottelivat myös koko moottorin vaihtoa.

                                JOB: 2, MOOTTORIN VIKAVALO PALAA JA KÄYNTIHÄIRIÖ, TYHJÄKÄYNTI ALHAINEN, AJOITTAIN SAMMUILEE
                                VIANMÄÄRITYS

                                LÄSNÄ VIKAKOODIT DME OHJAINLAITTEELLA:
                                002A87 exhaust vanos mechansm
                                002A99 crankshaft -exhaust camshaft refernce
                                0030C1 engine oil pressure control, static

                                -havaittu myös että moottori pitää ylimääräistä mekaanista ääntä. Muualla aiemmin jo todettu NoX-tunnistimen vikakoodi, nyt muitakin oireita ajoittain läsnä.

                                2A99 / ekh.cams. reference on ainakin vikakoodina, tiedote ohessa
                                Paketti DIS VIAN MÄÄRITYS
                                VMLBTRE VIKAMUISTIN LUKEMINEN (BMW)
                                1300002 TOIMINTATARKASTUS, DIGITAAL1NE
                                1131505 NOKKA-AKSELIN (-IEN) OHJAUSAIKO

                                Ajoitukset kunnossa kun moottori sammutettuna (vikailmoitus pako ajoitussäätimestä läsnä kun auto käynnissä)
                                Suosittelemme pako nokka-akselin säätölaitteen (vanos pyörä) vaihtoa
                                jakoketjun ohjaimesta puuttuu muoviosia--->vähintään jakoketjusarja ohjaimineen on uusittava.
                                Moottorissa läsnä vikakoodi 0030C1 moottorin äljynpaineen säätö, staattinen. Oletuksena puuttuvat jakoketjuohjaimen palat ovat ajautuneet öljypumpun imusihtiin. Imusihdin vaihto sisältyy jakoketjun vaihdon työvaiheeseen. Öljynpaineen vajaus on saattanut jo aiheuttaa voiteluhäiriön/ vaurion moottoriin (ylimääräinen ääni)


                                --> vaihtoehdot: moottorin vaihto , tai purkaminen laajemmin/tarkistaminen , tai korjataan todettavissa olevat viat ja sen jälkeen todetaan toimiiko moottori mekaanisesti --> Voi vaatia lisätöitä jakoketjunvaihdon jälkeen. Korjausarvio on nyt laskettu viimeisen vaihtoehdon mukaisesti.

                                B POLTTOAINESUUTINTEN TESTI
                                testin mukaan suuttimet ok.

                                Moottoriöljyn joukossa on jostain syystä reilusti polttoainetta, suuttimet ei vuoda, käyntihäiriön aiheuttama?
                                MOOTTORIÖLJY JA SUODATIN ON UUSITTAVA



                                Seuraava vaihe autokeskuksella olisi:
                                JOB: 4, JAKOKETJUSARJAN UUSINTA (SIS. MOOTTORIN IMUSIHTI VAIHTO)
                                JA PAKO VANOS SÄÄTÖYÖRÄ VAIHTO

                                Uskon, että täältä saattaisi löytyä tietävämpää arviota ongelmista ja mitä kannattaisi tehdä?
                                Näin etänä tietenkin paha arpoa, mutta kun siellä on kerta reippaasti bensaa öljyn seassa ja öljynpaineista koodia, niin ottaa tietoisen riskin, jos valitsee vaan korjata nyt todetut viat. Mikäli voitelu ei ole ollut riittävä, siellä saattaa olla suurempikin moottorivaurio. Ylimääräiset äänet moottorista eivät tiedä hyvää.
                                e39 540iA E85

                                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎