Onko tässä n43 selkeitä eroja n43B16 ja n43B20 kestävyyden suhteen? Ilmeisesti tuo pienempi n43B16 on suurempi murheen kryyni kuin tämä b20 versio?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
N43 moottorin tyyppiviat ja kokemukset - 316i/318i/320i /LCI
Collapse
X
-
Originally posted by Ninety View PostMitä katsoa autosta, kun olisi kiikarissa 320 n43B20 motilla oleva BMW? Mitä vikoja noissa yleensä on katsastukseen vaikuttavia lähinnä? Isoja kustannuksia tulossa jostain? Ajetttu n. 210tkm
Comment
-
-
Originally posted by Ninety View PostMitä katsoa autosta, kun olisi kiikarissa 320 n43B20 motilla oleva BMW? Mitä vikoja noissa yleensä on katsastukseen vaikuttavia lähinnä? Isoja kustannuksia tulossa jostain? Ajetttu n. 210tkmOriginally posted by Puistis View PostTulevaisuuden isoja kustannuksia saattaa olla korkeapainebensapumppu
Muiden kohdalla laitan paljon painoarvoa sanoille saattaa olla.E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
Muut talouden vehkeet: E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
Originally posted by Dualfun View PostEn ole kuullut että näistä olisi ikinä mennyt korkeapainepumppuja, se on niitä N53 moottorin juttuja. Tässä koneessahan koko pumppu on paljon järeämpää tekoa ja sijaitsee koneen päällä.
Muiden kohdalla laitan paljon painoarvoa sanoille saattaa olla.
Comment
-
-
Originally posted by Ninety View PostVoiko tuota jakopään remonttia ennaltaehkäistä / huoltaa ennakkoon, ennenkuin hajoaa? Tuleeko mitenkä paljon halvemmaksi varmuudeksi huollattaa? Tai onko se edes järkevää?
Ainakin ketjunkiristimen vaihtaisin samantien.
Nämä on varmaan niitä asioita mihin ei ole oikeaa ja väärää vastausta, jokaisella on omat mielipiteensä - tai ainakin joku oma preferenssi asiasta.E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
Muut talouden vehkeet: E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
Originally posted by Ninety View PostTähän kyseiseen autoon oli ilmeisesti jo vaihdettu nuo suuttimet ja puolat. Eli silloin ongelma kohdiksi jäisi vesipumppu + jakopään remontti? Voiko tuota jakopään remonttia ennaltaehkäistä / huoltaa ennakkoon, ennenkuin hajoaa? Tuleeko mitenkä paljon halvemmaksi varmuudeksi huollattaa? Tai onko se edes järkevää?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by Dualfun View PostIhan varmasti ketjussa on jotain sanomista tuolla 200tkm+ kohdalla, pätee toisaalta varmaan autoon kuin autoon. Ei se huono idea ole vaihtaa uuteen. Toki sitten voi miettiä menisikö samalla Vanos-pyörät uusiksi, kuten tehdas kannustaa tekemään. Kuuleman mukaan ei kuitenkaan mitenkään ihan pakollinen - maksaa kuitenkin aika ison siivun (700-1000€ lisää).
Ainakin ketjunkiristimen vaihtaisin samantien.
Nämä on varmaan niitä asioita mihin ei ole oikeaa ja väärää vastausta, jokaisella on omat mielipiteensä - tai ainakin joku oma preferenssi asiasta.
Onkohan kuinka kallis liikkeessä vaihdattaa tuo ketjunkiristin? (Ja tällä pystyy estämään huomattavasti kalliimman jakopäänvaihdon?(jos se siis hajoaisi))
Comment
-
-
Originally posted by Ninety View PostMitä tulee tuohon n43, niin se on kuitenkin parempi ostos kuin 2005-2008 ollut n46 motti?
Onkohan kuinka kallis liikkeessä vaihdattaa tuo ketjunkiristin? (Ja tällä pystyy estämään huomattavasti kalliimman jakopäänvaihdon?(jos se siis hajoaisi))
Ketjunkiristin ei ole mikään oikotie onneen, mutta jumittuneella vanhalla kiristimellä ei varmaan kannata ajella - millään koneella. Ei siinä välttämättä mitään vikaa ole mutta 50e sijoituksella en mieti itse näissä asioissa vaan vaihdan jokaiseen uuden. Omaani vaihdoin jo 50tkm kohdalla. Vaihtoon menee aikaa ehkä 15min, tai tunti jos tekee esteettisesti kauniisti ja ottaa pois edestä vesiletkun joka vähän tulee eteen. Siitä voinet hinnoitella..E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
Muut talouden vehkeet: E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
Originally posted by elukk4 View PostItse en voi kyllä suositella tuota n43 konetta. 123tkm kesti moottori. Hajosi ihan varoittamatta ajaessa. Jakopää oli uusittu n.6tkm sitten. Maahantuoja osallistuu 40% osuudella uuteen moottoriin. En tiedä sitten onko näitä enemmänkin paukkunut.
Comment
-
-
N43 moottorivika
Nyt on 113tkm ajettuun e92 320i:hin tullut moottorivikaa. Olen aiemmin huomannut raksutusta koneesta sekä NoX-anturin olevan rikki. Noin viikko sitten kesken moottoritieajon syttyi puolikkaan moottorin vikavalo autoon ja ajelin sitten motarilta pois. Liikennevaloissa auto ei pysynyt käynnissä ja täristi. Auto on tällä hetkellä Autokeskuksella tutkittavana ja laitankin tähän heidän tuloksensa. Autokeskuksesta ehdottelivat myös koko moottorin vaihtoa.
JOB: 2, MOOTTORIN VIKAVALO PALAA JA KÄYNTIHÄIRIÖ, TYHJÄKÄYNTI ALHAINEN, AJOITTAIN SAMMUILEE
VIANMÄÄRITYS
LÄSNÄ VIKAKOODIT DME OHJAINLAITTEELLA:
002A87 exhaust vanos mechansm
002A99 crankshaft -exhaust camshaft refernce
0030C1 engine oil pressure control, static
-havaittu myös että moottori pitää ylimääräistä mekaanista ääntä. Muualla aiemmin jo todettu NoX-tunnistimen vikakoodi, nyt muitakin oireita ajoittain läsnä.
2A99 / ekh.cams. reference on ainakin vikakoodina, tiedote ohessa
Paketti DIS VIAN MÄÄRITYS
VMLBTRE VIKAMUISTIN LUKEMINEN (BMW)
1300002 TOIMINTATARKASTUS, DIGITAAL1NE
1131505 NOKKA-AKSELIN (-IEN) OHJAUSAIKO
Ajoitukset kunnossa kun moottori sammutettuna (vikailmoitus pako ajoitussäätimestä läsnä kun auto käynnissä)
Suosittelemme pako nokka-akselin säätölaitteen (vanos pyörä) vaihtoa
jakoketjun ohjaimesta puuttuu muoviosia--->vähintään jakoketjusarja ohjaimineen on uusittava.
Moottorissa läsnä vikakoodi 0030C1 moottorin äljynpaineen säätö, staattinen. Oletuksena puuttuvat jakoketjuohjaimen palat ovat ajautuneet öljypumpun imusihtiin. Imusihdin vaihto sisältyy jakoketjun vaihdon työvaiheeseen. Öljynpaineen vajaus on saattanut jo aiheuttaa voiteluhäiriön/ vaurion moottoriin (ylimääräinen ääni)
--> vaihtoehdot: moottorin vaihto , tai purkaminen laajemmin/tarkistaminen , tai korjataan todettavissa olevat viat ja sen jälkeen todetaan toimiiko moottori mekaanisesti --> Voi vaatia lisätöitä jakoketjunvaihdon jälkeen. Korjausarvio on nyt laskettu viimeisen vaihtoehdon mukaisesti.
B POLTTOAINESUUTINTEN TESTI
testin mukaan suuttimet ok.
Moottoriöljyn joukossa on jostain syystä reilusti polttoainetta, suuttimet ei vuoda, käyntihäiriön aiheuttama?
MOOTTORIÖLJY JA SUODATIN ON UUSITTAVA
Seuraava vaihe autokeskuksella olisi:
JOB: 4, JAKOKETJUSARJAN UUSINTA (SIS. MOOTTORIN IMUSIHTI VAIHTO)
JA PAKO VANOS SÄÄTÖYÖRÄ VAIHTO
Uskon, että täältä saattaisi löytyä tietävämpää arviota ongelmista ja mitä kannattaisi tehdä?
Comment
-
-
Originally posted by OpopO View PostNyt on 113tkm ajettuun e92 320i:hin tullut moottorivikaa. Olen aiemmin huomannut raksutusta koneesta sekä NoX-anturin olevan rikki. Noin viikko sitten kesken moottoritieajon syttyi puolikkaan moottorin vikavalo autoon ja ajelin sitten motarilta pois. Liikennevaloissa auto ei pysynyt käynnissä ja täristi. Auto on tällä hetkellä Autokeskuksella tutkittavana ja laitankin tähän heidän tuloksensa. Autokeskuksesta ehdottelivat myös koko moottorin vaihtoa.
JOB: 2, MOOTTORIN VIKAVALO PALAA JA KÄYNTIHÄIRIÖ, TYHJÄKÄYNTI ALHAINEN, AJOITTAIN SAMMUILEE
VIANMÄÄRITYS
LÄSNÄ VIKAKOODIT DME OHJAINLAITTEELLA:
002A87 exhaust vanos mechansm
002A99 crankshaft -exhaust camshaft refernce
0030C1 engine oil pressure control, static
-havaittu myös että moottori pitää ylimääräistä mekaanista ääntä. Muualla aiemmin jo todettu NoX-tunnistimen vikakoodi, nyt muitakin oireita ajoittain läsnä.
2A99 / ekh.cams. reference on ainakin vikakoodina, tiedote ohessa
Paketti DIS VIAN MÄÄRITYS
VMLBTRE VIKAMUISTIN LUKEMINEN (BMW)
1300002 TOIMINTATARKASTUS, DIGITAAL1NE
1131505 NOKKA-AKSELIN (-IEN) OHJAUSAIKO
Ajoitukset kunnossa kun moottori sammutettuna (vikailmoitus pako ajoitussäätimestä läsnä kun auto käynnissä)
Suosittelemme pako nokka-akselin säätölaitteen (vanos pyörä) vaihtoa
jakoketjun ohjaimesta puuttuu muoviosia--->vähintään jakoketjusarja ohjaimineen on uusittava.
Moottorissa läsnä vikakoodi 0030C1 moottorin äljynpaineen säätö, staattinen. Oletuksena puuttuvat jakoketjuohjaimen palat ovat ajautuneet öljypumpun imusihtiin. Imusihdin vaihto sisältyy jakoketjun vaihdon työvaiheeseen. Öljynpaineen vajaus on saattanut jo aiheuttaa voiteluhäiriön/ vaurion moottoriin (ylimääräinen ääni)
--> vaihtoehdot: moottorin vaihto , tai purkaminen laajemmin/tarkistaminen , tai korjataan todettavissa olevat viat ja sen jälkeen todetaan toimiiko moottori mekaanisesti --> Voi vaatia lisätöitä jakoketjunvaihdon jälkeen. Korjausarvio on nyt laskettu viimeisen vaihtoehdon mukaisesti.
B POLTTOAINESUUTINTEN TESTI
testin mukaan suuttimet ok.
Moottoriöljyn joukossa on jostain syystä reilusti polttoainetta, suuttimet ei vuoda, käyntihäiriön aiheuttama?
MOOTTORIÖLJY JA SUODATIN ON UUSITTAVA
Seuraava vaihe autokeskuksella olisi:
JOB: 4, JAKOKETJUSARJAN UUSINTA (SIS. MOOTTORIN IMUSIHTI VAIHTO)
JA PAKO VANOS SÄÄTÖYÖRÄ VAIHTO
Uskon, että täältä saattaisi löytyä tietävämpää arviota ongelmista ja mitä kannattaisi tehdä?
Ihan perus settii näissä
Vaihtomoottoria sinne turha on pistää,jakopään siihenkin saa pistää uusiksi.
Mitä kustannusarvio oli? 2500€?Last edited by arben; 23-03-2017, 11:10.
Comment
-
-
Originally posted by OpopO View PostNyt on 113tkm ajettuun e92 320i:hin tullut moottorivikaa. Olen aiemmin huomannut raksutusta koneesta sekä NoX-anturin olevan rikki. Noin viikko sitten kesken moottoritieajon syttyi puolikkaan moottorin vikavalo autoon ja ajelin sitten motarilta pois. Liikennevaloissa auto ei pysynyt käynnissä ja täristi. Auto on tällä hetkellä Autokeskuksella tutkittavana ja laitankin tähän heidän tuloksensa. Autokeskuksesta ehdottelivat myös koko moottorin vaihtoa.
JOB: 2, MOOTTORIN VIKAVALO PALAA JA KÄYNTIHÄIRIÖ, TYHJÄKÄYNTI ALHAINEN, AJOITTAIN SAMMUILEE
VIANMÄÄRITYS
LÄSNÄ VIKAKOODIT DME OHJAINLAITTEELLA:
002A87 exhaust vanos mechansm
002A99 crankshaft -exhaust camshaft refernce
0030C1 engine oil pressure control, static
-havaittu myös että moottori pitää ylimääräistä mekaanista ääntä. Muualla aiemmin jo todettu NoX-tunnistimen vikakoodi, nyt muitakin oireita ajoittain läsnä.
2A99 / ekh.cams. reference on ainakin vikakoodina, tiedote ohessa
Paketti DIS VIAN MÄÄRITYS
VMLBTRE VIKAMUISTIN LUKEMINEN (BMW)
1300002 TOIMINTATARKASTUS, DIGITAAL1NE
1131505 NOKKA-AKSELIN (-IEN) OHJAUSAIKO
Ajoitukset kunnossa kun moottori sammutettuna (vikailmoitus pako ajoitussäätimestä läsnä kun auto käynnissä)
Suosittelemme pako nokka-akselin säätölaitteen (vanos pyörä) vaihtoa
jakoketjun ohjaimesta puuttuu muoviosia--->vähintään jakoketjusarja ohjaimineen on uusittava.
Moottorissa läsnä vikakoodi 0030C1 moottorin äljynpaineen säätö, staattinen. Oletuksena puuttuvat jakoketjuohjaimen palat ovat ajautuneet öljypumpun imusihtiin. Imusihdin vaihto sisältyy jakoketjun vaihdon työvaiheeseen. Öljynpaineen vajaus on saattanut jo aiheuttaa voiteluhäiriön/ vaurion moottoriin (ylimääräinen ääni)
--> vaihtoehdot: moottorin vaihto , tai purkaminen laajemmin/tarkistaminen , tai korjataan todettavissa olevat viat ja sen jälkeen todetaan toimiiko moottori mekaanisesti --> Voi vaatia lisätöitä jakoketjunvaihdon jälkeen. Korjausarvio on nyt laskettu viimeisen vaihtoehdon mukaisesti.
B POLTTOAINESUUTINTEN TESTI
testin mukaan suuttimet ok.
Moottoriöljyn joukossa on jostain syystä reilusti polttoainetta, suuttimet ei vuoda, käyntihäiriön aiheuttama?
MOOTTORIÖLJY JA SUODATIN ON UUSITTAVA
Seuraava vaihe autokeskuksella olisi:
JOB: 4, JAKOKETJUSARJAN UUSINTA (SIS. MOOTTORIN IMUSIHTI VAIHTO)
JA PAKO VANOS SÄÄTÖYÖRÄ VAIHTO
Uskon, että täältä saattaisi löytyä tietävämpää arviota ongelmista ja mitä kannattaisi tehdä?Bmw e91 lci -09
Comment
-
-
Originally posted by OpopO View PostNyt on 113tkm ajettuun e92 320i:hin tullut moottorivikaa. Olen aiemmin huomannut raksutusta koneesta sekä NoX-anturin olevan rikki. Noin viikko sitten kesken moottoritieajon syttyi puolikkaan moottorin vikavalo autoon ja ajelin sitten motarilta pois. Liikennevaloissa auto ei pysynyt käynnissä ja täristi. Auto on tällä hetkellä Autokeskuksella tutkittavana ja laitankin tähän heidän tuloksensa. Autokeskuksesta ehdottelivat myös koko moottorin vaihtoa.
JOB: 2, MOOTTORIN VIKAVALO PALAA JA KÄYNTIHÄIRIÖ, TYHJÄKÄYNTI ALHAINEN, AJOITTAIN SAMMUILEE
VIANMÄÄRITYS
LÄSNÄ VIKAKOODIT DME OHJAINLAITTEELLA:
002A87 exhaust vanos mechansm
002A99 crankshaft -exhaust camshaft refernce
0030C1 engine oil pressure control, static
-havaittu myös että moottori pitää ylimääräistä mekaanista ääntä. Muualla aiemmin jo todettu NoX-tunnistimen vikakoodi, nyt muitakin oireita ajoittain läsnä.
2A99 / ekh.cams. reference on ainakin vikakoodina, tiedote ohessa
Paketti DIS VIAN MÄÄRITYS
VMLBTRE VIKAMUISTIN LUKEMINEN (BMW)
1300002 TOIMINTATARKASTUS, DIGITAAL1NE
1131505 NOKKA-AKSELIN (-IEN) OHJAUSAIKO
Ajoitukset kunnossa kun moottori sammutettuna (vikailmoitus pako ajoitussäätimestä läsnä kun auto käynnissä)
Suosittelemme pako nokka-akselin säätölaitteen (vanos pyörä) vaihtoa
jakoketjun ohjaimesta puuttuu muoviosia--->vähintään jakoketjusarja ohjaimineen on uusittava.
Moottorissa läsnä vikakoodi 0030C1 moottorin äljynpaineen säätö, staattinen. Oletuksena puuttuvat jakoketjuohjaimen palat ovat ajautuneet öljypumpun imusihtiin. Imusihdin vaihto sisältyy jakoketjun vaihdon työvaiheeseen. Öljynpaineen vajaus on saattanut jo aiheuttaa voiteluhäiriön/ vaurion moottoriin (ylimääräinen ääni)
--> vaihtoehdot: moottorin vaihto , tai purkaminen laajemmin/tarkistaminen , tai korjataan todettavissa olevat viat ja sen jälkeen todetaan toimiiko moottori mekaanisesti --> Voi vaatia lisätöitä jakoketjunvaihdon jälkeen. Korjausarvio on nyt laskettu viimeisen vaihtoehdon mukaisesti.
B POLTTOAINESUUTINTEN TESTI
testin mukaan suuttimet ok.
Moottoriöljyn joukossa on jostain syystä reilusti polttoainetta, suuttimet ei vuoda, käyntihäiriön aiheuttama?
MOOTTORIÖLJY JA SUODATIN ON UUSITTAVA
Seuraava vaihe autokeskuksella olisi:
JOB: 4, JAKOKETJUSARJAN UUSINTA (SIS. MOOTTORIN IMUSIHTI VAIHTO)
JA PAKO VANOS SÄÄTÖYÖRÄ VAIHTO
Uskon, että täältä saattaisi löytyä tietävämpää arviota ongelmista ja mitä kannattaisi tehdä?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Comment