Tänään mullakin nytkähti tossa 1500 kierroksen kohdalla tasaisella vauhdilla noin reilun kilometrin päässä lähtöpaikasta (toki Eberillä lämmitys oli ennen lähtöä).
Announcement
Collapse
No announcement yet.
N43 moottorin tyyppiviat ja kokemukset - 316i/318i/320i /LCI
Collapse
X
-
E93 335i Aarre, Montego blue
E90 318i talvipulkka
Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.
-
-
Miten tämän N43 sylinterien numerointi menee suhteessa siihen miten Inpassa tai Carlyssä numerot esitetään? Muistelisin, että joissain Inpan menuissa on kuusisylinteriä esitettynä, mutta nistä vain neljä on ohjelmassa käytössä, muttei suinkaan numerot 1-4. Jos Carly herjaa 4-sylinteristä, niin onko se rivin viimeinen (kun katsoo auton edestäpäin konehuonetta)? Ts. se, joka on lähinnä ohjaamoa.E93 335i Aarre, Montego blue
E90 318i talvipulkka
Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.
Comment
-
-
Originally posted by Silmaauki View PostMiten tämän N43 sylinterien numerointi menee suhteessa siihen miten Inpassa tai Carlyssä numerot esitetään? Muistelisin, että joissain Inpan menuissa on kuusisylinteriä esitettynä, mutta nistä vain neljä on ohjelmassa käytössä, muttei suinkaan numerot 1-4. Jos Carly herjaa 4-sylinteristä, niin onko se rivin viimeinen (kun katsoo auton edestäpäin konehuonetta)? Ts. se, joka on lähinnä ohjaamoa.
Lähestulkoon aina numerot on keulapäästä alkaen.
Joitakin vääränmerkkisiä on joissa näin ei ole.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostOn
Lähestulkoon aina numerot on keulapäästä alkaen.
Joitakin vääränmerkkisiä on joissa näin ei ole.E93 335i Aarre, Montego blue
E90 318i talvipulkka
Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.
Comment
-
-
Originally posted by Silmaauki View PostMutta onko myös Carlyn ja Inpan numerointi yhteneväinen tämän fyysisen järjestyksen kanssa?
Edit. Yleisesti ottaen sylinterit lasketaan vauhtipyörää/vaihdelaatikkoa kohti, poislukien juurikin jotkut yllämaitut vääränmerkkiset.Last edited by alpine3; 04-01-2021, 22:45.BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey
Comment
-
-
E93 335i Aarre, Montego blue
E90 318i talvipulkka
Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.
Comment
-
-
Originally posted by Silmaauki View Post
Edit. Onko tietoa koskeeko tuo yllä kuvaamasi bugi myös vikakoodeissa ilmi tulevia sylinterinumeroita vai ainoastaan livedatassa?Last edited by alpine3; 04-01-2021, 23:03.BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey
Comment
-
-
Ei kenelläkään olisi ideaa mistä lähtisi tutkimaan N43:n kohdalla semmoista ongelmaa, että auton ollessa liikkeessä vaihde päällä kytkintä painaessa auto tahtoo sammua jos moottori on lämmin? Auto näyttää ajotietokoneen ruudussa nopeasti start/stopin symbolia ja sitten käynnistää automaattisesti itse itsensä uudelleen.
Olin huomaavinani, että tämä tapahtuu tyypillisesti moottorin lämmettyä ja vaikkapa liikennevaloihin tai risteykseen tullessa ja vaihtaa vaihteita hieman liian hitaasti. Sen saa myös toistettua vaikkapa ajamalla motarilla tasaista nopeutta ja painamalla kytkimen pohjaan. Tuolloin kierrokset laskevat ensin noin tyhjäkäynnille tai hieman liian alas (about 600-700 rpm) ja sitten sammuttaa koko auton käynnistyäkseen taas salamannopeasti. Vaikka tuossa välähtää start/stop merkki, niin sen päälläololla ei tunnu olevan vaikutusta asiaan.
Katsoin Carlyllä vikakoodit ja sieltä näkyi vuodesta toiseen ollut Nox-anturin herja ja hieman yllättäen MAF (anturi vaihdettiin about pari vuotta sitten epätasaisen tyhjäkäynnin takia).E88 & F56 electric
Comment
-
-
Originally posted by fransesco View PostEi kenelläkään olisi ideaa mistä lähtisi tutkimaan N43:n kohdalla semmoista ongelmaa, että auton ollessa liikkeessä vaihde päällä kytkintä painaessa auto tahtoo sammua jos moottori on lämmin? Auto näyttää ajotietokoneen ruudussa nopeasti start/stopin symbolia ja sitten käynnistää automaattisesti itse itsensä uudelleen.
Olin huomaavinani, että tämä tapahtuu tyypillisesti moottorin lämmettyä ja vaikkapa liikennevaloihin tai risteykseen tullessa ja vaihtaa vaihteita hieman liian hitaasti. Sen saa myös toistettua vaikkapa ajamalla motarilla tasaista nopeutta ja painamalla kytkimen pohjaan. Tuolloin kierrokset laskevat ensin noin tyhjäkäynnille tai hieman liian alas (about 600-700 rpm) ja sitten sammuttaa koko auton käynnistyäkseen taas salamannopeasti. Vaikka tuossa välähtää start/stop merkki, niin sen päälläololla ei tunnu olevan vaikutusta asiaan.
Katsoin Carlyllä vikakoodit ja sieltä näkyi vuodesta toiseen ollut Nox-anturin herja ja hieman yllättäen MAF (anturi vaihdettiin about pari vuotta sitten epätasaisen tyhjäkäynnin takia).
Olisko jossain ilman putsarin putkessa reikä tms? Auttasko maffin puhdistus?
Comment
-
-
Originally posted by R1kuhh View PostMites näissä on pikkuvikanen puola ilmenny? Iskeekö samantien vikakoodia puolasta vai voiko viallinen puola tai tulppa olla antamatta vikakoodia?E93 335i Aarre, Montego blue
E90 318i talvipulkka
Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.
Comment
-
-
Originally posted by R1kuhh View PostOlisko jossain ilman putsarin putkessa reikä tms? Auttasko maffin puhdistus?E88 & F56 electric
Comment
-
-
Originally posted by fransesco View PostKiitos vinkistä. Katsoin tuon ilmanputsarin läpi ja vähän ihmettelin maffia käsissäni. Mitään silmällä havaittavaa en löytänyt. Tämän jälkeen auto ei enää tunnu sammuttavan itseään. Lämpimänä kierrokset joskus (ei aina, en keksi tähän mitään logiikkaa) käyvät poikkeuksellisen alhaalla esim liikennevaloihin pysähtyessä, mutta auto ikäänkuin ehtii reagoimaan siihen nyt paremmin ja välttää sammumisen. Jos tämä pysyy tämän tasoisena, se saa luvan kelvata. Myöskään maffin vikakoodia ei ole tuon operaation jälkeen tullut, vielä.
Comment
-
-
Originally posted by fransesco View PostKiitos vinkistä. Katsoin tuon ilmanputsarin läpi ja vähän ihmettelin maffia käsissäni. Mitään silmällä havaittavaa en löytänyt. Tämän jälkeen auto ei enää tunnu sammuttavan itseään. Lämpimänä kierrokset joskus (ei aina, en keksi tähän mitään logiikkaa) käyvät poikkeuksellisen alhaalla esim liikennevaloihin pysähtyessä, mutta auto ikäänkuin ehtii reagoimaan siihen nyt paremmin ja välttää sammumisen. Jos tämä pysyy tämän tasoisena, se saa luvan kelvata. Myöskään maffin vikakoodia ei ole tuon operaation jälkeen tullut, vielä.ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Comment
-
-
N43 sytytyskatkot
Kellään tietoa mistä voi johtua kun tunkee sytytyskatkoja 2 sylinteriin? On vaihdettu uusia puolia ja tulppia, suuttimia ristiin. Kansikin ollut jo irrallaan. Vaan vika pysyy. Kylmänä enemmäkseen rupeaa käymään kolmella. Lämpimänä vika tulee harvoin esille. Ehkä reilussa kiihdytyksessä.
Pikkasen rupee jo närästämään.
Comment
-
Comment