DPF:n poisto / E9x Diesel viritys

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tower
    replied
    Anteeksi jos väärä viestiketju mutta paljonko vakio/ohjelmoitu 325d lci ja 330d lci menee 80-120kmh välin 3.vaihteella?

    Leave a comment:


  • tuikku
    replied
    .
    Juu, melkolailla juurikin noin.
    Sehän on fakta, että kun polttoainetta moottorissa palaa, syntyy palamisjätteitäkin, muunmuassa sitä nokea, jota sitten tietyissä sykleissä pyritään vähentämään. Kun sitten järjestelmä katsoo tarpeelliseksi vähentää hitupöntöstä noen määrää, niin se suorittaa puhdistuspolton. Puhdistuspolton jälkeen, riippuen sen "onnistumisasteesta", jää hitupönikkään edelleenkin palamisjätteitä, tuhkaa, joka sitten laskennallisesti hiljalleen "täyttää" suodattimen vaihtokuntoon. Tämä, tuhkalaskuri ei "usko" paineanturin tietoa, vaan pysyy mielipiteessään, että pönttö on vaihtokunnossa.

    Puhdistuspoltto tulee kahta "reittiä".

    Ensiksikin, se tärkeämpi. Elikkä käyttöjärjestelmässä on laskureita, jotka laskevat hiukkaspöntön nokikuormaa vaikkapa käytetyn polttoainemäärä suhteessa ja kylmäkäynnistykset vaikuttaa, samoin moottorin käyntilämpötila, ym, ym ...
    Tärkeää tässä on nyt oikeastaan vaan ymmärtää se, että "normitilanteessa" hiukkassuodattimen puhdistuspoltto käynnistyy, kun jokin laskureista täyttyy ja antaa käskyn poltolle.

    Toinen reitti on se paineanturin antama, virtausvastukseen perustuva tieto.
    Se, paineanturi siis, on vaan "varalta" tässä mukana.
    Paineanturia tarvitaan vaan "pelastamaan tilanne", kun syystä tai toisesta johtuen hiukkassuodatin onkin alkanut täyttymään oletettua (laskuritietoa) nopeammin.
    Siis, jos poltto käynnistyy paineanturitiedon perusteella, on järjestelmässä jo tapahtunut jotain huolestuttavaa ja jokatapauksessa polttosykli on lyhentynyt.

    Ihan hyvän "perstuntuman" suodattimen kunnosta saa seuraamalla polttosykliä.
    Noin tuhannen välein olisi erinomainen ja viidessä sadassa jo hiukan huolestuisin.
    Vaikkapa näin.

    Leave a comment:


  • VolvoTDi
    replied
    Originally posted by Supra^ View Post
    Nuo noki- ja tuhkalaskurit on täysin teoreettisia, ei siellä minkäänlaista mittalaitetta niille ole. Vastapaineista näkee luotettavasti miten "tukossa" on.

    Regenerointi 588km välein kuulostaa kaikin puolin terveeltä.
    Väärin, mittalaitteena on vastapaineanturi (yksiputki-järjestelmässä) tai paine-eroanturi (kaksiputki-järjestelmässä). Tuo anturin mittauksen perusteella todetaan olemassaoleva nokimäärä suodattimessa. Nokimäärä ei siis ole laskurin tuotos. Testerin näyttämä tuhkan määrä taas on täysin laskennallinen suure perustuen ajettuihin kilometreihin, kulutetun polttoaineen määrän, jne jne. Kummatkin arvot pystyy nollaamaan, mutta yhden ajolenkin jälkeen nokiarvo on pystytty todentamaan uudestaan, mutta tuhka-arvo pysyy nollassa kunnes ajo-ja polttosyklit taas ovat normalisoituneet ja laskenta alkaa alusta. Ei pöntössä tietenkään ole vaakaa, millä mitataan kuinka monta grammaa nokea pöntössä on, mutta ohjelmassa on taulukot, josta käydään tarkistamassa noen määrä suhteessa paine-eroon tai vastapaineeseen. Näin karkeasti.

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by eemi View Post
    Tutkin dpf:n kuntoa sigun 320d:stä carlylla, keskimääränen regenerointi väli oli 588km, tuhkaa 49,82g ja regeneroinnin jälkeen nokea 1,36g. Ennen regenerointia nokea oli n. 12g.

    Kertokaa viisaammat et onko vielä normaalit arvot vai alkaako dpf olemaan jo tukossa? Autolla on ajettu nyt 201tkm.

    Siirtäkää jos meni väärään topickiin.
    Nuo noki- ja tuhkalaskurit on täysin teoreettisia, ei siellä minkäänlaista mittalaitetta niille ole. Vastapaineista näkee luotettavasti miten "tukossa" on.

    Regenerointi 588km välein kuulostaa kaikin puolin terveeltä.

    Leave a comment:


  • eemi
    replied
    Tutkin dpf:n kuntoa sigun 320d:stä carlylla, keskimääränen regenerointi väli oli 588km, tuhkaa 49,82g ja regeneroinnin jälkeen nokea 1,36g. Ennen regenerointia nokea oli n. 12g.

    Kertokaa viisaammat et onko vielä normaalit arvot vai alkaako dpf olemaan jo tukossa? Autolla on ajettu nyt 201tkm.

    Siirtäkää jos meni väärään topickiin.

    Leave a comment:


  • joko
    replied
    Minusta tuo kolmonen on mukavempi ajaa manuaalina vaikka automaatin suosija olen muuten. Tulee aiva sporttinen olo kun tuolla lähtee liikenteeseen. Vitonen sitten mielummin automaatilla.

    Leave a comment:


  • akzuh
    replied
    Originally posted by Turobimmer View Post
    Mikäs näistä e9x 330d:stä olisi se " järkevin ja turvallisin " ostos?? Vm 06-08 olisi suunnilleen tulossa ja takavetoisena.. Mutta mietityttää että manuaalina vai automaattina??? Vakioksi auto ei ole varmasti jäämässä (niinkuin ei yksikään harrastevehje tähän mennessä) ajatuksissa ollut 231hp versio, vai olisiko joku muu??

    Mutta kestääkö kumpi laatikko paremmin? Ehkä mielummin ottaisin manuaalin, mutta jos se ei oikein kestä muuta kuin hissuttelua tai sitten korkeiden kierrosten vinguttelua niin sitten en tiedä?? Eli kumman mää nyt ostaaaaaann!?!?!?!?!
    Automaatti ainut oikea.

    Leave a comment:


  • hatemi
    replied
    Jos noin 700nm piisaa niin sitten manuaali. Jos ei, niin automaatti. Manuaalissa ei ole oikeastaan oikotietä onneen kytkimen osalta. SRE+kova vauhtis+sintteri kestää noin 800nm dieselissä. Sitten mennäänkin jo tuplalevyllisiin kytkimiin ja ajettavuus voi olla hiukan jo kulmikasta. Omaan E46 olen suunnitellut Sachsin RSC200 kytkintä massalevyllä. Siinä luvataan 1100nm kesto ja massalevyjen kanssa tuon luulisi olevan vielä etäisesti käytettävä. Toki vauhtipyörästä tulee väkisin aika kevyt tuon kanssa eli laatikosta kuuluu sitten kauhea meteli.

    Leave a comment:


  • Turobimmer
    replied
    Mikäs näistä e9x 330d:stä olisi se " järkevin ja turvallisin " ostos?? Vm 06-08 olisi suunnilleen tulossa ja takavetoisena.. Mutta mietityttää että manuaalina vai automaattina??? Vakioksi auto ei ole varmasti jäämässä (niinkuin ei yksikään harrastevehje tähän mennessä) ajatuksissa ollut 231hp versio, vai olisiko joku muu??

    Mutta kestääkö kumpi laatikko paremmin? Ehkä mielummin ottaisin manuaalin, mutta jos se ei oikein kestä muuta kuin hissuttelua tai sitten korkeiden kierrosten vinguttelua niin sitten en tiedä?? Eli kumman mää nyt ostaaaaaann!?!?!?!?!

    Leave a comment:


  • paapaa
    replied
    ..

    kiitos infosta selvisikin että clutchshopin edullinen
    hinta oli alviton :/ nyt onkin sama hinta kuin sachsilta suoraan
    tai tuolta kakssoismassavauhtipyörä..missä olisi 6 lapainen
    jolle luvataa 650nm kestoa ja myyjäkaupan puolueeton
    kommentointi


    this NRC kit is a complett new development of our company it´s street comfort kit, no sachs Race kit when Pedal pressure is terrible




    you can also get NRC race kit 800NM, but costs more and the pedal pressure is terrible too
    ——
    if you use a dualmassflywheel, you don´t need springs in the disc (the springs are inside the dualmassflywheel)

    our NRC kits are high quality parts, all parts are manufactured in Europe, No US or China shit
    —-
    organic and kevlar are just for 600NM, higher torque we tested but it doesn't work well. if you use our NRC street comfort 6paddle kit (650-700NM), it will be no problem for daily driving
    —-
    6paddle is much smooth to drive and heat is less because of bigger friction area
    —-
    dual mass flywheel is just orig. one there is no stronger version at all
    ——
    we have different clutch systems upto 900NM+

    first question, do you want comfort and silence in your car? you have to use a dualmassflywheel + our clutch kit is okay upto 800NM torque, dual massflywheel i don´t know how long it will do its work.

    single mass version we can go tho 900NM+ but you will have vibrations and also loud ratteling noises from the gearbox

    Leave a comment:


  • arska86
    replied
    700-750nm tuntuu showroomien perusteella olevan aika yleinen lukema autoissa, joissa on vakiokytkin, joten oletin, että se sen nielee vielä.

    Ajattelin, jos on pakkomielle 800-900nm vääntölukemiin, niin silloin vääntö jää aika alhaiseksi. Se 700nm pitäisi saada pysymään kyllä sinne 4000rpm asti.


    Originally posted by paapaa View Post
    Kiitos infosta

    Alakierroksia on rajoitettu. Kait peliin saa vääntöä +/~700 muuhunkin kohtaan kuin alakierroksille=silloin OEM levy välttämättä kestä kauaa
    eikä vuoden välein innosta kytkinremppaa tehdä :think

    Varmastikkin uusi vakiokytkin kestänee jonkin aikaa +600nm. Outoa kyllä CCC-Motorsport=kaksoismassavauhtipyora.com :
    "organic and kevlar are just for 600NM, higher torque we tested but it doesn't work well. if you use our NRC street comfort 6paddle kit (650-700NM), it will be no problem for daily driving."
    Ja tuo 6lapainen taas sintteri :/

    Ja jokin mättää yhtälössä:jos OEM massakytkin kestänee +600nm,
    Sachs Performance Clutch Disc 881864 999532 "differences to OE: higher transmittable torque" mukamas Clutchstop.co.uk mukaan mutta väännöksi rated 540nm
    Clutchstop is a UK based web shop specialising in Clutch kits, Brake Pads, Brake Discs, Brake hoses and Quaife Limited slip Differentials.


    "Syökö" 6-lapainen sintteri VP:n nopeammin kuin massalevy? eli muuta
    "haittaa" vs massalevy. Se että enemmän on-off ja jäykempi ei sinällään tässä kohtaa haittaa. Näkeekö jostain esim kaksoismassavauhtipyora.com seteistä onko 6-lapainen sintteri jousitettu?

    Leave a comment:


  • paapaa
    replied
    ..

    Originally posted by arska86 View Post
    Itsellä on kokemusta lähinnä vastaavalla koneella olevista automaateista. Ainoa kokemus manuaalista, että vauhtipyörä alkaa jyristämään alakierroksilla todella helposti. Itse varmaankin laittaisin uuden vakiokytkimen tai jonkun järeämmän asetelman massalevyllä ja rajaisin alaväännöt niin, että kytkin pitää. Nopea kiihdytys tapahtuu joka tapauksessa yläkierroksilla, joten turha rikkoa voimansiirtoa alakierroksilla olevalla vääntöpiikillä ellei välttämättä halua. Kuitenkin "vain" 400hp auto ja sintterikytkin...

    Turbotohtori ja Proturbo tekee molemmat vakiosta hyvän tuohon teholuokkaan.

    Itsellä oli edellisessä autossa wagnerin välijäähy ja nykyisessä tuo ebayn ”mtec”. Jäähdytystehossa ja istuvuudessa en ole huomannut keskinäisiä eroja. Molemmat huomattava parannus jäähdytystehoon verrattuna vakioon, jonka tärkein tehtävä muutaman vuoden liat päällä on yhdistää vasen ja oikea ahtoputki.

    M550D:n pumpun kun laittaa, niin tietää ainakin, että pumppu ei ole pullonkaula niin kauan, kun ahtimena on vakion kuoriin tehty VNT. Ebaysta kannattaa kytätä noita polttoainepumppuja. Välillä näkyy sopivasti vähän ajettuja purkuosia ja uutta taitaa maailmalta saada n. 1000€ hintaluokassa.
    Kiitos infosta

    Alakierroksia on rajoitettu. Kait peliin saa vääntöä +/~700 muuhunkin kohtaan kuin alakierroksille=silloin OEM levy välttämättä kestä kauaa
    eikä vuoden välein innosta kytkinremppaa tehdä :think

    Varmastikkin uusi vakiokytkin kestänee jonkin aikaa +600nm. Outoa kyllä CCC-Motorsport=kaksoismassavauhtipyora.com :
    "organic and kevlar are just for 600NM, higher torque we tested but it doesn't work well. if you use our NRC street comfort 6paddle kit (650-700NM), it will be no problem for daily driving."
    Ja tuo 6lapainen taas sintteri :/

    Ja jokin mättää yhtälössä:jos OEM massakytkin kestänee +600nm,
    Sachs Performance Clutch Disc 881864 999532 "differences to OE: higher transmittable torque" mukamas Clutchstop.co.uk mukaan mutta väännöksi rated 540nm
    Clutchstop is a UK based web shop specialising in Clutch kits, Brake Pads, Brake Discs, Brake hoses and Quaife Limited slip Differentials.


    "Syökö" 6-lapainen sintteri VP:n nopeammin kuin massalevy? eli muuta
    "haittaa" vs massalevy. Se että enemmän on-off ja jäykempi ei sinällään tässä kohtaa haittaa. Näkeekö jostain esim kaksoismassavauhtipyora.com seteistä onko 6-lapainen sintteri jousitettu?

    Leave a comment:


  • arska86
    replied
    Originally posted by paapaa View Post
    330XD 2009 manuaali 245/520

    isot kiitokset tuikulle ja makkikselle dpf poisto & ohjelmoinnista,
    kaikinpuolin laatutyötä ja suosittelen vakiokytkin oli jo lopussa kohdassa kun takana jo 285 tkm ja luisti jo vakiotehoillakin saatikka uusilla..

    seuraavaksi (näillä näkymin) Sachs 6-lapainen sintteri levy +780nm lupaavat, tälle Sachs painelevy, uusi OEM VP, uusi OEM release bearing..
    sitten kait Wagner intercooler "Mtech" tms kopio, turbo & bensapumppu päivitystä..550D pumppu riittänee mutta hinta turbo täysi kysymys, tavoite n.400 / max 800 samoin suutinpuoli..joutuneeko x35D:n käyttämään.

    outoa että UK:sta 4 lapainen Sachs + paineasetelma yht.560 €

    Clutchstop is a UK based web shop specialising in Clutch kits, Brake Pads, Brake Discs, Brake hoses and Quaife Limited slip Differentials.


    Clutchstop is a UK based web shop specialising in Clutch kits, Brake Pads, Brake Discs, Brake hoses and Quaife Limited slip Differentials.


    vs


    6 lapaisella sama? setti yht.800 €

    Clutch kit reinforced BMW 3 E46 325i 325xi 328i 330i 330xi BMW 3 E90 E91 E92 E93 323i 325i 325i xDrive 325xi 328i 330i 330xi 330i xDrive 335i 335xi 335i xDrive BMW 3 F30 F80 F31 F34 316i 318i 320i 320i xDrive 328i 330i 335i 335i xDrive 340i 340i xDrive Sinter fast road kit 10Pad 700NM 800NM NRC Sachs Performance 001243.999533-10 001243999533 001243 999533 883082 001243 881864 999533


    ja OEM / LUK VP maksaa ebayssa / muuallakin suolaiset 750€



    ei taida halvemmalla juur päästä :think 6 lapainen varmaan miellyttävämpi normi ajossa kuin 4 mutta hintaero 240€
    Itsellä on kokemusta lähinnä vastaavalla koneella olevista automaateista. Ainoa kokemus manuaalista, että vauhtipyörä alkaa jyristämään alakierroksilla todella helposti. Itse varmaankin laittaisin uuden vakiokytkimen tai jonkun järeämmän asetelman massalevyllä ja rajaisin alaväännöt niin, että kytkin pitää. Nopea kiihdytys tapahtuu joka tapauksessa yläkierroksilla, joten turha rikkoa voimansiirtoa alakierroksilla olevalla vääntöpiikillä ellei välttämättä halua. Kuitenkin "vain" 400hp auto ja sintterikytkin...

    Turbotohtori ja Proturbo tekee molemmat vakiosta hyvän tuohon teholuokkaan.

    Itsellä oli edellisessä autossa wagnerin välijäähy ja nykyisessä tuo ebayn ”mtec”. Jäähdytystehossa ja istuvuudessa en ole huomannut keskinäisiä eroja. Molemmat huomattava parannus jäähdytystehoon verrattuna vakioon, jonka tärkein tehtävä muutaman vuoden liat päällä on yhdistää vasen ja oikea ahtoputki.

    M550D:n pumpun kun laittaa, niin tietää ainakin, että pumppu ei ole pullonkaula niin kauan, kun ahtimena on vakion kuoriin tehty VNT. Ebaysta kannattaa kytätä noita polttoainepumppuja. Välillä näkyy sopivasti vähän ajettuja purkuosia ja uutta taitaa maailmalta saada n. 1000€ hintaluokassa.
    Last edited by arska86; 19-10-2017, 22:18.

    Leave a comment:


  • paapaa
    replied
    kiitoksia..

    330XD 2009 manuaali 245/520

    isot kiitokset tuikulle ja makkikselle dpf poisto & ohjelmoinnista,
    kaikinpuolin laatutyötä ja suosittelen vakiokytkin oli jo lopussa kohdassa kun takana jo 285 tkm ja luisti jo vakiotehoillakin saatikka uusilla..

    seuraavaksi (näillä näkymin) Sachs 6-lapainen sintteri levy +780nm lupaavat, tälle Sachs painelevy, uusi OEM VP, uusi OEM release bearing..
    sitten kait Wagner intercooler "Mtech" tms kopio, turbo & bensapumppu päivitystä..550D pumppu riittänee mutta hinta turbo täysi kysymys, tavoite n.400 / max 800 samoin suutinpuoli..joutuneeko x35D:n käyttämään.

    outoa että UK:sta 4 lapainen Sachs + paineasetelma yht.560 €

    Clutchstop is a UK based web shop specialising in Clutch kits, Brake Pads, Brake Discs, Brake hoses and Quaife Limited slip Differentials.


    Clutchstop is a UK based web shop specialising in Clutch kits, Brake Pads, Brake Discs, Brake hoses and Quaife Limited slip Differentials.


    vs


    6 lapaisella sama? setti yht.800 €

    Clutch kit reinforced BMW 3 E46 325i 325xi 328i 330i 330xi BMW 3 E90 E91 E92 E93 323i 325i 325i xDrive 325xi 328i 330i 330xi 330i xDrive 335i 335xi 335i xDrive BMW 3 F30 F80 F31 F34 316i 318i 320i 320i xDrive 328i 330i 335i 335i xDrive 340i 340i xDrive Sinter fast road kit 10Pad 700NM 800NM NRC Sachs Performance 001243.999533-10 001243999533 001243 999533 883082 001243 881864 999533


    ja OEM / LUK VP maksaa ebayssa / muuallakin suolaiset 750€



    ei taida halvemmalla juur päästä :think 6 lapainen varmaan miellyttävämpi normi ajossa kuin 4 mutta hintaero 240€

    Leave a comment:


  • Jacques
    replied
    Harvoin sitä näin positiivisilla fiiliksillä on vikaantumisen jälkeen.
    Logataan eka, säädetään softaa tarvittaessa ja sitten voisi miettiä syksyn kolmatta penkityssessiota.

    Leave a comment:

Working...
X