Kovasti tekisi mieli saada lisää tehoa tuohon omaan 330dA talven aikana.
Autossa on jo ohjelma, joka tosin suht mieto, joten jo senkin päivittäminen varmasti muuttaisi asiaa, mutta jos nyt lähdettäisiin viemään asiaa hieman pidemmälle.
Sanotaan vaikka jonkinlaiseksi toiveeksi/tavoitteeksi ~350hv/~650nm
Ilmeisesti olisi saavutettavissa seuraavilla muutoksilla
335/535d suuttimet.
Vakio ahdin muokattuna.
Isompi välijäähdytin esim. wagner (löytyy jo)
Moottorinohjauksen ohjelmointi.
Olisiko tehotavoitteeni mahdollista saavuttaa kyseisillä muutoksilla, vai jääkö jotain puuttumaan? Tietotekninen taito kun puuttuu itseltä, mutta osia osaan sujuvasti ostaa ja asennuksesta maksaa jollekin.
DPF:n poisto / E9x Diesel viritys
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Laitetaanpas raporttia, romuun(karvalakki 335d) päivitetty proturbon stage 2 isompi turbo ja Makeclickin softaa vastaavasti.
KTA Motorsin penkistä uudet lukemat.
Renkailta: 365hv ja 718nm
Moottoriteho: 453hv ja 891nm
Lappu: https://www.dropbox.com/s/au8t9xmz9i...09.17.png?dl=0
Ennen turbomodia kävin elokuussa hakemassa samasta penkistä vertailuarvot.
Renkailta: 318hv ja 681nm
Moottoriteho: 394hv ja 845nm
Rengastehojen vertailut nähtävissä tästä: https://www.dropbox.com/s/c1qflgkhb5...tailu.png?dl=0
KTA dyno antaa yleisesti muita alempia tuloksia (pl. Motorbitin penkki jossa tehot ovat olleet verrattaen vielä ~8% alhaisempia).
"Suljetulla alueella" tehtyjä kiihtyvyysmittauksia lentävällä lähdöllä ja 10ghz GPS+Glonass (~17 satelliitilla).
80-160km/h = ~5,4s (paras 5,25s)
100-200kmh = ~8,9s (paras 8,4s) / 10 mittauksen keskiarvot
Vertailun vuoksi ennen turbomodia 100-200 = 10.3s
Vuoden takainen rapsa löytyy täältä: http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...&postcount=893
Tällä hetkellä softassa on kuitenkin ongelmana ettei koneeseen saada 1450kg/h yli ilmaa menemään ja savua tulee syötöillä liikaakin.
Jos tämän suhteen löytyy tietäviä niin kaikkia vinkkejä arvostetaan!!
Viimeisenä kerrottakoon että vertailukohteena 335i coolerilla, downpipeillä, MHD softalla ja 40% etanoliseoksella oli mukana KTA penkissä ja tulos oli identtinen 335d:n kanssa (eroa 0,4hv). Tienpäällä autot menevät tappiin asti vierekkäin. Epäreilua miten helppoa bensapuolella on saada tehoa, en tykkää.
Leave a comment:
-
Eilen tuli asennettua tyhjä dpf pönttö jossa katti tallella. Oli kyllä vmäinen homma, koko päivä meni.
Kun vihdoin ja viimein sain kaikki paikoilleen ja käynnistin auton niin kuului kauhea metallinen ääni. Kauan sai tutkia mistä tuo ääni tuli ja lopuksi näyttäytyi että numero 12 linkin kuvassa oli mennyt vp:n koteloon ja hinkkasi vauhtipyörään kiinni. Onneks sai pihdeillä kaivettua pois. Miten tärkeä tuo osa on? Oli varmasti dpfn asennuksen yhteydessä päässyt painumaan vp:n koteloon sisälle.
http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_3420
Muuten auto muuttui kyllä paljon pirteämmäksi.
Leave a comment:
-
Mistä kannattais katella järeämpää kytkinasetelmaa 07 330d? väännön kesto 800nm hujakoilla jatkovirittelyä ajatellen.. jousitettua sintteriä mietiskellyt, eikä mieluusti kalliimmasta päästä
Leave a comment:
-
Ehkä täältä löytys vastausta paremmin kuin dpf osiosta.
Suuttimien korjausarvo koodit ihmetyttää, tuleeko suuttimen uusintaa vai liittyykö dpf:n polttoon kun koodia antaa zero adjustment cylinder 3 injector ja toinen 1 pytystä vai mitä nämä tarkoittavat kun jättävät koodin mutta missään vikatilassa auto ei ole eli mittaristossa ei pala varoituksia onneks.Last edited by Järppä; 19-07-2017, 23:40.
Leave a comment:
-
Tarvii myöntää että en ole tutkinut autoa ollenkaan mutta toimii tosiaan täysin normaalisti, savuttaa kyllä täyskaasulla jonkun verran. Hyvin saman muotoiset oli käyrät, huipputeho oli hivenen alempana tossa tuoreemmassa dynossa, oisko ollut n.3800rpm
Ilmamassamittari vois olla yks syy toki, pitäs varmaan lukea jollain fiksulla testerillä.
Leave a comment:
-
Saavuttaako mitattu ilmamassa pyydetyn? Kulahtaneella mittarilla voisi tehot jäädä vajaaksi. Onko muuten mitään oireita? Savuttaa vähemmän/enemmän, kuin ennen? Oliko käyrissä muuten eroa vai vaan koko matkan alempana?Originally posted by -juzzi- View PostPotilaana e91 330d 2006 ja modeina fin-turbon ahdin, wagnerin cooleri, x35 suuttimet, 3" alkuputki ilman suodattimia
Toimii hienosti ja joskus AJ-techillä mitattu n.350hv ja 760nm mutta nyt käytin kaverin dynossa niin antoi 300/650nm , toki penkeissäkin on eroa mutta jotenkin yläpää ehkä aavistuksen hengetön, onko tässä vakiona se parempi kp pumppu jo vai pitäisikö päivittää parempaan? Kilsoja tosin pumpulla takana jo reilu 600tkm.
Leave a comment:
-
Ei se pumpusta johdu, koska jos johtuisi niin ilmoittaisi vikatilalla asiasta. Jotain muuta...Originally posted by -juzzi- View PostPotilaana e91 330d 2006 ja modeina fin-turbon ahdin, wagnerin cooleri, x35 suuttimet, 3" alkuputki ilman suodattimia
Toimii hienosti ja joskus AJ-techillä mitattu n.350hv ja 760nm mutta nyt käytin kaverin dynossa niin antoi 300/650nm , toki penkeissäkin on eroa mutta jotenkin yläpää ehkä aavistuksen hengetön, onko tässä vakiona se parempi kp pumppu jo vai pitäisikö päivittää parempaan? Kilsoja tosin pumpulla takana jo reilu 600tkm.
Leave a comment:
-
Joo oikeastaan mitä siellä penkitettyjä autoja seurannu niin tehot olleet kyllä vähän yläkanttiin usein.
Toki olisi kiva vaihtaa se pumppu ja katsoa mihin asti toi nykyinen ahdin riittää, luulis että sen 50hv todellista tehoa sieltä tulisi ainakin enemmän. Ilmeisesti on "bolt on" tähän autoon?
Leave a comment:
-
R70 pumppu vakiona E9x 330/335d, eli pienempi on. Jos pumppu ei tällä hetkellä riittäisi niin vikakoodeja tulisi ja auto menisi vikatilaan vedättäessä/pahimmillaan sammuisi, riippuen toki siitä miten järkevästi softaa on muokattu.Originally posted by -juzzi- View PostPotilaana e91 330d 2006 ja modeina fin-turbon ahdin, wagnerin cooleri, x35 suuttimet, 3" alkuputki ilman suodattimia
Toimii hienosti ja joskus AJ-techillä mitattu n.350hv ja 760nm mutta nyt käytin kaverin dynossa niin antoi 300/650nm , toki penkeissäkin on eroa mutta jotenkin yläpää ehkä aavistuksen hengetön, onko tässä vakiona se parempi kp pumppu jo vai pitäisikö päivittää parempaan? Kilsoja tosin pumpulla takana jo reilu 600tkm.
Ei ole ensimmäinen auto josta hävinnyt huomattavasti tehoja AJ:n jälkeen mutta voihan sieltä ihan hyvin muutenkin tehoja puuttua jonkin vian/kulumisen takia. :thinkLast edited by Supra^; 14-07-2017, 14:07.
Leave a comment:
-
Potilaana e91 330d 2006 ja modeina fin-turbon ahdin, wagnerin cooleri, x35 suuttimet, 3" alkuputki ilman suodattimia
Toimii hienosti ja joskus AJ-techillä mitattu n.350hv ja 760nm mutta nyt käytin kaverin dynossa niin antoi 300/650nm , toki penkeissäkin on eroa mutta jotenkin yläpää ehkä aavistuksen hengetön, onko tässä vakiona se parempi kp pumppu jo vai pitäisikö päivittää parempaan? Kilsoja tosin pumpulla takana jo reilu 600tkm.
Leave a comment:
Leave a comment: