DPF:n poisto / E9x Diesel viritys

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• Orvix
    replied
    Originally posted by Driver22 View Post
    Vaihdappa termarit ja laita vain alkuperäisosaa paikalleen. Tarvikkeet on roskaa.
    Ei johdu termareista kylmä kyyti. On niitä tuohon repullinen vaihdettu. Auto on yhden termarin varassa, kun egr vesikierto on tulpattu ja manuaalilootakin vielä. Yhden talven ajelin alavesiletku tukittuna eikä lämmöt nousseet liikaa kunhan oli vaan pakkasta.

Leave a comment:

• Driver22
    replied
    Originally posted by Orvix View Post
    Mulla on tuossa allekirjoituksen autossa seinäjokelainen softa, egr poistettu ohjelmallisesti ja vesikierto tulpattu. Autossa on webasto ja lämpeneminen on selvästi hitaampaa ja heikompaa kuin edellisessä webastottomassa vakiokuntoisessa E46 320d:ssä. Pakkasella vaatii moottoritieajoa että lämpeää lähelle 90 astetta ja taajamaan tullessa lämmöt valahtaa. Ei tuo silti mikään kylmä auto ole vaan merkittävästi lämpimämpi kuin diesel Golf.

Olen kuitenkin sen verran vilukissa että suunnittelen talveksi egr:n palauttamista taas toimintaan.

Mikä yhteys egr:llä on viritysohjelman kanssa? Saako takaisinkierrätyksen pelaamaan nappia painamalla vai vaatiiko kokonaan uuden ohjelmoinnin?
    Vaihdappa termarit ja laita vain alkuperäisosaa paikalleen. Tarvikkeet on roskaa.

Leave a comment:

• VolvoTDi
    replied
    Originally posted by suppari View Post
    Ei sen takaisinkierrätyksen tarvitse imusarjaan asti mennä, vaan riittää että pakokaasut menee jäähdyttimelle asti.
    Mietippäs asia toisen kerran.

Leave a comment:

• tuikku
    replied
    .
    Olisi ehken hyvä palauttaa mieliin, miksi auto lämpiää nopeammin, kun pakokaasujen kierrätys on päällä.

Kuten tiedämme, pakokaasut ovat kuumia, niille täytyy tehdä jotain, ennenkuin ne voidaan "palauttaa" takaisin imusarjaan ja sitä kautta uudelleenkäyttöön.
    Niitä jäähdytetään lämmönvaihtimessa.
    Pakokaasujen lämpö siirretään siinä jäähdytysnesteeseen.
    Onglma on siinä, että tämän lämmön siirtymisen valvonta on perin alkeellinen, eikä se vanhemmiten toimi ollenkaan (vahatermostaatti).
    Kylmällä ilmalla jäähdytys on siis ikäänkuin liian tehokasta, käyttäjä kokee sen nopeammin lämpenevänä jäähdytysnesteenä ja lämpimämpänä puhalluksena, mutta moottorille se tekee sen, että se houkuttelee kierrätyksen päälle entistä nopeammin.
    Kylmässä ilmanalassa pakokaasujen jäähdytys toimii liian tehokkaasti ja saa aikaan tilanteen, jossa pakokaasuissa oleva töhnä takertuu ja jämähtää jokapaikkaan kohdassa jossa se kohtaa coolerilta tulevan, puhtaan, kylmän ilman. Pakokaasuissa ei siis ole niin paljoa lämpöä jäljellä, jotta mukana kulkeva törky säilyisi notkeana ja pääsisi taas moottoriin kuumenemaan ja kierto uudelleen.
    Kierrätyksen päällelaitto talvella on siis ikäänkuin että peittoa leikataan toisesta päästä ja ommellaa toiseen päähän.
    Jos kierrätyksen haluaa päälle, niin se pitäisi tehdä kesällä, ei talvella.

Leave a comment:

• suppari
    replied
    Ei sen takaisinkierrätyksen tarvitse imusarjaan asti mennä, vaan riittää että pakokaasut menee jäähdyttimelle asti.

Leave a comment:

• Orvix
    replied
    Mulla on tuossa allekirjoituksen autossa seinäjokelainen softa, egr poistettu ohjelmallisesti ja vesikierto tulpattu. Autossa on webasto ja lämpeneminen on selvästi hitaampaa ja heikompaa kuin edellisessä webastottomassa vakiokuntoisessa E46 320d:ssä. Pakkasella vaatii moottoritieajoa että lämpeää lähelle 90 astetta ja taajamaan tullessa lämmöt valahtaa. Ei tuo silti mikään kylmä auto ole vaan merkittävästi lämpimämpi kuin diesel Golf.

Olen kuitenkin sen verran vilukissa että suunnittelen talveksi egr:n palauttamista taas toimintaan.

Mikä yhteys egr:llä on viritysohjelman kanssa? Saako takaisinkierrätyksen pelaamaan nappia painamalla vai vaatiiko kokonaan uuden ohjelmoinnin?

Leave a comment:

• aziz
    replied
    Mulla on tuosta omasta egr poistettu ja eipä ollut talvella lämpiämisen kanssa siltikään ongelmia.

Leave a comment:

• MtR
    replied
    Se on siis melkeen vaan kokeilemalla sopiiko omaan ajoon. Saahan sitä lämpenemistä aloteltua jo piuhan päässä ja varmasti saa tuoreilla termareillakin jo vaikutusta asiaan. Voi kyllä olla et jätän kokeilematta ja tyydyn optimointii ja DPF poistoon :think

Leave a comment:

• makkis
    replied
    Originally posted by MtR View Post
    Ajattelin optimoinnin yhteydessä poistaa EGR ja DPF mutta vanhassa E46 oli ainaki ongelmana ettei lämmenny talvella kunnolla EGR poiston jälkeen ja en nyt tähän hätään löytäny mitään puhetta E91 kohdalla, vois siis olettaa ettei ongelmaa ole mut kysytääs nyt vielä mielipiteitä ja kokemuksia?

Kyseessä 320d '07 120kW ja webastoa en oo ainakaan löytäny autosta, omistanu tämän siis 2kk ja eilen poistin imusarjan läpät eli jonku verran oon availluki paikkoja.
    Sama ongelma on kaikissa nykydieseleissä egr:n kanssa, vaikuttaa lämpenemiseen.
    Tosin suurimmalla osalla ei silti ongelmaa asian kanssa ole, mutta oletus arvoisesti kannattaa olettaa että vaikuttaa lämpenemiseen.

Leave a comment:

• MtR
    replied
    Ajattelin optimoinnin yhteydessä poistaa EGR ja DPF mutta vanhassa E46 oli ainaki ongelmana ettei lämmenny talvella kunnolla EGR poiston jälkeen ja en nyt tähän hätään löytäny mitään puhetta E91 kohdalla, vois siis olettaa ettei ongelmaa ole mut kysytääs nyt vielä mielipiteitä ja kokemuksia?

Kyseessä 320d '07 120kW ja webastoa en oo ainakaan löytäny autosta, omistanu tämän siis 2kk ja eilen poistin imusarjan läpät eli jonku verran oon availluki paikkoja.

Leave a comment:

• vekkuli
    replied
    Originally posted by Tonich View Post
    Joo, kiitän.
    Meneekös tuo vanhempi pumppu ihan suoraan heittämällä paikoilleen vai joutuuko modailemaan?
    Polttoainelinjaa pitää hiukan modata, muuten bolt on.

Leave a comment:

• Tonich
    replied
    Originally posted by LUMI View Post
    boshin numero 0445010073 eli vanhemman mallin pumppu

uudempi pumppu on pienempi 70nen eikä riitä kovin pitkälle, sillä lähti mulla tuo 345heppaa
    Joo, kiitän.
    Meneekös tuo vanhempi pumppu ihan suoraan heittämällä paikoilleen vai joutuuko modailemaan?

Leave a comment:

• 530daa
    replied
    Originally posted by Supra^ View Post
    335d vai 535d?

siis autona 335d vm 2006

Leave a comment:

• LUMI
    replied
    Originally posted by Tonich View Post
    Mistä mallista toi r90 pumppu on? Tarkempia specsejä? Itelläniki olis tarkotus kutitella omaan 335d hiukan hönkyä lisää nyt kesän aikana. Wagner jäähy + isompaa ahdinta modattu niin isoks kun saa.
    Downpipe ja pumppu puuttuis vielä. Ja Quaife jossai välis
    boshin numero 0445010073 eli vanhemman mallin pumppu

uudempi pumppu on pienempi 70nen eikä riitä kovin pitkälle, sillä lähti mulla tuo 345heppaa

Leave a comment:

• Supra^
    replied
    Originally posted by 530daa View Post
    Jaa mulla tuli jo vakiona dpf poistettuna reilu 400 ja 800nm ajettu reilu 200tkm
    335d vai 535d?

Leave a comment:

Working...
X