DPF:n poisto / E9x Diesel viritys

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Topi08
    replied
    Kuinka pitälle 330d/530d suuttimet riittävät? :think

    Leave a comment:


  • akzuh
    replied
    Originally posted by Mauritius View Post
    325dT 2007 ja ongelmana korkea kulutus, laskin keskikulutukseksi noin 7,2-8L ja siinä on 75% maantieajoa! Autolla ajettu 254tkm ja ilmeisesti orkkis dpf paikoillaan, tuntuu tosi laiskalta ja nykivältä kiihdytyksessä.
    Ainut vikakoodi on 452A Info Begrenzte restlaufstreckedes partikelfilters verfugbar ja sitä ei saa nollattua. Huoltoilmaisin näyttää 14tkm dpf:lle. Termarit menee ainakin vaihtoon koska lämmöt ei nouse yli 78-79°.

    Dpf:n sisuskalut lähtee myös pian ja ajattelin samalla käydä AJ-techillä.
    Luin jostain että turbo ei tykkää tuosta dpf:n poistosta ilman ohjelmointia ja voi pahimmassa tapauksessa rikkoutua.
    Myös vikakoodia antaa mikäli dpf poistaa ilman koodausta. Samalla kun poistelee dpf niin ohjelmoi vähän lisää voimaa AJ ainakin varma paikka, suosittelen Oma työmyyräkin menee sinne kesän aikana kun tuntuu laiskalta tuo vakio 330d.

    Leave a comment:


  • Mauritius
    replied
    325dT 2007 ja ongelmana korkea kulutus, laskin keskikulutukseksi noin 7,2-8L ja siinä on 75% maantieajoa! Autolla ajettu 254tkm ja ilmeisesti orkkis dpf paikoillaan, tuntuu tosi laiskalta ja nykivältä kiihdytyksessä.
    Ainut vikakoodi on 452A Info Begrenzte restlaufstreckedes partikelfilters verfugbar ja sitä ei saa nollattua. Huoltoilmaisin näyttää 14tkm dpf:lle. Termarit menee ainakin vaihtoon koska lämmöt ei nouse yli 78-79°.

    Dpf:n sisuskalut lähtee myös pian ja ajattelin samalla käydä AJ-techillä.
    Luin jostain että turbo ei tykkää tuosta dpf:n poistosta ilman ohjelmointia ja voi pahimmassa tapauksessa rikkoutua.

    Leave a comment:


  • A2K
    replied
    Vakioo käytettäessä saa rajottaa vääntöjä sinne 600 paikkeille ilmeisesti. (Joku voi vahvistaa tai korjata) Itselläni on sachs racing asetelma ja sintterilevy, mikä kestää sen 800nm, joten ei oo rajotettu tehoja ollenkaan.

    Leave a comment:


  • aziz
    replied
    Onkos porukka mennyt ihan vakio kytkimellä enemmän voimaa otettaessa 325d/330d manuaaleista? Vai onko vääntöjä rajattu tms:think Ja mitä ne vakio kykät nyt sitten loppu peleissä oikeasti kestää:think

    Leave a comment:


  • A2K
    replied
    PDF:n poistosta en tiedä, mutta DPF poistui ja auto optimoitui hintaan 550 ajtechillä. Egr poistu samalla.
    316,5hv ja 753,3nm

    Leave a comment:


  • Lpv
    replied
    Missä hinnoissa keskimäärin pyörivät dpf/egr+ohjelmointi ? Oman 320 ajattelin viedä jossain vaiheessa laitettavaksi...
    Last edited by Lpv; 01-06-2017, 00:15.

    Leave a comment:


  • makkis
    replied
    Originally posted by VolvoTDi View Post
    Mietippäs nyt uudelleen, että mistä se lämmönvaihdin saa sitä lämpöenergiaa siirrettyä? Kyllä pakokaasusta, mutta se ei riitä että sinne putkeen menee sitä pakokaasua vaan se pitää siellä myös vaihtua, jotta lämpöenergiaa siirtyy pakokaasusta pois. Tämän vuoksi paine-eroa pitää löytyä tai sitten sitä tehdään keinotekoisesti. Tämä on aivan sama asia kun moottorissa on kiertovesipumppu, ilman kiertoa ei kapiiniin tule lämpöä.
    En ala vääntämään. Aika sama mulle, kun en tule koskaan moista toteuttamaan.

    Jos joskus dieselin hommaan jossa ei webastoa ole niin asennan sellaisen siihen, sit tarkenee varmasti.

    Leave a comment:


  • VolvoTDi
    replied
    Originally posted by makkis View Post
    Kyllä se pakokaasu yleensä tiensä löytää, jos jossain kolo on mistä kulkea.
    Mietippäs nyt uudelleen, että mistä se lämmönvaihdin saa sitä lämpöenergiaa siirrettyä? Kyllä pakokaasusta, mutta se ei riitä että sinne putkeen menee sitä pakokaasua vaan se pitää siellä myös vaihtua, jotta lämpöenergiaa siirtyy pakokaasusta pois. Tämän vuoksi paine-eroa pitää löytyä tai sitten sitä tehdään keinotekoisesti. Tämä on aivan sama asia kun moottorissa on kiertovesipumppu, ilman kiertoa ei kapiiniin tule lämpöä.

    Leave a comment:


  • Driver22
    replied
    Itsellä softattu/egr ohitettu 325D LCI ja termarien vaihdon jälkeen lämmöt kyllä ovat riittäneet. Tuo kabiinin kenno on sen verta pieni että kunnolla lämmintä alkaa puhaltaa vasta kun koneen lämmöt on jotain yli 80c. Voi olla myös tekemistä jotain nesteen kierron ohjauksen kanssa ennenkuin lämmin jäähdytysneste alkaa kiertää siellä kennossa, mutta näin se on ollut kaikissa minun kymmenessä eri bemarissa. Orkkistermarit paikalleen ja kaupunkiajossakin lämmöt pysyy ja tarkenee kovillakin pakkasilla. Tarvikkeen laitoin alussa kiireessä paikalleen kun orkkiksilla oli yli 2vkon toimitusaika mutta onneksi niistä sai rahansa takaisin kun uudesta asti eivät toimineet.

    Leave a comment:


  • makkis
    replied
    Originally posted by VolvoTDi View Post
    Mikäs paine-ero sen pakokaasun siellä putkessa kierrättäisi?
    Kyllä se pakokaasu yleensä tiensä löytää, jos jossain kolo on mistä kulkea.

    Leave a comment:


  • VolvoTDi
    replied
    Originally posted by makkis View Post
    Huomioikaa myös se että kun auton ohjelmoi, polttoaineen hyötysuhde paranee, eli useimmiten kuluttaa vähemmän polttoainetta.
    Ja vähempi polttoaineen kulutus tarkoittaa myös vähemmän moottorin tuottamaa hukkalämpöä.

    Jos auto vakiona kuluttaa vaikkapa 0,5l/100km enemmän kuin softan kanssa, webasto kuluttaa sen 0,5l/h niin onhan siinäkin jo merkittävä lämmöntuottajan katoaminen.

    Onhan supparilla sinäänsä oikea ajatus takana, että varmasti saisi vielä tehokkaamman hyödyn tuosta egr:n lämmönvaihtimesta jos rankentaisi lämmönvaihtimen ja imusarjan välisen putken menemään takaisin pakoputkeen, silloin lämmönvaihtimessa olisi jatkuva pakokaasu lämmitys, mitä ei ole edes silloin kun egr on toiminnassa.
    Kyllä lämpenisi tuolla patentilla, eikä nokea imusarjaa
    Mikäs paine-ero sen pakokaasun siellä putkessa kierrättäisi?

    Leave a comment:


  • makkis
    replied
    Huomioikaa myös se että kun auton ohjelmoi, polttoaineen hyötysuhde paranee, eli useimmiten kuluttaa vähemmän polttoainetta.
    Ja vähempi polttoaineen kulutus tarkoittaa myös vähemmän moottorin tuottamaa hukkalämpöä.

    Jos auto vakiona kuluttaa vaikkapa 0,5l/100km enemmän kuin softan kanssa, webasto kuluttaa sen 0,5l/h niin onhan siinäkin jo merkittävä lämmöntuottajan katoaminen.

    Onhan supparilla sinäänsä oikea ajatus takana, että varmasti saisi vielä tehokkaamman hyödyn tuosta egr:n lämmönvaihtimesta jos rankentaisi lämmönvaihtimen ja imusarjan välisen putken menemään takaisin pakoputkeen, silloin lämmönvaihtimessa olisi jatkuva pakokaasu lämmitys, mitä ei ole edes silloin kun egr on toiminnassa.
    Kyllä lämpenisi tuolla patentilla, eikä nokea imusarjaa

    Leave a comment:


  • aku1979
    replied
    Originally posted by Jacques View Post
    Kyllä se kyyti kylmenee kun EGR:n poistaa toiminnasta. Niin ainakin täällä tapahtui kuin Orvixillakin. Järeämpi välijäähdytinkään ei helpottanut tilannetta.

    Eikä kyse ole termareista, alkuperäisiä on vaihdettu joka talvi kun antautuvat säännöllisesti. Viimeksi tarvikkeet, katsotaan miten kestävät.. ei voi oikein huonompaan mennä. Talvella jo pienellä pakkasella vaatii nimenomaan moottoritieajoa jotta 90 saavutetaan, maantien 80 rajoituksilla ajaessa tippuu 8x lukemiin.

    Auton kabiini lämpenee hitaammin, parhaiten huomaa siinä että alkuperäiskunnossa auton tuulilasi suli kovemmallakin pakkasella tupakin aikana. Nyt ei kaksikaan riitä vaan skraba on otettava esille.
    Ei kait ne lämmöt 90 astetta tarvitse olla varsinkaan talvella. Eikös termarikin aukea 88 asteessa? Itse vaihtaisin vasta kun lämmöt ei nouse +80.

    Tupakin aikana kovilla pakkasilla ikkunoiden sulaminen kuulostaa myös toiveunelta ilman webastoa. Tai jos kuuluu näin toimia niin sitten oma on ollut aina epäkunnossa.

    Leave a comment:


  • Jacques
    replied
    Kyllä se kyyti kylmenee kun EGR:n poistaa toiminnasta. Niin ainakin täällä tapahtui kuin Orvixillakin. Järeämpi välijäähdytinkään ei helpottanut tilannetta.

    Eikä kyse ole termareista, alkuperäisiä on vaihdettu joka talvi kun antautuvat säännöllisesti. Viimeksi tarvikkeet, katsotaan miten kestävät.. ei voi oikein huonompaan mennä. Talvella jo pienellä pakkasella vaatii nimenomaan moottoritieajoa jotta 90 saavutetaan, maantien 80 rajoituksilla ajaessa tippuu 8x lukemiin.

    Auton kabiini lämpenee hitaammin, parhaiten huomaa siinä että alkuperäiskunnossa auton tuulilasi suli kovemmallakin pakkasella tupakin aikana. Nyt ei kaksikaan riitä vaan skraba on otettava esille.

    Leave a comment:

Working...
X