Announcement

Collapse
No announcement yet.

DPF:n poisto / E9x Diesel viritys

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mikae91
    Bimmer Rookie
    • Nov 2015
    • 39
    • Tampere

    e91 320d

    Toimii mukavasti, ja kulutus on naurettavan pieni

    Comment

    • Supra^
      BTCF Member
      • Jul 2005
      • 5150
      • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

      Originally posted by Mikae91 View Post
      Toimii mukavasti, ja kulutus on naurettavan pieni
      Mikä on naurettavan pieni kulutus, ja millä mitattuna? Tuo M47 kuitenkin on tunnetusti aika syöppö verrattuna N47:aan. :think
      Musti 8HP
      Nokivasara M47
      TeiniCoupé DCT
      E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

      Ex:
      E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

      Comment

      • Mikae91
        Bimmer Rookie
        • Nov 2015
        • 39
        • Tampere

        Dynotuloksia 320d ?

        Originally posted by Supra^ View Post
        Mikä on naurettavan pieni kulutus, ja millä mitattuna? Tuo M47 kuitenkin on tunnetusti aika syöppö verrattuna N47:aan. :think
        Tankkaamalla täyteen, ja laskettuna taskulaskimella seuraavan tankkauksen jälkeen. (Hki-Tre välillä keskinopeus 121km/h kulutus 4,5l/100 km . Auton mittari näytti samoin. Jyväskylä - Tampere keskinopeus 88km/h kulutus 3.9l/100 km

        Vin koodilla haettuna kone on N47 ja valmistettu 2008 maaliskuussa.

        Comment

        • Supra^
          BTCF Member
          • Jul 2005
          • 5150
          • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

          Originally posted by Mikae91 View Post
          Tankkaamalla täyteen, ja laskettuna taskulaskimella seuraavan tankkauksen jälkeen. (Hki-Tre välillä keskinopeus 121km/h kulutus 4,5l/100 km . Auton mittari näytti samoin. Jyväskylä - Tampere keskinopeus 88km/h kulutus 3.9l/100 km

          Vin koodilla haettuna kone on N47 ja valmistettu 2008 maaliskuussa.
          Oukkei, no sitten se on ollut 177hv tehtaalta Ja ihan kohtuullisilta kuulostaa lukemat. Tuo vanhempi 163hv M47 vie vähimmillään litran enemmän.
          Musti 8HP
          Nokivasara M47
          TeiniCoupé DCT
          E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

          Ex:
          E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

          Comment

          • arska86
            BTCF Member
            • Jan 2008
            • 309
            • Helsinki

            Originally posted by Supra^ View Post
            Oukkei, no sitten se on ollut 177hv tehtaalta Ja ihan kohtuullisilta kuulostaa lukemat. Tuo vanhempi 163hv M47 vie vähimmillään litran enemmän.
            Tai 163hv "edition fleet"

            Comment

            • Mikae91
              Bimmer Rookie
              • Nov 2015
              • 39
              • Tampere

              Originally posted by Supra^ View Post
              Oukkei, no sitten se on ollut 177hv tehtaalta Ja ihan kohtuullisilta kuulostaa lukemat. Tuo vanhempi 163hv M47 vie vähimmillään litran enemmän.
              Ahaa, rekisteriotteessa on 120kw, mutta kyseessä on "saksantuontiauto". Onko siis totuus 177hv?

              Comment

              • Supra^
                BTCF Member
                • Jul 2005
                • 5150
                • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                Originally posted by arska86 View Post
                Tai 163hv "edition fleet"
                Ainiin perkele.

                Originally posted by Mikae91 View Post
                Ahaa, rekisteriotteessa on 120kw, mutta kyseessä on "saksantuontiauto". Onko siis totuus 177hv?
                arska86:lta tuli totuus Mutta jokatapauksessa tuolla uudemmalla N47-tekniikalla joka on paljon pihimpi naftalle vs. vanha M47.
                Musti 8HP
                Nokivasara M47
                TeiniCoupé DCT
                E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                Ex:
                E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                Comment

                • joko
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2004
                  • 1964
                  • Seinäjoki

                  15tkm ajeltu nyt softauksen jälkeen m47 koneella ja todellinen keskikulutus kokoajan alle 6 litraa. Ei paha juoppo ja ei tarvi pelätä koska nokkaketju lentää kopan läpi tai lohko halkee
                  F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                  W906 319 sprinter - 14

                  Comment

                  • Smistik
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2009
                    • 1130
                    • Kanta-Häme

                    Olen talviajossa lauhalla kelillä saanut M47N2 useamman sadan kilsan matkalla kulutuksen pysymään 4,9l/100km. Pitkän ajan keskikulutus reippaalla kaasun käytöllä 6,2l/100km. Ei ole lastutettu ja termarit kunnossa jne. Minun mielestä ihan ok lukema tuolle wanhalle paljon ajetulle vehkeelle.
                    ex E91 320d käsiaskilla
                    ex E46 330dat
                    japski
                    ranu

                    ex E30 316i 4d

                    Comment

                    • Supra^
                      BTCF Member
                      • Jul 2005
                      • 5150
                      • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                      Originally posted by joko View Post
                      15tkm ajeltu nyt softauksen jälkeen m47 koneella ja todellinen keskikulutus kokoajan alle 6 litraa. Ei paha juoppo ja ei tarvi pelätä koska nokkaketju lentää kopan läpi tai lohko halkee
                      Originally posted by Smistik View Post
                      Olen talviajossa lauhalla kelillä saanut M47N2 useamman sadan kilsan matkalla kulutuksen pysymään 4,9l/100km. Pitkän ajan keskikulutus reippaalla kaasun käytöllä 6,2l/100km. Ei ole lastutettu ja termarit kunnossa jne. Minun mielestä ihan ok lukema tuolle wanhalle paljon ajetulle vehkeelle.
                      Eli noin litran enemmän kuin N47:lla, kaikissa tilanteissa. Kaikki on toki suhteellista. No, tämä meni jo ehkä vähän OT:n puolelle tässä topicissa.
                      Musti 8HP
                      Nokivasara M47
                      TeiniCoupé DCT
                      E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                      Ex:
                      E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                      Comment

                      • Weilside
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2015
                        • 60
                        • Kuopio

                        Paljonko E90 320D 177hv malli ahtaa vakiona? Tässä Karalan ohjelma ja DPF tyhjennetty niin Toqrue näytti 1.56bar maksimit ja ilmamassata laskettu teho 223hp näillä pakkakeleillä

                        Comment

                        • Weuli
                          BTCF Member
                          • Feb 2008
                          • 1169
                          • Turku

                          Originally posted by Weilside View Post
                          Paljonko E90 320D 177hv malli ahtaa vakiona? Tässä Karalan ohjelma ja DPF tyhjennetty niin Toqrue näytti 1.56bar maksimit ja ilmamassata laskettu teho 223hp näillä pakkakeleillä
                          Mulla penkitettiin joskus 222hv/446Nm tollasesta DPF paikallaan.
                          F10 530da xDrive -14
                          ----------------
                          E92 330d -09
                          E93 325i -08
                          E92 330d -08
                          E61 535d -06
                          E91 320d -08
                          E46 330Ci -01
                          E61 525d -06
                          E90 320i -05
                          E46 325i -01
                          E46 318i -99
                          E36 316i -91

                          Comment

                          • Supra^
                            BTCF Member
                            • Jul 2005
                            • 5150
                            • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                            Originally posted by Weilside View Post
                            Paljonko E90 320D 177hv malli ahtaa vakiona? Tässä Karalan ohjelma ja DPF tyhjennetty niin Toqrue näytti 1.56bar maksimit ja ilmamassata laskettu teho 223hp näillä pakkakeleillä
                            Miten lasket ilmamassasta tehon? Voisi melkeinpä olettaa että tarvitsee tietää myös toteutunut seossuhde, jotta voi arvioida toteutuneen polttoaineen määrän + kierrosluvun, ja näinollen saavutetun tehon, kun ensin on arvioinut ko. moottorityypille ominaisen väännöntuoton ruiskutusmäärää kohden.

                            Ehkä mietin asiat liian vaikeasti?
                            Musti 8HP
                            Nokivasara M47
                            TeiniCoupé DCT
                            E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                            Ex:
                            E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                            Comment

                            • Weilside
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2015
                              • 60
                              • Kuopio

                              Originally posted by Weuli View Post
                              Mulla penkitettiin joskus 222hv/446Nm tollasesta DPF paikallaan.
                              Kenen ohjelma, miten kytkin kesti?

                              Originally posted by Supra^ View Post
                              Miten lasket ilmamassasta tehon? Voisi melkeinpä olettaa että tarvitsee tietää myös toteutunut seossuhde, jotta voi arvioida toteutuneen polttoaineen määrän + kierrosluvun, ja näinollen saavutetun tehon, kun ensin on arvioinut ko. moottorityypille ominaisen väännöntuoton ruiskutusmäärää kohden.

                              Ehkä mietin asiat liian vaikeasti?
                              ilmamassa(g/s) / 0,8 on semmoinen yleinen laskukaava. Ei ehkä täysin tarkka mutta riittävän lähelle osuu.

                              Comment

                              • Weilside
                                Bimmer Rookie
                                • Sep 2015
                                • 60
                                • Kuopio

                                Ootteko te tai joku tuttunne laittanut optimoiautosi.fi softia? Tästä N47 näyttäisi saavan 225hp ja 438nm, tunteekohan eroa tähän 210hp ja 400nm? Onkohan paikat jo tiukilla noilla tehoilla?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎