Mikä on naurettavan pieni kulutus, ja millä mitattuna? Tuo M47 kuitenkin on tunnetusti aika syöppö verrattuna N47:aan. :think
Tankkaamalla täyteen, ja laskettuna taskulaskimella seuraavan tankkauksen jälkeen. (Hki-Tre välillä keskinopeus 121km/h kulutus 4,5l/100 km . Auton mittari näytti samoin. Jyväskylä - Tampere keskinopeus 88km/h kulutus 3.9l/100 km
Vin koodilla haettuna kone on N47 ja valmistettu 2008 maaliskuussa.
Tankkaamalla täyteen, ja laskettuna taskulaskimella seuraavan tankkauksen jälkeen. (Hki-Tre välillä keskinopeus 121km/h kulutus 4,5l/100 km . Auton mittari näytti samoin. Jyväskylä - Tampere keskinopeus 88km/h kulutus 3.9l/100 km
Vin koodilla haettuna kone on N47 ja valmistettu 2008 maaliskuussa.
Oukkei, no sitten se on ollut 177hv tehtaalta Ja ihan kohtuullisilta kuulostaa lukemat. Tuo vanhempi 163hv M47 vie vähimmillään litran enemmän.
15tkm ajeltu nyt softauksen jälkeen m47 koneella ja todellinen keskikulutus kokoajan alle 6 litraa. Ei paha juoppo ja ei tarvi pelätä koska nokkaketju lentää kopan läpi tai lohko halkee
Olen talviajossa lauhalla kelillä saanut M47N2 useamman sadan kilsan matkalla kulutuksen pysymään 4,9l/100km. Pitkän ajan keskikulutus reippaalla kaasun käytöllä 6,2l/100km. Ei ole lastutettu ja termarit kunnossa jne. Minun mielestä ihan ok lukema tuolle wanhalle paljon ajetulle vehkeelle.
ex E91 320d käsiaskilla ex E46 330dat japski ranu ex E30 316i 4d
15tkm ajeltu nyt softauksen jälkeen m47 koneella ja todellinen keskikulutus kokoajan alle 6 litraa. Ei paha juoppo ja ei tarvi pelätä koska nokkaketju lentää kopan läpi tai lohko halkee
Olen talviajossa lauhalla kelillä saanut M47N2 useamman sadan kilsan matkalla kulutuksen pysymään 4,9l/100km. Pitkän ajan keskikulutus reippaalla kaasun käytöllä 6,2l/100km. Ei ole lastutettu ja termarit kunnossa jne. Minun mielestä ihan ok lukema tuolle wanhalle paljon ajetulle vehkeelle.
Eli noin litran enemmän kuin N47:lla, kaikissa tilanteissa. Kaikki on toki suhteellista. No, tämä meni jo ehkä vähän OT:n puolelle tässä topicissa.
Paljonko E90 320D 177hv malli ahtaa vakiona? Tässä Karalan ohjelma ja DPF tyhjennetty niin Toqrue näytti 1.56bar maksimit ja ilmamassata laskettu teho 223hp näillä pakkakeleillä
Paljonko E90 320D 177hv malli ahtaa vakiona? Tässä Karalan ohjelma ja DPF tyhjennetty niin Toqrue näytti 1.56bar maksimit ja ilmamassata laskettu teho 223hp näillä pakkakeleillä
Mulla penkitettiin joskus 222hv/446Nm tollasesta DPF paikallaan.
Paljonko E90 320D 177hv malli ahtaa vakiona? Tässä Karalan ohjelma ja DPF tyhjennetty niin Toqrue näytti 1.56bar maksimit ja ilmamassata laskettu teho 223hp näillä pakkakeleillä
Miten lasket ilmamassasta tehon? Voisi melkeinpä olettaa että tarvitsee tietää myös toteutunut seossuhde, jotta voi arvioida toteutuneen polttoaineen määrän + kierrosluvun, ja näinollen saavutetun tehon, kun ensin on arvioinut ko. moottorityypille ominaisen väännöntuoton ruiskutusmäärää kohden.
Miten lasket ilmamassasta tehon? Voisi melkeinpä olettaa että tarvitsee tietää myös toteutunut seossuhde, jotta voi arvioida toteutuneen polttoaineen määrän + kierrosluvun, ja näinollen saavutetun tehon, kun ensin on arvioinut ko. moottorityypille ominaisen väännöntuoton ruiskutusmäärää kohden.
Ehkä mietin asiat liian vaikeasti?
ilmamassa(g/s) / 0,8 on semmoinen yleinen laskukaava. Ei ehkä täysin tarkka mutta riittävän lähelle osuu.
Ootteko te tai joku tuttunne laittanut optimoiautosi.fi softia? Tästä N47 näyttäisi saavan 225hp ja 438nm, tunteekohan eroa tähän 210hp ja 400nm? Onkohan paikat jo tiukilla noilla tehoilla?
Comment