Originally posted by arben
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F30 330e
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by TJK View PostOliko juuri Eibachin pro kit? Minkälainen se oli muuten vs. vakio sport alusta? Ei sattuis löytymää kuvaa miltä se näytti niillä jousilla? :think
Kuvaa ei ole tähän hätään, tosiaan jouset oli 320d mutta tuohon madalluksen määrän 30/30 varmasti hyvä.
Comment
-
-
Originally posted by arben View PostNe olivat hr, vakio msporttiin inan jämäkämpi/tunnokkaampi, kaikenkaikkiaan hyvä sekä parempi ajettava kuin normi msport.
Kuvaa ei ole tähän hätään, tosiaan jouset oli 320d mutta tuohon madalluksen määrän 30/30 varmasti hyvä.
Mutta Eibach pro kitti meni tilaukseen.. Eihän tossa korkealta tipu jos ei olekkaan täydellinen..BMW G20 330e M-Sport -20
Comment
-
-
Originally posted by jämerä View PostCeltictuning, ECU Helsinki asensi
Näitä on nyt jo useampi suomessa moottori mennyt rikki, kaikissa Celticin softa.
En halua mustamaalata ketään/mitään softan tekijää, itse en ole yhteenkään laittanut enkä varmasti ihan heti laitakkaan, joten mikään kilpailijan mustamaalaus ei ole kyseessä, mistä yleensä aina alkaa kitinä täällä.
Joten ihan vain täysin varoituksena että moottori rikkoja on tullut erittäin vähän ajettuihin autoihin.Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Comment
-
-
Onko Makkis näistä rikoista lisätietoja. En uskalla e-mallia toistaiseksi softata, ihan tietämättömyydestä miten tuo sähkömoottori/generaattori on tuonne moottorin-laatikon väliin tuotu ja tuleeko sen kestävyyden kanssa haasteita jos tehoja nostetaan.
... Ottamatta sen enempää kantaa Celticin tuotteisiin. On tämä e-malli suhteellisen kallis vielä omalle lompakolle, jos softalla koneen kilauttaa on siinä takuutkin todennäköisesti palaneet.G30 540i
F32 435d
Comment
-
-
Originally posted by Jacques View PostOnko Makkis näistä rikoista lisätietoja. En uskalla e-mallia toistaiseksi softata, ihan tietämättömyydestä miten tuo sähkömoottori/generaattori on tuonne moottorin-laatikon väliin tuotu ja tuleeko sen kestävyyden kanssa haasteita jos tehoja nostetaan.
... Ottamatta sen enempää kantaa Celticin tuotteisiin. On tämä e-malli suhteellisen kallis vielä omalle lompakolle, jos softalla koneen kilauttaa on siinä takuutkin todennäköisesti palaneet.
Ei muuta tietoa kuin että se on laatikon sisällä, näissä softatuissa malleissa se puoli on kyllä kestänyt.
Siinä vaiheessa kun testeri laitetaan kiinni softauksen jälkeen on takuu mennyttä.Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Comment
-
-
Originally posted by makkis View PostSen verran tietoa että puristukset kadonneet sylinteristä/sylintereistä, kameralla katsottuna jälkiä sylinteriseinämissä.
Ei muuta tietoa kuin että se on laatikon sisällä, näissä softatuissa malleissa se puoli on kyllä kestänyt.
Siinä vaiheessa kun testeri laitetaan kiinni softauksen jälkeen on takuu mennyttä.
Toki tuo Celtic on kyllä aika raju softa, jos pistävät saman kun tavalliseen B48:iin. Katsottiin tuossa joku aika sitten yhdestä Celtic softan omaavasta autosta vähän livedataa niin boost oli tasainen 20 psitä (1,4 bar). Dynolapussa hirveä yli 440 Nm vääntömöykky 2700 - 3800 rpm välillä. (Lapussa max arvot 445 Nm ja 283 hv)
Tuota kun sitten vertaa toisen tekijän softaan mistä kanssa livedataa tuli ihmeteltyä, siihen oli rakennettu lähes tasainen 380 - 400 Nm vääntökäyrä 2300 - 5500 rpm välille, boosti 0li alkuun 14 psi ja siitä kipusi sitten max 17,5 psi:hin 5000 rpm kohdalla. (lapussa max arvot 403 Nm ja 292 hv)
Että on noissa softissa ja tekijöissä kyllä eroja, mikä sitten on hyvä ja mikä ei niin ei oma osaaminen riitä arvioimaan. Joku hyvä (ilmainen tai kohtuuhintainen) appi kun olisi millä saisi hyvän login aikaiseksi niin noita olisi kiva vähän vertailla.
Comment
-
-
Originally posted by 314da View PostIhan välttämättä varsinainen syy ei ole tuossa Celticissä, ulkomaalaisia foorumeita kun selailee niin sieltä muistaakseni löytyi vastaavia konerikkoja ihan vakiosoftillakin 330e:stä.
Toki tuo Celtic on kyllä aika raju softa, jos pistävät saman kun tavalliseen B48:iin. Katsottiin tuossa joku aika sitten yhdestä Celtic softan omaavasta autosta vähän livedataa niin boost oli tasainen 20 psitä (1,4 bar). Dynolapussa hirveä yli 440 Nm vääntömöykky 2700 - 3800 rpm välillä. (Lapussa max arvot 445 Nm ja 283 hv)
Tuota kun sitten vertaa toisen tekijän softaan mistä kanssa livedataa tuli ihmeteltyä, siihen oli rakennettu lähes tasainen 380 - 400 Nm vääntökäyrä 2300 - 5500 rpm välille, boosti 0li alkuun 14 psi ja siitä kipusi sitten max 17,5 psi:hin 5000 rpm kohdalla. (lapussa max arvot 403 Nm ja 292 hv)
Että on noissa softissa ja tekijöissä kyllä eroja, mikä sitten on hyvä ja mikä ei niin ei oma osaaminen riitä arvioimaan. Joku hyvä (ilmainen tai kohtuuhintainen) appi kun olisi millä saisi hyvän login aikaiseksi niin noita olisi kiva vähän vertailla.
Sitähän ei tiedä kuinka paljon toimivia Celticin softalla olevia autoja tuolla on, se kun ei tule ikinä esiin vasta kuin ongelma tilanteessa.Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Comment
-
-
Originally posted by makkis View PostPaljon mahdollista, mutta nämä kaikki tiedossa olevat ovat kaikki olleet softattuja ja myöskin kaikki Celticin, yksi näistä autoista oli kuitenkin vain 30tkm ajettu.
Sitähän ei tiedä kuinka paljon toimivia Celticin softalla olevia autoja tuolla on, se kun ei tule ikinä esiin vasta kuin ongelma tilanteessa.
Comment
-
-
Originally posted by 314da View PostIhan välttämättä varsinainen syy ei ole tuossa Celticissä, ulkomaalaisia foorumeita kun selailee niin sieltä muistaakseni löytyi vastaavia konerikkoja ihan vakiosoftillakin 330e:stä.
Omassa kävi niin, että taajama-ajossa pikku kierroksilta rupesi kone röpöttää ja vispata. On saanut kenkääkin uudesta asti mutta sitä on naurettu että otti ja hajosi sitten vaimon ajossaBemarilla huomasivat että noissa männissä ja sylintereissä oli vikaa, kyselin vähän että tämmöseksi ne on bemarin koneet mennyt vai.. asentaja sanoi että ei kuulemma ole Suomessa tällaista remppaa kuulunut mutta naapurissa on nähty “vähän ongelmia”.
Ei ne sitten kauheasti ihmetellyt vaikka softattu oli ollut vaan uusi motti tuli takuuna ja se siitä. Celticin säädöillä pörissyt sen jälkeen kohta 40 tonnia että jospa toi nyt ei toiste paukuVarmaan aika monessa hybridissä on sama softa, muissa bemareissa ollut ennenkin niin sieltä otettiin kaverin kanssa hybrideihinkin mutta ainakaan sillä hetkellä ei kukaan muu edes tehnyt näihin vielä.
Jäi vähän sellanen olo bemarilta että “lastentauteja”, onkohan uudessa koneessa parempaa rautaa sisällä. No remppa oli yli kymppitonnin, niin en viitti autoliikettä tai tarkempaa lähteä siitä sanomaan mutta siellä hoitui mistä näitä uutena rahaa vastaan saa..
Hyvä kone muuten ollut, alitehonenhan toi on parilitraseksi softallakin mutta hybridinä ihan hätänen kun ei ne isompaakaan patterien kanssa vielä tee.
Comment
-
-
Originally posted by Kaurupak View PostVähän kommenttia vinkkiä muille, kun kaveri linkkasi että onkos täällä sun auto kyseessä. Meikäläsen 330e b48 ekokotterosta siis korkkasi kone kolmenkympin kohdilla ja jos lontooksi googlailee niin ei ainut laatuaan. Jos samasta autosta puhe niin tässä vähän tietoa, tai jos on jollain muulla käynyt sama niin tarinan opetus että olkaas tiukkana laskunmaksun kanssa oli viritetty tai ei!
Omassa kävi niin, että taajama-ajossa pikku kierroksilta rupesi kone röpöttää ja vispata. On saanut kenkääkin uudesta asti mutta sitä on naurettu että otti ja hajosi sitten vaimon ajossaBemarilla huomasivat että noissa männissä ja sylintereissä oli vikaa, kyselin vähän että tämmöseksi ne on bemarin koneet mennyt vai.. asentaja sanoi että ei kuulemma ole Suomessa tällaista remppaa kuulunut mutta naapurissa on nähty “vähän ongelmia”.
Ei ne sitten kauheasti ihmetellyt vaikka softattu oli ollut vaan uusi motti tuli takuuna ja se siitä. Celticin säädöillä pörissyt sen jälkeen kohta 40 tonnia että jospa toi nyt ei toiste paukuVarmaan aika monessa hybridissä on sama softa, muissa bemareissa ollut ennenkin niin sieltä otettiin kaverin kanssa hybrideihinkin mutta ainakaan sillä hetkellä ei kukaan muu edes tehnyt näihin vielä.
Jäi vähän sellanen olo bemarilta että “lastentauteja”, onkohan uudessa koneessa parempaa rautaa sisällä. No remppa oli yli kymppitonnin, niin en viitti autoliikettä tai tarkempaa lähteä siitä sanomaan mutta siellä hoitui mistä näitä uutena rahaa vastaan saa..
Hyvä kone muuten ollut, alitehonenhan toi on parilitraseksi softallakin mutta hybridinä ihan hätänen kun ei ne isompaakaan patterien kanssa vielä tee.Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Comment
-
-
Kiitos Makkis kuitista. Kaurupakilla on käynyt hyvä tuuri matkassa!
Vaikka ne softan checksumit ovat kohdillaan, niin nopeasti tehtaalla näkevät kyllä onko siellä karttoja muutettu - kyllä se on tietoisena riskinä hyvä ymmärtää jos takuunalaista/vähän ajettua pirssiä ohjelmoidaan.
Pääviesti täällä 330e liittyen kuitenkin on se ettei keston kannalta ole eroa onko kyseessä 320i tai 330e, hybridijärjestelmä ei näytä tuottavan ongelmia puoleen tai toiseen.
Toki tuo Celtic on kyllä aika raju softa, jos pistävät saman kun tavalliseen B48:iin. Katsottiin tuossa joku aika sitten yhdestä Celtic softan omaavasta autosta vähän livedataa niin boost oli tasainen 20 psitä (1,4 bar). Dynolapussa hirveä yli 440 Nm vääntömöykky 2700 - 3800 rpm välillä. (Lapussa max arvot 445 Nm ja 283 hv)
Tuota kun sitten vertaa toisen tekijän softaan mistä kanssa livedataa tuli ihmeteltyä, siihen oli rakennettu lähes tasainen 380 - 400 Nm vääntökäyrä 2300 - 5500 rpm välille, boosti 0li alkuun 14 psi ja siitä kipusi sitten max 17,5 psi:hin 5000 rpm kohdalla. (lapussa max arvot 403 Nm ja 292 hv)G30 540i
F32 435d
Comment
-
-
Originally posted by makkis View PostTämä minun mainitsema 30tkm rikki mennyt oli tuore tapaus, eikä mennyt takuuseen kun olivat Bmw:llä huomanneet softauksen, ei siis suomen vaan saksan päässä.G30 520d xDrive
EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91
Comment
-
-
Originally posted by alspe View PostLuulisi, että valmistajan pitää todistaa että hajoaminen johtui softauksesta? Vai lukeeko takuuehdoissa, että konetta ei saa softata?-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Comment
-
Comment