Noin se menee, yli kaksivuotiaissa vois päästä perusmallin arvolla kun lisävarusteiden arvo on kuoleutunut.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F30 330e
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by JP-76 View PostAsiasta astiakaappiin:
Mitäs olet tykännyt tähän mennessä autosta? Otitko Adaptiiviset valot?
Mihin on keskikulutus asettunut tähän mennessä?
Onko ollut jotain ongelmia sähkömoottoripuolessa/ muuten?)
Ihan mukava vehje on. Tehokkain auto mitä minulla on ollut tähän mennessä. Ajettavuudeltaan hyvä, ehkä hieman hiljaisempi voisi olla moottoritievauhdeissa.
Adaptiiviset valot otin, ja eilen niitä kaverin ajaessa oikeastaan ekaa kertaa testattiin. Pitää kokeilla tässä joku ilta itse selvinpäin miten ne toimii...
Keskikulutus näkyy tankkausten mukaan olevan 4.84l/100km (4873km matkalla). Pari reissua nostaa hieman kulutusta. Neljän litran tuntumassa (alle ja yli) tankkaukset on pyörineet kun olen tässä normaalia arkiajoa ajanut. Kaasujalka on aika raskas, ja työpaikan päässä ei vielä pääse tankkaamaan sähköä (20km suuntaansa, moottoritietä).
Sähköpuolen kanssa ei ole ollut ongelmia.- Vielä ehtis troijaan| Nyt: G30 530ex, Ex: F30 330e, Skobodanian ihme (Skoda Rapid -14), E39 520ia -01, 6xranskanpullia (Peugeotit 207, 205, 205, 306, 405, 205)
Comment
-
-
Originally posted by toukopouko View Post(jos multa kysyit)
Ihan mukava vehje on. Tehokkain auto mitä minulla on ollut tähän mennessä. Ajettavuudeltaan hyvä, ehkä hieman hiljaisempi voisi olla moottoritievauhdeissa.
.e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
Ioniq5 AWD -22
Leaf 40kwh -18
Comment
-
-
Originally posted by toukopouko View Post(jos multa kysyit)
Ihan mukava vehje on. Tehokkain auto mitä minulla on ollut tähän mennessä. Ajettavuudeltaan hyvä, ehkä hieman hiljaisempi voisi olla moottoritievauhdeissa.
Adaptiiviset valot otin, ja eilen niitä kaverin ajaessa oikeastaan ekaa kertaa testattiin. Pitää kokeilla tässä joku ilta itse selvinpäin miten ne toimii...
Keskikulutus näkyy tankkausten mukaan olevan 4.84l/100km (4873km matkalla). Pari reissua nostaa hieman kulutusta. Neljän litran tuntumassa (alle ja yli) tankkaukset on pyörineet kun olen tässä normaalia arkiajoa ajanut. Kaasujalka on aika raskas, ja työpaikan päässä ei vielä pääse tankkaamaan sähköä (20km suuntaansa, moottoritietä).
Sähköpuolen kanssa ei ole ollut ongelmia.
Noin ajattelin että keskikulutus pidemmällän aikavälillä asettuis 4 ja 5:n väliin sekalaisessa ajossa. Kohtuullinen kulutus 6sekunnin bensa-autolle
Originally posted by 205/65-15H View PostMinkä renkaan tehdas on laittanut tähän alle (merkki ja koko)? Joko talvitassut on valittu?Kalusto:
BMW 550i xDrive -14
BMW S1000R -17
Toyota Proace -15
Comment
-
-
Originally posted by JP-76 View PostJuu, sulta kysyin
Noin ajattelin että keskikulutus pidemmällän aikavälillä asettuis 4 ja 5:n väliin sekalaisessa ajossa. Kohtuullinen kulutus 6sekunnin bensa-autolle
Samat renkaat näissä taitaa olla kun perus 3:ssa. Ainakin m-sporttina tulee 225/45/18, 255/40/18.
Kävin tuossa pikaisen norjanreissun (2570km), ja kulutus tuolla matkalla oli 4.9l/100km. Latausmahdollisuuksia olisi Ruotsissa (Åre) ja Norjan puolella ollut ihan kiitettävästi, mutta joka paikassa tuntuu olevan eri sähkönjakelijan latausjärjestelmä, eli vaatii oman "RFID korttinsa". Tuohon kun saisivat jonkin standardin, että vois maksaa paikasta riippumatta vaikka suoraan sirukortilla tai Visalla tjsp.). Käytännössä sain ladattua Åressa mökin pihalla 3 päivän aikana lämmitystolpasta paikallisajoon - 2tunnin ajastinta välillä kääntäen.
Omasta mielestäni tuo kulutus ei ole paha, vaikka onkin suurimmaksi osaksi matka-ajoa, koska meno oli ihan joutuisaa Ruotsissa, ja Norjan tiet (välillä Trondheim-Mo I Rana) "haastavia" kulutuksen suhteen, joskin väittäisin Hybridin olevan omimmillaan noissa mäkisissä maastoissa (ja Bemarin ominaisuudet parhaimmillaan mutkateillä).
Muutamaa kilometriä vaille 10000km taulussa, ja ConnectedDriven mukaan sähköllä ajettu matka tuosta 2651.4km, eli n. neljäsosa. Ennen Norjan reissua se oli n. 1/3.
...ja sitten vinkkinä, että on todella pätevä se "Battery Save" moodi - tuolla pitemmällä matkalla tuli opeteltua eri ajotilojen käyttöä. Varmaan ajotavasta riippuvaa tuokin, mutta n. 20-30km ennen kaupunkia "save" -moodi päälle ja juuri ehtii sen max. 14-15km ladata akkuihin (olettaen että ajoakun jäljellä oleva ajomatka on 0-2km), joilla pyörittelee kaupungissa ihan kivasti.
Ja kehutaan vielä Norjaa sähköautoilun edelläkävijänä - mukava parkkeerata esim. Trondheimin keskustassa mihin vaan (muiden hybridien ja täyssähköautojen tavoin) maksamatta mitään... Ei kyllä kalleimmilla zoneilla juurikaan pelkässä polttomoottorilla varustettuja autoja parkissa näkynyt - enkä kyllä ihmettele hintatason tietäen.Last edited by [Zei-M-Zei]; 16-08-2016, 15:29.________________________
G26 i4 2023
F11 530xd 2014
ex bemarit: E30 318i 1985, E39 528i 1996, E46 316i "Sport 2000" 1999, E46 320i 2003, E46 316i Compact 2004, E91 318d 2007, F30 320d 2012, F30 330e 2015, G20 330e 2020
Comment
-
-
Morjes foorumilaiset!
Piti tänään olla 330e:n luovutus Tampereen autokeskuksella, mutta luovutushuollossa huomasivat että akkupaketissa tai sen kiinnityksessä tehtaan jäljiltä vikaa. Koko suomesta ei löydy kuulemma akkupaketin irroitukseen vaadittavia työkalujaD
No nyt sitten odotetaan ja ajellaan autokeskuksen koeajo 316d:llä siihen asti kun keksivät mitä tuolle pitäisi tehdä.
Onkos nossa ollut vikaa hybriditekniikassa/ sähköissä muuten ja näin jo uutena?
Comment
-
-
Originally posted by isop View PostOnkos nossa ollut vikaa hybriditekniikassa/ sähköissä muuten ja näin jo uutena?
Kiva nähdä tässä ilmojen kylmennessä vaikutus ajomatkaan. Parina aamuna ollut pakkasen puolella, ja muutaman kilometrin vähemmän (n. 29-30km) on näyttänyt ajomatkaa verrattuna kesäkeleihin (jolloin täyteen ladattuna on näyttänyt 32-33km).________________________
G26 i4 2023
F11 530xd 2014
ex bemarit: E30 318i 1985, E39 528i 1996, E46 316i "Sport 2000" 1999, E46 320i 2003, E46 316i Compact 2004, E91 318d 2007, F30 320d 2012, F30 330e 2015, G20 330e 2020
Comment
-
-
3kk ja ~7300km takana, josta ~2700km sähköllä. Hybridipuolen kanssa ei ongelmia ole ollut, mutta olen myös havainnut kuinka tuo range on lyhentynyt alle 30km:n. Saas nähdä kuinka paljon tuo lyhenee, ja riittääkö talvipakkasilla range 20km työmatkaan edes preconditioningia käyttämällä...- Vielä ehtis troijaan| Nyt: G30 530ex, Ex: F30 330e, Skobodanian ihme (Skoda Rapid -14), E39 520ia -01, 6xranskanpullia (Peugeotit 207, 205, 205, 306, 405, 205)
Comment
-
-
Originally posted by toukopouko View Post3kk ja ~7300km takana, josta ~2700km sähköllä. Hybridipuolen kanssa ei ongelmia ole ollut, mutta olen myös havainnut kuinka tuo range on lyhentynyt alle 30km:n. Saas nähdä kuinka paljon tuo lyhenee, ja riittääkö talvipakkasilla range 20km työmatkaan edes preconditioningia käyttämällä...
Tuskin riittää, ainakaan jos meinaa laseja sulattaa ja lämmintä puhaltaa sisälle. Miten tuossa mahtaa tulla lämmintä kovemmalla pakkasella?
Mulla oli pari vuotta sitten Opel Ampera, niin sillä pääsi kesällä 40-50km latauksella ja talvella ehkä heikoimmillaan puolet siitä. On se vaan ihme että monta vuotta mennyt ja eivät vaan pääse parempiin lukemiin.
Comment
-
-
330e yhä "akkupaketin irrotukseen" vaadittavia työkaluja odottamassa ja työ kuulemma valmistuu taas "ensi viikolla". Näitä ei ole ilmeisesti edes tehty niin, että tuo akkupaketin vaihto olisi suomen huollon tehtävissä. Ymmärsin että suomeen ei edes tarkoitus hommata em. työkaluja, vaan lainataan ruotsista/ saksasta jos joskus tarvitaan... Löytyykö tuohon työhön koulutettuja asentajia edes suomesta? Mietityttää kannattaako tuota autoa nyt ottaa lainkaan vastaan? Ihmeellistä että tehdas ei ota väärin kasattua autoa takaisin ja toimita heti tilalle vastaavaa?
Comment
-
-
Vaimolla oli alkuviikon ajossa n. tuhat kilometriä poljettu 330e. Muutama kommentti tuli.
- Tällä lähtee kortti helposti
- Onko pakko ottaa vanha auto takaisin, tää on kuin veisi tikkarin lapsen suusta
- Manuaali ei ole enää kiva
Kävin kyseistä yksilöä kokeilemassa myös itse. Kyllähän hymy oli herkässä kun painoa pedaalia kohti lattiaa ja eboost iski kehiin. Myös kaasuvaste ja viiveettömyys teki vaikutuksen. Sporttipenkeillä ja ratin säädöillä sai oikein hyvän ajoasennon. Navi vaikutti helppokäyttöiseltä ja peruutuskamera oli kiva. Auto ei ollut niin äänekäs uusilla 16” 205/60 RF-renkailla (Goodyear EfficientGrip) kuin olin kuvitellut. Eli kyllä tuossa on potentiaalia normirenkailla vaikka mihin, jopa matka-autoksi, vaikka meno ei ollut ihan parasta A-luokkaa motarilla suuntavakauden suhteen ja rengasmeluakin noilla RF:llä toki oli. Melun luonne oli kuitenkin laadukasta ja mitään ylimääräistä ei kuulunut. Maavaraa tuossa ei taida olla paljoakaan, tuntui raapivan masua siellä missä vakio e39 (15cm) menee ongelmitta.
Auton mukana ei tullut normilaturia, joten kaikki sähköt tuotettiin bensalla. Tietämättä kuinka paljon tuota on ladattu aiemmin töpselistä, keskikulutus näytti 5,7 litraa, kulutusta ei siis nollattu medän aikana. Eli e61xi:n kulutus olisi helppo puolittaa tai päästä jopa kolmasosakulutukseen ahkeralla lataamisella. Vaikka sähkörangeä ei juurikaan ollut, auto tuotti sähköä sen verran että liikkeellelähdöt ja kaupan pihat saattoi ajaa sähköllä ja rangea tuli 1-2 km, ainakin Sport-modella.
Ei tämä f10 530DA:ta uhkaa unelma-autona omilla kriteereillä, mutta jos painottaa hauskuutta ja finanssia, tilanne voi ollakin toinen, varsinkin jos päivittäisen liikkumisen pystyy hoitamaan pääasiassa sähköllä. Vähän jäi ikävä...ja oma kalusto tuntuu taas entistä nostalgisemmalta.
Alla vielä kyseisen yksilön dataa, jos jotakuta kiinostaa.
Vehicle information
VIN longWBA8E1101GK827963Type code8E11Type330E IPERFORMANC330E IPEE (EUR)Dev. seriesF30 (MUE)Line3Body typeLIMSteeringLLDoor count4EngineXB1HCubical capacity0.00Power185TransmisionHECKGearboxAUTColourGLACIERSILBER METALLIC (A83)UpholsterySTOFF/LEDER BREEZE/ANTHRAZIT (CBAT)Prod. date2016-06-08
Order optionsNo.Description1CASELECTION COP RELEVANT VEHICLES2PALOCKING WHEEL BOLTS2VBTYRE PRESSURE INDICATOR230EU SPECIFIC ADDITIONAL EQUIPMENT248STEERING WHEEL HEATING255SPORTS LEATHER STEERING WHEEL258RUNFLAT TYRES3AGBACKUP CAMERA4AEARMREST FRONT RETRACTABLE4NEBLOW-BY-HEATER423FLOOR MATS, VELOUR428WARNING TRIANGLE465THROUGH-LOAD SYSTEM481SPORT SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGER493STORAGE COMPARTMENT PACKAGE494SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER5A2LED HEADLIGHTS5DAPASSENGER AIRBAG DEACTIVATE502HEADLIGHT WASHER SYSTEM508PARK DISTANCE CONTROL (PDC)521RAIN SENSOR544CRUISE CONTROL WITH BRAKING FUNCTION563LIGHTS PACKAGE575ADDITIONAL 12V POWER SOCKET6ACINTELLIGENT EMERGENCY CALL6AETELESERVICES6AGE DRIVE SERVICES6AKCONNECTEDDRIVE SERVICES6NHHANDS-FREE FACILITY W. USB INTERFAC6UHTRAFFIC INFORMATION606NAVIGATION SYSTEM BUSINESS676HIFI LOUDSPEAKER SYSTEM698AREA-CODE 27LCMODEL ADVANTAGE775INDIVIDUAL ROOF-LINING ANTHRACITE8AXFINNISH / ON-BOARD DOCUMENTATION8A9LANGUAGE VERSION FINNISCH8KAOELSERVICE INT. 30.000 KM/24 MONTHS8SMVIN, VISIBLE FROM OUTSIDE8TGANTI-THEFT SYSTEM842COLD CLIMATE VERSION850ADD FUEL TANK FILLING FOR EXPORT9AAEXTERNAL SKIN PROTECTION993MODEL YEAR CODE
Series optionsNo.Description2FH16"LIGHT ALLOY WHEELS V-SPOKE 390205AUTOMATIC TRANSMISSION216SERVOTRONIC4CGINT.STRIP SATINSILVER534AUTOMATIC AIR CONDITIONING548SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING6WAINSTRUMENT CLUSTER W. EXTENDED CONTe39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
Ioniq5 AWD -22
Leaf 40kwh -18
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostMyyjän mukaan "autossa vakiona sähköinen lämmitysjärjestelmä." Eli lohkolämmitintä+sisähaaraa ei tarvita. Miten tuo toimii?
Toiset lisälämmittimet toimivat polttoaineella, hybridin kyseessäollessa lisälämmitin on voitu yllättäen toteuttaa sähköllä.Näitä ja muita, enimmäkseen näitä.
Comment
-
-
Originally posted by TorQuel View PostSähköllä.
Lämmittääkö koneesta jäähdytysnestettä vai öljyä? Puhaltaako lämppärillä matkustamon lämpimäksi? Miten ajastetaan? Saako esim penkin ja ratinlämppärit päälle? Kuinka kauan pitää olla päällä että kone lämmin ja ikkunat sulat? Kuinka paljon vie virtaa?
Comment
-
Comment