Originally posted by alspe
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F30 330e
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
-
-
Originally posted by Jacques View PostKiitos Makkis kuitista. Kaurupakilla on käynyt hyvä tuuri matkassa!
Vaikka ne softan checksumit ovat kohdillaan, niin nopeasti tehtaalla näkevät kyllä onko siellä karttoja muutettu - kyllä se on tietoisena riskinä hyvä ymmärtää jos takuunalaista/vähän ajettua pirssiä ohjelmoidaan.
Pääviesti täällä 330e liittyen kuitenkin on se ettei keston kannalta ole eroa onko kyseessä 320i tai 330e, hybridijärjestelmä ei näytä tuottavan ongelmia puoleen tai toiseen.
Kiitos 314da. Kumpikohan näistä esimerkkien softista "tuntuu liukkaammalta" tavalliselle kansalaiselle ja hehkutetaan kuinka hyvä se onkaan.
Minun silmiini sattui ulkomaan foorumeilta vain 330e malleja joissa noita B48 koneita oli hajonnut, jossain epäiltiin syyksi suuttimia mutta tiedä sitten.
Takuuhan luonnollisesti menee jos softan pistää, ei kai kukaan oikeasti kuvittele, että tehdas ei muutoksia huomaa. Eri juttu jos muuten on viallisia osia tuotannossa päässyt maailmalle ja haluavat siitä vastuunsa kantaa.Last edited by 314da; 09-09-2019, 07:31.
Comment
-
-
Originally posted by alspe View PostLuulisi, että valmistajan pitää todistaa että hajoaminen johtui softauksesta? Vai lukeeko takuuehdoissa, että konetta ei saa softata?
Ja vaikka ei lukisikaan mitään ehtoja onhan tuo selkeä syy-->yhteys. Kun moottorin ohjauksen parametrejä mennään muuttelemaan niin kyllähän komponentit joutuvat kovemmalle rasitukselle mitä valmistaja on suunnitellut.
Tuohon siinä vedotaan. Ja moottorin viritys poistaa takuun koko voimansiirtolinjasta, eli ei pelkästä moottorista. Totuushan on, että yhtä laillahan se vaurio olisi voinut tulla vakio koneeseenkin tai voimansiirtolinjaan, mutta milläs sen sitten todistat?
Comment
-
-
Nyt kyllä kiinnostaisi millä bensalla noilla hajonneilla yksilöillä on ajettu?
Yksi jälleenmyyjäkin näkyi somessa kirjoittelevan, että lähtökohtaisesti samalla polttoaineella kun ennenkin voi ajaa!
Minä kyllä väitän, että B48, 1:11 puristussuhde, 1,4 bar ahtopaineet, 450 Nm vääntö ja 95 oktaaninen bensa ei ole hyvä yhdistelmä. Siihen kun vielä yhdistetään hybridissä se, että sama aine voi olla tankissa jopa kuukausia kun ajetaan pääasiassa sähköllä.
Tämä tietenkin arvailua mutta tuli vaan mieleen.
Comment
-
-
Originally posted by 314da View PostNyt kyllä kiinnostaisi millä bensalla noilla hajonneilla yksilöillä on ajettu?
Yksi jälleenmyyjäkin näkyi somessa kirjoittelevan, että lähtökohtaisesti samalla polttoaineella kun ennenkin voi ajaa!
Minä kyllä väitän, että B48, 1:11 puristussuhde, 1,4 bar ahtopaineet, 450 Nm vääntö ja 95 oktaaninen bensa ei ole hyvä yhdistelmä. Siihen kun vielä yhdistetään hybridissä se, että sama aine voi olla tankissa jopa kuukausia kun ajetaan pääasiassa sähköllä.
Tämä tietenkin arvailua mutta tuli vaan mieleen.
Itse väitän, että kaikki tällaiset jutut on näiden päästökikkailujen syytä. Moottoreita käytetään tahallaan niin laihalla seoksella, kuin ne vaan suostuu käymään, lämpötilat nousee ja männät sulaa. Ja oletetaan, että tämän kaiken maksaa tietysti auton käyttäjä.
Comment
-
-
Originally posted by Bullitt View PostVarmaan kohta 20 vuotta tälläkin palstalla hoettu sitä, miten moottorin ohjainlaite mukautuu käytettävän polttoaineen ominaisuuksiin, eli tunnistaa nakutuksen, säätää ennakkoa, jne... Väitätkö sä nyt, että tällainen suojaava ominaisuus olisi jätetty Bemareista kokonaan pois?
Itse väitän, että kaikki tällaiset jutut on näiden päästökikkailujen syytä. Moottoreita käytetään tahallaan niin laihalla seoksella, kuin ne vaan suostuu käymään, lämpötilat nousee ja männät sulaa. Ja oletetaan, että tämän kaiken maksaa tietysti auton käyttäjä.
Comment
-
-
Originally posted by Bullitt View PostVarmaan kohta 20 vuotta tälläkin palstalla hoettu sitä, miten moottorin ohjainlaite mukautuu käytettävän polttoaineen ominaisuuksiin, eli tunnistaa nakutuksen, säätää ennakkoa, jne... Väitätkö sä nyt, että tällainen suojaava ominaisuus olisi jätetty Bemareista kokonaan pois?
En nykyään enää oleta että markkinoilla olevat ohjelmat pääsääntöisesti "fiksusti" tehtyjä, ja tehdas evää takuun ihan syystä.G30 540i
F32 435d
Comment
-
-
Originally posted by Spetke View PostEi minulle ole uuden auton mukana mitään takuuehtoja kerrottu, näytetty? Onko jollekkin muulle? Mistä sellaiset ehdot pääsee lukemaan
Comment
-
-
Mikä näistä koneista pettää tarkemmin ottaen?F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by fraatti View PostLiian laihalla seoksella NOx-päästöt kasvavat joten en usko että laihalla ajatetaan. Samoin laihaseosmoodit taisi pudota pois N43 ja N53 koneiden jälkeen.
Comment
-
-
Originally posted by Aatti View PostJos täyskaasulla kuormalla puhutaan, niin tällanen B48 pyörii vakiona aikalailla sen kuuluisan 14.7:1 tienoilla tasasesti kun lappu lattiassa kiihdyttää. Ajat ja koneet muuttuu, jos miettii mitä seosmittarin viisari ennen vanhaan turbopeleissä näytti...
Ja nuo seokset olen siis itse logittanut omasta 2014 320i:stä eli ovat varmaa tietoa.
Comment
-
-
Originally posted by kobluna View PostNoinko on? Ainakin vielä N20 kyllä rikastaa ihan reilusti sinne 11.8:1-12.2:1 seokselle lappu lattiassa kiihdyttäessä.
Comment
-
-
Originally posted by Aatti View PostYhdessä B48 keskustelussa oli heittänyt termin ”Stoich WOT (wide open throttle)”. Jos on perää suutinprobleemissa niin ei paljon jää pelivaroja mutta päästöhommat ja muut pistää varmaan kovaa painetta insinööreille.
Comment
-
-
Originally posted by kobluna View PostNoinko on? Ainakin vielä N20 kyllä rikastaa ihan reilusti sinne 11.8:1-12.2:1 seokselle lappu lattiassa kiihdyttäessä. Tuohan voikin selittää miksi joitakin B48 koneita on kilkannut, jos todella on noin "laihat" seokset. N20 koneitakin on hajonnut piggy-back bokseihin, kun seokset on huidelleet 13:1 tienoilla ja siksi kone nakuttanut.
Ja nuo seokset olen siis itse logittanut omasta 2014 320i:stä eli ovat varmaa tietoa.
Juurikin tuo 14,7:1 on se seossuhde missä toimii suurimman osan ajasta, jos lappu lattiassa vetää pidemään niin sitten alkaa vasta seosta rikastamaan, nyt puhun siis vakiovireisestä.
Comment
-
Comment