Announcement
Collapse
No announcement yet.
F30 330e
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by novoiperkele View PostOlisko vinkkiä hyvästä/halvasta kiinteästä laturista/latausjohdosta?
Hieman edullisempi vaihtoehto on Volkkarin brändäämä Elli: https://charging-energy.elli.eco/fi-fi/IDcharger mutta tuo taisi vaatia vikavirtasuojaa kaverikseen enemmän kuin BMW:n wallbox. Tässä riittää tehot 11kw asti.
Oikeastihan sinulle riittää F30 330e tapauksessa ihan 1-vaihe latausteho koska auto ei enempää osaa vastaanottaa. Eli supershuko töpseli asennukseen, joka sallii jatkuvan 16A kuorman ja sitten vaan joku säädettävä 0-16A pikkulaturi ja säädät sen 16A teholle. (akku täyttyy parissa tunnissa)S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
Comment
-
-
Originally posted by Mr.Goodwill View PostOnkos kellään ollut kylmällä koneella käynnistäessä pientä käyntihäiriötä. Vähän niinkuin yskii/kierrokset heittelee pienellä alueella?
Mulla suorastaan nyki kun vauhdista käynnistyi ja jatkettiin bensalla 80 nopeuksissa. Oli 15c. Nyt kylmemmällä tuntuu että ei niin paljoa mutta vaikea sanoa kun menen melkein kaikki sähköllä.
Tosin -1c niin pienikin voiman tarve ja käynnisti koneen.
edit. tankkaan aina 98 tai vpower.Last edited by Poppamies; 21-10-2020, 13:20.
Comment
-
-
Originally posted by pyroz View Post..Oikeastihan sinulle riittää F30 330e tapauksessa ihan 1-vaihe latausteho koska auto ei enempää osaa vastaanottaa...
Ajatus on laittaa kerralla semmoinen, mikä piisaa 3x25A pääsulakkeiden takana, koska näillänäkymin (pissaliisahallitus) ei ole viimeinen sähköhimmeli.
Comment
-
-
Originally posted by Mr.Goodwill View PostOnkos kellään ollut kylmällä koneella käynnistäessä pientä käyntihäiriötä. Vähän niinkuin yskii/kierrokset heittelee pienellä alueella?
Ainakin perus B48 koneen tapauksessa saattaa aiheuttaa tuon tyyppisiä oireita.
Comment
-
-
Originally posted by Remotion View PostTulee olemaan mukavia pommeja nää muutaman vuoden päästä jos pakkatuoreenakin jo käyntihäiriöitä.
Niin, kuten
- 2015–2019 F30/F31/F34 320i
- 2016–2018 F30 330e
- 2016–2019 F20 120i
- 2016-present F33|F36 420i
- 2018–present G01 X3 xDrive20i
Ja eri tehoversioita kolminkertainen määrä lisää. Vai mikä sun pointti oli?
Comment
-
S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
Comment
-
-
Sillä erolla kuitenkin, että tavallisia, ei-hybridi, moottoreita ei lyödä kylmänä käyntiin ja saman tien kierrokset ylös. Kuten voi käydä hybridillä, jos vaikka polkaisee kaasua liikaa rampissa ja sähköajo ei olekaan enää mahdollinen. Tai ainakin useimmat kuskit taitavat ajaa vähän rauhallisemmin ekat kilometrit, kun kone on kylmä. Itse en ainakaan omaani kierrätä yili 3000 ennenkuin öljyt yli 70C eli viisari lähtenyt liikkeelle.
Comment
-
-
Originally posted by Poppamies View PostNiin, kuten
Ja eri tehoversioita kolminkertainen määrä lisää. Vai mikä sun pointti oli?F30 330e M-sport '16
e21 315 Sedan '83
ex-F31 330d xDrive Touring M-Sport '14
ex-e61 535d Touring M-Sport '05
ex-e39 530d Touring M-Sport '03
ex-e30 316i Bavaria '91
Comment
-
-
Originally posted by Nautilus View PostEi tämä nyt hirveästi luottamusta herätä, kun reilun viikon korjausurakan jälkeen pääsin huoltamolta juuri sähkörangen päähän ennen kuin polttomoottorin käynnistyessä, syttyi myös moottorin vikavalo. Olisi toki varmaan pitänyt kaasutella siinä pihalla heti, mutta kun olivat juuri ajaneet 10km testilenkin polttiksella ja hyvin oli toiminut silloin. Uusi vikakoodi näyttää olevan https://www.obd-codes.com/p2243 ja viikon päästä pääsee takaisin pajalle...
Taitaa tulla vähintään kuukauden verran seisontaa yhteensä, kun ei tuolla nyt juurikaan viitsi taas ajella.Tiistaina kun menin hakemaan, syttyi vielä moottorin vikavalo 200m ajon jälkeen ja auto jäi keskviikoksi Vantaalle. Tässä kohtaa tuntui jo, että elän jonkinlaista farssin ja tragikomedian välimaastossa seilaavaa elokuvaa. Keskiviikkona soitettiin että liitin oli huonosti kiinnitetty ja auton voi tulla hakemaan.
Nyt on pari päivää ollut vikavalot vilkkumatta, joten toivottavasti mennään tovi tällä. SAKAlle pointsit siitä, että homma hoidettiin SAKAvarman osalta kunniallisesti ja taloudelliset tappiot tästä jäivät 100€ omavastuuseen ja Vantaa-Riihimäki välillä (yhteensä neljä käyntiä) kulutettuun aikaan / polttoaineeseen. Lisäksi auto oli käytännössä reilun kuukauden seisonnassa. Positiivisena puolena, että ei nyt tarvitse erikseen maksaa softan päivittämisestä ja varmaan jossain kohtaa tuo alkupään KLE olisi joka tapauksessa lahonnut - hyvä että se vaihdettiin nyt uuteen. Ja hieman järkevämmin akunkäytön suhteen tuntuu tämä tuore softa tosiaan toimivan, kuten aiemmassa keskustelussakin oli puhetta...
Comment
-
Comment