Announcement

Collapse
No announcement yet.

F30 330e

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Guffe
    Bimmer Rookie
    • Sep 2008
    • 41

    Originally posted by TeemuM View Post
    Tuosta lämmityksestä...Kun auto on yön latauksessa ja laitan illalla lämmityksen päälle lähtöaikaan, niin aamulla akusta on heti prosentteja kadonnut liikkeelle lähtiessä. Ja akku siis kuluu tuohon lämmittämiseen, koska ilman lämmitystä se on 100% täynnä. Saakos tuon jotenkin niin, että akku olisi täynnä vaikka onkin lämmitys päällä?
    Laita lähtöaika varttia aikaisemmaksi kuin oikeasti olet lähdössä niin ehtii ladata täyteen. Auto on kuitenkin vielä lämmin.
    F30 330e M-sport '16
    e21 315 Sedan '83
    ex-F31 330d xDrive Touring M-Sport '14
    ex-e61 535d Touring M-Sport '05
    ex-e39 530d Touring M-Sport '03
    ex-e30 316i Bavaria '91

    Comment

    • toukopouko
      Bimmer Rookie
      • Jan 2006
      • 162
      • Oulu

      Originally posted by tesserakti View Post
      Minulla kertaalleen herjasi ajoon lähtiessä, että syöttövirta ei riittänyt esilämmitykseen, kun latausteho oli säädetty alhaiseksi. Laitoin maksimaaliselle, niin sen jälkeen on pelittänyt. En tiedä, onko latausvälineellä mitään merkitystä, mutta ratkaisuna nyt joka tapauksessa täällä yhden vaiheen johto voimavirtapistokkeessa.
      On sillä merkitystä. Auton sähkölämppäri on teholtaan 5kW, ja varmaan kovemmalla pakkasella voi sen imaistakin esilämmityksessä. Jos laturi ei anna tarpeeksi tehoa, otetaan vajaaksi jäävä luonnollisesti akusta.

      330e lataa maksimissaan 16A ja yhdestä vaiheesta, eli tarpeeksi kylmällä akku on aina hieman vajaa esilämmityksen jälkeen vaikka olisi mikä laturi kiinni... tuo tosiaan hieman auttaa kun ajastaa sen lämmityksen päättyväksi vaikka varttia ennen kuin oikeasti lähtee liikkeelle. Toki se auto vastaavasti ehtii siinä taas vähän jäähtyäkin, että mikä se lie kannattavinta sitten.
      - Vielä ehtis troijaan | Nyt: G30 530ex, Ex: F30 330e, Skobodanian ihme (Skoda Rapid -14), E39 520ia -01, 6xranskanpullia (Peugeotit 207, 205, 205, 306, 405, 205)

      Comment

      • Guffe
        Bimmer Rookie
        • Sep 2008
        • 41

        Originally posted by toukopouko View Post
        On sillä merkitystä. Auton sähkölämppäri on teholtaan 5kW, ja varmaan kovemmalla pakkasella voi sen imaistakin esilämmityksessä. Jos laturi ei anna tarpeeksi tehoa, otetaan vajaaksi jäävä luonnollisesti akusta.

        330e lataa maksimissaan 16A ja yhdestä vaiheesta, eli tarpeeksi kylmällä akku on aina hieman vajaa esilämmityksen jälkeen vaikka olisi mikä laturi kiinni... tuo tosiaan hieman auttaa kun ajastaa sen lämmityksen päättyväksi vaikka varttia ennen kuin oikeasti lähtee liikkeelle. Toki se auto vastaavasti ehtii siinä taas vähän jäähtyäkin, että mikä se lie kannattavinta sitten.
        Olen huomannut että lämmitys pöhisee vielä tovin ajastetun lähtöajan jälkeenkin, aikaa en ole ottanut kuinka pitkään se jatkaa. Kovin usein en itse ole tuota käyttänyt, kotoa talvisin lähtee yleensä lämpimästä tallista ja työpaikalla akku on jo tyhjä, eikä mahdollisuutta ladata.
        F30 330e M-sport '16
        e21 315 Sedan '83
        ex-F31 330d xDrive Touring M-Sport '14
        ex-e61 535d Touring M-Sport '05
        ex-e39 530d Touring M-Sport '03
        ex-e30 316i Bavaria '91

        Comment

        • jobo
          Bimmer Rookie
          • Jun 2009
          • 144
          • Espoo

          Originally posted by toukopouko View Post
          On sillä merkitystä. Auton sähkölämppäri on teholtaan 5kW

          Onko tästä tietoa että mitä lämmittää tuolla teholla? tuskin ohjaamon lämmittämiseen 5kW tehoja tarvitaan? Siis mietin että lämmittääkö se moottoria jne tuolla vai mihin teho tarvitaan? Mistään ei oikeen löydy tietoa.
          BMW i4 M50 -23

          BMW 330e M-sport -17
          BMW 120d M-sport -14
          MINI JCW -09

          Comment

          • jobo
            Bimmer Rookie
            • Jun 2009
            • 144
            • Espoo

            Originally posted by puerco View Post
            Odotetaan nyt että osat tulee maailmalta 😂
            Instagramissa ja fbssa voi alkuun vakoilla👏🏻

            Onko noi helmat mistä tilattu? tarttis itellekin.
            BMW i4 M50 -23

            BMW 330e M-sport -17
            BMW 120d M-sport -14
            MINI JCW -09

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10941
              • Joensuu

              Originally posted by jobo View Post
              Onko tästä tietoa että mitä lämmittää tuolla teholla? tuskin ohjaamon lämmittämiseen 5kW tehoja tarvitaan? Siis mietin että lämmittääkö se moottoria jne tuolla vai mihin teho tarvitaan? Mistään ei oikeen löydy tietoa.
              Miksei tarvittaisi? BMW on polttomoottoreihin mukavuuslämmittimeksi (lämmittämään sisätilat) laittanut useamman vuosikymmenen 5kw webastoja. Ei se 5kw liikaa ole jos ikkunat meinasi saada kohtuu ajassa sulaksi ja ohjaamon kunnolla lämpimaksi reilummalla pakkasella.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • jobo
                Bimmer Rookie
                • Jun 2009
                • 144
                • Espoo

                Originally posted by HTK12 View Post
                Miksei tarvittaisi? BMW on polttomoottoreihin mukavuuslämmittimeksi (lämmittämään sisätilat) laittanut useamman vuosikymmenen 5kw webastoja. Ei se 5kw liikaa ole jos ikkunat meinasi saada kohtuu ajassa sulaksi ja ohjaamon kunnolla lämpimaksi reilummalla pakkasella.

                Eiku mietin vaan ku nää normaalit sisätilalämppärit joita käytetään jos auto on sisäpistokkeella on jotain 1-1.5kW niin siksi mietin että 5kW tuntuu aika hurjalta teholta?
                BMW i4 M50 -23

                BMW 330e M-sport -17
                BMW 120d M-sport -14
                MINI JCW -09

                Comment

                • pyroz
                  BTCF Member
                  • Nov 2002
                  • 6768
                  • PK-seutu

                  Originally posted by jobo View Post
                  Eiku mietin vaan ku nää normaalit sisätilalämppärit joita käytetään jos auto on sisäpistokkeella on jotain 1-1.5kW niin siksi mietin että 5kW tuntuu aika hurjalta teholta?
                  Sisätilalämppärillä kabiini lämpeää talvella parissa tunnissa. Webastolla (esim. 5kw tehoinen) 15 minuutissa. On ihan hyvä, ettei tartte ajaa Helsingistä Tampereelle ennenkuin on auto lämmin sisältä
                  S65, S85, H1, N63TU, IB1

                  Comment

                  • Guffe
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2008
                    • 41

                    Originally posted by pyroz View Post
                    Sisätilalämppärillä kabiini lämpeää talvella parissa tunnissa. Webastolla (esim. 5kw tehoinen) 15 minuutissa. On ihan hyvä, ettei tartte ajaa Helsingistä Tampereelle ennenkuin on auto lämmin sisältä
                    Sama pätee x30e:ssä kun lähtee ilman esilämmitystä. Pukkaa kuumaa jo muutaman sadan metrin jälkeen.
                    F30 330e M-sport '16
                    e21 315 Sedan '83
                    ex-F31 330d xDrive Touring M-Sport '14
                    ex-e61 535d Touring M-Sport '05
                    ex-e39 530d Touring M-Sport '03
                    ex-e30 316i Bavaria '91

                    Comment

                    • toukopouko
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2006
                      • 162
                      • Oulu

                      Originally posted by jobo View Post
                      Eiku mietin vaan ku nää normaalit sisätilalämppärit joita käytetään jos auto on sisäpistokkeella on jotain 1-1.5kW niin siksi mietin että 5kW tuntuu aika hurjalta teholta?
                      Tolla samalla lämmittimellä se pitää kabiinin lämpimänä myös ajossa, kun polttis ei ole tuomassa lämpöä.
                      - Vielä ehtis troijaan | Nyt: G30 530ex, Ex: F30 330e, Skobodanian ihme (Skoda Rapid -14), E39 520ia -01, 6xranskanpullia (Peugeotit 207, 205, 205, 306, 405, 205)

                      Comment

                      • Mohko
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2008
                        • 164
                        • Rauma

                        Autosta carlyn mukaan emergency call battery loppu.

                        Oliskohan jollain antaa osanumeroa ja tietoa missä tuo olisi? Normaalisti f30ssa se on tavaratilan alla, mut siellä nyt pieni akku tilalla
                        F15 X5 40e -17
                        G30 530e -20
                        Honda CBR XX


                        EX:
                        E38 730
                        E34 525
                        E36 325
                        Honda CBR 1000F
                        206 GTI
                        E60 lci 530D 08
                        F20 114i Msport
                        E30 320i Cabrio 90 old school
                        F30 330e M-Sport -17

                        Comment

                        • Villee
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2011
                          • 93
                          • Turku

                          Tilailin autodocilta Eibachin Pro Kitin, joka juurikin akselimassoiltaan sopii hybridiin. Paketti tuli tänään ja jouset tietysti väärät. Eli paketin tuotenumero oikea, mutta itse jouset köykäsemmille akselimassoille. Onko muilla vastaavia kokemuksia? Muita madallusjousia ei oikein tunnu löytyvän..
                          F30 330e iPerformance -16 Estoril blau

                          Ex:
                          - E92 335i M-Sport -10 Azuritschwarz
                          - E90 325i M-Sport -08 Carbonschwarz
                          - E46 330Ci M-Sport -02 Imolarot II

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10941
                            • Joensuu

                            Originally posted by jobo View Post
                            Eiku mietin vaan ku nää normaalit sisätilalämppärit joita käytetään jos auto on sisäpistokkeella on jotain 1-1.5kW niin siksi mietin että 5kW tuntuu aika hurjalta teholta?
                            Niillä 1-1.5kw lämmittimillä ei saa kabiinia lämpimäksi kohtuu ajassa eikä ikkunoita suliksi. Vaikka annat olla 3h, niin ei se auto ole sisältä oikeasti lämmin kun on kunnolla pakkasta. Tehot on niin pieniä kun sulakkeet on niin pieniä. Ajossa moinen ei myöskään riittäisi läheskään.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • zakspeed
                              BTCF Member
                              • Nov 2003
                              • 2000
                              • Tampere/kainuu

                              Originally posted by pyroz View Post
                              Voitko kokeilla vaikka yön yli seisonnan jälkeen, kun menet autolle niin nopeasti käyntiin ilman stereoiden tai navin säätämistä tms.? Kuskin oven avaamisesta siis ei montaa sekuntia kun on jo auto liikkeellä (tai "käynnissä")
                              Apu-akun ikääntymis koodi tuntuu olevan jossain määrin näissä phev malleissa sähkökäyttöä rajoittava ja polttomoottoria enemmän käyttävä tekijä.
                              -M5- '00
                              -i3 94 rex '19
                              -Ascona B 4.0 '80
                              Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                              -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                              -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                              Comment

                              • pyroz
                                BTCF Member
                                • Nov 2002
                                • 6768
                                • PK-seutu

                                Originally posted by zakspeed View Post
                                Apu-akun ikääntymis koodi tuntuu olevan jossain määrin näissä phev malleissa sähkökäyttöä rajoittava ja polttomoottoria enemmän käyttävä tekijä.
                                Ehdin myydä auton äskettäin, mutta taisin keksiä syyn miksi tuo käyttäytyi minulla välillä noin. Minulla oli siis kyllä stabiili ja sama lähtötilanne aina, että akku on täynnä, auto on lämpimässä tallissa. Mutta minulla ei ollut auton ovet lukittuna tallissa. Eli kun kävelin auton luokse, niin en avannut lukkoja joka olisi "herättänyt" autoa ja näin ollen ajoakku olisi nostanut (tämä minun arvaus) 12v järjestelmän jännitteitä jo valmiiksi.

                                Sain kuitenkin toistettua sen joka kerta, että jos vaan autoon istuessa laitoin sytytysvirrat päälle ilman että painoin jalkaa jarrulle ja odotin kaksi sekuntia ja sitten jalka jarrulle ja "käyntiin" niin ei koskaan startannut polttista.

                                Osaatko vahvistaa tai kumota tuota teoriaa, että kun kakella avaa ovet lukosta niin auto "herää" ja tuo voisi olla syy?

                                EDIT: Auto oli muuten juuri merkkarilla piuhan päässä muista syistä eikä siellä ollut mitään merkintöjä heikoista 12v akuista tai muistakaan.
                                Last edited by pyroz; 04-06-2020, 15:30.
                                S65, S85, H1, N63TU, IB1

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎