Announcement

Collapse
No announcement yet.

F30 330e

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • novoiperkele
    Bimmer Rookie
    • Jul 2006
    • 109

    Originally posted by VilleP View Post
    Ei kait kukaan tiivisteitä maalaa? Ja ylipäänsä ei lienee käyttäjän murhe, ellei itse autojaan maalaa
    Jos joku muu maalaa, niin sen huomaa hintalapussa ja/tai lopputuloksessa.

    Kommenttisi kertoo mitä tiedät asiasta. Silikoni leviää tiivisteistä maalipinnoille.
    Last edited by novoiperkele; 30-11-2020, 22:38.

    Comment

    • VilleP
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 2236
      • Vantaa

      No se on yleensä vakuutusyhtiö joka maalauksen maksaa. Silikoni leviää tiivisteitä auton ulkopinnoille?
      F11 530xd LCI
      S2 Avant

      Comment

      • Jussi666
        BTCF Member
        • Aug 2020
        • 24
        • Finland

        Originally posted by Poppamies View Post
        Takaluukun jalalla aukaisun viive minimiin.
        Kiitos vinkeistä Tätä poppamiehen varustetta ei vissiin meikäläisen bilikasta löydy?
        330e F30

        Comment

        • novoiperkele
          Bimmer Rookie
          • Jul 2006
          • 109

          Originally posted by VilleP View Post
          No se on yleensä vakuutusyhtiö joka maalauksen maksaa. Silikoni leviää tiivisteitä auton ulkopinnoille?
          Aika moni vanhempi auto maalataan ruosteen takia, eikä vakuutusyhtiön.

          Silikoni leviää ulkopinnoille tiivisteistä. Kyllä.

          Comment

          • repsa
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 1367
            • Lempäälä

            Originally posted by repsa View Post
            Joo, kyllähän se ihan hyvin toimii siinä missä sen ajattelisikin : pitää kumin vettä hylkivänä. Ei ainakaan itsellä ole ollut propleemeja, niin missään vaiheessa ko. tuotteen kanssa.

            Mites ikkunan huurtumiset kun vaihtaa polttomoottorilta sähkölle, taitaa kuulua jotenkin laitteen luonteeseen ?
            Ja kyllä, raittari on bränd new, ja näytti olevan myös kaikki konehuoneen muoviosat paikallaan ok.
            huurtuminen on pysynyt poissa, kun muutti sähkökäytön tilan auton sisältä siihen "ei-säästömallin" ilmastointimoodiin. Range lyhenee mutta turvallisempaa ajaa autolla mistä näkee pihalle.

            Tuosta silikonin laittamisesta : pienempi vaiva se nyt on satojen käyttöpäivien näkökulmasta se, että saa ovet ja luukut käyttäjä auki talvisin, kun sitten kolaritilanteen jälkeisessä maalauksessa menee pohjien putsaukseen enemmän aikaa, tai jos joku päättää sävyttää uusiksi jossain vaiheessa elinkaarta auton uusiksi.

            Huolimatta kuinka paljon käyttäjä sitä silikonia käyttää, tai ei käytä, tai muuten mysyää maalipinnan kanssa, niin maalaaja aina joutuu käymään läpi pinnan puhdistusaineilla. Ja harva sitä suoraan pullosta suihkuttaa ja sotkee kaikki paikat mennessään.
            5c jetta 1.2TSI 140/220
            530e m-sport alpinweiss3 vakio
            a4 cabi 220/300
            vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

            Comment

            • Jacques
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2008
              • 573
              • pk

              Tulin vilkuttamaan toistaiseksi hybridi-topikille. Osaltani (taloyhtiö) auton lataus muodostui haasteeksi, enkä nähnyt vaivan arvoiseksi asiasta taistella saati selvitellä. Otin aikalisän palaamalla perinteiseen tekniikkaan.

              Täytyy tarkastella e-merkintöjä uudestaan kun lapset kasvavat ja 545e löytyy vaihdokkirivistöstä. Pitäkää hyvää keskustelua yllä!!
              G30 540i
              F32 435d

              Comment

              • Jussi666
                BTCF Member
                • Aug 2020
                • 24
                • Finland

                Talvi

                -5 pakkasta, auto taivasalla, 20 min. esilämmitys ja 20km töihin eikä moottori hörähtänyt kertaakaan, olen positiivisesti yllättynyt
                330e F30

                Comment

                • bmw323it
                  BTCF Member
                  • Mar 2008
                  • 1828
                  • N/A

                  Vuosimallilla väliä?

                  Onkos näissä 330e, 530e jotain vuosimallikohtaisia eroja, jotka kannattaisi huomioida hankintavaiheessa? Esim onko kaikissa samankokoinen akku, sama lataussysteemi tms? Vetokoukkua ei taida saada kuin aivan uusiin?

                  Kannattaisiko siis fokusoitua mieluiten johonkin tiettyyn vuosimalliin vai onko väliä?
                  Nyt:
                  BMW 530e (g30)
                  BMW 335i (e90)
                  BMW 323iC (e36)
                  BMW 850i (e31)
                  Golf GTE
                  ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                  Comment

                  • novoiperkele
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2006
                    • 109

                    Elli ID

                    Elli laturi hommattu ja toimii BMW:n kanssa hyvin.

                    Comment

                    • pyroz
                      BTCF Member
                      • Nov 2002
                      • 6750
                      • PK-seutu

                      Originally posted by bmw323it View Post
                      Onkos näissä 330e, 530e jotain vuosimallikohtaisia eroja, jotka kannattaisi huomioida hankintavaiheessa? Esim onko kaikissa samankokoinen akku, sama lataussysteemi tms? Vetokoukkua ei taida saada kuin aivan uusiin?

                      Kannattaisiko siis fokusoitua mieluiten johonkin tiettyyn vuosimalliin vai onko väliä?
                      Mallisukupolvien sisällä on samat akut ja tekniikat. Eli F30 on aina ollut sama ja G20 on tähän mennessä aina ollut sama. Sanoisin, että ainut merkittävä ero on 545e mallin lanseeraus nyt uusiin vitosiin.

                      EDIT: Toki siis F30 ja G20 välillä on merkittävä ero akun koossa, mutta sitä et tainnut kysyäkään.
                      Last edited by pyroz; 09-12-2020, 10:07.
                      S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                      Comment

                      • Boiga
                        BTCF Member
                        • Jul 2007
                        • 1773
                        • Ylöjärvi

                        Hieman OT kait mutta live cockpit mittariston myötä g30 malliin tuli isompi 12kwh akku (7/2019?). En itsekään muuta eroa tiedä f30 ja g30 suhteen mallisarjan sisällä.
                        Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎

                        Comment

                        • Juhoa
                          Newbiemmer
                          • Dec 2019
                          • 25
                          • Etelä-Karjala

                          Ois innostusta hommailla tämmöstä f30 330e.
                          Saako autosta start stoppia pois mitenkään? Muutenkun laittamalla vaihdekepin sportti puolelle?

                          Kävin yhtä 330e ajamassa mutta ajomoodit oli aika hakusessa. Sähköllä ajelin sillä comfortilla.

                          Välillä kun vähän kiihdytti niin polttomoottori lähti käyntiin. Kerkesi olla käynnissä ehkä 20sec ennenkuin taas sammui ja ajeltiin sähköllä.
                          Vähän huono koe ajo oli kun oli niin liukasta ettei päässyt auton suorituskykyä oikeen testaamaan.

                          Onko mitään järkeä ostaa jotain 2016 mallista ~110tkm ajettua 330e:tä?
                          Mitä tommosessa kannattaa tutkia osto vaiheessa?

                          Ohjelmoinnillahan tohon saa ihan kivasti voimaa lisää.
                          Tällä hetkellä ajoa tulee niin vähän että diiseli auto alkaa käymään vähän turhaksi.
                          Jos ajelis sähköllä päivittäiset ajot ja välillä kävis bensa koneen polkemassa pitemmillä reissuilla lämpimäksi ettei pääse ruostumaan

                          Comment

                          • pyroz
                            BTCF Member
                            • Nov 2002
                            • 6750
                            • PK-seutu

                            Originally posted by Juhoa View Post
                            Ois innostusta hommailla tämmöstä f30 330e.
                            Saako autosta start stoppia pois mitenkään? Muutenkun laittamalla vaihdekepin sportti puolelle?

                            Kävin yhtä 330e ajamassa mutta ajomoodit oli aika hakusessa. Sähköllä ajelin sillä comfortilla.

                            Välillä kun vähän kiihdytti niin polttomoottori lähti käyntiin. Kerkesi olla käynnissä ehkä 20sec ennenkuin taas sammui ja ajeltiin sähköllä.
                            Vähän huono koe ajo oli kun oli niin liukasta ettei päässyt auton suorituskykyä oikeen testaamaan.

                            Onko mitään järkeä ostaa jotain 2016 mallista ~110tkm ajettua 330e:tä?
                            Mitä tommosessa kannattaa tutkia osto vaiheessa?

                            Ohjelmoinnillahan tohon saa ihan kivasti voimaa lisää.
                            Tällä hetkellä ajoa tulee niin vähän että diiseli auto alkaa käymään vähän turhaksi.
                            Jos ajelis sähköllä päivittäiset ajot ja välillä kävis bensa koneen polkemassa pitemmillä reissuilla lämpimäksi ettei pääse ruostumaan
                            Start Stopia ei saa pois muuten kuin vaihteiston sport modella. Tuota oppii kyllä käyttämään ja hyvänä puolena 330e malli on aika fiksu ja sillä pystyy ajamaan maltillisilla kierroksilla vaikka vaihteisto onkin sportilla.

                            ajomoodi valitaan siitä vaihdekepin vieressä olevasta eDrive napista. Sieltä saa myös pelkän sähköajotilan jolloin bensakone ei starttaile mukaan ollenkaan.

                            110tkm ei varmaan mitään ongelmaa. Ainut asia tuossa lienee se, että varsinainen akkutakuu on jo päättynyt.

                            Virittämään näitä pystyy ja auton saa kulkemaan hienosti, mutta pienoinen varoituksen sana kuitenkin. Näistä on mennyt bensakoneita rikki kun on otettu "kaikki irti" softaamalla.
                            S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                            Comment

                            • Juhoa
                              Newbiemmer
                              • Dec 2019
                              • 25
                              • Etelä-Karjala

                              Originally posted by pyroz View Post
                              Start Stopia ei saa pois muuten kuin vaihteiston sport modella. Tuota oppii kyllä käyttämään ja hyvänä puolena 330e malli on aika fiksu ja sillä pystyy ajamaan maltillisilla kierroksilla vaikka vaihteisto onkin sportilla.

                              ajomoodi valitaan siitä vaihdekepin vieressä olevasta eDrive napista. Sieltä saa myös pelkän sähköajotilan jolloin bensakone ei starttaile mukaan ollenkaan.

                              110tkm ei varmaan mitään ongelmaa. Ainut asia tuossa lienee se, että varsinainen akkutakuu on jo päättynyt.

                              Virittämään näitä pystyy ja auton saa kulkemaan hienosti, mutta pienoinen varoituksen sana kuitenkin. Näistä on mennyt bensakoneita rikki kun on otettu "kaikki irti" softaamalla.

                              Mikäs näistä on se pelkkä sähköajotila? Eli silloin polttomoottori ei käynnisty ollenkaan?



                              Minkä tekemiä softia ootte näihin laitellut? Nyt ei tavotella mitään "kaikki irti" softaa vaan joku kiva pikku lisäys.

                              Comment

                              • pyroz
                                BTCF Member
                                • Nov 2002
                                • 6750
                                • PK-seutu

                                Originally posted by Juhoa View Post
                                Mikäs näistä on se pelkkä sähköajotila? Eli silloin polttomoottori ei käynnisty ollenkaan?

                                Minkä tekemiä softia ootte näihin laitellut? Nyt ei tavotella mitään "kaikki irti" softaa vaan joku kiva pikku lisäys.
                                AUTO eDRIVE = Hybridi tila. Auto määrittää automaattisesti
                                MAX eDRIVE = 100% sähköajo
                                SAVE BATTERY = Akun varaustilan säilyttäminen (ajaa bensalla) tai akun lataaminen (ajo bensalla + lataa bensakoneella)
                                S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎