Originally posted by kvaan
View Post
F3x Kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Etsi oikea varaosanumero esim RealOem istä alustanumerolla ja sitten sillä vaan haku ebaystä. Sitten ostat halvimmalta kunnolliselta myyjältä ALKUPERÄISET anturit
. Viimeksi kun tilasin niin taisi olla vähän alle 60 €/setti OEM antureita.
-
Pystyy muuttamaan,esim jw service piikkiö.Originally posted by kvaan View PostMistä ootte ostanu rengaspainenatureita? e-bayssä, Autodocilla näkyy olevan alle satasella kaikki neljä, mutta onko joku tietty tyyppi, joka sen pitäs kokemuksen mukaan olla?
Onko mahdollista koodata se anturihomma kokonaan pois tai muuttaa se vanhemman mallin ABS-antureta käyttäväksi.
Kysyn siksi, kun ostin vanhemman F 30-mallin kitkat vanteilla ja niissä tavalliset ventiilit. Voin toki anturit hommata, mutta en niitä välttämättä kaipaa.
Leave a comment:
-
F31 rengaspaineantureita mistä?
Mistä ootte ostanu rengaspainenatureita? e-bayssä, Autodocilla näkyy olevan alle satasella kaikki neljä, mutta onko joku tietty tyyppi, joka sen pitäs kokemuksen mukaan olla?
Onko mahdollista koodata se anturihomma kokonaan pois tai muuttaa se vanhemman mallin ABS-antureta käyttäväksi.
Kysyn siksi, kun ostin vanhemman F 30-mallin kitkat vanteilla ja niissä tavalliset ventiilit. Voin toki anturit hommata, mutta en niitä välttämättä kaipaa.
Leave a comment:
-
No mulla zimmerin levyt ja palat. Ja tosiaan reiät ei läpi. Tossa bimmerpostin topicissa vaan aika monella muullakin kyseistä ongelmaa juuri näillä ei reiät läpi rei'itetyillä levyillä.Originally posted by Tommix View Post2:ssa autossa ollut, eikä ole ollut kyllä murheena. Mitkä palat noiden levyjen kaverina?
En sitten tiiä jos reiät on läpi niin ei vissiin kuulu ääniä. Ilma jotenkin pakkantuu sinne levyn monttuun ja palan väliin tms.
Msport levyillä missä ei reikiä eikä urituksia ei tietystikkään mitään ylimääräisiä ääniä ollut.Last edited by amisqo; 01-06-2021, 22:50.
Leave a comment:
-
2:ssa autossa ollut, eikä ole ollut kyllä murheena. Mitkä palat noiden levyjen kaverina?Originally posted by amisqo View PostOnko mulla kohtalotovereita täältä?
Kyseessä siis performance jarrulevyjen tai muiden "rei'itettyjen" levyjen missä ei ole läpireijät aiheuttamasta äänestä. Ulkonäkö edellä mentiin taas ja perse edellä puuhun. Onhan ne hienot levyt, mutta onhan toi nyt aika rasittava ääni.
Video vielä äänestä:
https://www.youtube.com/watch?v=E-6GJxDwRRA
Leave a comment:
-
Onko mulla kohtalotovereita täältä?
Kyseessä siis performance jarrulevyjen tai muiden "rei'itettyjen" levyjen missä ei ole läpireiät aiheuttamasta äänestä. Ulkonäkö edellä mentiin taas ja perse edellä puuhun. Onhan ne hienot levyt, mutta onhan toi nyt aika rasittava ääni.
Video vielä äänestä:
Last edited by amisqo; 01-06-2021, 22:47.
Leave a comment:
-
"6NS Enhanced Telephony With Extended Sm" on bluetooth streaming. Mulla on mielikuva että vaikkei tuota löytyisikään sen pystyy aktivoimaan ainakin joissain tapauksissa.Originally posted by jiipee- View PostKiikarissa F31 -13 320i xDrive. Ketjuremppa tehty kuulemma -19 toki dokumentit tarkistetaan. Onko näin, että tuon osalta saa nyt olla huoleti? 230tkm ajettu kokonaisuudessaan. Moottorina N20B20B.
Turbokin kuulemma viime vuonna uusittu, joten ei senkään osalta huolta. Onkos tuossa nyt muuta huomioitavaa tekniikan osalta?
Ja onko tämän ikäisessä vielä mahdollista soittaa bluetooth/spotify kombinaatiolla musiikkia ja mikähän varustekoodi sen varmistaa?
xDriveistä taitaa mennä jakolaatikoita jonkinverran. Löytyy tältäkin foorumilta vinkkejä miten koeajolla kokeilla oireileeko.
Leave a comment:
-
Kiikarissa F31 -13 320i xDrive. Ketjuremppa tehty kuulemma -19 toki dokumentit tarkistetaan. Onko näin, että tuon osalta saa nyt olla huoleti? 230tkm ajettu kokonaisuudessaan. Moottorina N20B20B.
Turbokin kuulemma viime vuonna uusittu, joten ei senkään osalta huolta. Onkos tuossa nyt muuta huomioitavaa tekniikan osalta?
Ja onko tämän ikäisessä vielä mahdollista soittaa bluetooth/spotify kombinaatiolla musiikkia ja mikähän varustekoodi sen varmistaa?Last edited by jiipee-; 27-05-2021, 13:49.
Leave a comment:
-
Tää on varmaan turbon wastegate rattle. Se siis pitää sitä auki hetken kylmällä koneella, jotta se putki lämpenee.Originally posted by bmw.bmw View PostMikähän voisi olla syynä kun 318i antaa kylmäkäynnistyksessä nakuttavaa ääntä moottorin suunnalta? Metallinen nakutus tulee esiin jos vähän nostaa kierroksia tai joskus liikkeelle lähtiessäkin. Ääntä kestää n 5-15 sekuntia jonka jälkeen se katoaa ja kaikki pelaa hienosti seuraavaan kylmäkäynnistykseen asti. Erikoisuutena tässä on se että ääntä ei joka kerralla kuulu ja vielä erikoisempaa että talven aikana ei tätä esiintynyt ollenkaan. Nyt kun ulkolämpötila on taas yli +10C niin ongelma on palannut. Löysin pari videoa joissa juuri samaa ääntä saatu nauhalle. Vikavaloja ei pala ja muuten kone toimii moitteettomasti. Mitä ajatuksia?
https://www.youtube.com/watch?v=JfDwsh34FPc
Video sit kuulostaa ketjun kolinalta, joten otappa oma video.Last edited by H202H; 20-05-2021, 15:36.
Leave a comment:
-
Sähkönen vetokoukku löytyy äffästä ja sitä pyrkinyt kerran kuukaudessa availemaan ja kiinnitteleen. Nyt kuitenkin useammin alkanut kanittamaan vastaan. Homma toimii hyvin aina alusta lähes loppuun. Eli viimoiset pari senttiä tarvii ailloin tällöin vähän sormivoimaa avuksi, että saa vihreää valoa napuskaan.
Pitäisikö rasvailla jotain vai kenties vaihtaa? Olis varmaan hyvä tehdä jotain ennenkun lakkaa kokonaan pelittämästä..
Leave a comment:
-
B38 nakutus
Mikähän voisi olla syynä kun 318i antaa kylmäkäynnistyksessä nakuttavaa ääntä moottorin suunnalta? Metallinen nakutus tulee esiin jos vähän nostaa kierroksia tai joskus liikkeelle lähtiessäkin. Ääntä kestää n 5-15 sekuntia jonka jälkeen se katoaa ja kaikki pelaa hienosti seuraavaan kylmäkäynnistykseen asti. Erikoisuutena tässä on se että ääntä ei joka kerralla kuulu ja vielä erikoisempaa että talven aikana ei tätä esiintynyt ollenkaan. Nyt kun ulkolämpötila on taas yli +10C niin ongelma on palannut. Löysin pari videoa joissa juuri samaa ääntä saatu nauhalle. Vikavaloja ei pala ja muuten kone toimii moitteettomasti. Mitä ajatuksia?
Leave a comment:
-
Tuo oli itselleni uutta tänä aamuna, että imusarjaa itseään jäähdytetään eikä erillistä ahtojäähdytyskennoa enää ole. Kai joku pieni lämmönvaihdinyksikkö/-mötikkä järjestelmään kuuluu. Painetestaus eikä vuotoja, nestettä oli vain kulunut. Kehitys kehittyy ja sen sellaista, mutta ei enää flekti lähde käyntiin eikä se sähköinen siirtovesipumppu käy turhaan.Originally posted by zakspeed View PostNiin, tuon B48:n nestekierrothan menee kutakuinkin noin.
On matala ja korkea lämpötilapiirit. Mekaaninen päävesipumppu moottorilla, ei termostaattia vaan heat management module. Sähköisiä kiertovesipumppuja lisänä.
Korkealämpötilapiiri jäähdyttää moottoria ja matala jäähdyttää imusarjaa sekä ilmatoinnin lauhdutinta.
Kylmä-ainehan ei kierrä keulassa ollenkaan ilman kanssa tekemisissä olevan lauhduttimen läpi kuten ennevanhaan.
Jos matalalämpöpiirin paisari tyhjä niin silloin loppuu aikanaan myös ilmastoinnin kylmän tuotto.
Matalapainejäähdyttäjiä näistä menee ulkoisten osumien takia.
Vikamuistissa oli kuulemma Possible Coolant loss jne -ilmoituksia, mutta ei mitään sellaista että olisi tullut edes oranssia vikavaloa kojelautaan. Ilmeisesti sitten jos lämpötilat eivät kohoa tarpeeksi (tällä ajettu oikeastaan yksinomaan pitkiä etappeja maantiellä), niin sitten ei tule mitään ilmoituksia, vain oireita.
Tarkastus kuuluisi laajaan huoltoon missä tämäkin peltilaatikko oli ollut 9tkm sitten (nyt 129tkm mittarissa), mutta eihän sitä tiedä missä kohtaa jäähdytinnestetasot silloin olivat, jos tämäkin oli tarkstettu.
No, ainakin voi laittaa myyntiin hyvällä omallatunnolla kun on maksettu vikakoodien luvusta, diagnoosista, painetestistä ja jäähdytinnesteestä ns. varmuusmaksu.
Leave a comment:
-
Niin, tuon B48:n nestekierrothan menee kutakuinkin noin.Originally posted by Petteri75 View PostItse itselleen vastaten:
B48M-moottorissa on nestejäähdytteinen ahto- ja öljynjäähdytin. Tällä on oma erillinen jäähdytyskiertonsa ja myös säiliönsä. Tästä säiliöstä oli vajaa puolet lähtenyt pois, nyt täytettiin ja kirjoitushetkellä on painetestissä, vuotaako jostain.
Kyllä, tämä tuli havannoitua, mutta kun tätä piti vain jonain ylivuotosäiliönä, niin ei sitten osannut reagoida oikein. Eikä omistajan käsikirjassakaan ollut kuin yleinen kuvaus jäähdytysnesteen tason mittarista, ei mainintaa että niitä olisi kaksi joita pitäisi tarkkailla. Ottaa päähän, kovaa.
Eli, jos ilman mitään syytä apukuljettajan puoleinen flekti alkaa pyörimään itsekseen, eikä tee sitä jokainen kerta, ei tule virheilmoituksia yhtään ruutuun, niin tarkistaa sen toisenkin jäähdytysnestesäiliön.
B48M:ssä on ilmeisesti edelleen mekaanen vesipumppu mutta sähköinen termostaatti. Onkohan USAssa ollut taas takuujuttuja ennenaikaisten hajoamisten vuoksi miksi on siirrytty takaisin mekaniikkaan tms..
On matala ja korkea lämpötilapiirit. Mekaaninen päävesipumppu moottorilla, ei termostaattia vaan heat management module. Sähköisiä kiertovesipumppuja lisänä.
Korkealämpötilapiiri jäähdyttää moottoria ja matala jäähdyttää imusarjaa sekä ilmatoinnin lauhdutinta.
Kylmä-ainehan ei kierrä keulassa ollenkaan ilman kanssa tekemisissä olevan lauhduttimen läpi kuten ennevanhaan.
Jos matalalämpöpiirin paisari tyhjä niin silloin loppuu aikanaan myös ilmastoinnin kylmän tuotto.
Matalapainejäähdyttäjiä näistä menee ulkoisten osumien takia.
Leave a comment:
-
Itse itselleen vastaten:Originally posted by Petteri75 View PostOnko kenelläkään ollut F30:en kanssa (tämä ilmeisesti B48M-koneella) ongelmia jäähdyttimen tuulettimien kanssa? Huomasin ehkä kk sitten, että vaikka ulkona on alle 10°C, niin flekti on päällä, se oikean puoleinen. Tätä tapahtui satunnaisesti. Nyt sitten n. 1200km matkan jälkeen myös kuljettajan puoleinen tuuletin tulee päälle. Ja nyt ulkona oli ehkä +2°C. Moottorin/öljyn lämpötila ei nouse minnekään, neula on siinä missä aina ennenkin ja mitään virheilmoitusta tai edes moottorin vikavaloa ei ole tullut. Jäähdyttimen tuulettimet vain olivat melkein koko ajan päällä, ajaessakin. Ääni oli ikävä kun molemmat jurnuttivat.
Jossain pika-googletuksissa on tullut vastaan lämpötila-anturin vikaantumisia, myös ilmastoinnin puolella, mutta ei kai se nyt voi noin uudessa paukkua? Vajaa 5v ja 130tkm..
B48M-moottorissa on nestejäähdytteinen ahto- ja öljynjäähdytin. Tällä on oma erillinen jäähdytyskiertonsa ja myös säiliönsä. Tästä säiliöstä oli vajaa puolet lähtenyt pois, nyt täytettiin ja kirjoitushetkellä on painetestissä, vuotaako jostain.
Kyllä, tämä tuli havannoitua, mutta kun tätä piti vain jonain ylivuotosäiliönä, niin ei sitten osannut reagoida oikein. Eikä omistajan käsikirjassakaan ollut kuin yleinen kuvaus jäähdytysnesteen tason mittarista, ei mainintaa että niitä olisi kaksi joita pitäisi tarkkailla. Ottaa päähän, kovaa.
Eli, jos ilman mitään syytä apukuljettajan puoleinen flekti alkaa pyörimään itsekseen, eikä tee sitä jokainen kerta, ei tule virheilmoituksia yhtään ruutuun, niin tarkistaa sen toisenkin jäähdytysnestesäiliön.
B48M:ssä on ilmeisesti edelleen mekaanen vesipumppu mutta sähköinen termostaatti. Onkohan USAssa ollut taas takuujuttuja ennenaikaisten hajoamisten vuoksi miksi on siirrytty takaisin mekaniikkaan tms..
Leave a comment:
Leave a comment: