F3x Kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • makkis
    replied
    Originally posted by lassiv View Post
    Löytyyköhän yhtäkään N57 koneella olevaa F-korista autoa ilman adblue -systeemejä vai pitääkö palata E-sarjaan jos N57 vielä haluaa takaisin
    Aika paljonkin, niin 3 kuin 5-sarjaa

    Leave a comment:


  • isolohko
    replied
    Originally posted by lassiv View Post
    Löytyyköhän yhtäkään N57 koneella olevaa F-korista autoa ilman adblue -systeemejä vai pitääkö palata E-sarjaan jos N57 vielä haluaa takaisin
    mahtaako tuossa ketjussa olla oikeaa tietoa:


    f3x 335d n57:ssa ei olisi ad blueta, eikä eu6 330d:ssä, joskus maaliskuun 10. päivä 2015 jälkeen?

    Leave a comment:


  • Petteri75
    replied
    Onko kenelläkään ollut F30:en kanssa (tämä ilmeisesti B48M-koneella) ongelmia jäähdyttimen tuulettimien kanssa? Huomasin ehkä kk sitten, että vaikka ulkona on alle 10°C, niin flekti on päällä, se oikean puoleinen. Tätä tapahtui satunnaisesti. Nyt sitten n. 1200km matkan jälkeen myös kuljettajan puoleinen tuuletin tulee päälle. Ja nyt ulkona oli ehkä +2°C. Moottorin/öljyn lämpötila ei nouse minnekään, neula on siinä missä aina ennenkin ja mitään virheilmoitusta tai edes moottorin vikavaloa ei ole tullut. Jäähdyttimen tuulettimet vain olivat melkein koko ajan päällä, ajaessakin. Ääni oli ikävä kun molemmat jurnuttivat.

    Jossain pika-googletuksissa on tullut vastaan lämpötila-anturin vikaantumisia, myös ilmastoinnin puolella, mutta ei kai se nyt voi noin uudessa paukkua? Vajaa 5v ja 130tkm..
    Last edited by Petteri75; 05-05-2021, 20:00.

    Leave a comment:


  • lassiv
    replied
    Löytyyköhän yhtäkään N57 koneella olevaa F-korista autoa ilman adblue -systeemejä vai pitääkö palata E-sarjaan jos N57 vielä haluaa takaisin

    Leave a comment:


  • rizzo
    replied
    Originally posted by PekkaV View Post
    Munuaisiinhan löytyy päälle klikattavia M-väriraitoja.


    Löytyisiköhän niitä vihreänä, jos hybridiin laittaisi :think


    Sairas mies olet, mutta varmaan helpoin tilata nämä (jotka ovat muuten ihan karmeat) ja sitten maalata/teipata vihreäksi. Suoraan vihreitä en löytänyt.

    Leave a comment:


  • PekkaV
    replied
    Munuaisiinhan löytyy päälle klikattavia M-väriraitoja.


    Löytyisiköhän niitä vihreänä, jos hybridiin laittaisi :think

    Leave a comment:


  • Jassooo
    replied
    Kiveniskuteippi, sopiva suikale suojankaareen ja samaa helmoihin tai mihin vaan. Täysin läpinäkyvää niin minimi vaikutus ulkonäköön. Itsellä F31 aikalailla kauttaaltaan laitettu ja ei kiveniskuja. Jos olet Lahdesta niin QZ vinyls on sielä päin, Globalin PPF ja asennuslasta sieltä ja saippuaveden kans asennus ni onnistuu itsekin, jarrukliinerillä tai isopropanolilla vimpan päälle putsaus ja muut köntsät pois.

    Leave a comment:


  • qazzu
    replied
    Ainakaan F30:n Msportissa kun ei ole kuraläppiä lokareissa, ei edessä eikä takana. Tuntuu nyt varsinkin keväällä tuo teillä oleva irtohiekka kolisevan kaariin ja kylkeenkin aika ikävän kuuloisesti. Oletteko mitenkä suojanneet noita kriittisimpiä kohtia kaarissa, muttajotta ulkonäkö ei kärsisi hirveästi?

    Saisihan tuohon näemmä jotain kuraläppiäkin. Osa väittää, että Msportiin ei kävisi, mutta moni kuva osoittaa tuon vääräksi.





    Jotenkin nuo ei vain omaan silmään istu.

    Jotain custom-virityksiäkin on, mutta aika kamalia nuokin. Esim:

    Leave a comment:


  • Tuimasika
    replied
    Pre-lci f31 halogeeneilla.
    Mitkä ledit mahtuvat halogeenien tilalle ilman suurempaa väkivaltaa (ajovalot)?

    EDIT: philipsin H7 Ultinot meni heittämällä ja koodaukset perään.
    Nyt vielä hakemassa parkeille ledejä tilalle.
    Last edited by Tuimasika; 04-05-2021, 12:30.

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by janner View Post
    10% saa mennä yli, sama raja km ja aika. Itsellä oli ostohetkellä jarruneste huoltoa vailla, meni aika reilu 9% yli ja wetterillä sanoivat että on ok vielä, autoa en ostanu siis sieltä vaan saka ja sah teki huollon saka maksoi.
    Erikoinen liike kun päästää nuin pitkästi yli tuon huollon, kokeilisin kyllä perua kaupan ihan oman mielenrauhan takia.
    Huom. Nuo ovat tulkinnanvaraisia. Wetteri ei voi sitä sanoa tarkkaan, eikä Laakkonen. He eivät mielellään edes vastaa tuohon kun kysytään, koska se on BMW joka tekee ne päätökset jos siihen mennän. Ja joka tapauksessa tuo puoli vuotta myöhässä on moninkertaisesti tuon 10% yli joten tuskin on kauheasti tulkkinnan varaa tässä. Itse jättäisin väliin ko. auton oston.

    Leave a comment:


  • janner
    replied
    10% saa mennä yli, sama raja km ja aika. Itsellä oli ostohetkellä jarruneste huoltoa vailla, meni aika reilu 9% yli ja wetterillä sanoivat että on ok vielä, autoa en ostanu siis sieltä vaan saka ja sah teki huollon saka maksoi.
    Erikoinen liike kun päästää nuin pitkästi yli tuon huollon, kokeilisin kyllä perua kaupan ihan oman mielenrauhan takia.

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by MiniTomppa View Post
    Moro,

    Näköjään on pitäny olla huolto 10/20, mutta tuolla ei liene juurikaan ajettu tämän jälkeen. Siirtoja ainoastaan. Jos heti viedään, niin varmaan vielä ihan ok?

    //Tomppa
    Huolto on yli puoli vuotta myöhässä. Peru kauppa. Kaikki takuut on mennyttä.

    Ellet sitten saa tuhansia euroja alennusta niin voisi harkita.

    Leave a comment:


  • MiniTomppa
    replied
    Originally posted by pyroz View Post
    Huoltomerkinnän autoon ja BMW:n järjestelmiin voi tehdä joku muukin kuin pelkkä merkkihuolto, kunhan on siihen sopivat välineet. Kaikki huoltoliikkeet eivät.

    Nyt olisin kyllä erittäin tarkkana tuossa asiassa. Varsinkin tuossa huoltoajan ylittymisessä. Pieni lipsahdus liikaa myöhässä tehtyyn huoltoon niin voi sanoa HEI HEI GoodWill tehtaan tuelle tai akkutakuille. Tarkkaa totuutta kukaan ei suostu kertomaan, mutta BMW Suomi alkaa yskiä about siinä kohtaa kun huolto on ylitetetty 10% kilometreissä (3tkm) tai sitten riittävästi päiviä kalenteriajassa. Veikkaan, että tässä kyse ajasta eikä kilometreista niin se on vielä kriittisempää. Kilometri huoltoväliä kun auto itse muuttaa ja pidentää hieman joskus, mutta 24kk aika ei muutu miksikään vaikka nätisti ajaisi.

    Lyhyemmin: Jos huolto on ylitetty liikaa tai ja / tai se aiotaan teettää paikassa, joka ei BMW:n järjestelmiin sitä saa merkattua niin peruisin kaupat.

    Moro,

    Näköjään on pitäny olla huolto 10/20, mutta tuolla ei liene juurikaan ajettu tämän jälkeen. Siirtoja ainoastaan. Jos heti viedään, niin varmaan vielä ihan ok?

    //Tomppa

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by MiniTomppa View Post
    Moro,

    Tuli sitten ostettua tuollainen 23tkm ajettu 330e.
    Kysymys huolloista. Auto sanoo että huolto on jo myöhässä ja autoliike lupasi sen hoitaa. Heillä on joku oma liike, jonka kautta he tekevät kaikkien autojensa huollot. Tämä ei siis ole merkkihuolto. Mahtavatko nuo saada merkinnän tuohon sähköiseen huoltokirjaan?

    Olen jostain saanut sen käsityksen, että sen saa vain marmoritiskiltä. Ja mitä jos he eivät pysty siihen sähköiseen huoltokirjaan kirjoittamaan, niin pitääkö ottaa vain lappu ja sitten seuraavaksi viedä marmoritiskille, jossa kirjaisivat myös tuon edellisen huollon sinne huoltokirjaan.

    Tuskin kaikki täällä ovat marmotiskin vakioasiakkaita, miten olette toimineet?

    Kiitos!

    //Tomppa
    Huoltomerkinnän autoon ja BMW:n järjestelmiin voi tehdä joku muukin kuin pelkkä merkkihuolto, kunhan on siihen sopivat välineet. Kaikki huoltoliikkeet eivät.

    Nyt olisin kyllä erittäin tarkkana tuossa asiassa. Varsinkin tuossa huoltoajan ylittymisessä. Pieni lipsahdus liikaa myöhässä tehtyyn huoltoon niin voi sanoa HEI HEI GoodWill tehtaan tuelle tai akkutakuille. Tarkkaa totuutta kukaan ei suostu kertomaan, mutta BMW Suomi alkaa yskiä about siinä kohtaa kun huolto on ylitetetty 10% kilometreissä (3tkm) tai sitten riittävästi päiviä kalenteriajassa. Veikkaan, että tässä kyse ajasta eikä kilometreista niin se on vielä kriittisempää. Kilometri huoltoväliä kun auto itse muuttaa ja pidentää hieman joskus, mutta 24kk aika ei muutu miksikään vaikka nätisti ajaisi.

    Lyhyemmin: Jos huolto on ylitetty liikaa tai ja / tai se aiotaan teettää paikassa, joka ei BMW:n järjestelmiin sitä saa merkattua niin peruisin kaupat.

    Leave a comment:


  • MiniTomppa
    replied
    F30 330e huollot

    Moro,

    Tuli sitten ostettua tuollainen 23tkm ajettu 330e.
    Kysymys huolloista. Auto sanoo että huolto on jo myöhässä ja autoliike lupasi sen hoitaa. Heillä on joku oma liike, jonka kautta he tekevät kaikkien autojensa huollot. Tämä ei siis ole merkkihuolto. Mahtavatko nuo saada merkinnän tuohon sähköiseen huoltokirjaan?

    Olen jostain saanut sen käsityksen, että sen saa vain marmoritiskiltä. Ja mitä jos he eivät pysty siihen sähköiseen huoltokirjaan kirjoittamaan, niin pitääkö ottaa vain lappu ja sitten seuraavaksi viedä marmoritiskille, jossa kirjaisivat myös tuon edellisen huollon sinne huoltokirjaan.

    Tuskin kaikki täällä ovat marmotiskin vakioasiakkaita, miten olette toimineet?

    Kiitos!

    //Tomppa

    Leave a comment:

Working...
X