F3x Kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • irspa
    replied
    Autona pre-lci F31. Satunnaisesti ajotietokone huutelee vasen takavilkku toimintahäiriö ja pari kertaa tullut vasen jarruvalo toimintahäiriö. Molemmat polttimot ehjät ja toimivat, viat siis tulevat cold tai warm checkin myötä.

    Otin umpion irti suihkiakseni contact cleaneria ja huomasin maa-liittimen pinnin tummuneen ja puoliksi katkenneen. Ulkomaan foorumeilla ja youtubessa näytti vastaavaa tulleen vastaan jonkun verran. Fiksinä polttimoiden kannan ja johtosarjan liittimen vaihtaminen. Liittimiä näytti löytyvän schmiedmanniltakin varastosta noin 15€ mutta pohjan saatavuutta pitää selvittää. Saksalaisilta oe-liikkeiltä löytyy hyvin 40-50€ hintaan. Osanumerot vasemman puolen polttimoiden pohja: 63217313047 ja liitin 61132359993. Homma pitäisi olla hyvin selkeä ja helposti itse tehtävissä jos liittimien näpräys luonnistuu.

    En täältä tai suomenkielisiltä foorumeilta löytänyt kokemuksia vastaavista niin ajattelin rustailla, jos muilla vastaavia ilmoituksia on tai tulee lopultahan huono kontakti sulattaa liittimen eikä vilkku ja jarruvalo toimi.

    Leave a comment:


  • Sludu
    replied
    Itellä ollu auto nyt kolme vuotta ja lakkas toimimasta muutama kk sit. Lasia ei oo mun aikana vaihdettu. Liittimet näytti olevan myös paikallaan. Oiskohan itse tunnistin sökö tai geelityynyn vaihto edessä.

    Leave a comment:


  • alpine3
    replied
    Itselläkin oli vaihdettu tuulilasi joskus eikä oltu viitsitty puhdistaa sedetunnistinta kunnolla siitä asennusgeelistä. Oli vain laitettu uusi geelityyny ja jätetty vanhat geelijämät jotka oli tunnistimen irroituksessa jääneet paikoilleen. Lisäksi ulkoapäin katsottuna tunnistin ei näyttänyt olevan kauttaaltaan kiinni tuulilasissa. Ei toiminut sadetunnistin kunnolla eikä tietenkään kalibrointikaan auttanut (ISTA kehotti vaihtamaan tunnistimen), lopulta ei toiminut huonostikaan.

    Sadetunnistin irti ja tunnistimen sekä tuulilasin puhdistus, uusi geelityyny tunnistimen ja tuulilasin väliin, sekä tunnistimen kiinnityshakasten kiristys että geelityyny puristuu kunnolla tunnistimen ja tuulilasin väliin. Tuon jälkeen kalibrointi ISTA:lla, jonka jälkeen tunnistin on toiminut kuin unelma.

    Leave a comment:


  • repsa
    replied
    Originally posted by Sludu View Post


    Image Screenshot-20210809-183632 hosted in ImgBB


    Tommoista vikakoodia löytyi carlylla. Ilmeisesti viittais sadetunnistimeen :think
    joo. Jos on vaihdettu tuulilasi vastikää niin voi olla liitin irti. Revi peilinkuori auki (aukeaa sivuillepäin vetämällä) ja katso onko siellä kaikki liittimet kiinni.

    omaan autoon oli vaihettu tuulilasi just ennen ostohetkeä, niin ei tuo ollut onnistunut tolta osin - sadetutkan liitin oli irti. Vaikutti myös tuulilasin huurustumiseenkin/tai siis sen estämiseen.

    Leave a comment:


  • Sludu
    replied
    Originally posted by alpine3 View Post
    Vikakoodinluvusta olisi hyvä aloittaa, mutta noilla oireilla tulee mieleen olisiko siellä sadetunnistimen liittimessä jotakin häikkää.
    Image Screenshot-20210809-183632 hosted in ImgBB


    Tommoista vikakoodia löytyi carlylla. Ilmeisesti viittais sadetunnistimeen :think

    Leave a comment:


  • alpine3
    replied
    Originally posted by Sludu View Post
    Sadetunnistin ja automatiikka ongelmaa.


    Eli sadetunnistin ei toimi ollenkaan vaan kun tunnistimen laittaa päälle niin pyyhkimet toimii viiden sekunnin välein, pyöritteli rullaa mihin suuntaan tahansa. Myöskään sademäärä ei vaikuta tiheyteen. Samalla myös ajovaloautomatiikka pitää ajovalot päällä 24/7. Mittaritaulu kuitenkin "tunnistaa" päivän ja yön eron kun tekstit muuttuu punaiseksi taulussa illan tullen ja päivällä taas valkoisena.. Mistähän lähtis etsimään syyllistä?

    Auto f30 328i vm2012
    Vikakoodinluvusta olisi hyvä aloittaa, mutta noilla oireilla tulee mieleen olisiko siellä sadetunnistimen liittimessä jotakin häikkää.

    Leave a comment:


  • Sludu
    replied
    Sadetunnistin ja automatiikka ongelmaa.


    Eli sadetunnistin ei toimi ollenkaan vaan kun tunnistimen laittaa päälle niin pyyhkimet toimii viiden sekunnin välein, pyöritteli rullaa mihin suuntaan tahansa. Myöskään sademäärä ei vaikuta tiheyteen. Samalla myös ajovaloautomatiikka pitää ajovalot päällä 24/7. Mittaritaulu kuitenkin "tunnistaa" päivän ja yön eron kun tekstit muuttuu punaiseksi taulussa illan tullen ja päivällä taas valkoisena.. Mistähän lähtis etsimään syyllistä?

    Auto f30 328i vm2012

    Leave a comment:


  • kooma
    replied
    Originally posted by Jone94 View Post
    Niin sitä alettiin bmw-kuskiksi. Huolellisen koeajon perusteella en löytäny mitään ongelmia. Ensifiiliksiä:

    Japanilaisen jälkeen kerrassaan upea auto. M-sport alustan mukavuus yllätti. Kokonaisuus on upea tummanharmaalla värillä ja punaisilla nahoilla.

    Nyt toivotaan, että laite kestää ja palvelee hyvin!
    Koska autosi on neliveto niin siinä ei ole perinteistä m-sport alustaa, siinä on joko vakioalusta tai sähköisellä iskunvaimennuksen säädöllä oleva adaptive m alusta. Jälkimmäinen jos on niin se menee kovemmaksi kun laitat auton sport moden päälle.

    Käy jonkun alueellasi vaikuttavan harrastajan luona lukemassa vikakoodit ISTAlla niin jos jotain löytyy niin saat heti ne korjautettua pois autoliikkeen piikkiin (olettaen että ostit lliikkeestä).

    Leave a comment:


  • Jone94
    replied
    Niin sitä alettiin bmw-kuskiksi. Huolellisen koeajon perusteella en löytäny mitään ongelmia. Ensifiiliksiä:

    Japanilaisen jälkeen kerrassaan upea auto. M-sport alustan mukavuus yllätti. Kokonaisuus on upea tummanharmaalla värillä ja punaisilla nahoilla.

    Nyt toivotaan, että laite kestää ja palvelee hyvin!

    Leave a comment:


  • Kräki
    replied
    Kyllähän tuo muuttuu totaallisesti softalla,itsellä myös ykkösessä. Jotenkin se 190hv ei nyt napostellut,mutta lastu auttoi mukavasti menohaluihin.

    Leave a comment:


  • klasumasu
    replied
    Originally posted by isolohko View Post
    Mielenkiinnosta, millaisilla teho/vääntölupauksilla ohjelma on? Onko muutoin vakio ts. pelkkä ohjelma?
    Elikkä pitäis olla n. 240hv ja 500nm vääntöö, auto vakio ihan muuten. EGR pois ja xhp stage 3.

    Leave a comment:


  • Jone94
    replied
    Kiitos vastauksista. Tosiaan kys. autoyksilö on B47O -moottorilla.

    Huomenna kuulostelen ja tunnustelen jakolaatikkoa/turboja.

    Sain hinnanalennusta vajaan kamujx plus turvan verran, niin otan sen mukaan. Ompahan vuoden verran huoletonta menoa...

    Leave a comment:


  • isolohko
    replied
    Originally posted by klasumasu View Post
    Itsellä ollut kohta samanlainen auto 3v ja melkee 100tkm takana ja kun ostin oli 126tkm alla jo. Itsellä ei ole ollut mtn moitittavaa autosta. Öljyt vaihdettu aina 10-15tkm välein ja muutaman kerran tullut vaihdettua myös jako-, perä- ja vaihdelaatikkoöljytkin. Ajtech ja xhp softatkin ollut autossa reilusti yli vuoden ja hyvin toimii edelleen. Itse en ainakaan pelkäisi ja varsinki jos B47 moottorina.
    Mielenkiinnosta, millaisilla teho/vääntölupauksilla ohjelma on? Onko muutoin vakio ts. pelkkä ohjelma?

    Leave a comment:


  • klasumasu
    replied
    Originally posted by Jone94 View Post
    Moro palstalaiset!

    Hondista bemareihin siirtymässä ollaan. (pelon sekaisin tuntein). Tarkoitus oli ostaa mercedes, mutta 3-sarjalainen vei sydämeni vrt c-sarjalainen Saisiko teiltä bmw ammattilaisilta apua tulevaan hankintaan.

    Tosiaan olen lauantaina menossa katsomaan f31 320d xdrive 150tkm 2015 (on facelift). Kyseinen yksilö on ehkä hivenen kallis (24k), mutta hyvillä varusteilla (adapt. Vakkari ja valot, hud, msport ym.) On saksasta tuotu ja on säännöllisesti huollettu.

    Työntääkö tässä nyt kätensä jokatapauksessa ongelmiin?
    Onko käytännössä varmat turbo- ja jakolaatikko-ongelmat tiedossa, vaikka koeajolla kuinka pelaisi hyvin eikä kuulu ylimääräsiä ääniä eikä nykivää liikettä ole?

    Mitä muuta erityistä tuommoisesta tulisi tutkia / varmistaa ennen ostopäätöstä? Kamuxin (yllättävän hyvä palvelu ollut ennakko-odotuksiin nähden) turvan ajattelin ostaa yöunieni turvaksi.

    Kiitos vastauksista.
    Itsellä ollut kohta samanlainen auto 3v ja melkee 100tkm takana ja kun ostin oli 126tkm alla jo. Itsellä ei ole ollut mtn moitittavaa autosta. Öljyt vaihdettu aina 10-15tkm välein ja muutaman kerran tullut vaihdettua myös jako-, perä- ja vaihdelaatikkoöljytkin. Ajtech ja xhp softatkin ollut autossa reilusti yli vuoden ja hyvin toimii edelleen. Itse en ainakaan pelkäisi ja varsinki jos B47 moottorina.

    Leave a comment:


  • kooma
    replied
    Originally posted by Jone94 View Post
    Kiitos vinkeistä. Pitää kuunnella tosiaan, voihan se ketju tuosta b47 myös mennä...
    Jakolaatikon testaan juuri tuollalailla.
    Koska B47 niin kuuntele josko turbo viheltää kun laittaa lappua lattiaan. On voinut talvisin osua jääpaloja imupuolen siipiin.

    Leave a comment:

Working...
X