F3x Kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jone94
    replied
    Moro palstalaiset!

    Hondista bemareihin siirtymässä ollaan. (pelon sekaisin tuntein). Tarkoitus oli ostaa mercedes, mutta 3-sarjalainen vei sydämeni vrt c-sarjalainen Saisiko teiltä bmw ammattilaisilta apua tulevaan hankintaan.

    Tosiaan olen lauantaina menossa katsomaan f31 320d xdrive 150tkm 2015 (on facelift). Kyseinen yksilö on ehkä hivenen kallis (24k), mutta hyvillä varusteilla (adapt. Vakkari ja valot, hud, msport ym.) On saksasta tuotu ja on säännöllisesti huollettu.

    Työntääkö tässä nyt kätensä jokatapauksessa ongelmiin?
    Onko käytännössä varmat turbo- ja jakolaatikko-ongelmat tiedossa, vaikka koeajolla kuinka pelaisi hyvin eikä kuulu ylimääräsiä ääniä eikä nykivää liikettä ole?

    Mitä muuta erityistä tuommoisesta tulisi tutkia / varmistaa ennen ostopäätöstä? Kamuxin (yllättävän hyvä palvelu ollut ennakko-odotuksiin nähden) turvan ajattelin ostaa yöunieni turvaksi.

    Kiitos vastauksista.

    Leave a comment:


  • Maniver
    replied
    Minkäs merkkisiä/mallisia jarrupaloja kannattaa tänä päivänä harkita F3x:ään kun toiveena on vain saada aikaiseksi vähemmän jarrupölyä säilyttäen orkkiksien mukavuuden. EBC Green?
    Last edited by Maniver; 27-07-2021, 09:43.

    Leave a comment:


  • kooma
    replied
    Originally posted by Galaxy1223 View Post
    Kiitos näistä. Sisusta näyttää olevan BEL2 eli siitä selvisi nojan osakoodi. Rekisteröidyin tonne newtis sivulle... pystytkö laittamaan linkkiä ohjeeseen mitä katsoit kun ei tunnu löytyvän
    Tämmöisestä polusta TIS sisällä pitäisi löytyä:

    Repair Manuals and Technical Data / 51 Body equipment / 51 41 Front door trim panel with armrests

    Ja itse sivu:

    51 41 060 Removing and installing or replacing armrest on door trim panel, front left or right

    Leave a comment:


  • Galaxy1223
    replied
    Originally posted by kooma View Post
    Katso ensin autosi VIN numerolla että mikä sisustan tarkka koodi on ja sen mukaan sitten pitäisi löytyä että mikä osa on oikea.

    En ole itse tuota vaihtanut mutta TIS ohjeen mukaan alkuperäinen on asennettu niin että sen muovitapit on sulatettu ovipahvin takapuolelta ja ne pitää porata / dremelöidä jotta sen saa irti. Uusi osa kuuluisi laittaa samoista kohdista kiinni ruuveilla. Nämä ruuvit ovat ehkä realoem kuvassa näkyvät osat nro 13?
    Kiitos näistä. Sisusta näyttää olevan BEL2 eli siitä selvisi nojan osakoodi. Rekisteröidyin tonne newtis sivulle... pystytkö laittamaan linkkiä ohjeeseen mitä katsoit kun ei tunnu löytyvän

    Leave a comment:


  • kooma
    replied
    Originally posted by Galaxy1223 View Post
    B) Uusi osa. Tästä päästäänkin pariin kysymykseen. Yritin Real OEM bongailla oikeaa osaa enkä nyt oikein tiedä mikä olisi oikea osanumero:



    Osa 1 kyllä, mutta onkohan autossa:
    Armrest, front left SCHWARZ 1 51417279295
    vai
    Armrest in leather, front left SCHWARZ 1 51417279301

    Seuraava mikä mietityttää on että millainenkohan homma tuo on vaihtaa? Ideoita?
    Katso ensin autosi VIN numerolla että mikä sisustan tarkka koodi on ja sen mukaan sitten pitäisi löytyä että mikä osa on oikea.

    En ole itse tuota vaihtanut mutta TIS ohjeen mukaan alkuperäinen on asennettu niin että sen muovitapit on sulatettu ovipahvin takapuolelta ja ne pitää porata / dremelöidä jotta sen saa irti. Uusi osa kuuluisi laittaa samoista kohdista kiinni ruuveilla. Nämä ruuvit ovat ehkä realoem kuvassa näkyvät osat nro 13?

    Leave a comment:


  • Galaxy1223
    replied
    Kuljettajan kyynernoja nähtävästi kulunut puhki



    93tkm ja 6 vuotta kesti. Ehkä vähän heikko suoritus. Tulee kieltämättä kyllä ajettua siten että kyynerpää nojaa yleensä lähes aina samaan kohtaan. Jotain tuolle pitäisi tehdä, mutta mitä? Eikai tuo osa nahkaa ole? Autossa Sport paketin kangasistuimet, pre-lci malli kyseessä. Olisikohan tuo käsinoja jotain vinyyliä tms?

    Vaihtoehdot jotka itselle tulee mieleen on:

    A) Jonkinlainen paikkausaine, mutta epäilen niiden kestoa.

    B) Uusi osa. Tästä päästäänkin pariin kysymykseen. Yritin Real OEM bongailla oikeaa osaa enkä nyt oikein tiedä mikä olisi oikea osanumero:



    Osa 1 kyllä, mutta onkohan autossa:
    Armrest, front left SCHWARZ 1 51417279295
    vai
    Armrest in leather, front left SCHWARZ 1 51417279301

    Seuraava mikä mietityttää on että millainenkohan homma tuo on vaihtaa? Ideoita?

    Leave a comment:


  • Kartiopari
    replied
    Originally posted by Kartiopari View Post
    Näköjään herjaa sytytyskatkoa 6 sylinterissä. Olisko menny puola vai vuotaako suutin? Vuotava suutin vois ton katin vikakoodin selittää? Nyt lähinnä kysymys kuuluu sulattiko jo katin vai selviääkö pelkällä puolien/suuttimien vaihdolla
    6pytyn suutin oli pimeänä ja 2 puolaa lyönyt läpi. Laitettiin uudet puolat ja tulpat ja tuo suutin. Olisin laittanut kaikki suuttimetkin mutta kun on tuo 6kk jatkotakuu niin en viitsi itse maksaa kun pitää vielä hommata talveksi vanteet ja eteen jarrut. Katti näyttäisi pelaavan.
    Last edited by Kartiopari; 22-07-2021, 12:59.

    Leave a comment:


  • alpine3
    replied
    Originally posted by Tuimasika View Post
    Keskimmäistä juu
    Mitä tekijöitä voisi Suomessa kiusia hinnoista?
    Esim. minua. Laitoin privaa.

    Leave a comment:


  • Tuimasika
    replied
    Originally posted by pyroz View Post
    Näissä on kolmea eri mittaristoa. Perusmalli, jossa pieni neliö alhaalla. Sitten laajennetulla digiosuudella, joka jatkuu kierroslukumittarin alle, ja sitten on täysdigi versio. Tarkoititko tuota keskimmäistä? Mikään sport versio se ei ole nimeltään, mutta vaihtaminen varmasti on mahdollista.
    Keskimmäistä juu
    Mitä tekijöitä voisi Suomessa kiusia hinnoista?

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by Tuimasika View Post
    Mielessä päivittää perus mittaristo sport? -versioon jossa näyttö jatkuu kiekkamittarin alle.

    Mitä tuon luovuttaja auton mittariston "virginointi" maksaa, ja tekeekö niitä kukaan Suomessa?
    Tarkoituksena välttää "tamper dot":tia ja saada vähän nykyaikaisempi mittaristo

    -Jussi
    Näissä on kolmea eri mittaristoa. Perusmalli, jossa pieni neliö alhaalla. Sitten laajennetulla digiosuudella, joka jatkuu kierroslukumittarin alle, ja sitten on täysdigi versio. Tarkoititko tuota keskimmäistä? Mikään sport versio se ei ole nimeltään, mutta vaihtaminen varmasti on mahdollista.

    Leave a comment:


  • Tuimasika
    replied
    2013 F31 mittariston päivitystä

    Mielessä päivittää perus mittaristo sport? -versioon jossa näyttö jatkuu kiekkamittarin alle.

    Mitä tuon luovuttaja auton mittariston "virginointi" maksaa, ja tekeekö niitä kukaan Suomessa?
    Tarkoituksena välttää "tamper dot":tia ja saada vähän nykyaikaisempi mittaristo

    -Jussi

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Kartiopari View Post
    Näköjään herjaa sytytyskatkoa 6 sylinterissä. Olisko menny puola vai vuotaako suutin? Vuotava suutin vois ton katin vikakoodin selittää? Nyt lähinnä kysymys kuuluu sulattiko jo katin vai selviääkö pelkällä puolien/suuttimien vaihdolla
    Ihan hyvin voi olla puolavika. Jos vika on kokoajan nyt päällä, niin vaihtaisin puolan toiseen sylinteriin ja kokeilisin seuraako vika puolaa. Jos seuraa, niin puola rikki. Mikäli ei, niin sitten kokeilisin uutta tulppaa sinne kutoseen.

    Leave a comment:


  • Kartiopari
    replied
    Originally posted by Kartiopari View Post
    Nyt paukahti kiihdytyksessä vikatilaan ja käy kuin vanha massikka. Vähän myös metalli haisee. Sulikohan sieltä katti. Ostin ma niin kestihän se vajaan viikon😆
    Näköjään herjaa sytytyskatkoa 6 sylinterissä. Olisko menny puola vai vuotaako suutin? Vuotava suutin vois ton katin vikakoodin selittää? Nyt lähinnä kysymys kuuluu sulattiko jo katin vai selviääkö pelkällä puolien/suuttimien vaihdolla

    Leave a comment:


  • Kartiopari
    replied
    Nyt paukahti kiihdytyksessä vikatilaan ja käy kuin vanha massikka. Vähän myös metalli haisee. Sulikohan sieltä katti. Ostin ma niin kestihän se vajaan viikon😆

    Leave a comment:


  • Petsku333
    replied
    Eiköhän se katin jälkeinen lambda siellä vaan näytä outoja lukemia tuskin noilla kilsoilla itse katalysaattorissa mitään vikaa.

    Leave a comment:

Working...
X