Autona pre-lci F31. Satunnaisesti ajotietokone huutelee vasen takavilkku toimintahäiriö ja pari kertaa tullut vasen jarruvalo toimintahäiriö. Molemmat polttimot ehjät ja toimivat, viat siis tulevat cold tai warm checkin myötä.
Otin umpion irti suihkiakseni contact cleaneria ja huomasin maa-liittimen pinnin tummuneen ja puoliksi katkenneen. Ulkomaan foorumeilla ja youtubessa näytti vastaavaa tulleen vastaan jonkun verran. Fiksinä polttimoiden kannan ja johtosarjan liittimen vaihtaminen. Liittimiä näytti löytyvän schmiedmanniltakin varastosta noin 15€ mutta pohjan saatavuutta pitää selvittää. Saksalaisilta oe-liikkeiltä löytyy hyvin 40-50€ hintaan. Osanumerot vasemman puolen polttimoiden pohja: 63217313047 ja liitin 61132359993. Homma pitäisi olla hyvin selkeä ja helposti itse tehtävissä jos liittimien näpräys luonnistuu.
En täältä tai suomenkielisiltä foorumeilta löytänyt kokemuksia vastaavista niin ajattelin rustailla, jos muilla vastaavia ilmoituksia on tai tulee lopultahan huono kontakti sulattaa liittimen eikä vilkku ja jarruvalo toimi.
F3x Kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Itellä ollu auto nyt kolme vuotta ja lakkas toimimasta muutama kk sit. Lasia ei oo mun aikana vaihdettu. Liittimet näytti olevan myös paikallaan. Oiskohan itse tunnistin sökö tai geelityynyn vaihto edessä.
Leave a comment:
-
Itselläkin oli vaihdettu tuulilasi joskus eikä oltu viitsitty puhdistaa sedetunnistinta kunnolla siitä asennusgeelistä. Oli vain laitettu uusi geelityyny ja jätetty vanhat geelijämät jotka oli tunnistimen irroituksessa jääneet paikoilleen. Lisäksi ulkoapäin katsottuna tunnistin ei näyttänyt olevan kauttaaltaan kiinni tuulilasissa. Ei toiminut sadetunnistin kunnolla eikä tietenkään kalibrointikaan auttanut (ISTA kehotti vaihtamaan tunnistimen), lopulta ei toiminut huonostikaan.
Sadetunnistin irti ja tunnistimen sekä tuulilasin puhdistus, uusi geelityyny tunnistimen ja tuulilasin väliin, sekä tunnistimen kiinnityshakasten kiristys että geelityyny puristuu kunnolla tunnistimen ja tuulilasin väliin. Tuon jälkeen kalibrointi ISTA:lla, jonka jälkeen tunnistin on toiminut kuin unelma.
Leave a comment:
-
Originally posted by Sludu View Post
omaan autoon oli vaihettu tuulilasi just ennen ostohetkeä, niin ei tuo ollut onnistunut tolta osin - sadetutkan liitin oli irti. Vaikutti myös tuulilasin huurustumiseenkin/tai siis sen estämiseen.
Leave a comment:
-
Originally posted by alpine3 View PostVikakoodinluvusta olisi hyvä aloittaa, mutta noilla oireilla tulee mieleen olisiko siellä sadetunnistimen liittimessä jotakin häikkää.
Tommoista vikakoodia löytyi carlylla. Ilmeisesti viittais sadetunnistimeen :think
Leave a comment:
-
Originally posted by Sludu View PostSadetunnistin ja automatiikka ongelmaa.
Eli sadetunnistin ei toimi ollenkaan vaan kun tunnistimen laittaa päälle niin pyyhkimet toimii viiden sekunnin välein, pyöritteli rullaa mihin suuntaan tahansa. Myöskään sademäärä ei vaikuta tiheyteen. Samalla myös ajovaloautomatiikka pitää ajovalot päällä 24/7. Mittaritaulu kuitenkin "tunnistaa" päivän ja yön eron kun tekstit muuttuu punaiseksi taulussa illan tullen ja päivällä taas valkoisena.. Mistähän lähtis etsimään syyllistä?
Auto f30 328i vm2012
Leave a comment:
-
Sadetunnistin ja automatiikka ongelmaa.
Eli sadetunnistin ei toimi ollenkaan vaan kun tunnistimen laittaa päälle niin pyyhkimet toimii viiden sekunnin välein, pyöritteli rullaa mihin suuntaan tahansa. Myöskään sademäärä ei vaikuta tiheyteen. Samalla myös ajovaloautomatiikka pitää ajovalot päällä 24/7. Mittaritaulu kuitenkin "tunnistaa" päivän ja yön eron kun tekstit muuttuu punaiseksi taulussa illan tullen ja päivällä taas valkoisena.. Mistähän lähtis etsimään syyllistä?
Auto f30 328i vm2012
Leave a comment:
-
Originally posted by Jone94 View PostNiin sitä alettiin bmw-kuskiksi. Huolellisen koeajon perusteella en löytäny mitään ongelmia. Ensifiiliksiä:
Japanilaisen jälkeen kerrassaan upea auto. M-sport alustan mukavuus yllätti. Kokonaisuus on upea tummanharmaalla värillä ja punaisilla nahoilla.
Nyt toivotaan, että laite kestää ja palvelee hyvin!
Käy jonkun alueellasi vaikuttavan harrastajan luona lukemassa vikakoodit ISTAlla niin jos jotain löytyy niin saat heti ne korjautettua pois autoliikkeen piikkiin (olettaen että ostit lliikkeestä).
Leave a comment:
-
Niin sitä alettiin bmw-kuskiksi. Huolellisen koeajon perusteella en löytäny mitään ongelmia. Ensifiiliksiä:
Japanilaisen jälkeen kerrassaan upea auto. M-sport alustan mukavuus yllätti. Kokonaisuus on upea tummanharmaalla värillä ja punaisilla nahoilla.
Nyt toivotaan, että laite kestää ja palvelee hyvin!
Leave a comment:
-
Kyllähän tuo muuttuu totaallisesti softalla,itsellä myös ykkösessä. Jotenkin se 190hv ei nyt napostellut,mutta lastu auttoi mukavasti menohaluihin.
Leave a comment:
-
Kiitos vastauksista. Tosiaan kys. autoyksilö on B47O -moottorilla.
Huomenna kuulostelen ja tunnustelen jakolaatikkoa/turboja.
Sain hinnanalennusta vajaan kamujx plus turvan verran, niin otan sen mukaan. Ompahan vuoden verran huoletonta menoa...
Leave a comment:
-
Originally posted by klasumasu View PostItsellä ollut kohta samanlainen auto 3v ja melkee 100tkm takana ja kun ostin oli 126tkm alla jo. Itsellä ei ole ollut mtn moitittavaa autosta. Öljyt vaihdettu aina 10-15tkm välein ja muutaman kerran tullut vaihdettua myös jako-, perä- ja vaihdelaatikkoöljytkin. Ajtech ja xhp softatkin ollut autossa reilusti yli vuoden ja hyvin toimii edelleen. Itse en ainakaan pelkäisi ja varsinki jos B47 moottorina.
Leave a comment:
-
Originally posted by Jone94 View PostMoro palstalaiset!
Hondista bemareihin siirtymässä ollaan. (pelon sekaisin tuntein). Tarkoitus oli ostaa mercedes, mutta 3-sarjalainen vei sydämeni vrt c-sarjalainen Saisiko teiltä bmw ammattilaisilta apua tulevaan hankintaan.
Tosiaan olen lauantaina menossa katsomaan f31 320d xdrive 150tkm 2015 (on facelift). Kyseinen yksilö on ehkä hivenen kallis (24k), mutta hyvillä varusteilla (adapt. Vakkari ja valot, hud, msport ym.) On saksasta tuotu ja on säännöllisesti huollettu.
Työntääkö tässä nyt kätensä jokatapauksessa ongelmiin?
Onko käytännössä varmat turbo- ja jakolaatikko-ongelmat tiedossa, vaikka koeajolla kuinka pelaisi hyvin eikä kuulu ylimääräsiä ääniä eikä nykivää liikettä ole?
Mitä muuta erityistä tuommoisesta tulisi tutkia / varmistaa ennen ostopäätöstä? Kamuxin (yllättävän hyvä palvelu ollut ennakko-odotuksiin nähden) turvan ajattelin ostaa yöunieni turvaksi.
Kiitos vastauksista.
Leave a comment:
-
Originally posted by Jone94 View PostKiitos vinkeistä. Pitää kuunnella tosiaan, voihan se ketju tuosta b47 myös mennä...
Jakolaatikon testaan juuri tuollalailla.
Leave a comment:
Leave a comment: