Originally posted by Paarma78
View Post
F3x Kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
-
Originally posted by neuvonen View PostJa "opettakaa samalla tyhmää", saako vanhan vaimentimen mukaan kuluitta vai onko takapönttö runkopanttiosa, josta joutuu maksamaan jotain jos haluaa vanhan takapöntön talteen.
Asennusvaiheessa kerro pajalle että haluat pitää vanhan vaimentimen, se lienee olettamus muutenkin mutta varmista silti ettei tule mitään väärinkäsitystä.
Leave a comment:
-
F31 kattolistat. Eli mulla näyttää olevan autossa sellaiset missä ei ole aukkoja alkuperäisille kattotelineille. Eli ilmeisesti listat pitäisi laittaa vaihtoon aukollisiin, että saa tämän option käyttöön (autossa luulisi aina olevan kuitenkin nuo kiinnityspaikat)?
Niin ja jos jollakin ylimääräisenä tuollaisia valkoisena niin saa hihkaista...Last edited by Paarma78; 09-06-2021, 09:40.
Leave a comment:
-
Tuli hommattua 335i xdriveen Eisenmann takapönttö, jonka asennus vaatii ehkä hieman takapuskurin modausta.
Onko antaa suosituksia Itä-Helsingin alueelta hyvästä mestasta, jossa tuollaisen snadin homman voisi teettää?
Ja "opettakaa samalla tyhmää", saako vanhan vaimentimen mukaan kuluitta vai onko takapönttö runkopanttiosa, josta joutuu maksamaan jotain jos haluaa vanhan takapöntön talteen.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Joelbmw View PostTuli ostettua tuollainen f30 316i vm. 2013. Löytyy sporttinahat ja kattoluukkua yms. pientä kivaa. Ainoa miinus on tietysti tehopuoli, toki kulutus on mukavan matala.
Onkohan kellään kokemusta ohjelmoinnista ko. malliin? Sama moottori löytyy ilmeisesti 320i-mallista, josta puristettu hieman enemmän tehoa ulos. Celtictuning lupailee kuitenkin yli 200 hevosvoimaa ohjelmalla. Ohjelma kiinnostaisi, mutta uskaltaako 150tkm ajettua ajettua moottoria puristaa noin korkeaviritteiseksi?
Mulla on 92tkm (ostettu 24tkm mittarissa) ajettu 10/2014 valmistettu 316iA F31. 66tkm kohdalla ohjelmoitu Motorbitissä. Vakiona mitattu dynossa 153hp/254Nm. Ohjelmoituna 205hp/328Nm. Eihän tuo nytkään mikään raketti ole, mutta ei harmita ajella toisinkuin vakiona. Eikä pieni bensakone muutu miksikään diesel tyyliseksi vääntökoneeksi vaikka kuinka ohjelmoisi. Tämä on kuulemma käytännössä pakollinen jos lastuttaa ja asensinkin jo etukäteen:
Explore GFB's Turbo Management Solutions and how our blow off valves enhance turbo performance and boost control.
Siihen en osaa ottaa kantaa että uskaltaako noilla kilsoilla tehdä mitään. Motorbitin kaveri suositteli vaan että puolittaa öljyn- ja tulpanvaihtovälin.
Leave a comment:
-
Originally posted by Joelbmw View PostTuli ostettua tuollainen f30 316i vm. 2013. Löytyy sporttinahat ja kattoluukkua yms. pientä kivaa. Ainoa miinus on tietysti tehopuoli, toki kulutus on mukavan matala.
Onkohan kellään kokemusta ohjelmoinnista ko. malliin? Sama moottori löytyy ilmeisesti 320i-mallista, josta puristettu hieman enemmän tehoa ulos. Celtictuning lupailee kuitenkin yli 200 hevosvoimaa ohjelmalla. Ohjelma kiinnostaisi, mutta uskaltaako 150tkm ajettua ajettua moottoria puristaa noin korkeaviritteiseksi?
Eipä 320i:llä ja tuolla ole koneen puolesta juurikaan yhteistä. 316i on PSA-moottori (Citroen, Peugeot, BMW). Sitten taas 320i ja 328i on "käytännössä" sama kone, joista irtoaa helposti vajaa 300hv.
Leave a comment:
-
Tuli ostettua tuollainen f30 316i vm. 2013. Löytyy sporttinahat ja kattoluukkua yms. pientä kivaa. Ainoa miinus on tietysti tehopuoli, toki kulutus on mukavan matala.
Onkohan kellään kokemusta ohjelmoinnista ko. malliin? Sama moottori löytyy ilmeisesti 320i-mallista, josta puristettu hieman enemmän tehoa ulos. Celtictuning lupailee kuitenkin yli 200 hevosvoimaa ohjelmalla. Ohjelma kiinnostaisi, mutta uskaltaako 150tkm ajettua ajettua moottoria puristaa noin korkeaviritteiseksi?
Leave a comment:
-
Originally posted by Jarppa63 View PostMulla on Bemarin omat TPMS:t ja toisissa vanteissa HUFin anturit. Molemmat toimii yhtä hyvin ja samalla tavalla. Tarkkaan ottaen HUFit oli liki ainoat jotka kävi Lemmareiden adaptereihin.
Yleisesti ottaen en kyllä edes yrittäisi kiinankopioilla. Mut kukin tyylillään.
Jarppa
Koodatkaa koko TPMS pois ja vaha kunnon RPA päälle niin ei aina tarvitse miettiä antureita kun vaihtelee renkaita tai vanteita. Se toimii ihan yhtä hyvin, kun ei sillä mitään lisäarvoa ole että näkee paineet näytöltä.
Leave a comment:
-
Originally posted by 314da View PostSamoja Continentalin tekemiä antureita OE varmaan oikea määritelmä!
Leave a comment:
-
Mulla on Bemarin omat TPMS:t ja toisissa vanteissa HUFin anturit. Molemmat toimii yhtä hyvin ja samalla tavalla. Tarkkaan ottaen HUFit oli liki ainoat jotka kävi Lemmareiden adaptereihin.
Yleisesti ottaen en kyllä edes yrittäisi kiinankopioilla. Mut kukin tyylillään.
Jarppa
Leave a comment:
-
Nuo Vdo:n "alkuperäiset" maksaa ilman bemarin logoa joku 30e kappale. Sen alle jos meinaa päästä niin joutuu ottaa kiinalaista.
Leave a comment:
-
Originally posted by miyli View PostTästä taatusti alkuperäisiä samaan hintaan https://www.leebmann24.de/rdci-radel...33-x5-f15.html
Tälläiset tuli meidän uuteen f39 ja toimii.
Leave a comment:
Leave a comment: