F3x Kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Galaxy1223
    replied
    Originally posted by Paarma78 View Post
    F31 kattolistat. Eli mulla näyttää olevan autossa sellaiset missä ei ole aukkoja alkuperäisille kattotelineille. Eli ilmeisesti listat pitäisi laittaa vaihtoon aukollisiin, että saa tämän option käyttöön (autossa luulisi aina olevan kuitenkin nuo kiinnityspaikat)?

    Niin ja jos jollakin ylimääräisenä tuollaisia valkoisena niin saa hihkaista...
    Ymmärränköhän nyt kysymyksesi väärin, mutta eikö F31 kattotelineet kiinnitetä aina niihin kattokiskoihin? Vai onko siihen tosiaan joku toinenkin vaihtoehtoinen kiinnitystapa?

    Leave a comment:


  • kooma
    replied
    Originally posted by neuvonen View Post
    Ja "opettakaa samalla tyhmää", saako vanhan vaimentimen mukaan kuluitta vai onko takapönttö runkopanttiosa, josta joutuu maksamaan jotain jos haluaa vanhan takapöntön talteen.
    Jos sinulla on jo uusi pönttö eikä sitä ostettaessa ollut pantista puhetta niin kyllä sinä omistat ne molemmat. Muutenkin runkopantti yleensä tulee kyseeseen vain kun ostetaan sellainen osa jonka ulkokuori ei juuri kulu ja sisuskalut voi vaihtaa, vaikkapa laturi.

    Asennusvaiheessa kerro pajalle että haluat pitää vanhan vaimentimen, se lienee olettamus muutenkin mutta varmista silti ettei tule mitään väärinkäsitystä.

    Leave a comment:


  • Paarma78
    replied
    F31 kattolistat. Eli mulla näyttää olevan autossa sellaiset missä ei ole aukkoja alkuperäisille kattotelineille. Eli ilmeisesti listat pitäisi laittaa vaihtoon aukollisiin, että saa tämän option käyttöön (autossa luulisi aina olevan kuitenkin nuo kiinnityspaikat)?

    Niin ja jos jollakin ylimääräisenä tuollaisia valkoisena niin saa hihkaista...
    Last edited by Paarma78; 09-06-2021, 09:40.

    Leave a comment:


  • neuvonen
    replied
    Tuli hommattua 335i xdriveen Eisenmann takapönttö, jonka asennus vaatii ehkä hieman takapuskurin modausta.

    Onko antaa suosituksia Itä-Helsingin alueelta hyvästä mestasta, jossa tuollaisen snadin homman voisi teettää?

    Ja "opettakaa samalla tyhmää", saako vanhan vaimentimen mukaan kuluitta vai onko takapönttö runkopanttiosa, josta joutuu maksamaan jotain jos haluaa vanhan takapöntön talteen.

    Leave a comment:


  • AlpinWeiss
    replied
    Lukihäiriö iski
    Last edited by AlpinWeiss; 08-06-2021, 10:43. Reason: Lukihäiriö

    Leave a comment:


  • Galaxy1223
    replied
    Originally posted by Joelbmw View Post
    Tuli ostettua tuollainen f30 316i vm. 2013. Löytyy sporttinahat ja kattoluukkua yms. pientä kivaa. Ainoa miinus on tietysti tehopuoli, toki kulutus on mukavan matala.
    Onkohan kellään kokemusta ohjelmoinnista ko. malliin? Sama moottori löytyy ilmeisesti 320i-mallista, josta puristettu hieman enemmän tehoa ulos. Celtictuning lupailee kuitenkin yli 200 hevosvoimaa ohjelmalla. Ohjelma kiinnostaisi, mutta uskaltaako 150tkm ajettua ajettua moottoria puristaa noin korkeaviritteiseksi?
    Pre-LCI 320i mallissa on 2L N20 moottori ja tuossa 316i on 1,6L N13 eli eri motti löytyy pellin alta.

    Mulla on 92tkm (ostettu 24tkm mittarissa) ajettu 10/2014 valmistettu 316iA F31. 66tkm kohdalla ohjelmoitu Motorbitissä. Vakiona mitattu dynossa 153hp/254Nm. Ohjelmoituna 205hp/328Nm. Eihän tuo nytkään mikään raketti ole, mutta ei harmita ajella toisinkuin vakiona. Eikä pieni bensakone muutu miksikään diesel tyyliseksi vääntökoneeksi vaikka kuinka ohjelmoisi. Tämä on kuulemma käytännössä pakollinen jos lastuttaa ja asensinkin jo etukäteen:



    Siihen en osaa ottaa kantaa että uskaltaako noilla kilsoilla tehdä mitään. Motorbitin kaveri suositteli vaan että puolittaa öljyn- ja tulpanvaihtovälin.

    Leave a comment:


  • AlpinWeiss
    replied
    Originally posted by Joelbmw View Post
    Tuli ostettua tuollainen f30 316i vm. 2013. Löytyy sporttinahat ja kattoluukkua yms. pientä kivaa. Ainoa miinus on tietysti tehopuoli, toki kulutus on mukavan matala.
    Onkohan kellään kokemusta ohjelmoinnista ko. malliin? Sama moottori löytyy ilmeisesti 320i-mallista, josta puristettu hieman enemmän tehoa ulos. Celtictuning lupailee kuitenkin yli 200 hevosvoimaa ohjelmalla. Ohjelma kiinnostaisi, mutta uskaltaako 150tkm ajettua ajettua moottoria puristaa noin korkeaviritteiseksi?

    Eipä 320i:llä ja tuolla ole koneen puolesta juurikaan yhteistä. 316i on PSA-moottori (Citroen, Peugeot, BMW). Sitten taas 320i ja 328i on "käytännössä" sama kone, joista irtoaa helposti vajaa 300hv.
    Last edited by AlpinWeiss; 08-06-2021, 09:41. Reason: Vähän selvensin

    Leave a comment:


  • Joelbmw
    replied
    Tuli ostettua tuollainen f30 316i vm. 2013. Löytyy sporttinahat ja kattoluukkua yms. pientä kivaa. Ainoa miinus on tietysti tehopuoli, toki kulutus on mukavan matala.
    Onkohan kellään kokemusta ohjelmoinnista ko. malliin? Sama moottori löytyy ilmeisesti 320i-mallista, josta puristettu hieman enemmän tehoa ulos. Celtictuning lupailee kuitenkin yli 200 hevosvoimaa ohjelmalla. Ohjelma kiinnostaisi, mutta uskaltaako 150tkm ajettua ajettua moottoria puristaa noin korkeaviritteiseksi?

    Leave a comment:


  • AlpinWeiss
    replied
    Originally posted by Jarppa63 View Post
    Mulla on Bemarin omat TPMS:t ja toisissa vanteissa HUFin anturit. Molemmat toimii yhtä hyvin ja samalla tavalla. Tarkkaan ottaen HUFit oli liki ainoat jotka kävi Lemmareiden adaptereihin.
    Yleisesti ottaen en kyllä edes yrittäisi kiinankopioilla. Mut kukin tyylillään.

    Jarppa

    Koodatkaa koko TPMS pois ja vaha kunnon RPA päälle niin ei aina tarvitse miettiä antureita kun vaihtelee renkaita tai vanteita. Se toimii ihan yhtä hyvin, kun ei sillä mitään lisäarvoa ole että näkee paineet näytöltä.

    Leave a comment:


  • baku
    replied
    Originally posted by 314da View Post
    Samoja Continentalin tekemiä antureita OE varmaan oikea määritelmä!
    Tuosta ebayn linkistä kun katsot antureiden valmistajan, niin se on maxspeedingrods. Parasta kiinalaista laatua. Uskoo sitten tuohon tai anturin kupessa olevaan Continentaliin tekstiin...

    Leave a comment:


  • Jarppa63
    replied
    Mulla on Bemarin omat TPMS:t ja toisissa vanteissa HUFin anturit. Molemmat toimii yhtä hyvin ja samalla tavalla. Tarkkaan ottaen HUFit oli liki ainoat jotka kävi Lemmareiden adaptereihin.
    Yleisesti ottaen en kyllä edes yrittäisi kiinankopioilla. Mut kukin tyylillään.

    Jarppa

    Leave a comment:


  • *makke*
    replied
    Nuo Vdo:n "alkuperäiset" maksaa ilman bemarin logoa joku 30e kappale. Sen alle jos meinaa päästä niin joutuu ottaa kiinalaista.

    Leave a comment:


  • 314da
    replied
    Originally posted by pyroz View Post
    Ja nämäkö oli niitä BMW alkuperäisiä?
    Samoja Continentalin tekemiä antureita OE varmaan oikea määritelmä!

    Leave a comment:


  • Tommix
    replied
    Originally posted by pyroz View Post
    Niin tuo on kappalehinta ja Ebayssa oli koko setti?
    Joka samalla kertoo että 40 eurolla ei saa koko settiä uusia oem antureita. Ei mistään.

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by miyli View Post
    Tästä taatusti alkuperäisiä samaan hintaan https://www.leebmann24.de/rdci-radel...33-x5-f15.html
    Tälläiset tuli meidän uuteen f39 ja toimii.
    Niin tuo on kappalehinta ja Ebayssa oli koko setti?

    Leave a comment:

Working...
X