F3x Kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Galaxy1223
    replied
    Kuljettajan kyynernoja nähtävästi kulunut puhki



    93tkm ja 6 vuotta kesti. Ehkä vähän heikko suoritus. Tulee kieltämättä kyllä ajettua siten että kyynerpää nojaa yleensä lähes aina samaan kohtaan. Jotain tuolle pitäisi tehdä, mutta mitä? Eikai tuo osa nahkaa ole? Autossa Sport paketin kangasistuimet, pre-lci malli kyseessä. Olisikohan tuo käsinoja jotain vinyyliä tms?

    Vaihtoehdot jotka itselle tulee mieleen on:

    A) Jonkinlainen paikkausaine, mutta epäilen niiden kestoa.

    B) Uusi osa. Tästä päästäänkin pariin kysymykseen. Yritin Real OEM bongailla oikeaa osaa enkä nyt oikein tiedä mikä olisi oikea osanumero:

    https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...diagId=51_8523

    Osa 1 kyllä, mutta onkohan autossa:
    Armrest, front left SCHWARZ 1 51417279295
    vai
    Armrest in leather, front left SCHWARZ 1 51417279301

    Seuraava mikä mietityttää on että millainenkohan homma tuo on vaihtaa? Ideoita?

    Leave a comment:


  • Kartiopari
    replied
    Originally posted by Kartiopari View Post
    Näköjään herjaa sytytyskatkoa 6 sylinterissä. Olisko menny puola vai vuotaako suutin? Vuotava suutin vois ton katin vikakoodin selittää? Nyt lähinnä kysymys kuuluu sulattiko jo katin vai selviääkö pelkällä puolien/suuttimien vaihdolla
    6pytyn suutin oli pimeänä ja 2 puolaa lyönyt läpi. Laitettiin uudet puolat ja tulpat ja tuo suutin. Olisin laittanut kaikki suuttimetkin mutta kun on tuo 6kk jatkotakuu niin en viitsi itse maksaa kun pitää vielä hommata talveksi vanteet ja eteen jarrut. Katti näyttäisi pelaavan.
    Last edited by Kartiopari; 22-07-2021, 13:59.

    Leave a comment:


  • alpine3
    replied
    Originally posted by Tuimasika View Post
    Keskimmäistä juu
    Mitä tekijöitä voisi Suomessa kiusia hinnoista?
    Esim. minua. Laitoin privaa.

    Leave a comment:


  • Tuimasika
    replied
    Originally posted by pyroz View Post
    Näissä on kolmea eri mittaristoa. Perusmalli, jossa pieni neliö alhaalla. Sitten laajennetulla digiosuudella, joka jatkuu kierroslukumittarin alle, ja sitten on täysdigi versio. Tarkoititko tuota keskimmäistä? Mikään sport versio se ei ole nimeltään, mutta vaihtaminen varmasti on mahdollista.
    Keskimmäistä juu
    Mitä tekijöitä voisi Suomessa kiusia hinnoista?

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by Tuimasika View Post
    Mielessä päivittää perus mittaristo sport? -versioon jossa näyttö jatkuu kiekkamittarin alle.

    Mitä tuon luovuttaja auton mittariston "virginointi" maksaa, ja tekeekö niitä kukaan Suomessa?
    Tarkoituksena välttää "tamper dot":tia ja saada vähän nykyaikaisempi mittaristo

    -Jussi
    Näissä on kolmea eri mittaristoa. Perusmalli, jossa pieni neliö alhaalla. Sitten laajennetulla digiosuudella, joka jatkuu kierroslukumittarin alle, ja sitten on täysdigi versio. Tarkoititko tuota keskimmäistä? Mikään sport versio se ei ole nimeltään, mutta vaihtaminen varmasti on mahdollista.

    Leave a comment:


  • Tuimasika
    replied
    2013 F31 mittariston päivitystä

    Mielessä päivittää perus mittaristo sport? -versioon jossa näyttö jatkuu kiekkamittarin alle.

    Mitä tuon luovuttaja auton mittariston "virginointi" maksaa, ja tekeekö niitä kukaan Suomessa?
    Tarkoituksena välttää "tamper dot":tia ja saada vähän nykyaikaisempi mittaristo

    -Jussi

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Kartiopari View Post
    Näköjään herjaa sytytyskatkoa 6 sylinterissä. Olisko menny puola vai vuotaako suutin? Vuotava suutin vois ton katin vikakoodin selittää? Nyt lähinnä kysymys kuuluu sulattiko jo katin vai selviääkö pelkällä puolien/suuttimien vaihdolla
    Ihan hyvin voi olla puolavika. Jos vika on kokoajan nyt päällä, niin vaihtaisin puolan toiseen sylinteriin ja kokeilisin seuraako vika puolaa. Jos seuraa, niin puola rikki. Mikäli ei, niin sitten kokeilisin uutta tulppaa sinne kutoseen.

    Leave a comment:


  • Kartiopari
    replied
    Originally posted by Kartiopari View Post
    Nyt paukahti kiihdytyksessä vikatilaan ja käy kuin vanha massikka. Vähän myös metalli haisee. Sulikohan sieltä katti. Ostin ma niin kestihän se vajaan viikon😆
    Näköjään herjaa sytytyskatkoa 6 sylinterissä. Olisko menny puola vai vuotaako suutin? Vuotava suutin vois ton katin vikakoodin selittää? Nyt lähinnä kysymys kuuluu sulattiko jo katin vai selviääkö pelkällä puolien/suuttimien vaihdolla

    Leave a comment:


  • Kartiopari
    replied
    Nyt paukahti kiihdytyksessä vikatilaan ja käy kuin vanha massikka. Vähän myös metalli haisee. Sulikohan sieltä katti. Ostin ma niin kestihän se vajaan viikon😆

    Leave a comment:


  • Petsku333
    replied
    Eiköhän se katin jälkeinen lambda siellä vaan näytä outoja lukemia tuskin noilla kilsoilla itse katalysaattorissa mitään vikaa.

    Leave a comment:


  • Kartiopari
    replied
    Originally posted by Kissvesala View Post
    Nollaa koodit pois, jos uusiutuvat hetken perästä uudelleen, niin uutta kattipakettia etsimään.
    Nollasin ja uusiutui. Autossa vielä lisätakuu voimassa niin menee 2.8 Metroautoon. Mikäs noissa oikein menee tuosta kattipaketista? On tuontiauto mutta historian perusteella kilometrit pitäisi olla kaikki mittarissa.

    Leave a comment:


  • Kissvesala
    replied
    Originally posted by Kartiopari View Post
    -14 435i Xdrivessa syttyi moottorin häiriövalo ja herjaa katalysaattorijärjestelmän hyötysuhdetta OBD lukijalla. Toimii normaalisti muuten. Mikä voisi olla vikana? Autolla menty 104k
    Nollaa koodit pois, jos uusiutuvat hetken perästä uudelleen, niin uutta kattipakettia etsimään.

    Leave a comment:


  • Kartiopari
    replied
    435i

    -14 435i Xdrivessa syttyi moottorin häiriövalo ja herjaa katalysaattorijärjestelmän hyötysuhdetta OBD lukijalla. Toimii normaalisti muuten. Mikä voisi olla vikana? Autolla menty 104k

    Leave a comment:


  • pugshot
    replied
    Onko 335i:t tosiaan niin kiven alla että noita tulee suurinpiirtein yksi kuussa tarjolle ja se menee parissa päivässä? Muutamahan tosiaan löytyy joilla ajettu lähemmäs 200t. Yksi meni ohi jolla oli ajettu 112t ja muutenkin oli passeli. Saksasta jos tuo niin menee autoveroon jo se 9000 euroa. Olen katsellut tässä 2013-2014 malleja. iDriveen taisi myös tulla sen verran parannuksia NBT:n myötä, että CIC mahdollisesti myöhemmin kaduttaisi näissä 2013 malleissa?

    Leave a comment:


  • Petsku333
    replied
    Tännekkin tiedoksi jos ajat N13 moottorisella 3-sarjalaisella, niin mulla räjähti moottoritiekiihdytyksessä laturin hihna 2011 160tkm ajetusta N13 vehkeestä. Jos oma laitteesi about näissä kilometreissä / iässä niin suosittelen vaihtamaan ennen kun mökkireissu jne muu jää lyhyeen.

    Leave a comment:

Working...
X