Announcement

Collapse
No announcement yet.

F3x Kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • lassiv
    replied
    Löytyyköhän yhtäkään N57 koneella olevaa F-korista autoa ilman adblue -systeemejä vai pitääkö palata E-sarjaan jos N57 vielä haluaa takaisin

    Leave a comment:


  • rizzo
    replied
    Originally posted by PekkaV View Post
    Munuaisiinhan löytyy päälle klikattavia M-väriraitoja.


    Löytyisiköhän niitä vihreänä, jos hybridiin laittaisi :think


    Sairas mies olet, mutta varmaan helpoin tilata nämä (jotka ovat muuten ihan karmeat) ja sitten maalata/teipata vihreäksi. Suoraan vihreitä en löytänyt.

    Leave a comment:


  • PekkaV
    replied
    Munuaisiinhan löytyy päälle klikattavia M-väriraitoja.


    Löytyisiköhän niitä vihreänä, jos hybridiin laittaisi :think

    Leave a comment:


  • Jassooo
    replied
    Kiveniskuteippi, sopiva suikale suojankaareen ja samaa helmoihin tai mihin vaan. Täysin läpinäkyvää niin minimi vaikutus ulkonäköön. Itsellä F31 aikalailla kauttaaltaan laitettu ja ei kiveniskuja. Jos olet Lahdesta niin QZ vinyls on sielä päin, Globalin PPF ja asennuslasta sieltä ja saippuaveden kans asennus ni onnistuu itsekin, jarrukliinerillä tai isopropanolilla vimpan päälle putsaus ja muut köntsät pois.

    Leave a comment:


  • qazzu
    replied
    Ainakaan F30:n Msportissa kun ei ole kuraläppiä lokareissa, ei edessä eikä takana. Tuntuu nyt varsinkin keväällä tuo teillä oleva irtohiekka kolisevan kaariin ja kylkeenkin aika ikävän kuuloisesti. Oletteko mitenkä suojanneet noita kriittisimpiä kohtia kaarissa, muttajotta ulkonäkö ei kärsisi hirveästi?

    Saisihan tuohon näemmä jotain kuraläppiäkin. Osa väittää, että Msportiin ei kävisi, mutta moni kuva osoittaa tuon vääräksi.

    https://www.schmiedmann.fi/fi/tuote/...2-16-2-218-983
    https://www.nettiosa.com/bmw-3-sarja...skelapat-4-kpl
    https://f30.bimmerpost.com/forums/at...1&d=1480888097

    Jotenkin nuo ei vain omaan silmään istu.

    Jotain custom-virityksiäkin on, mutta aika kamalia nuokin. Esim:
    https://automotivepassion.net/wp-content/uploads/2019/07/05A95A5C-639D-4C66-89FC-9F08E62379B5.jpeg

    Leave a comment:


  • Tuimasika
    replied
    Pre-lci f31 halogeeneilla.
    Mitkä ledit mahtuvat halogeenien tilalle ilman suurempaa väkivaltaa (ajovalot)?

    EDIT: philipsin H7 Ultinot meni heittämällä ja koodaukset perään.
    Nyt vielä hakemassa parkeille ledejä tilalle.
    Last edited by Tuimasika; 04-05-2021, 12:30.

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by janner View Post
    10% saa mennä yli, sama raja km ja aika. Itsellä oli ostohetkellä jarruneste huoltoa vailla, meni aika reilu 9% yli ja wetterillä sanoivat että on ok vielä, autoa en ostanu siis sieltä vaan saka ja sah teki huollon saka maksoi.
    Erikoinen liike kun päästää nuin pitkästi yli tuon huollon, kokeilisin kyllä perua kaupan ihan oman mielenrauhan takia.
    Huom. Nuo ovat tulkinnanvaraisia. Wetteri ei voi sitä sanoa tarkkaan, eikä Laakkonen. He eivät mielellään edes vastaa tuohon kun kysytään, koska se on BMW joka tekee ne päätökset jos siihen mennän. Ja joka tapauksessa tuo puoli vuotta myöhässä on moninkertaisesti tuon 10% yli joten tuskin on kauheasti tulkkinnan varaa tässä. Itse jättäisin väliin ko. auton oston.

    Leave a comment:


  • janner
    replied
    10% saa mennä yli, sama raja km ja aika. Itsellä oli ostohetkellä jarruneste huoltoa vailla, meni aika reilu 9% yli ja wetterillä sanoivat että on ok vielä, autoa en ostanu siis sieltä vaan saka ja sah teki huollon saka maksoi.
    Erikoinen liike kun päästää nuin pitkästi yli tuon huollon, kokeilisin kyllä perua kaupan ihan oman mielenrauhan takia.

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by MiniTomppa View Post
    Moro,

    Näköjään on pitäny olla huolto 10/20, mutta tuolla ei liene juurikaan ajettu tämän jälkeen. Siirtoja ainoastaan. Jos heti viedään, niin varmaan vielä ihan ok?

    //Tomppa
    Huolto on yli puoli vuotta myöhässä. Peru kauppa. Kaikki takuut on mennyttä.

    Ellet sitten saa tuhansia euroja alennusta niin voisi harkita.

    Leave a comment:


  • MiniTomppa
    replied
    Originally posted by pyroz View Post
    Huoltomerkinnän autoon ja BMW:n järjestelmiin voi tehdä joku muukin kuin pelkkä merkkihuolto, kunhan on siihen sopivat välineet. Kaikki huoltoliikkeet eivät.

    Nyt olisin kyllä erittäin tarkkana tuossa asiassa. Varsinkin tuossa huoltoajan ylittymisessä. Pieni lipsahdus liikaa myöhässä tehtyyn huoltoon niin voi sanoa HEI HEI GoodWill tehtaan tuelle tai akkutakuille. Tarkkaa totuutta kukaan ei suostu kertomaan, mutta BMW Suomi alkaa yskiä about siinä kohtaa kun huolto on ylitetetty 10% kilometreissä (3tkm) tai sitten riittävästi päiviä kalenteriajassa. Veikkaan, että tässä kyse ajasta eikä kilometreista niin se on vielä kriittisempää. Kilometri huoltoväliä kun auto itse muuttaa ja pidentää hieman joskus, mutta 24kk aika ei muutu miksikään vaikka nätisti ajaisi.

    Lyhyemmin: Jos huolto on ylitetty liikaa tai ja / tai se aiotaan teettää paikassa, joka ei BMW:n järjestelmiin sitä saa merkattua niin peruisin kaupat.

    Moro,

    Näköjään on pitäny olla huolto 10/20, mutta tuolla ei liene juurikaan ajettu tämän jälkeen. Siirtoja ainoastaan. Jos heti viedään, niin varmaan vielä ihan ok?

    //Tomppa

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by MiniTomppa View Post
    Moro,

    Tuli sitten ostettua tuollainen 23tkm ajettu 330e.
    Kysymys huolloista. Auto sanoo että huolto on jo myöhässä ja autoliike lupasi sen hoitaa. Heillä on joku oma liike, jonka kautta he tekevät kaikkien autojensa huollot. Tämä ei siis ole merkkihuolto. Mahtavatko nuo saada merkinnän tuohon sähköiseen huoltokirjaan?

    Olen jostain saanut sen käsityksen, että sen saa vain marmoritiskiltä. Ja mitä jos he eivät pysty siihen sähköiseen huoltokirjaan kirjoittamaan, niin pitääkö ottaa vain lappu ja sitten seuraavaksi viedä marmoritiskille, jossa kirjaisivat myös tuon edellisen huollon sinne huoltokirjaan.

    Tuskin kaikki täällä ovat marmotiskin vakioasiakkaita, miten olette toimineet?

    Kiitos!

    //Tomppa
    Huoltomerkinnän autoon ja BMW:n järjestelmiin voi tehdä joku muukin kuin pelkkä merkkihuolto, kunhan on siihen sopivat välineet. Kaikki huoltoliikkeet eivät.

    Nyt olisin kyllä erittäin tarkkana tuossa asiassa. Varsinkin tuossa huoltoajan ylittymisessä. Pieni lipsahdus liikaa myöhässä tehtyyn huoltoon niin voi sanoa HEI HEI GoodWill tehtaan tuelle tai akkutakuille. Tarkkaa totuutta kukaan ei suostu kertomaan, mutta BMW Suomi alkaa yskiä about siinä kohtaa kun huolto on ylitetetty 10% kilometreissä (3tkm) tai sitten riittävästi päiviä kalenteriajassa. Veikkaan, että tässä kyse ajasta eikä kilometreista niin se on vielä kriittisempää. Kilometri huoltoväliä kun auto itse muuttaa ja pidentää hieman joskus, mutta 24kk aika ei muutu miksikään vaikka nätisti ajaisi.

    Lyhyemmin: Jos huolto on ylitetty liikaa tai ja / tai se aiotaan teettää paikassa, joka ei BMW:n järjestelmiin sitä saa merkattua niin peruisin kaupat.

    Leave a comment:


  • MiniTomppa
    replied
    F30 330e huollot

    Moro,

    Tuli sitten ostettua tuollainen 23tkm ajettu 330e.
    Kysymys huolloista. Auto sanoo että huolto on jo myöhässä ja autoliike lupasi sen hoitaa. Heillä on joku oma liike, jonka kautta he tekevät kaikkien autojensa huollot. Tämä ei siis ole merkkihuolto. Mahtavatko nuo saada merkinnän tuohon sähköiseen huoltokirjaan?

    Olen jostain saanut sen käsityksen, että sen saa vain marmoritiskiltä. Ja mitä jos he eivät pysty siihen sähköiseen huoltokirjaan kirjoittamaan, niin pitääkö ottaa vain lappu ja sitten seuraavaksi viedä marmoritiskille, jossa kirjaisivat myös tuon edellisen huollon sinne huoltokirjaan.

    Tuskin kaikki täällä ovat marmotiskin vakioasiakkaita, miten olette toimineet?

    Kiitos!

    //Tomppa

    Leave a comment:


  • Ville27
    replied
    Originally posted by SC90 View Post
    Sensori pitää aina vaihtaa samalla, kun vaihtaa palat.
    En minä ainakaan aikoinaan vaihtanut, kun vanhoissa paloissa oli vaihtaessa pintaa niin, ettei sensori ottanut levyyn kiinni. Se sensorihan ei tiedä palojen kunnosta mitään, ennenkuin pala on oikeasti loppu. Sen laskurin sai sieltä kyllä nollattua.

    Leave a comment:


  • SC90
    replied
    Originally posted by nun6 View Post
    Vaihdoin jarrupalat. Pitääkö se koodata autoon tai kuitata jotenkin? Auto lähetti pyynnön omin päin siitä merkkiliikkeeseen.

    Kulumissensoria ei tullut palojen mukana, joten laitoin vanhan kiinni. Olisko pitänyt sekin vaihtaa. Ainakaan kojelaudassa ei pala oranssi kolmio...
    Sensori pitää aina vaihtaa samalla, kun vaihtaa palat.

    Leave a comment:


  • nun6
    replied
    Vaihdoin jarrupalat. Pitääkö se koodata autoon tai kuitata jotenkin? Auto lähetti pyynnön omin päin siitä merkkiliikkeeseen.

    Kulumissensoria ei tullut palojen mukana, joten laitoin vanhan kiinni. Olisko pitänyt sekin vaihtaa. Ainakaan kojelaudassa ei pala oranssi kolmio...

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎