330e (F30) hankinta edessä - kysymyksiä
Tervehdys!
Nyt on päädytty siihen pisteeseen, että uskollisen F11 työjuhdan kaveriksi olisi tulossa 330e F30 korinen 2016/2017 vuosimallia oleva plugari. Aika monta ketjua täällä kahlannut ja paljon hyvää tietoa autosta saanut, joka osaltaan on vakuuttanut, että näyttäisi olevan ihan soiva peli.
Muutamia kysymyksiä on kuitenkin herännyt, mihin en ole oikein meinannut mistään löytää vastauksia. Lisäksi kaivattaisiin vielä hieman näkökulmaa muutamaan asiaan täältä asiaintuntijoilta. Kysysten teema lienee aika pitkälle "Käytetyn BMW:n ostamisen tuska optimoiden hinta/varustelu suhde" joten varmaan aika tuttu topicci monelle.
1) Onko 330e F30 vuosimallien 2016 - 2018 välillä mitään eroa? Joten ihan sama onko 2016/2017/2018, focus muihin juttuihin?
2) Sportsline vs. Business/Luxuryline? merkittävimmät erot?
3) Sporttipenkit vai tavan penkit?
4) Muut "pakolliset" varusteet, jotka tuossa kannattaa olla?
5) mahdolliset pommit/sudenkuopat/muut asiat, jotka kannattaa tsekata esim. koeajon yhteydessä? Onko järkeä viedä esim. autotohtorille tarkistukseen tms?
6) Ottaisitteko autoliikkeen erikoisturvan (esim. SAKA laaja) ja jos niin 12 vai 24kk? (hinta n. 800/1200)
7) n. satkun ajetun hinnat pyörivät 25/26ke. Maksaisitko 2-3ke n. 50tkm ajetusta? Ts. onko tuo 50tkm muutaman tonnin arvoinen sijoitus?
Siinäpä kait ne polttavimmat ajatukset oli.
Tämähän on ihan kauheaa kun tarjontaa on aika hyvin ja sitten koitat valkata parhaan yksiln optimoiden hinta/varustelusuhdetta jne.
Kiitos jo etukäteen vastauksista, arvostan!
/ Tomppa
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F3x Kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Originally posted by Dj Niksperi View PostJuurikin tehtiin 100% Goodwillinä(luojan kiitos!) ahtimen vaihto merkkihuollossa B47 koneeseen(vm.2017). Loppusumma oli 3161,68€. Pelkkä ahdin oli BMWllä 2495€
Eli ehdottomasti kannattaa tuota GWtä kysellä ahtimen suhteen.
Aikaisemmin tehtaan takaisinkutsuna on autoon tullut päivitetty ahtoputki + snow valve.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by rizzo View PostPaljonko kustantaa F31 320d b47 turboremppa töineen ja osineen pajalla?
Tässä pohdin että pistänkö kuntoon vai vaihdanko suoraan autoa :think
Eli ehdottomasti kannattaa tuota GWtä kysellä ahtimen suhteen.
Aikaisemmin tehtaan takaisinkutsuna on autoon tullut päivitetty ahtoputki + snow valve.
Leave a comment:
-
-
Mitä madallusjousia kannattaa miettiä f31 330d xdriveen msport alustan kaveriks? Ajettavuus ja ulkonäkö nimenomaan just 20" vanteille. :think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by zakspeed View PostEi katso juuri ikää. Olen nänhyt siipivaurion 20tkm ajetussa ahtimessa ko asian tiimoilta.
En suositteleisi kyllä ajamista kovin kauaa, koska ahdin on pahoin epätasapainossa.
* Koskee juurikin 1/3/4sarjaa johtuen imuilmaputken muodosta ja rakenteesta. Voi tapahtua 5 sarjassakin, mutta erittäin epätodennäköisesti vrt 3/4srj.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by zakspeed View PostEi katso juuri ikää. Olen nänhyt siipivaurion 20tkm ajetussa ahtimessa ko asian tiimoilta.
En suositteleisi kyllä ajamista kovin kauaa, koska ahdin on pahoin epätasapainossa.
* Koskee juurikin 1/3/4sarjaa johtuen imuilmaputken muodosta ja rakenteesta. Voi tapahtua 5 sarjassakin, mutta erittäin epätodennäköisesti vrt 3/4srj.
Vaihtelin oman F31 LCI:n nyt F10 LCI ja aloin jo miettiä, että sama showko tässä on edessä - mutta hyvä että on epätodennäköisempää.
Kiitos sulle tiedoista, näistä on varmasti apua jatkossa monelle muullekin.
EDIT: ja tarkennus: Myin siis auton eteenpäin turborikkoisena, vastapuoli tietää tämänLast edited by rizzo; 16-03-2021, 11:26.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by rizzo View PostKiitokset sulle tästä(kin) tiedosta. Sulta kyllä tulee aina todella kattavia ja informatiivisia vastauksia.
Millä kilsoilla noita alkaa paukkua yleensä? Naapurifoorumilla raportointiin todella matalilla kilsoilla oleva. Itsellä se kesti 170tkm.
Ja jotain mutuilua oli, että näitä turboja menisi nimenomaan 3- ja 4-sarjalaisista, eikä olisi niin yleistä 5-sarjassa? Onko tuossa mitään perää?
EDIT: Sekä vielä yksi kysymys: uskaltaako viheltävällä autolla ajaa ollenkaan (matalia kierroksia pitäen)?
En suositteleisi kyllä ajamista kovin kauaa, koska ahdin on pahoin epätasapainossa.
* Koskee juurikin 1/3/4sarjaa johtuen imuilmaputken muodosta ja rakenteesta. Voi tapahtua 5 sarjassakin, mutta erittäin epätodennäköisesti vrt 3/4srj.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by zakspeed View PostAhdin~2K€, työt 1.5tuntia ja öljyt + suodatin ohjeenmukaisesti ahdinvauriossa päälle (vara-osatakuun ehto).
Sittenpä niitä saat kahden vuoden kuluessa varaosatakuisiin niin monta, kuin ehtii menemään. Eli pahimmillaan ahdin/talvi.
Millä kilsoilla noita alkaa paukkua yleensä? Naapurifoorumilla raportointiin todella matalilla kilsoilla oleva. Itsellä se kesti 170tkm.
Ja jotain mutuilua oli, että näitä turboja menisi nimenomaan 3- ja 4-sarjalaisista, eikä olisi niin yleistä 5-sarjassa? Onko tuossa mitään perää?
EDIT: Sekä vielä yksi kysymys: uskaltaako viheltävällä autolla ajaa ollenkaan (matalia kierroksia pitäen)?Last edited by rizzo; 16-03-2021, 11:02.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by luikas View PostAsiaa sivuten, onko tuota ahdintuhoa mahdollista välttää joillain ennakoivilla toimilla?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by rizzo View PostPaljonko kustantaa F31 320d b47 turboremppa töineen ja osineen pajalla?
Tässä pohdin että pistänkö kuntoon vai vaihdanko suoraan autoa :think
Sittenpä niitä saat kahden vuoden kuluessa varaosatakuisiin niin monta, kuin ehtii menemään. Eli pahimmillaan ahdin/talvi.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by rizzo View PostPaljonko kustantaa F31 320d b47 turboremppa töineen ja osineen pajalla?
Tässä pohdin että pistänkö kuntoon vai vaihdanko suoraan autoa :think
Leave a comment:
-
-
Paljonko kustantaa F31 320d b47 turboremppa töineen ja osineen pajalla?
Tässä pohdin että pistänkö kuntoon vai vaihdanko suoraan autoa :think
Leave a comment:
-
Leave a comment: