F3x Kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kräki
    replied
    Kyllähän tuo muuttuu totaallisesti softalla,itsellä myös ykkösessä. Jotenkin se 190hv ei nyt napostellut,mutta lastu auttoi mukavasti menohaluihin.

    Leave a comment:


  • klasumasu
    replied
    Originally posted by isolohko View Post
    Mielenkiinnosta, millaisilla teho/vääntölupauksilla ohjelma on? Onko muutoin vakio ts. pelkkä ohjelma?
    Elikkä pitäis olla n. 240hv ja 500nm vääntöö, auto vakio ihan muuten. EGR pois ja xhp stage 3.

    Leave a comment:


  • Jone94
    replied
    Kiitos vastauksista. Tosiaan kys. autoyksilö on B47O -moottorilla.

    Huomenna kuulostelen ja tunnustelen jakolaatikkoa/turboja.

    Sain hinnanalennusta vajaan kamujx plus turvan verran, niin otan sen mukaan. Ompahan vuoden verran huoletonta menoa...

    Leave a comment:


  • isolohko
    replied
    Originally posted by klasumasu View Post
    Itsellä ollut kohta samanlainen auto 3v ja melkee 100tkm takana ja kun ostin oli 126tkm alla jo. Itsellä ei ole ollut mtn moitittavaa autosta. Öljyt vaihdettu aina 10-15tkm välein ja muutaman kerran tullut vaihdettua myös jako-, perä- ja vaihdelaatikkoöljytkin. Ajtech ja xhp softatkin ollut autossa reilusti yli vuoden ja hyvin toimii edelleen. Itse en ainakaan pelkäisi ja varsinki jos B47 moottorina.
    Mielenkiinnosta, millaisilla teho/vääntölupauksilla ohjelma on? Onko muutoin vakio ts. pelkkä ohjelma?

    Leave a comment:


  • klasumasu
    replied
    Originally posted by Jone94 View Post
    Moro palstalaiset!

    Hondista bemareihin siirtymässä ollaan. (pelon sekaisin tuntein). Tarkoitus oli ostaa mercedes, mutta 3-sarjalainen vei sydämeni vrt c-sarjalainen Saisiko teiltä bmw ammattilaisilta apua tulevaan hankintaan.

    Tosiaan olen lauantaina menossa katsomaan f31 320d xdrive 150tkm 2015 (on facelift). Kyseinen yksilö on ehkä hivenen kallis (24k), mutta hyvillä varusteilla (adapt. Vakkari ja valot, hud, msport ym.) On saksasta tuotu ja on säännöllisesti huollettu.

    Työntääkö tässä nyt kätensä jokatapauksessa ongelmiin?
    Onko käytännössä varmat turbo- ja jakolaatikko-ongelmat tiedossa, vaikka koeajolla kuinka pelaisi hyvin eikä kuulu ylimääräsiä ääniä eikä nykivää liikettä ole?

    Mitä muuta erityistä tuommoisesta tulisi tutkia / varmistaa ennen ostopäätöstä? Kamuxin (yllättävän hyvä palvelu ollut ennakko-odotuksiin nähden) turvan ajattelin ostaa yöunieni turvaksi.

    Kiitos vastauksista.
    Itsellä ollut kohta samanlainen auto 3v ja melkee 100tkm takana ja kun ostin oli 126tkm alla jo. Itsellä ei ole ollut mtn moitittavaa autosta. Öljyt vaihdettu aina 10-15tkm välein ja muutaman kerran tullut vaihdettua myös jako-, perä- ja vaihdelaatikkoöljytkin. Ajtech ja xhp softatkin ollut autossa reilusti yli vuoden ja hyvin toimii edelleen. Itse en ainakaan pelkäisi ja varsinki jos B47 moottorina.

    Leave a comment:


  • kooma
    replied
    Originally posted by Jone94 View Post
    Kiitos vinkeistä. Pitää kuunnella tosiaan, voihan se ketju tuosta b47 myös mennä...
    Jakolaatikon testaan juuri tuollalailla.
    Koska B47 niin kuuntele josko turbo viheltää kun laittaa lappua lattiaan. On voinut talvisin osua jääpaloja imupuolen siipiin.

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by T3 View Post
    Onko tähän heittää jotain oikein faktaperusteita? Kysyjän tarkoittamassa autossa on B47 moottori ja niissä nyt ei tietääkseni ole jakoketjuongelmia ollut.
    Eiköhän erehtynyt N47 vs. B47. 2015 vuotisessa kun voi olla kumpaakin

    Leave a comment:


  • T3
    replied
    Originally posted by Zeta View Post
    Jakoketjuthan noissakin jossain vaiheessa venyy ja jossei ole jo vaihdettu niin kannattaa kuulostella.
    Onko tähän heittää jotain oikein faktaperusteita? Kysyjän tarkoittamassa autossa on B47 moottori ja niissä nyt ei tietääkseni ole jakoketjuongelmia ollut.

    Leave a comment:


  • Jone94
    replied
    Originally posted by Zeta View Post
    Jakoketjuthan noissakin jossain vaiheessa venyy ja jossei ole jo vaihdettu niin kannattaa kuulostella. Itse en ole dieselmiehiä niin kaikki ronksottaa jonkin verran mutta sellainen laahaava ääni (varsinkin heti startin jälkeen tai 1700-1800 kierroksella) on huolestuttava. Tuon ikäiseen/hintaiseen ottaisin ehkä tuollaisen turvan, vaikka niissä onkin monesti pienellä präntätty aika tarkat ehdot (esim. huoltoja ei saa olla ylitettynä)

    Yksi kaveri antoi mulle vinkkiä, että jakolaatikkoa kannattaa testata isolla vaihteella loivaan ylämäkeen, jos nypyttää niin voi olla remppaa edessä.
    Kiitos vinkeistä. Pitää kuunnella tosiaan, voihan se ketju tuosta b47 myös mennä...
    Jakolaatikon testaan juuri tuollalailla.

    Leave a comment:


  • Zeta
    replied
    Jakoketjuthan noissakin jossain vaiheessa venyy ja jossei ole jo vaihdettu niin kannattaa kuulostella. Itse en ole dieselmiehiä niin kaikki ronksottaa jonkin verran mutta sellainen laahaava ääni (varsinkin heti startin jälkeen tai 1700-1800 kierroksella) on huolestuttava. Tuon ikäiseen/hintaiseen ottaisin ehkä tuollaisen turvan, vaikka niissä onkin monesti pienellä präntätty aika tarkat ehdot (esim. huoltoja ei saa olla ylitettynä)

    Yksi kaveri antoi mulle vinkkiä, että jakolaatikkoa kannattaa testata isolla vaihteella loivaan ylämäkeen, jos nypyttää niin voi olla remppaa edessä.
    Last edited by Zeta; 29-07-2021, 21:32.

    Leave a comment:


  • Jone94
    replied
    Moro palstalaiset!

    Hondista bemareihin siirtymässä ollaan. (pelon sekaisin tuntein). Tarkoitus oli ostaa mercedes, mutta 3-sarjalainen vei sydämeni vrt c-sarjalainen Saisiko teiltä bmw ammattilaisilta apua tulevaan hankintaan.

    Tosiaan olen lauantaina menossa katsomaan f31 320d xdrive 150tkm 2015 (on facelift). Kyseinen yksilö on ehkä hivenen kallis (24k), mutta hyvillä varusteilla (adapt. Vakkari ja valot, hud, msport ym.) On saksasta tuotu ja on säännöllisesti huollettu.

    Työntääkö tässä nyt kätensä jokatapauksessa ongelmiin?
    Onko käytännössä varmat turbo- ja jakolaatikko-ongelmat tiedossa, vaikka koeajolla kuinka pelaisi hyvin eikä kuulu ylimääräsiä ääniä eikä nykivää liikettä ole?

    Mitä muuta erityistä tuommoisesta tulisi tutkia / varmistaa ennen ostopäätöstä? Kamuxin (yllättävän hyvä palvelu ollut ennakko-odotuksiin nähden) turvan ajattelin ostaa yöunieni turvaksi.

    Kiitos vastauksista.

    Leave a comment:


  • Maniver
    replied
    Minkäs merkkisiä/mallisia jarrupaloja kannattaa tänä päivänä harkita F3x:ään kun toiveena on vain saada aikaiseksi vähemmän jarrupölyä säilyttäen orkkiksien mukavuuden. EBC Green?
    Last edited by Maniver; 27-07-2021, 10:43.

    Leave a comment:


  • kooma
    replied
    Originally posted by Galaxy1223 View Post
    Kiitos näistä. Sisusta näyttää olevan BEL2 eli siitä selvisi nojan osakoodi. Rekisteröidyin tonne newtis sivulle... pystytkö laittamaan linkkiä ohjeeseen mitä katsoit kun ei tunnu löytyvän
    Tämmöisestä polusta TIS sisällä pitäisi löytyä:

    Repair Manuals and Technical Data / 51 Body equipment / 51 41 Front door trim panel with armrests

    Ja itse sivu:

    51 41 060 Removing and installing or replacing armrest on door trim panel, front left or right

    Leave a comment:


  • Galaxy1223
    replied
    Originally posted by kooma View Post
    Katso ensin autosi VIN numerolla että mikä sisustan tarkka koodi on ja sen mukaan sitten pitäisi löytyä että mikä osa on oikea.

    En ole itse tuota vaihtanut mutta TIS ohjeen mukaan alkuperäinen on asennettu niin että sen muovitapit on sulatettu ovipahvin takapuolelta ja ne pitää porata / dremelöidä jotta sen saa irti. Uusi osa kuuluisi laittaa samoista kohdista kiinni ruuveilla. Nämä ruuvit ovat ehkä realoem kuvassa näkyvät osat nro 13?
    Kiitos näistä. Sisusta näyttää olevan BEL2 eli siitä selvisi nojan osakoodi. Rekisteröidyin tonne newtis sivulle... pystytkö laittamaan linkkiä ohjeeseen mitä katsoit kun ei tunnu löytyvän

    Leave a comment:


  • kooma
    replied
    Originally posted by Galaxy1223 View Post
    B) Uusi osa. Tästä päästäänkin pariin kysymykseen. Yritin Real OEM bongailla oikeaa osaa enkä nyt oikein tiedä mikä olisi oikea osanumero:

    https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...diagId=51_8523

    Osa 1 kyllä, mutta onkohan autossa:
    Armrest, front left SCHWARZ 1 51417279295
    vai
    Armrest in leather, front left SCHWARZ 1 51417279301

    Seuraava mikä mietityttää on että millainenkohan homma tuo on vaihtaa? Ideoita?
    Katso ensin autosi VIN numerolla että mikä sisustan tarkka koodi on ja sen mukaan sitten pitäisi löytyä että mikä osa on oikea.

    En ole itse tuota vaihtanut mutta TIS ohjeen mukaan alkuperäinen on asennettu niin että sen muovitapit on sulatettu ovipahvin takapuolelta ja ne pitää porata / dremelöidä jotta sen saa irti. Uusi osa kuuluisi laittaa samoista kohdista kiinni ruuveilla. Nämä ruuvit ovat ehkä realoem kuvassa näkyvät osat nro 13?

    Leave a comment:

Working...
X