Originally posted by Pemu
View Post
F3x Kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Meinaatko ihan tosissaan että kun renkaan paineet tippuu 1 bar:iin pikkuhiljaa ettei hälyä tule? Kaikissa mun autoissa on häly tullut kun on esim. ruuvi mennyt kummista läpi ja pikku hiljaa alkanu paineet tippumaan. Ajossa en kyllä huomannut vielä mitään.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82
: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm
E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
-
Sama kokemus mulla E90. Yksi talvirengas tiputti hitaasti painetta ja kyllä se siitä hälytti aina kun tarpeeksi alas meni. TIS meinaa että hälytys tulee kun renkaan paine on muihin verrattuna pudonnut 30% +/- 10%. Se mitä vierintäkehään perustuva systeemi ei mitenkään pysty tietenkään huomaamaan on jos kaikki renkaat tyhjenee hitaasti samaa tahtia.Originally posted by Tommix View PostMeinaatko ihan tosissaan että kun renkaan paineet tippuu 1 bar:iin pikkuhiljaa ettei hälyä tule? Kaikissa mun autoissa on häly tullut kun on esim. ruuvi mennyt kummista läpi ja pikku hiljaa alkanu paineet tippumaan. Ajossa en kyllä huomannut vielä mitään.Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor
Comment
-
Säästäishän siinä toki parisataa kun pistäs vaa kehälle koodaten. Loppupeleissä kumminkin suht se ja sama näkeekö niitä paineita niin tarkasti näytöltä vai ei. Toki oon kyllä semmonen velliperse et jokasen montun jälkeen käyn tyyliin tilanteen vilkasee
G30 530e iPerfomance M-sport -18
Ex: F30 330D M-sport -15
Ex: E90 330D M-sport -06
Ex: e46 325Ci M-Sport II -03
Ex: e30 320i -89
Ex: e30 318iS -90

Comment
-
Tuo TIS tieto lienee melko oikea perustuen omiin kokemuksiin.
parikin kertaa ruuvi renkaaseen mennyt ja häly tuli kun renkaasta oli hävinnyt 0.3bar.
Ajaessa ei vielä huomannut ollenkaan...
Mielestäni Suomen nopeuksiin varsin riittävä systeemi.
Toinen asia jos haluaa paineet tarkistaa kätevästi i drivesta.Tesla M3 performance
ExF30 320xia
Ex E90 325da
Ex E90 320da
Ex E46 330D
Comment
-
En ole väittänyt etteikö jossain vaiheessa loppujen lopuksi tulisi tuota hälyä jos paine tippuu tarpeeksi alas, puhuinkin OMASTA kokemuksesta jossa paineet olivat tippuneet pitkällä aikavälillä ~0.7 baria alaspäin. Eli renkaissa oli paineet 2.6 bar ja noin 2-3 kuukaudessa tiputus siitä johonkin 1.9 bar niin hälytystä ei vielä tässä vaiheessa tullut. Kyseessä olivat orggis vanteet, joista syystä taikka toisesta esim. kesän aikana varastoituna paineet tippuivat jonnekkin reilu 1 barin tuntumaan, eturenkaissa/vanteissa ei vastaavaa häviötä ollut, mitään silmin huomattavaa vuotoa renkaissa ei ollut mutta johonkin se ilma niistä hiljaksiin karkasi.Originally posted by Tommix View PostMeinaatko ihan tosissaan että kun renkaan paineet tippuu 1 bar:iin pikkuhiljaa ettei hälyä tule? Kaikissa mun autoissa on häly tullut kun on esim. ruuvi mennyt kummista läpi ja pikku hiljaa alkanu paineet tippumaan. Ajossa en kyllä huomannut vielä mitään.
Yleensä jos ruuvi menee renkaasta läpi ja aiheuttaa vuotoa, tapahtuu paineen muutos kumminkin suhteellisen nopeasti...
Ja toinen asia mikä voi tähän vaikuttaa on se että samalla akselilla molempien renkaiden painehäviö samaa luokkaa jolloin niiden keskinäinen ero pysyy samana.. onko tätä sitten liian vaikea uskoa todeksi...Last edited by Pemu; 16-11-2019, 19:26.
Comment
-
Se että sinulla ei antanut hälyä paineen alenemasta on varmasti ihan totta. Mutta sinun kokemuksen takia ei ongelmaa voi yleistää. Mutta lakataan jauhamasta tästäOriginally posted by Pemu View PostEn ole väittänyt etteikö jossain vaiheessa loppujen lopuksi tulisi tuota hälyä jos paine tippuu tarpeeksi alas, puhuinkin OMASTA kokemuksesta jossa paineet olivat tippuneet pitkällä aikavälillä ~0.7 baria alaspäin. Eli renkaissa oli paineet 2.6 bar ja noin 2-3 kuukaudessa tiputus siitä johonkin 1.9 bar niin hälytystä ei vielä tässä vaiheessa tullut. Kyseessä olivat orggis vanteet, joista syystä taikka toisesta esim. kesän aikana varastoituna paineet tippuivat jonnekkin reilu 1 barin tuntumaan, eturenkaissa/vanteissa ei vastaavaa häviötä ollut, mitään silmin huomattavaa vuotoa renkaissa ei ollut mutta johonkin se ilma niistä hiljaksiin karkasi.
Yleensä jos ruuvi menee renkaasta läpi ja aiheuttaa vuotoa, tapahtuu paineen muutos kumminkin suhteellisen nopeasti...
Ja toinen asia mikä voi tähän vaikuttaa on se että samalla akselilla molempien renkaiden painehäviö samaa luokkaa jolloin niiden keskinäinen ero pysyy samana.. onko tätä sitten liian vaikea uskoa todeksi...
.
Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82
: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm
E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
Naksahdus ratissa
En tiedä onko vika vai ominaisuus mutta autossa hiljasissa vauhdeissa etenkin oikealle käännyttäessä ratissa tuntuu sellainen pieni naksahdus, ikään kun joku olisi irti. Siis kerran naksahtaa ja mitään muuta ei tapahdu.
Onko ihan normijuttu näissä?BMW i4 M50 -23
BMW 330e M-sport -17
BMW 120d M-sport -14
MINI JCW -09
Comment
-
Sanoisin että ei ole. Edellisessä alkupään F30 autossa piti kaikenlaisia rutinoita väljä ohjausvaihde ennen vaihtoa. Sen jälkeen siinä tai nykyisessä 15 mallisessa F36 ei ole kyllä mitään ylimääräisiä ääniä kääntäessä.Originally posted by jobo View PostEn tiedä onko vika vai ominaisuus mutta autossa hiljasissa vauhdeissa etenkin oikealle käännyttäessä ratissa tuntuu sellainen pieni naksahdus, ikään kun joku olisi irti. Siis kerran naksahtaa ja mitään muuta ei tapahdu.
Onko ihan normijuttu näissä?Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor
Comment
-
minulla oli samantapainen vika että yleensä oikealle kääntäessä tuli naksahdus ja huomasin sitten että kun paikallaan oli ja käänteli rattia edestakaisin niin tuli aika kova kolahdus. se mikä ajaessa tuli oli alkuun vähän vaikeaa huomata mutta sport moodilla huomasi paremmin. tässä autossa oli sitten syyllinen itse hammastankoOriginally posted by jobo View PostEn tiedä onko vika vai ominaisuus mutta autossa hiljasissa vauhdeissa etenkin oikealle käännyttäessä ratissa tuntuu sellainen pieni naksahdus, ikään kun joku olisi irti. Siis kerran naksahtaa ja mitään muuta ei tapahdu.
Onko ihan normijuttu näissä?F30 LCI 330d M-sport -16
Comment
-
Autona f36 420d xdrive. Huollossa huuhdeltiin jakolaatikon öljyt, sillä epäiltiin niiden olevan vaihtokunnossa. Huollon jälkeen testiajossa huomasivat, miten kiihdyttäessä, hieman normaalia reippaammin, perästä kuuluu ikään kuin räpättävä ääni. Onko muilla ilmennyt vastaavanlaista?
Edit: n. tunnin ajon jälkeen, räpättävä ääni vaimentui huomattavasti ja ääntely (ei räpättävä) kuuluu nyt auton etuosasta.Last edited by Ego0s; 09-12-2019, 17:19.e70 x5 4.0d, e63 M6, e46 330Ci, e39 540iA
Comment
-
Minulla on vastaava laite ja siinä räpätystä on tullut vain kyytiläisiltäOriginally posted by Ego0s View PostAutona f36 420d xdrive. Huollossa huuhdeltiin jakolaatikon öljyt, sillä epäiltiin niiden olevan vaihtokunnossa. Huollon jälkeen testiajossa huomasivat, miten kiihdyttäessä, hieman normaalia reippaammin, perästä kuuluu ikään kuin räpättävä ääni. Onko muilla ilmennyt vastaavanlaista?
Edit: n. tunnin ajon jälkeen, räpättävä ääni vaimentui huomattavasti ja ääntely (ei räpättävä) kuuluu nyt auton etuosasta.
Jos haluat että kuuntelen onko kovin erilaisen kuuloinen kuin oma auto niin laita privaa. Asun Piikkiössä.Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor
Comment
-
Minullakin kuuluu välillä tuollainen räpättävä ääni apukuskin puolelta, kutsun sitä aktiiviseksi nopeudenrajoittajaksiOriginally posted by kooma View PostMinulla on vastaava laite ja siinä räpätystä on tullut vain kyytiläisiltä
Jos haluat että kuuntelen onko kovin erilaisen kuuloinen kuin oma auto niin laita privaa. Asun Piikkiössä.
sori ot, oli pakkoKäyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82
: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm
E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
Uutta rattia metsästämässä
Moi!
Haluaisin päivittää tuohon 2013 F31:seen miltei karvalakki-traktori-ratin tilalle sporttisemman mallin. Nykyratissa on kuitenkin olemassa lämmitystoiminto. Mistä minä näen/tiedän ostaessani rattia, että onko siinä lämmitysmahdollisuus? Metästelen siis käytettyä ohjauspyörää... kauppojen hyllyllä hinnat on mitä on.
Kiitos vastauksista!
Comment
Comment