Announcement

Collapse
No announcement yet.

F3x Kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Supnalup
    Bimmer Rookie
    • Mar 2015
    • 35
    • Helsinki

    Originally posted by Supnalup View Post
    Tein autoon jarruremontin jossa vaihdoin eteen jarrupalat, levyt ja kulumisen anturin ja nyt autolla on ajettu vain 27k kilometria ja auto alkoi ihan puskista valittamaan että pitäisi huoltaa etujarrut 1200 km päästä. Autolla on ajettu hyvin rauhallisesti enimmäkseen maantiellä ja ei nuo palat ole kuluneet juuri mitään. Koitin nollata huollon piilovalikosta ja antoi sen tehdä mutta hetken ajon jälkeen pamahtaa takaisin tuo 1200km ja huollon tarve. Pystyykö tuota nyt mitenkään kuittaamaan pois ilman että purkaa mitään tai vaihtaa uuden kulumisen anturin ? Mistä auto tietää sen että anturia ei ole vaihdettu ? Onko siinä anturikaapelissä jotain sähköosia tai älyä ? Käsittääkseni tuon pystyy kuittaamaan pois jos pelkän anturin vaihtaa uuteen mutta joutuu purkaa sitten jarrutkin että saisi sen uuden anturin kiinni sinne paloihin eikä minulla ole paikkaa missä tämän pääsisi nyt pian tekemään. Tuntuu älyttömältä tuo koko anturi jos auto muutenkin pakottaa vaihtamaan palat ennen kuin niistä kulunut mitään pois. Mitä katsastus sanoo siihen jos tuo anturi ei ole kiinni paloissa ? Onko kukaan onnistunut työntämään anturia kiinni niihin paloihin ilman että purkaa jarruja ? Ja eikös siinä käy niin että jos en tuota hoida nyt ennen kuin 1200km menee umpeen niin sit huolto menee punaiselle enkä enää itse pysty kuittaamaan sitä pois piilovalikosta ? Kiitos jo etukäteen neuvoista !



    Auto on BMW 320 XD, vm2012 F30

    Otin renkaan irti niin pääsi katsomaan että palat olivat käytännössä kuin uudet ja anturin pystyi vaihtamaan ilman että purkaa jarruja ollenkaan. Uudella anturilla antoi nollata eikä herjannut enää myöhemminkään. Tuo anturi ei kyllä näytä siltä että siinä olisi mitään sähkö osia eli todennäköisesti tämän saman voisi tehdä ilman uutta anturia niin että ottaisi vain tuon vanhan anturin hetkeksi irti kotelosta liittimestä ja laittaisi takaisin niin luulisin että nollaus toimisi. (Motonetin halpa anturi näytti ihan saman laatuiselta kuin ne alkuperäistä vastaavat kalliimmat, mulla on ollu molempia)

    Comment

    • jx166
      BTCF Member
      • May 2014
      • 175
      • Helsinki

      F30 karttapäivitys 2022-1 tullut

      Ehkäpä joku muu huomannut jo aiemmin, mutta uusi 2022-1 kartta on tullut BMW Download Manageriin tarjolle
      G30 530e, Audi TT -99

      Ex: E46 318Ci, E60 520iA, RR Sport, F31 320dA, F25 X3, E31 840, Audi A8 D2, F30 330e

      Comment

      • repsa
        Bimmer Enthusiast
        • May 2006
        • 1356
        • Lempäälä

        Meneekö näissä kattoluukku kiinni, jos se on jäänyt auki ja rupeaa satamaan vettä ?
        Ei ole vielä käynyt vahinkoa mutta jäi mietityttää kun oli yön näemmä luukku tuuletusasennossa tallissa.... helpolla jää näemmä huomaamatta.
        5c jetta 1.2TSI 140/220
        530e m-sport alpinweiss3 vakio
        a4 cabi 220/300
        vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

        Comment

        • TinoTK
          BTCF Member
          • Apr 2009
          • 803
          • Kirkkonummi

          Originally posted by repsa View Post
          Meneekö näissä kattoluukku kiinni, jos se on jäänyt auki ja rupeaa satamaan vettä ?
          Ei ole vielä käynyt vahinkoa mutta jäi mietityttää kun oli yön näemmä luukku tuuletusasennossa tallissa.... helpolla jää näemmä huomaamatta.
          Ei taida noissa vielä olla kyseistä ominaisuutta.
          ///BMW M550d LCI

          Comment

          • Kusilaitu
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2010
            • 700
            • Seinäjoki

            Nettiautossa olisi tarjolla silmää miellyttävä F31 316i, prod. date 2013-09-06, jossa on N13-B16A moottori. Ajettu 175tkm. Uskaltaako tällaiseen sekaantua ollenkaan? :think

            Vähän kuullut että bemarin nelipyttyisten bensojen kanssa on olkapäitä myöten paskassa, mutta onko tämä moottorityyppi poikkeus?
            ♦♦♦ Pohjanmaa Connection ♦♦♦

            Comment

            • Petteri75
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2005
              • 2535
              • Kirkkonummi

              Originally posted by Kusilaitu View Post
              Nettiautossa olisi tarjolla silmää miellyttävä F31 316i, prod. date 2013-09-06, jossa on N13-B16A moottori. Ajettu 175tkm. Uskaltaako tällaiseen sekaantua ollenkaan? :think

              Vähän kuullut että bemarin nelipyttyisten bensojen kanssa on olkapäitä myöten paskassa, mutta onko tämä moottorityyppi poikkeus?
              Allekirjoittanut on ajanut 4-sylinterisillä bemareilla nyt hiukan yli 8 vuotta, osa uusia, osalla 0-150tkm. Jos niissä on turbo, niin normaaliliikenteessä ei oikeastaan tarvitse enempää. 5-sarjalaisten osalta (G30) ei aivan hirveästi ole väliä paremmalla suoran 6-sylinterisen äänimaailmallakaan, kun äänieristys vie tämän epämukavuusosa-alueen minimiin.

              F3x:n osalta, 320iA on suositeltavin kaikin puolin. Pienempi teho ei näy oikeastaan mitenkään edes kulutuksessa, vain esim. kiihtyvyydessä, auto kuitenkin painaa min 1.6t. Jos esimerkkiauto on muuten hyväkuntoinen ja hinta houkutteleva, niin miksi ei, mutta yleisesti - ei kannata.
              BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

              Comment

              • N54
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2012
                • 526
                • Satakunta

                Originally posted by Kusilaitu View Post
                Nettiautossa olisi tarjolla silmää miellyttävä F31 316i, prod. date 2013-09-06, jossa on N13-B16A moottori. Ajettu 175tkm. Uskaltaako tällaiseen sekaantua ollenkaan? :think

                Vähän kuullut että bemarin nelipyttyisten bensojen kanssa on olkapäitä myöten paskassa, mutta onko tämä moottorityyppi poikkeus?
                Nyt on itsellä tullut vastaan pari N13 konetta, jotka kaiken muun "hyvän" lisäksi tykkäsivät syödä jonkin verran öljyä. Jos halvalla saa ja työkalut pysyy kädessä niin miksei, muuten kannattaa varmaan harkita.

                Comment

                • peLoGo?
                  BTCF Member
                  • Jul 2012
                  • 361
                  • Vaasa

                  Sigun F31 B48 moottorilla.
                  Motor electronicsin alta antaa vikakoodia 138104 Exhaust flap actuator, signal line: open

                  Onko tästä pääteltävissä että on piiri on modattu tarkoituksella auki? Miten olisi helpoin todentaa onko auto rikki, vai modattu? :think
                  BMW F11 530dA xDrive LCI "VOLL" -15
                  BMW F31 320iA xDrive LCI -19
                  Yamarin Cross 64 BR & Yamaha F150 -20
                  Ex. BMW F10 530dA -10
                  Ex. BMW E46 323iA "wnb ///M-Sport" -00
                  Ex. BMW E34 518i M43 Touring
                  Ex. BMW E60 525i -04

                  BimmerCode & BimmerLink + ENET

                  Comment

                  • benoit
                    Newbiemmer
                    • Jul 2020
                    • 13
                    • Espoo

                    Suorasuihkumoottorit ja venttiilien karstottuminen

                    Youtuben suorasuihkumoottoreiden venttiilien karstottumisvideossa korostivat kolmea asiaa; tarpeeksi tiheää öljynvaihtoväliä, ehyttä PCV-venttiiliä ja huohotinöljyn keräämistä gas can-purkkiin sekä vähän haihtuvan öljyn käyttöä (Noack-testin tulos max 5).
                    Joku osaa varmasti selventää missä tuollainen PCV-venttiili ja kaasupurkki esim N20 twinturbossa on. Vähän haihtuviksi öljyiksi mainittiin amsoil ja redline, mutta meillä myytävien yleisten 5W30-öljyjen Noack-tuloksia en löytänyt.
                    En tiedä, onko tämä jo hifistelyä, mutta ainahan on hyvä tietää enemmän kuin vähemmän!

                    Comment

                    • VilleP
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 2036
                      • Vantaa

                      Kuulostaa jenkki videolta? Pvc venttiili on kampikammion huohotusventtiili ja catch can meinaa että Huohotus öljyt kerätään erilliseen säiliöön, eikä kierrätetä imu puolelle.

                      Melko hifistelyä tosiaan.
                      F11 530xd LCI
                      S2 Avant

                      Comment

                      • Leimu
                        Newbiemmer
                        • Oct 2019
                        • 20
                        • Satakunta

                        Takaa hanttarin puolelta jousi poikki. Mistähän mokoman fiksuiten saisi oikeanlaisen? Ei löydy merkkaria ihan läheltä että voisi tiskiltä hakea.
                        F31 330D -13
                        Avensis 1.8 Multidrive S -17

                        Comment

                        • Leimu
                          Newbiemmer
                          • Oct 2019
                          • 20
                          • Satakunta

                          Originally posted by Leimu View Post
                          Takaa hanttarin puolelta jousi poikki. Mistähän mokoman fiksuiten saisi oikeanlaisen? Ei löydy merkkaria ihan läheltä että voisi tiskiltä hakea.
                          Itse itselleni vastaten, pari sivuaa kun luki takaisin päin niin kyllä se merkkarilla vaan on mentävä piipahtamaan jotta tulee oikeanlainen.
                          F31 330D -13
                          Avensis 1.8 Multidrive S -17

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10923
                            • Joensuu

                            Originally posted by Leimu View Post
                            Itse itselleni vastaten, pari sivuaa kun luki takaisin päin niin kyllä se merkkarilla vaan on mentävä piipahtamaan jotta tulee oikeanlainen.
                            Eihän se mikään pakko ole merkkarille mennä piipahtamaan. Nehän saa tilattua vaikka saksasta ilman, että persettään nostaa ja osat tulee haluttaessa kotiin kannettuna. Saksan merkillä hinnat on paljon edullisemmat vrt. kotimaiset, jos enemmän osia tarvitsee.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • strandell
                              BTCF Member
                              • Oct 2016
                              • 85
                              • Sipoo

                              F36 gran coupe takaluukku

                              F36 sähköinen takaluukku reistailee. Aluksi sähköisesti toimiva luukku stoppasi aina puoliväliin ku sen laittoi napista kiinni, muutaman yrityksen jälkeen se meni lopulta alas asti ja kiinni. Nyt tämän lisäksi luukku ei avattaessa nouse enään kun reilun 10cm ennen kun se stoppaa. Uudelleen nappia painamalla menee ylös saakka. Mitäköhän mahtaa olla pielessä? :think
                              Ex.
                              F20 LCI M140i
                              E91 LCI 335dA
                              E91 LCI 335iA xDrive
                              F31 328iA
                              E39 530dA

                              Comment

                              • HTK12
                                BTCF Member
                                • Jul 2011
                                • 10923
                                • Joensuu

                                Originally posted by strandell View Post
                                F36 sähköinen takaluukku reistailee. Aluksi sähköisesti toimiva luukku stoppasi aina puoliväliin ku sen laittoi napista kiinni, muutaman yrityksen jälkeen se meni lopulta alas asti ja kiinni. Nyt tämän lisäksi luukku ei avattaessa nouse enään kun reilun 10cm ennen kun se stoppaa. Uudelleen nappia painamalla menee ylös saakka. Mitäköhän mahtaa olla pielessä? :think
                                Kokeilisin kalibroida uusiksi ensin.
                                e39 540iA E85

                                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎