F3x Kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • rizzo
    replied
    Originally posted by pyroz View Post
    o.

    On tässäkin toki eri mielipiteitä, jotkut sanovat, että "En tarvitse navia ollenkaan kun navigoin puhelimella". Ja sitten ollaan kuitenkin auton oston jälkeen kyselemässä "paljonko maksaa oikean järjestelmän jälkiasennus?" ja sehän maksaa. jopa 1500€. Jokainen ostaa tietysti itselle sopivan auton, mutta itse ainakin huomioisin tuon huomattavan summan kun katselisin sellaista Ruotsin unelmaa josta nuo puuttuu.
    Se on juuri näin, tässä minun mielipide: https://www.android-car-dvd.de/colle...-4-f32-f33-f36

    Itsellä oli F31 LCI:ssä pro navi ja mieluummin tuollaisen Androidin ottaisin. Mutta toki sitä pro navia tuskin lähtee tuohon vaihtamaan, mutta pikkunäytön ehdottomasti.

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by MiniTomppa View Post
    Moro,

    Kiitokset kattavista vastauksista!
    Yksi juttu jäi kaivelemaan. Tosiaan suurin osa näitä 330e vaihtoautoista näyttäisi olevan jotain tuonteja, monesti ruotsista. Mitä tarkoittaa tuo "Niissä on järjestäen puutteellinen infotainment osasto"? Puuttuuko niistä siis tyypillisesti jotain oleellista?

    Toimiikohan muuten tuo 100tkm/6v akkutakuu juurikin niin, että kun jompikumpi menee umpeen, niin takuu raukeaa. Eli vaikka kilsoja olisi maltillisesti, mutta 2016 vuosimallien akkutakuu raukeaa ensi vuonna.

    / Tomppa
    Karkeasti noissa malleissa voidaan tuo infotainment, eli iDrive järjestelmä jakaa kolmeen luokkaan. On isolla näytöllä oleva Professional navi järjestelmä, sitten on pienemmällä näytöllä business versio ja sitten on pienellä näytöllä oleva täysin naviton versio. Sakan ja Kamuxin Ruotsin tuonneissa usein tuo jälkimmäinen vaihtoehto.

    On tässäkin toki eri mielipiteitä, jotkut sanovat, että "En tarvitse navia ollenkaan kun navigoin puhelimella". Ja sitten ollaan kuitenkin auton oston jälkeen kyselemässä "paljonko maksaa oikean järjestelmän jälkiasennus?" ja sehän maksaa. jopa 1500€. Jokainen ostaa tietysti itselle sopivan auton, mutta itse ainakin huomioisin tuon huomattavan summan kun katselisin sellaista Ruotsin unelmaa josta nuo puuttuu.

    Akkutakuu toimii juuri noin, eli kumpi ensin tulee vastaan, aika tai kilometrit niin takuu siihen päättyy

    Leave a comment:


  • MiniTomppa
    replied
    Originally posted by pyroz View Post
    1) Vuosimallit 2016-2018 on sama auto. F30 330e on aina LCI eli facelift.
    2) Itse kelpuutan vain ja ainoastaan M-sport mallit. 330e kohdalla noita onkin aika hyvin tarjolla
    3) 3-sarjassa on aina ehdottomasti oltava sport penkit. Tavalliset "lättänät" ovat vaan yksinkertaisesti kauheat katsoa ja istua
    4) 330e on kohtalaisesti perusvarusteltu ja jos lähtökohtana on M-sport niin ollaan jo hyvällä mallilla. Itselle valikoisin vielä vain pro-navillisen, eli isompi näyttöisen yksilön ja hifipaketti on hyvä olla (tai jopa Harman Kardon)
    5) Epäilen, että autotohtori näiden päälle mitään ymmärtää. Tyyppivikoja on oikeastaan kaksi. Bensatankin luukun paineistus antureineen (ei aukea aina kun painaa kabiinista nappia, korjaus vajaa 500€). Ja auton oma latausyksikkö, eli "KLE". Tuo onkin jo muutaman tuhannen euron homma.
    6) Lähtökohtaisesti katsoisin tarkkaan mitä Sakalta ja Kamuxilta ostan. Noille on tyypillistä kaksi sudenkuoppaa: Ottavat yksityisiltä vaihdossa tai suoraan ne vialliset yksilöt josta ihmiset haluaa eroon. Ja sitten tuovat esim. Ruotsista paljon autoja, joissa on lähes järjestään erittäin puutteellinen infotainment osasto. Molemmilla on toki sitten myös hyviäkin yksilöitä. Maksaisin lisätakuusta, jos olisi varmuus että se kattaa myös tuollaiset "muutaman tonnin KLE remontit" kokonaisuudessaan, tai sitten -->
    7) En ostaisi 100tkm ajettua tuon yo. asian vuoksi, sekä niissä on BMW:n akkutakuu ummessa
    Moro,

    Kiitokset kattavista vastauksista!
    Yksi juttu jäi kaivelemaan. Tosiaan suurin osa näitä 330e vaihtoautoista näyttäisi olevan jotain tuonteja, monesti ruotsista. Mitä tarkoittaa tuo "Niissä on järjestäen puutteellinen infotainment osasto"? Puuttuuko niistä siis tyypillisesti jotain oleellista?

    Toimiikohan muuten tuo 100tkm/6v akkutakuu juurikin niin, että kun jompikumpi menee umpeen, niin takuu raukeaa. Eli vaikka kilsoja olisi maltillisesti, mutta 2016 vuosimallien akkutakuu raukeaa ensi vuonna.

    / Tomppa

    Leave a comment:


  • Nettipepe
    replied
    hybridin varusteiteihin en tarkkaan ole perehtynyt.
    edellä mainittujen lisäksi minulla ehdoton varuste on kaukovaloavustin.

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by MiniTomppa View Post
    Tervehdys!

    Nyt on päädytty siihen pisteeseen, että uskollisen F11 työjuhdan kaveriksi olisi tulossa 330e F30 korinen 2016/2017 vuosimallia oleva plugari. Aika monta ketjua täällä kahlannut ja paljon hyvää tietoa autosta saanut, joka osaltaan on vakuuttanut, että näyttäisi olevan ihan soiva peli.

    Muutamia kysymyksiä on kuitenkin herännyt, mihin en ole oikein meinannut mistään löytää vastauksia. Lisäksi kaivattaisiin vielä hieman näkökulmaa muutamaan asiaan täältä asiaintuntijoilta. Kysysten teema lienee aika pitkälle "Käytetyn BMW:n ostamisen tuska optimoiden hinta/varustelu suhde" joten varmaan aika tuttu topicci monelle.

    1) Onko 330e F30 vuosimallien 2016 - 2018 välillä mitään eroa? Joten ihan sama onko 2016/2017/2018, focus muihin juttuihin?

    2) Sportsline vs. Business/Luxuryline? merkittävimmät erot?

    3) Sporttipenkit vai tavan penkit?

    4) Muut "pakolliset" varusteet, jotka tuossa kannattaa olla?

    5) mahdolliset pommit/sudenkuopat/muut asiat, jotka kannattaa tsekata esim. koeajon yhteydessä? Onko järkeä viedä esim. autotohtorille tarkistukseen tms?

    6) Ottaisitteko autoliikkeen erikoisturvan (esim. SAKA laaja) ja jos niin 12 vai 24kk? (hinta n. 800/1200)

    7) n. satkun ajetun hinnat pyörivät 25/26ke. Maksaisitko 2-3ke n. 50tkm ajetusta? Ts. onko tuo 50tkm muutaman tonnin arvoinen sijoitus?

    Siinäpä kait ne polttavimmat ajatukset oli.
    Tämähän on ihan kauheaa kun tarjontaa on aika hyvin ja sitten koitat valkata parhaan yksiln optimoiden hinta/varustelusuhdetta jne.
    Kiitos jo etukäteen vastauksista, arvostan!

    / Tomppa
    1) Vuosimallit 2016-2018 on sama auto. F30 330e on aina LCI eli facelift.
    2) Itse kelpuutan vain ja ainoastaan M-sport mallit. 330e kohdalla noita onkin aika hyvin tarjolla
    3) 3-sarjassa on aina ehdottomasti oltava sport penkit. Tavalliset "lättänät" ovat vaan yksinkertaisesti kauheat katsoa ja istua
    4) 330e on kohtalaisesti perusvarusteltu ja jos lähtökohtana on M-sport niin ollaan jo hyvällä mallilla. Itselle valikoisin vielä vain pro-navillisen, eli isompi näyttöisen yksilön ja hifipaketti on hyvä olla (tai jopa Harman Kardon)
    5) Epäilen, että autotohtori näiden päälle mitään ymmärtää. Tyyppivikoja on oikeastaan kaksi. Bensatankin luukun paineistus antureineen (ei aukea aina kun painaa kabiinista nappia, korjaus vajaa 500€). Ja auton oma latausyksikkö, eli "KLE". Tuo onkin jo muutaman tuhannen euron homma.
    6) Lähtökohtaisesti katsoisin tarkkaan mitä Sakalta ja Kamuxilta ostan. Noille on tyypillistä kaksi sudenkuoppaa: Ottavat yksityisiltä vaihdossa tai suoraan ne vialliset yksilöt josta ihmiset haluaa eroon. Ja sitten tuovat esim. Ruotsista paljon autoja, joissa on lähes järjestään erittäin puutteellinen infotainment osasto. Molemmilla on toki sitten myös hyviäkin yksilöitä. Maksaisin lisätakuusta, jos olisi varmuus että se kattaa myös tuollaiset "muutaman tonnin KLE remontit" kokonaisuudessaan, tai sitten -->
    7) En ostaisi 100tkm ajettua tuon yo. asian vuoksi, sekä niissä on BMW:n akkutakuu ummessa
    Last edited by pyroz; 29-03-2021, 11:05.

    Leave a comment:

Working...
X