F3x Kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Petteri75
    replied
    1) Onko 330e F30 vuosimallien 2016 - 2018 välillä mitään eroa? Joten ihan sama onko 2016/2017/2018, focus muihin juttuihin?

    Varusteluissa saattaa olla pieniä vuosimallikohtaisia eroja niin, että esim. Business M Sportissa tuli nahkapenkit mukaan. Aivan viimeisissä F3x vuosimalleissa oli mielestäni jo seuraavan sukupolven viikset mutta "vanha" mittaristo ja esim. erilliset ajotilanapit vs G20 hipaisupad, eli lähes täydellinen silloin.

    2) Sportsline vs. Business/Luxuryline? merkittävimmät erot?

    Sportsline on yleisempi, Luxuryline on oikeastaan aika harvinainen. Erot lähinnä vanteissa ja koristelistoissa, Sports linessä on "shadow line" ja siinä tulee urheiluistuimet mukana.

    3) Sporttipenkit vai tavan penkit?

    F3x:ssä aivan ehdottomasti sporttipenkit.

    4) Muut "pakolliset" varusteet, jotka tuossa kannattaa olla?

    Hifipaketti on kiva, samoin taittuvat takapenkin niskatuet, tulee hyvin lisää näkyvyyttä. Jos nyt olisin itse ruksimassa uudestaan, niin peruutuskamera ja tutkat molempiin päihin. Navigaattoria en ole tarvinnut koskaan, kännykkä on ajanut asiaa jo yli kymmenen vuotta. Tehdastummennetut takalasit ovat olleet hyvä sijoitus, myös seuraavaan sellaiset jos saa valita.

    5) mahdolliset pommit/sudenkuopat/muut asiat, jotka kannattaa tsekata esim. koeajon yhteydessä? Onko järkeä viedä esim. autotohtorille tarkistukseen tms?

    Kutistuvat takaovien ulommaiset tiivisteet.
    Mahd. huonot takaiskunvaimentimet, mutta valitettavasti se kolina kuuluu parhaiten vain pakkasilla. Autotohtorilla saa auton ylös ja ainakin tarkistettua onko ylim. kolhuja jne. Itse käytin kauan sitten (joskus 2005) ja en katunut kun jäi se E34 540iA ostamatta..

    6) Ottaisitteko autoliikkeen erikoisturvan (esim. SAKA laaja) ja jos niin 12 vai 24kk? (hinta n. 800/1200)

    Itse kävin sigun auton kanssa n. 15 kertaa valtuutulla (3 murrosta johtuen) ja varmasti oli käyttöä. Nyt se auto alkaa olemaan mitä se olisi pitänyt olla jo linjalta valmistuttuaan. Jos on esim. yli 70tkm mittarissa, niin normaali kuluminen alkaa olemaan jo potentiaalisti sen verran poissulkevaa, että 24kk ei välttämättä ole enää järkevää.

    7) n. satkun ajetun hinnat pyörivät 25/26ke. Maksaisitko 2-3ke n. 50tkm ajetusta? Ts. onko tuo 50tkm muutaman tonnin arvoinen sijoitus?

    Kyllä. On auto mitä vain, ajettuja kilometrejä ei saa takaisin. 50tkm on yli kahden vuoden normiajot. Tämä sanottuna, esim. omassa ei oikeastaan mitään eroa nyt (~126tkm) ja uutena, mutta pientä pykälää on ollut havaittavissa kysytyissä vaihtohyvityksissä. 80-100tkm kohdalla on hyvä vaihtaa automaattilaatikon öljyt, tämä kustantaa jonkin verran ja hyvä ottaa huomioon.

    Leave a comment:


  • MiniTomppa
    replied
    Originally posted by pyroz View Post
    Karkeasti noissa malleissa voidaan tuo infotainment, eli iDrive järjestelmä jakaa kolmeen luokkaan. On isolla näytöllä oleva Professional navi järjestelmä, sitten on pienemmällä näytöllä business versio ja sitten on pienellä näytöllä oleva täysin naviton versio. Sakan ja Kamuxin Ruotsin tuonneissa usein tuo jälkimmäinen vaihtoehto.

    On tässäkin toki eri mielipiteitä, jotkut sanovat, että "En tarvitse navia ollenkaan kun navigoin puhelimella". Ja sitten ollaan kuitenkin auton oston jälkeen kyselemässä "paljonko maksaa oikean järjestelmän jälkiasennus?" ja sehän maksaa. jopa 1500€. Jokainen ostaa tietysti itselle sopivan auton, mutta itse ainakin huomioisin tuon huomattavan summan kun katselisin sellaista Ruotsin unelmaa josta nuo puuttuu.

    Akkutakuu toimii juuri noin, eli kumpi ensin tulee vastaan, aika tai kilometrit niin takuu siihen päättyy
    Moro,

    Erittäin hyvä pointti, koska näkisin, että tuo Pro navi on ihan must. Nuo pienemmät vaihtoehdot jo näyttääkin jotenkin halvalta. Yllättävän useassa niitä on ollut, mutta pitää laittaa "ehdoton vaatimus" listalle vielä tuo. Tässä on nähkääs myös auton tulevat ajaja (naispuoleinen) mukana valkkaamassa ja hänen kriteerit oli lähinnä, että auton pitäisi olla pinkki.

    Ajateltiin lähtökohtaisesti ottaa tua joko 12kk tai jopa 24kk takuu, joka kattaa myös akuston. Loppupelistähän tuo lienee enemmän tai vähemmän tsägää, että minkälainen yksilö sieltä tulee ja onko vikoja. Näitä on testattu nyt neljän vitossarjalaisen verran.

    / Tomppa

    Leave a comment:


  • Dj Niksperi
    replied
    Originally posted by pyroz View Post
    Paljonko autossa km lukema?
    112tkm.

    Leave a comment:


  • rizzo
    replied
    Originally posted by pyroz View Post
    o.

    On tässäkin toki eri mielipiteitä, jotkut sanovat, että "En tarvitse navia ollenkaan kun navigoin puhelimella". Ja sitten ollaan kuitenkin auton oston jälkeen kyselemässä "paljonko maksaa oikean järjestelmän jälkiasennus?" ja sehän maksaa. jopa 1500€. Jokainen ostaa tietysti itselle sopivan auton, mutta itse ainakin huomioisin tuon huomattavan summan kun katselisin sellaista Ruotsin unelmaa josta nuo puuttuu.
    Se on juuri näin, tässä minun mielipide: https://www.android-car-dvd.de/colle...-4-f32-f33-f36

    Itsellä oli F31 LCI:ssä pro navi ja mieluummin tuollaisen Androidin ottaisin. Mutta toki sitä pro navia tuskin lähtee tuohon vaihtamaan, mutta pikkunäytön ehdottomasti.

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by MiniTomppa View Post
    Moro,

    Kiitokset kattavista vastauksista!
    Yksi juttu jäi kaivelemaan. Tosiaan suurin osa näitä 330e vaihtoautoista näyttäisi olevan jotain tuonteja, monesti ruotsista. Mitä tarkoittaa tuo "Niissä on järjestäen puutteellinen infotainment osasto"? Puuttuuko niistä siis tyypillisesti jotain oleellista?

    Toimiikohan muuten tuo 100tkm/6v akkutakuu juurikin niin, että kun jompikumpi menee umpeen, niin takuu raukeaa. Eli vaikka kilsoja olisi maltillisesti, mutta 2016 vuosimallien akkutakuu raukeaa ensi vuonna.

    / Tomppa
    Karkeasti noissa malleissa voidaan tuo infotainment, eli iDrive järjestelmä jakaa kolmeen luokkaan. On isolla näytöllä oleva Professional navi järjestelmä, sitten on pienemmällä näytöllä business versio ja sitten on pienellä näytöllä oleva täysin naviton versio. Sakan ja Kamuxin Ruotsin tuonneissa usein tuo jälkimmäinen vaihtoehto.

    On tässäkin toki eri mielipiteitä, jotkut sanovat, että "En tarvitse navia ollenkaan kun navigoin puhelimella". Ja sitten ollaan kuitenkin auton oston jälkeen kyselemässä "paljonko maksaa oikean järjestelmän jälkiasennus?" ja sehän maksaa. jopa 1500€. Jokainen ostaa tietysti itselle sopivan auton, mutta itse ainakin huomioisin tuon huomattavan summan kun katselisin sellaista Ruotsin unelmaa josta nuo puuttuu.

    Akkutakuu toimii juuri noin, eli kumpi ensin tulee vastaan, aika tai kilometrit niin takuu siihen päättyy

    Leave a comment:

Working...
X