F3x Kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • pyroz
    replied
    Originally posted by janner View Post
    10% saa mennä yli, sama raja km ja aika. Itsellä oli ostohetkellä jarruneste huoltoa vailla, meni aika reilu 9% yli ja wetterillä sanoivat että on ok vielä, autoa en ostanu siis sieltä vaan saka ja sah teki huollon saka maksoi.
    Erikoinen liike kun päästää nuin pitkästi yli tuon huollon, kokeilisin kyllä perua kaupan ihan oman mielenrauhan takia.
    Huom. Nuo ovat tulkinnanvaraisia. Wetteri ei voi sitä sanoa tarkkaan, eikä Laakkonen. He eivät mielellään edes vastaa tuohon kun kysytään, koska se on BMW joka tekee ne päätökset jos siihen mennän. Ja joka tapauksessa tuo puoli vuotta myöhässä on moninkertaisesti tuon 10% yli joten tuskin on kauheasti tulkkinnan varaa tässä. Itse jättäisin väliin ko. auton oston.

    Leave a comment:


  • janner
    replied
    10% saa mennä yli, sama raja km ja aika. Itsellä oli ostohetkellä jarruneste huoltoa vailla, meni aika reilu 9% yli ja wetterillä sanoivat että on ok vielä, autoa en ostanu siis sieltä vaan saka ja sah teki huollon saka maksoi.
    Erikoinen liike kun päästää nuin pitkästi yli tuon huollon, kokeilisin kyllä perua kaupan ihan oman mielenrauhan takia.

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by MiniTomppa View Post
    Moro,

    Näköjään on pitäny olla huolto 10/20, mutta tuolla ei liene juurikaan ajettu tämän jälkeen. Siirtoja ainoastaan. Jos heti viedään, niin varmaan vielä ihan ok?

    //Tomppa
    Huolto on yli puoli vuotta myöhässä. Peru kauppa. Kaikki takuut on mennyttä.

    Ellet sitten saa tuhansia euroja alennusta niin voisi harkita.

    Leave a comment:


  • MiniTomppa
    replied
    Originally posted by pyroz View Post
    Huoltomerkinnän autoon ja BMW:n järjestelmiin voi tehdä joku muukin kuin pelkkä merkkihuolto, kunhan on siihen sopivat välineet. Kaikki huoltoliikkeet eivät.

    Nyt olisin kyllä erittäin tarkkana tuossa asiassa. Varsinkin tuossa huoltoajan ylittymisessä. Pieni lipsahdus liikaa myöhässä tehtyyn huoltoon niin voi sanoa HEI HEI GoodWill tehtaan tuelle tai akkutakuille. Tarkkaa totuutta kukaan ei suostu kertomaan, mutta BMW Suomi alkaa yskiä about siinä kohtaa kun huolto on ylitetetty 10% kilometreissä (3tkm) tai sitten riittävästi päiviä kalenteriajassa. Veikkaan, että tässä kyse ajasta eikä kilometreista niin se on vielä kriittisempää. Kilometri huoltoväliä kun auto itse muuttaa ja pidentää hieman joskus, mutta 24kk aika ei muutu miksikään vaikka nätisti ajaisi.

    Lyhyemmin: Jos huolto on ylitetty liikaa tai ja / tai se aiotaan teettää paikassa, joka ei BMW:n järjestelmiin sitä saa merkattua niin peruisin kaupat.

    Moro,

    Näköjään on pitäny olla huolto 10/20, mutta tuolla ei liene juurikaan ajettu tämän jälkeen. Siirtoja ainoastaan. Jos heti viedään, niin varmaan vielä ihan ok?

    //Tomppa

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by MiniTomppa View Post
    Moro,

    Tuli sitten ostettua tuollainen 23tkm ajettu 330e.
    Kysymys huolloista. Auto sanoo että huolto on jo myöhässä ja autoliike lupasi sen hoitaa. Heillä on joku oma liike, jonka kautta he tekevät kaikkien autojensa huollot. Tämä ei siis ole merkkihuolto. Mahtavatko nuo saada merkinnän tuohon sähköiseen huoltokirjaan?

    Olen jostain saanut sen käsityksen, että sen saa vain marmoritiskiltä. Ja mitä jos he eivät pysty siihen sähköiseen huoltokirjaan kirjoittamaan, niin pitääkö ottaa vain lappu ja sitten seuraavaksi viedä marmoritiskille, jossa kirjaisivat myös tuon edellisen huollon sinne huoltokirjaan.

    Tuskin kaikki täällä ovat marmotiskin vakioasiakkaita, miten olette toimineet?

    Kiitos!

    //Tomppa
    Huoltomerkinnän autoon ja BMW:n järjestelmiin voi tehdä joku muukin kuin pelkkä merkkihuolto, kunhan on siihen sopivat välineet. Kaikki huoltoliikkeet eivät.

    Nyt olisin kyllä erittäin tarkkana tuossa asiassa. Varsinkin tuossa huoltoajan ylittymisessä. Pieni lipsahdus liikaa myöhässä tehtyyn huoltoon niin voi sanoa HEI HEI GoodWill tehtaan tuelle tai akkutakuille. Tarkkaa totuutta kukaan ei suostu kertomaan, mutta BMW Suomi alkaa yskiä about siinä kohtaa kun huolto on ylitetetty 10% kilometreissä (3tkm) tai sitten riittävästi päiviä kalenteriajassa. Veikkaan, että tässä kyse ajasta eikä kilometreista niin se on vielä kriittisempää. Kilometri huoltoväliä kun auto itse muuttaa ja pidentää hieman joskus, mutta 24kk aika ei muutu miksikään vaikka nätisti ajaisi.

    Lyhyemmin: Jos huolto on ylitetty liikaa tai ja / tai se aiotaan teettää paikassa, joka ei BMW:n järjestelmiin sitä saa merkattua niin peruisin kaupat.

    Leave a comment:

Working...
X